Kraamperiode en overhoopte huishouden.

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door LolaBloem, 4 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Afgelopen week ben ik bevallen van een prachtige zoon. Er kwam iemand thuis op de dochter passen wanneer man aan het werk was. Man heeft fysiek een zware baan, moet veel overwerken en heeft geen vrij kunnen nemen omdat hij nog met dag contracten werkt en kort in dit bedrijf.

    Alles was tiptop in orde voor ik moest bevallen. Lag eten klaar wat man mee kon nemen naar werk bedjes opgemaakt en schoon etc.

    Ik kwam uit het ziekenhuis en het huis leek ontploft. Dochter houd van alles uitpakken en overal op klimmen en vies maken. Lijkt net of ze alleen rond heeft gelopen in huis. Wasmand is leeg gehaald in de badkamer, badkamer vloer nat, alle was die ik had opgehangen ligt over de hele slaapkamer vloer, de bank zit onder de kruimels, het eten in de keuken was bedorven en een hele berg afwas. Toiletrol heeft ze helemaal leeg getrokken en over het hele huis liggen papieren kruimels. Dochter kreeg een koekje in bed. Heel haar bed zat onder en de muren.

    Ik heb gewoon een potje gejankt toen ik mijn huis zo trof na de bevalling. Ik durf niemand binnen te laten. Mijn man beloofd het zelf op te ruimen maar komt er niet aan toe omdat hij na werk de oudste doucht, voedt, wat kookt voor ons en haar in bed steekt. Daarna doucht hij zelf ook nog en is meteen uitgeput.

    Werk stoppen is geen optie, vaderschapsverlof ook niet want dan gaan we niet rond komen.

    Ik schaam me om de kraamhulp te ontvangen en te laten helpen. Aangezien het huis zo een bende is. Ik probeer iedere dag zelf wat te doen maar ben zelf dood op!

    Even geklaagd en dit eruit gegooid, maar wat zouden jullie doen?

    -Zelf opruimen
    -Kraamhulp binnen laten (dit durf ik eigenlijk echt niet en schaam me ervoor! Wil niet dat grotendeels huishouden is wat ze doet maar juist met de kids iets leuks ...)
    -werk stoppen is GEEN optie.

    Schaam schaam.. Overspoel me aub niet met nare reacties, ik voel me al enorm rot en heb nu een klote periode.
     
  2. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Kraamhulp of familie laten komen, daar zijn ze voor !!

    En even je man een schop geven. Als hij een uur lang serieus aan de gang gaat, ziet het er al zoveel beter uit!

    En gefeliciteerd !!
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  3. Rian85

    Rian85 Fanatiek lid

    21 feb 2012
    2.830
    476
    83
    Vrouw
    Oei ik zou ook niet blij zijn hiermee!

    Toen mijn 2e werd geboren moest in met hem 7 dagen in het zkh blijven. Man had super voor oudste gezorgd, maar niet voor de was, de vaat..... etc etc. Er lag overal wel wat voor mijn gevoel.

    Ik heb de dag van thuiskomst samen met hem de ergste chaos opgeruimd in de 20 min voordat de kraamhulp kwam.
    Maar zij heeft me meteen naar bed gestuurd met de baby en flink haar handen uit de mouwen gestoken.

    Ze snapte ook dat de zorg voor nr1 en vaak naar het zkh voor vrouw en ziekte nr2 veel energie gekost heeft en het huishouden niet op de eerste plaats stond.

    Mijn advies schaam je niet en laat de kraamhulp helpen met het huishouden. Nu is de tijd om jezelf in de watten te laten leggen.
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  4. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Ik schaam me zo rot, ik huil vandaag al sinds de ochtend. Man had vandaag vrij, dus konden we mooi afspraken regelen, maar ligt door te slapen en hebben onze afspraak gemist. Hij vind dat hij niet rust omdat de kinderen regelmatig s nachts wakker worden. Maar 9 vn 10 sta ik op, mijn nachten zijn toch al gebroken. Stond s ochtends vroeg iemand hele tijd aan te bellen voor reclame, dat was de druppel. Denk dat we allebei veel stress hebben maar anders mee omgaan.

    Ik ga niet wachten tot hij wakker is. Ik ga zelf maar wat aan de slag en laat het (wat voor mij nu) zware voor samen met de kraamhulp te doen. Ik zet dochter voor de tv en ga de kleine voeden en in bed stoppen. Daarna even bellen met de kraamhulp voor een afspraak te maken.

    Bedankt meiden...
     
    Aapje16 vindt dit leuk.
  5. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.464
    1.647
    113
    Brabant
    Ben jij van belgie?
    Hoe is het daar geregeld dan met kraamverzorging?
    Aangezien je én al bevallen bent én al thuis bent met zoon??

    Ik zou een familielid vragen om even te komen helpen. Als je je uurtje boos maakt,ben je een heel eind

    Bekijk het stapje voor stapje: belangrijke dingen eerst.
    Maar jij moet aan je rust denken..je bent kraamvrouw. En er gaat niemand dood als er kruimels op de bank liggen of was op de grond.

    Ik vraag me wel af wie er in huis is geweest met je dochtertje ? Kan die niet.nog even komen opruimen?

    Kom op meid! Het komt goed!! Jij moet genieten!
     
  6. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    Niet echt netjes van degene om jullie dochter het complete huis overhoopt te laten halen.
    Heb je een goede vriendin of (schoon)moeder die je kunt bellen, iemand die begrijpt dat je rust en reinheid nodig hebt in de kraamtijd?;)
    Voor de komende weken, misschien kun je een poetsvrouw regelen totdat je weer helemaal fit bent? Hebben wij ook gedaan, dat geeft echt rust. Een paar jaar geleden zat ik precies in jouw situatie, gehuild heb ik! Vandaar dat ik mijn man bij de 3e ook precieze instructies mbt het opruimen en schoonmaken heb gegeven.

    Jij moet rusten en herstellen, de kraamverzorgster is er om je te helpen. Je kunt haar rustig zeggen waarom het zo een chaos is en dat je ermee zit. Mss dat je man dan ook even de handen uit de mouwen steekt (jij hebt ook zwaar lichamelijk werk geleverd).
     
  7. Relax

    Relax Fanatiek lid

    26 sep 2009
    1.598
    1.794
    113
    Vrouw
    Niet om je een rotgevoel te geven, maar is het niet eens tijd om een goed gesprek met je man te hebben? Hij zou schoonmaken maar ligt de hele dag te slapen? Buiten zn werk kan hij je best helpen. Hij was toen je op het punt stond om te gaan bevallen ook al niet zo sympathiek tegen je.

    En verder: laat de boel de boel en werk aan je eigen herstel. Je baby voelt de spanning ook en reageert daarop. Een kraamverzorgster heeft vast al erger gezien en over een paar weken is alles weer op orde zoals jij dat wilt. Laat het los. Deze tijd komt nooit meer terug.
     
  8. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Hey meiden
    Lieve reacties!

    Eergister heeft mijn man nog wat grote klusjes gedaan gelukkig! Gister is de kraamhulp geweest en heeft de berg afwas gedaan en de was samen met mij geplooid en terug in de kast gestoken.
    En daarna kwam mijn moeder zij heeft fe keuen grondig schoongemaakt en de rest van de kamers. Heb daarna zelf gestofzogen toen ik alleen thuis was. Moet alleen nog gedweild worden hier, wat ben ik opgelucht!!

    Heb me excuses 100x aangeboden bij de kraamhulp dat ze het zo trof hier. Ik hoopte op een antwoord als dat ze het vaker heeft voor zien komen maar helaas. Volgens mij is dit het ergste wat ze ooit gezien heeft :oops:

    Vandaag komt ze weer. Ze is wel erg lief!
    Even borst geven........
     
  9. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ach en al was dit echt het ergste dat ze oooit had gezien; nu is het weer mooi op orde toch? Daar gaat het om! Fijn!
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  10. MuscleMe

    MuscleMe Actief lid

    16 feb 2013
    192
    3
    18
    NULL
    NULL
    ik vraag mij ook af, wie heeft er dan opgepast? en kan diegene nu niet helpen?
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  11. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Oh ja sorry over die oppas.

    Zij is een kind verzorgster in de kinderopvang. Ze heeft niets geholpen in huishouden en volgens mijn man meegeholpen aan de berg afwas :|

    Het ziet er nu gelukkig stuk beter uit en stinkt niet. Heb gister de kleine in bad gestoken. Ga nu even zelf onder de douch voor de kraamhulp hier is. Oudste zet ik voor de tv met wat vla.
     
  12. MuscleMe

    MuscleMe Actief lid

    16 feb 2013
    192
    3
    18
    NULL
    NULL
    geniet nog lekker van je kraamtijd, het is allemaal zo weer voorbij!
     
  13. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

  14. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Het huis is ondertussen spik en span :)

    Op wat hoofdpijn en stuwing na, gaat het heel goed met mij en derest thuis. De kleine groeit goed, oudste is lekker snel afgeleid. In de nachten soms beetje lastig met voedingen om de 2 uur maar voor derest prima!

    Hoe is het met jou?
     
  15. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Wat fijn voor je!!

    Ja, die nachten zijn wel weer wennen hè! Hier een heerlijk mannetje, vreselijk lief en makkelijk. Wil graag bij ons zijn, maar slaapt ook prima in bed of in de box.
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  16. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Fijn dat het huis nu weer netjes is :). Ik ben zelf kraamverzorgende en ben heel wat gewend hoor, niks om je zo erg voor te schamen ;). Doe elke dag een beetje maar geniet vooral volop van je kleintje en je kraamtijd.
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  17. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Kraamzorg ziet wel vaker ontplofte huishoudens. Ik woon alleen en werd acuut opgenomen en kwam na de bevalling thuis. Ik kon door de keizersnede niks. Er lag voor een week was, tassen van ziekenhuis moesten opgeruimd worden, er waren 2 katten om voor te zorgen, vaatwasser was nog niet uitgeruimd etc. Maar aan het eind van de kraamweek was het huis weer schoon en redelijk netjes.
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  18. Mss86

    Mss86 Fanatiek lid

    24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Zeker niet zelf het hele huis doen! Jij hebt je rust nodig, hooguit een paar kleine dingetjes, meer niet!
    Ik vind echt dat je man het gewoon moet doen, even voor het slapen een uurtje stofzuigen en wat opruimen. Het huis hoeft echt niet spik en span, maar het hoognodige opruimen en stofzuigen kan hij best even doen. De kraamhulp kan dan de rest doen, je hoeft je daar zeker niet voor te schamen!
     
    LolaBloem vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina