Kraambezoek en vaccineren

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Mrsloonstra92, 11 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Verschrikkelijk dat mensen daar niet zelf bij stilstaan en je er druk om moet gaan zitten maken als kersverse mama.

    Hier alvast voor gezorgd dat kraamvisite welkom is in het ziekenhuis zodat ik thuis geen drukte heb/rondrennende kinderen en daarna huishouden wat overhoop is. En wat betreft zieke mensen, heb je ook gedacht aan rokers? Ik vind het echt verschrikkelijk. Bij mijn dochter had mijn oom haar in armen genomen en daarna stonk ze gewoon naar sigaret! Terwijl hij niet met een peukie opzat hoor, rook ook niet aan hem een luchtje als hij praatte, maar toch ook gevaarlijk. Ik denk dat ik ook ga verbieden om de baby te tillen behalve ouders en schoonouders dat zijn geen rokers.

    Ik ben denk ik echt een over overbezorgde moeder.
     
  2. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Hmm ja dat is ook wel waar. Dan maar op zichzelf betrekken? Ik weet niet. Ik probeer mee te denken (zit zelf ook in het dilemma)
     
  3. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ik maak deel uit van de omgeving die jij beschrijft en wij zijn 1 van de weinigen die niet vaccineren... dus ik zou zulke aannames niet zo maar doen...
     
    mutskuh en lies276 vinden dit leuk.
  4. Mss86

    Mss86 Fanatiek lid

    24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Dit is een hele lastige kwestie..Ik ben absoluut een voorstander van vaccineren. Maar we moeten ook respect hebben voor de mensen die dat niet doen..
    is het geen optie om de eerste weken anderen (met name de niet-gevaccineerde) de kleine niet te laten vasthouden? En verder bij elke kleine verkoudheid/ griepverschijnselen etc. vragen of ze een nieuwe afspraak willen maken? Ik weet niet wat de risico’s zijn als het bezoek geen ziekteverschijnselen heeft en de kleine niet vasthoudt. volgens mij valt dat reuze mee. Evt even je zorgen en de risico’s bespreken met het cb of ha?
    Ik zou eerlijk gezegd je zus niet weigeren langs te komen. Op straat, bij de dokter, overal kun je niet-gevaccineerde mensen tegen komen die even in de kinderwagen kijken. Mocht de kleine nu echt een slechte start hebben is het natuurlijk een ander verhaal..
     
  5. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik vind het goed dat je er nu al over nadenkt, maar ik zou met je huisarts of verloskundige overleggen wat de risico's nu echt zijn.

    Tegen veel ziektes krijgt je baby al antistoffen van jou mee en is daardoor niet totaal weerloos.

    Mijn jongste is bijvoorbeeld geboren middenin een waterpokken epidemie op het kdv van mijn jongste zoon en dat was dus geen enkel probleem volgens de kinderarts, omdat ik de ziekte al had gehad.

    Dus overleg eens met je huisarts. Met de dalende vaccinatiegraad zul je echt niet de enige zijn met deze vraag.
     
  6. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Allereerst vind ik je aanname wel een beetje vreemd. Je suggereert maar wat, maar hebt er blijkbaar nooit over gepraat?
    Zoals Mirw al zegt, de meeste die niet vaccineren doen dat uit andere overwegingen. Ook hier worden in de Biblebelt veel kinderen wél ingegeent. En daarbij vraag ik me ook af hoe ‘zwaar’ gelovig ze nu eigenlijk zijn? Volgens mij is de reformatorische school het zwaarste wat er is? Daar gaan ze niet heen, dus ook daar zal het mee meevallen?

    En tja... jullie keuze. Daar sta je vrij in. Maar eerlijk, als ik dit bericht zou krijgen, zou ik denken; prima. Maar dan gaan wij ook pas over 10 weken op visite, mét de kinderen. Ik ga geen dag oppas regelen om even 4 uur heen en weer te rijden omdat mn kinderen niet mee zouden mogen ivm met mogelijke besmetting van wat eigenlijk. En daarbij; de volwassenen kunnen een evt besmetting net zo goed overbrengen dus ik snap niet zo goed waarom je bang bent voor de kinderen en niet voor de ouders daarvan?
    Waar ben je bang voor?
     
  7. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    @Mammielove ik denk dat TS zich meer zorgen maakt omdat die kinderen vaak ziek zijn. Dat heeft ze gekoppeld aan vaccineren maar indd hoeft dqt echt nikd te betekenen. Zat kinderen die tegen alled zijn gevaccineerd en ook een enorm lage weerstand hebben en bijna altijd ziek
     
    Mammielove vindt dit leuk.
  8. Donkerblauw

    27 aug 2014
    30
    5
    8
    NULL
    NULL
    Kleine kinderen zijn nou eenmaal vaak snotterig en niet fit. Ikzelf ga niet met mijn kind op kraambezoek als hij niet fit is of super snotterig, ook al is hij gevaccineerd. En ik ga ook niet als ikzelf verkouden ben. De meeste mensen geven dat zelf al aan en verzetten de afspraak.
    Als iemand niet graag heeft dat er kinderen mee komen dan heb ik dat te respecteren.
    Ik vraag me alleen af voor de mensen die geen kinderen op kraamvisite willen. Hoe doe je dat als er ooit een tweede komt? Wat doe je dan met je eerste kind?
     
