kraamverzorgster die rookt....

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Compuserve, 12 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Compuserve

    1 mrt 2017
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vinden jullie van een kraamverzorgster die rookt (natuurlijk wel buiten), maar je ruikt het wel.

    En vervolgens met haar rookhanden aan je baby zit???

    Ben benieuwd....

    Groetjes!
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Geen problemen met rokende kraamverzorger. Zou wel willen dat ze na het roken in haar pauze goed haar handen wast voor ze weer gaat werken.
     
  3. Maranne

    Maranne Actief lid

    23 okt 2013
    252
    0
    16
    Arnhem
    No go!
    Hier rookt vriend, die stinkt regelmatig en wast (de eerste tijd) echt wel z'n handen en doet zijn best niet meteen bij de baby in de buurt te komen.
    De kraamverzorgsters van ons kraamzorgbureau mogen zelfs niet eens roken bij gezinnen.

    Als je er zelf geen probleem mee hebt, is dat prima natuurlijk. Maar het feit dat je het hier vraagt zegt wel wat. Misschien duidelijke afspraken hierover maken?
     
  4. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Nee ik zou er niet aan moeten denken, gadsie.
     
    puzzelstukje vindt dit leuk.
  5. Jozefien85

    Jozefien85 Niet meer actief

    Bij mij werd dit bij de intake gevraagd, ik heb de voorkeur uitgesproken voor een niet rokende kraamverzorgende
     
  6. Compuserve

    1 mrt 2017
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ze is al weg, heb haar een weekje gehad, fijne vrouw hoor, daar geen slecht woord over, maar dat roken, vond het toch niet echt prettig, ga het straks wel invullen bij het evaluatieforumulier....
     
  7. lydia1986

    lydia1986 VIP lid

    16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Ik heb geZegt met de intake dat ik geen rokende kraamhulp wil
     
  8. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Voor zwangerschap zelf gerookt.
    Maar een rokende kraamverzorgster vind ik een no go.
    Als mij man ging roken kwam hij voorlopig niet aan onze dochter.
    Die rooklucht blijft zolang aan je handen zitten en in je kleding hangen.
     
  9. Tegeirian

    Tegeirian Fanatiek lid

    27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Nee in zou ook geen rokende kraamverzorgster willen. Mijn man rookt en dat is me een doorn in het oog. Ik vind het vreselijk vies en ik ruik het altijd aan hem, ook als hij handen wast of kauwgom neemt.
     
  10. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Bij mijn oudste ook een rokende kraamverzorgster gehad, ze rookte braaf buiten achterin de tuin... maar ja, je ruikt het toch. Bij de tweede expliciet aangegeven een niet-roker te willen.
     
  11. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.407
    4.729
    113
    Nee, zou ik echt niet blij mee zijn.
     
    puzzelstukje vindt dit leuk.
  12. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Maakt me niets uit. Gewoon ff na het sigaretje buiten blijven staan en de handen goed wassen.
    Bij ons mochten ze bij gezinnen niet roken, maar heb aangegeven dat wanneer het toevallig ter sprake kwam, ze van mij echt wel een sigaretje in tuin mochten roken.
     
  13. Eline88

    Eline88 Niet meer actief

    Ik heb aangegeven geen rokende kraamhulp te willen. Als ze een hulp hadden gestuurd die wel zou roken, had ik haar direct weer weggestuurd. Ik vind rokers stinken dus nee niet bij mijn baby.
     
  14. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    En hoe doe je dat met bezoek dan als ik vragen mag?
     
  15. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Niet roken zolang ze er zijn als ze wel willen roken ga dan maar weer naar huis zeker de eerste paar maanden.

    Ik zou de rokende kraamverzorgster ook weg sturen.
     
  16. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.550
    2.405
    113
    Dit inderdaad.

    En voor degene die vroeg hoe je dat doet met kraambezoek: wij hebben geen rokers in de vriendengroep en familie.
     
  17. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Zo goor. Toen ik nog in het ziekenhuis werkte waren er ook collega's die rookte. En daarna mensen vd operatoe zaal halen, zo erg voor de patienten.

    Bij de kraamzorg die wij hadden mochten de werlnemers niet roken tijdens het werken. Zelfs niet voordat ze naar ons toe gingen, dan moesten ze eerst douchen.
     
  18. Tegeirian

    Tegeirian Fanatiek lid

    27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Da's toch heel wat anders? Bezoek is er maar voor een kort moment. Ik neem aan dat zij wel even kunnen wachten met roken tot ze weer weggaan. De kraamverzorgster is er een ruime werkweek, ze doet alles met de baby. Overigens, als de kraamverzorgster rookt, maar niet tijdens het werk heb ik er geen probleem mee. Ik vind het gewoon niet nodig dat iemand die net heeft zitten paffen vlak daarna mijn baby op gaat pakken. Voor mezelf zou ik er trouwens ook niet op zitten wachten. Die rooklucht, zo smerig.
     
  19. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Die doen geen verzorgende taken, hooguit baby bekijken. Hier gingen ze ook niet van hand tot hand toen ze nog zo klein waren. Maar wij kennen sowieso geen rokers eigenlijk.
     
  20. Lief

    Lief Fanatiek lid

    26 sep 2007
    3.327
    830
    113
    Ik had een rokende vk in het ziekenhuis bij de bevalling (ze pufte gelukkig niet mee ;)) maar ik rook het echt. Had geen tijd me er verder druk over te maken hoor.

    En tweede kv rookte af en toe even op het balkon (had ze gevraagd hoor, als we het niet wilden deed ze het niet). Had er geen last van, terwijl wij zelf nooit gerookt hebben en de hele fam en vriendengroep ook niet. Tuurlijk ruik je dat wel beetje maar blijkbaar waste ze erg goed haar handen+kauwgom ofzo.. Maar ik had wel andere dingen om me druk over te maken in die tijd eigenlijk misschien dat het me daarom niet meer zo bij staat...
     

Deel Deze Pagina