paar vraagjes over de knip

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door marline1983, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoi hoi

    ik heb een knip gehad met de bevalling
    nu heb ik geen last meet van de hechtingen alleen dat ze nog beetje jeuken

    nu zijn mijn vragen wanneer mag je weer seks hebben
    en wanneer na de bevalling mag je weer zwemmen


    en wanneer krijg je de na controle's
    groetjes marline
     
  2. Blondie3

    Blondie3 Fanatiek lid

    15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Volgens mij mag je seks hebben als je niet meer vloeit en dan gewoon voorzichtig proberen of het kan.
    Hebben ze bij jou wel de uitwendige hechtingen verwijderd met 7 dagen?
    De nacontrole was bij mij bij de VK met ong. 6 weken.
    Zwemmen is volgens mij ook als je niet meer vloeit.

    Leuke naam heb je trouwens aan je kindje gegeven :) en nog van harte gefeliciteerd.
     
  3. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    heey dank je wel

    ik heb oplosbare hechtingen soms als ik na de wc ga verlies ik hechtingen
    maar als er nog hechtingen in zitten kun je dan wel gewoon seks hebben :oops:

    moet je zelf een afspraak maken voor de controle?
     
  4. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    In bad &sex is in ieder geval als je niet meer vloeit.. Met het zwembad zou ik misschien nog even langer wachten, dat is vaak toch niet zo hygienisch..
     
  5. Anne1985

    Anne1985 Fanatiek lid

    17 okt 2007
    1.363
    6
    38
    idd nog even wachten met het zwembad, is toch niet zo hygiënisch en het is nog wel een wond. De afspraak voor de nacontrole moest ik zelf maken.
     
  6. angel23

    angel23 Actief lid

    21 nov 2007
    214
    1
    0
    ik heb ergens gelezen dat je na ong 6 weken kan zwemmen (inderdaad ivm de wond) en sex tja wanneer je zelf het idee heb dat het kan..
    ik moest voor de nacontrole een afspraak maken en die had ik na 6 weken.
     
  7. miekje80

    miekje80 Bekend lid

    27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Ik mocht van de verloskundige twee weken na de bevalling zwemmen. Ik heb een behoorlijke knip gehad. Ik voelde me goed en de wond was goed aan het genezen. Ik lag dus ook na twee weken in het zwembad. Heb nergens last van gehad.
    Zwembad water is overigens vrij schoon door alle chemicalien die erin zitten, dus de kans op infecties is niet groot. Bij schaafwonden wordt zelfs aangeraden om te gaan zwemmen, omdat zwembad water de wond goed schoon krijgt,
     
  8. Chantico

    Chantico Niet meer actief

    Dat je niet te vroeg mag sexen, badderen en zwemmen heeft volgens mij meer te maken met de wond in je baarmoeder daar waar de placenta heeft gezeten dan met wonden van scheuren of knippen. Ook vrouwen die een keizersnee hebben gehad moeten volgens mij even wachten met leuke dingen doen tot ze niet meer vloeien.

    De adviezen zijn volgens mij verdeeld: van de ene vk mag je al weer vrijen en badderen na een paar weken en van de andere nog niet. Persoonlijk wacht ik er nog eventjes mee.
     
  9. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ik had ook oplosbare hechtingen, maar wij hebben gewoon weer seks gehad voordat die er allemaal uit waren, ging prima! :)

    Zwemmen zou ik idd ivm de hygiëne nog even mee wachten, totdat de wond helemaal genezen is (met 6 weken ong.).

    En de nacontrole moest ik zelf een afspraak voor maken, ik denk dat dat overal zo is.
     
  10. Secretstar

    Secretstar Actief lid

    Hier ook oplosbare hechtingen!
    Seks mag als je niet meer vloeit en een ligbad nemen ook als je niet meer vloeit!
    Hoe met zwemmen zit weet ik niet! :(
    Nacontrole moet ik maken als ik weer ongesteld word ;)
     
  11. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hey meiden heel erg bedankt

    we hebben ondertussen al weer sex ofja vingerwerk dan :oops:
    echt sex durf ik nog niet weet dat het wel kan maar durf het nog niet

    zwemmen heb ik ook nog niet gedaan omdat ik nu bang ben dat ik zo in 1x weer ongesteld kan worden

    afspraak voor controle heb ik gemaakt was niet meer verplicht maar vindt het fijner om te weten of alles goed is
     

Deel Deze Pagina