  9. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Ik zou liever geen kinderen op kraamvisite willen ivm lawaai dat ze maken. Vooral als er meerdere kinderen tegelijk komen, of 3 of 4 tal jonge broers zussen. Wij hebben hier soms een bende als er maar 1 kind op visite komt. Springt op de bank, gaat alle kamers in en uit zit overal aan laat alle deuren achter zich open, geeft dreumes dingen die niet mogen etc..
     
  10. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Nederlands gereformeerd is niet zo heftig hoor. Ik ga naar een vergelijkbare kerk, en mijn kinderen hebben alle vaccinaties. En die van alle vrienden en familie (biblebelt) om ons heen ook. Zou ze naar een reformatorische school gaan dan is die kans wat groter. Maar in veel streng gereformeerde gezinnen word ook gevaccineerd hoor. Het is echt steeds meer een uitzondering dat er n;iet gevaccineerd word. Ik denk dus ook dat je gewoon eens moet gaan praten, in plaats van allerlei aannames doen.
     
  11. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat ligt dan toch meer aan de ouders dan aan het feit dat er een kind op bezoek is....
     
  12. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Haha eigenlijk heb je helemaal gelijk!
    Ga ook nog wat pantoffels inslaan sommigen wagen het niet hun schoenen uit te doen omdat ze niet met blote voeten willen lopen. En zit ik daarna opnieuw het huis te dweilen.

    Grrr.. Nu je het zegt, ligt echt aan de volwassenen
     
  13. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Wat denken jullie over veel dingen na zeg. Het is nooit in mijn hoofd opgekomen om kinderen te willen weigeren bij kraamvisite. Ik weet niet eens of al mijn neefjes en nichtjes zijn gevaccineerd. Ik denk het wel. Wij wonen in de biblebelt, in een behoorlijk reformatorisch dorp. De kinderen zitten ook op de reformatorische school. Onze kinderen zijn wel gevaccineerd, mogelijk vriendjes en vriendinnetjes niet. Ik zou het niet weten.
    Zeker als je meerdere kinderen hebt komt je baby al heel jong met allerlei virusjes ed. in aanraking.
    Hoe groot is de kans dat kraambezoek echt ernstige en gevaarlijke virussen met zich meebrengt?

    Ik denk dat ts het beste een open en eerlijk gesprek aan kan gaan met de familie. Waarom je eigen in allerlei bochten te wringen en smoesjee gaan verzinnen.
    Dat ts zich zorgen maakt wil toch niet zeggen dat ze de keuze van de ander niet respecteerd?
     
    lies276 en MirW vinden dit leuk.
  14. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Vraag jij het aan je bezoek of ze de schoenen uit willen doen?
    Als het mij gevraagd wordt die ik het gewoon, maar niet uit mezelf.
     
  15. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Leer dan voor jezelf op te komen. Jouw huis, jouw regels. Als een kind bij mij dingen doet die ik niet wil, zeg ik er wat van.

    Heb ook bij de oudste gehad dat een vrouw op bezoek kwam met twee kinderen. De kinderen klommen op het bed, kropen er wild over heen en weer. Moeder zei alleen een keer zachtjes: die maar niet J. En dan lachtte ze eens naar me, met de opmerking: ja dat is niet zo lekker met hechtingen hè?:eek:

    Toen heb ik dus zelf maar gezegd dat ze van het bed af moesten gaan:mad:
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  16. Light

    Light Fanatiek lid

    15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Kinderen tot en met 12 jaar. Dat is overigens ook het beleid dat ze op de neonatologie hanteren. Daar mogen ook alleen eigen broertjes en zusjes komen, dat heeft iets te maken met dat dit 'eigen' bacteriën zijn of zoiets.
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  17. Cindy2015

    Cindy2015 Fanatiek lid

    18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Speaking of which, bevallen in het ziekenhuis is qua risico's op virussen ook niet aan te raden.
     
    Grietjenb vindt dit leuk.
  18. Lumiere

    Lumiere Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Hier zit ook wel wat in, ik heb er persoonlijk ook negatieve ervaringen mee. Goede vriendin van me heeft een zoontje met nogal wat gedragsproblemen. Bij de kraamvisite was dat ventje bijna 2. En zo jaloers dat de aandacht naar mijn zoontje uitging dat hij probeerde mijn baby van 5 dagen oud te slaan. Ik kon hem gelukkig afweren en inmiddels zijn ze met 4 en bijna 6 beste maatjes, maar oh oh wat keek ik op dat moment dat joch de deur uit!
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  19. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Ik snap daadwerkelijk niet waarom sommige ouders niet ingrijpen!!! Word daar zo kwaad om. Bah! Zo wil je dan bepaalde mensen toch niet hebben in je huis... Grrr..
     
  20. DDara

    DDara Bekend lid

    20 mrt 2015
    511
    53
    28
    Den haag
    Hier het zelfde probleem overigens niet met het vacineren maar wel met zieke mensen en kinderen die altijd ziek zijn.....

    Ik zet gewoon in een vrolijk rijmpje op mijn kraamkaatjes dat ik voor de rust in huis niet wil dat er kinderen op kraam bezoek komen en ook dat men welkom is wanneer ze niet ziek of verkouden zijn!!!

    Zowiezo heb ik ook al op het kaartje staan dat ik de eerst 2 weken geen visite ontvang zodat we in alle rust kunnen wennen! Wel zo makkelijk......

    Als het standaard op je kaartje staat voelt niemand zich persoonlijk aan gesproken en daarbij kan je tegen de mensen voor wie dit niet geld altijd nog apart zeggen dat zij wel langs mogen komen of hun kids mee mogen nemen...... zo stoot je niemand voor het hoofd!
     
    LolaBloem vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina