hoe zit dat met positiekleding?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Maytje, 10 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maytje

    Maytje Bekend lid

    8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames!

    Ik ben zwanger van ons eerste kindje, ik merk dat met name savonds mijn broeken niet echt comfortabel meer zitten.
    Nu wil ik binnenkort dus eens gaan kijken voor positiebroeken, maar ik heb daar dus nog geen ervaring mee. Nu vraag ik me dus af of ik zon broek dus de hele zwangerschap aan kan? Want nu ben ik dus nog lang niet zo rond als over een aantal weken natuurlijk. Dus zitten die broeken de hele zwangerschap lekker? Of zal ik dat nu nog niet eens passen en gewoon een maatje groter moeten halen?

    Bedankt alvast
     
  2. an12

    an12 Actief lid

    3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    goeie vraag..ik lees mooi even mee. als je op webshops gaat kijken staat er ook allemaal t-shirsts en jurkjes op waar een giga buik onder zit..kben bang als je zoiets besteld dat je dan beter in de pyjama van je kerel kan gaan lopen ofzo:p
    dus ik ben benieuwd wat voor antwoorden je krijgt:p
     
  3. 5Mare5

    5Mare5 Fanatiek lid

    De meeste broeken zijn met stretch en kan je inderdaad lang dragen, maar het ligt er ook aan hoeveel je aankomt. Ik ben 22 kilo aangekomen dus aan het einde moest ik toch andere broeken aan.

    Jurken en leggings kon ik de hele zwangerschap aan en aangezien het hopelijk binnenkort weer warmer wordt...
     
  4. Beckje

    Beckje VIP lid

    12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ik loop nu nog de hele dag in trainingsbroeken rond, tenzij ik weg moet. maar savonds gaat ook de trainingsbroek aan :) maar met positie kleding heb ik totaal geen idee...
     
  5. Melindy

    Melindy Fanatiek lid

    2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    in principe kan je positiekleding gewoon in je eigen maat kopen en kan je deze in de gehele zwangerschap dragen. ze zijn er op berekend dat je aankomt/je buik groeit en nee in het begin zit het niet als de pyjama van je man :D
    maar, zoals gezegd, als je erg aankomt, is er een kans dat je nog weer andere kleding moet zoeken.
     
  6. Beckje

    Beckje VIP lid

    12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    maar ook met alleen een avondbuikje zeg maar zit het nog wel strak genoeg? want ben idd toch beetje bang voor het mannen-pyjamabroek effect haha
     
  7. Melindy

    Melindy Fanatiek lid

    2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    ook met een avondbuikje zit het goed :)
    bij de meeste positiebroeken zit elastiek wat je in kan korten. Je ziet er niets van, maar het voorkomt wel dat de broek afzakt
     
  8. Beckje

    Beckje VIP lid

    12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ooow op die manier :D
    handig! maar eens gaan kijken dan!
     
  9. mama4life

    mama4life Bekend lid

    20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Of lekker leggings dragen...
    Met jurkjes/tunieken/lange shirts... ;)

    Is mij tenminste erg goed bevallen... Zat me eerlijk gezegd beter dan de "positiebroeken"... En nou kost n legging niet zoveel, dus evt aan t eind nog 1 (of 2) bijhalen... =D
     
  10. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wanneer je alleen nog maar met je avondbuikje zit, dan zou je kunnen overweg tijdelijk een elastiekje aan je knoopsgat te knopen en dat dan om de knoop doen... heb je net wat meer ruimte.

    Ik loop nu al weer sinds 6 weken in positiebroeken (jajaja derde zwagerschap en was al 10 kilo te zwaar :) ) De ene broek zit me wel lekkerder dan de ander. Verder ligt het ook aan hoe je buik zich ontwikkeld... hierdoor is het mogelijk dat je op het einde toch een andere broek/rok oid nodig hebt.


    Dus gewoon lekker in je eigen maat kopen.
     
  11. Maytje

    Maytje Bekend lid

    8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk.dus het beste binnenkort maar eens even wat gaan passen dan. Leggings met jurkjes vind ik ook erg leuk maar daarvoor wil ik.eerst wat verder zijn want dan stwat het mooier denk ik. Maar zowiezo heb ik voor het werk gewoon broeken nodign

    iig bedankt voor de reacties al :)
     
  12. memmievan3

    memmievan3 Actief lid

    16 mrt 2012
    332
    0
    0
    friesland
    ik heb via ZP forum 2e hands in totaal 6 broeken gekocht voor €50,-
    ik heb normaal maat 38 en de broeken zijn ook maat 38/40

    bij mijn andere zwangerschappen heb ik de hele tijd dezelfde maat gehad, maar toch 's avonds een lekkere slobber broek aan omdat het gewoon lekker hing.
     
  13. ukoldaatje

    ukoldaatje VIP lid

    2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Had met 14 weken een positie broek gekocht, bij Missetam, maar ben inmiddels errug hard gegroeid en die maat pas ik niet meer, ondanks de stretchstof. Mijn vet op de heupen groeit namelijk ook keihard mee met de buik.

    Heb dus vorige week nieuwe broeken kunnen aanschaffen, maat groter..zit heeeeeeerlijk eindelijk weer.
     
  14. mientjuh2

    mientjuh2 Actief lid

    19 dec 2010
    282
    44
    28
    NULL
    Overal en nergens
    Ooohhh heerlijk die positiekleding zit nu op bijna 8 weken en gister de eerste broeken gekocht ondanks dat dit onze eerste kleine wurm wordt heb ik al een echte pens voor mn gevoel maar tenminste de 2 vetrollen zijn er 1 grote geworden.
    Sommige eigen broeken kan ik nog wel aan maar mn spijkerbroeken echt niet meer, maar kan ze nu al niet meer missen.
     
  15. Mykelti

    Mykelti VIP lid

    3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier kan ik reguliere broeken niet verdragen. Daar zit een randje in waarvan ik buikpijn krijg en de kleine me van binnen helemaal beurs schopt. Nu al een eigen willetje... ;):D

    Draag nu zw leggings en een soort sportbroek van Prenatal welke toch net genoeg is om aan te trekken naar mijn werk. :)
     
  16. EllesEJ

    EllesEJ Lid

    14 jan 2012
    17
    0
    0
    NULL
    Emmen
    De meeste positiebroeken hebben zoals al werd gezegd een elastiek aan de binnenkant. Die kun je dus steeds losser maken. Ik kwam zelf helaas veel aan bij mijn benen, waardoor ik wel vaker nieuwe broeken moest kopen. Maar als ik alleen dikker was geworden bij mijn buik had ik de broeken makkelijk de hele zwangerschap kunnen dragen.

    Zeker als je voor de eerste keer zwanger bent is het fijn om broeken te gaan passen, omdat de verschillende merken toch ook wel anders zitten. Als je een beetje weet wat lekker zit, kun je ze ook online bestellen.
     
  17. Maytje

    Maytje Bekend lid

    8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb er inmiddels 1 aangeschaft, heb eigenlijk mijn normale maat genomen, maar ik denk dat ik voor nu beter een maatje kleiner kon doen, maar ja hopelijk past het gauw goed. Vind de kwaliteit minder want die band laat al los. Dus die moet gestikt worden. Maar goed dan weet ik dat, binnenkort maar eens verder kijken!
     
  18. meissie1982

    meissie1982 Actief lid

    6 mrt 2012
    249
    0
    16
    Ik ben net zo ver als jij en loop inmiddels sinds 2 weken in positiebroeken. 1 linnen broek en 1 spijkerbroek. Andere broeken kon ik echt allang niet meer dicht. Ik ben normaal heel moeilijk met broeken kopen, maar nu was de eerste die ik aantrok helemaal goed (queenmum). Ik merk als ik hem net aan heb dat hij wel veel strakker zit en na het dragen een halve dag de broek toch wel wat af gaat zakken maar dan doe ik gewoon een riem om. Ook gewoon mijn eigen maat en geen idee of ik hem straks nog aan kan.

    Met lange truitjes zie je verder ook niet dat het een positiebroek is.

    Ik heb een aantal truitjes ook gekocht, maar die vallen echt niet zo wijd. Er zit gewoon gigantisch veel rek in. Zo heb ik ook bij miss etam een jurkje gekocht met heel veel rek uit de gewone collectie. Zit super en buik komt mooi uit. Al is die nu nog wat te koud.
     
  19. Bij de meeste merken moet ik ook een maat kleiner kopen, ik vind die dingen zo groot vallen. Ik krijg alleen een buik, dan kan je in principe gewoon dezelfde maat blijven dragen in de zwangerschap. Als je benen dikker worden (bijv door vocht vasthouden of wat meer vet) en je heupen breder moet je soms in de loop van de zwangerschap een nieuwe broek in een maat groter kopen. Gewoon passen en je merkt het wel wat het best zit.

    Leggings zijn zeker ook lekker maar vind ze zo koud nu.
     
  20. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Hier zitten positiebroeken echt nog niet lekker: die band veel te ruim en te rommelen om m'n buik heen: ik vind het niks :(
    Ik houd het dus lekker op jurkjes/tunieken en leggings. Veel fijner en die rekken gewoon mee naarmate je buik in de loop van de dag verder uit gaat staan ;)
    Ik vond de positiebroeken vooral later in de zwangerschap fijn. Helemaal op het eind kon ik broeken niet meer verdragen en werden het weer leggings. Geen zwangerschapsleggings trouwens, maar normale: gewoon onder m;n buik door laten zitten en dus verder geen gedoe.
    Nu kwam ik bij Thirza maar 10 kilo aan en droeg ik erg naar voren, dus dat scheelt wel :)
     

Deel Deze Pagina