kraamverzorgster die rookt....

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Compuserve, 12 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Hier wel hoor, iedereen mocht hem vast houden. Daarnaast rookt mijn moeder en die had en heeft toch echt een verzorgende taak. Zij rookt echter buiten en veel minder als ze er is of hij daar is. Ze blijft altijd ff buiten staan voor de geur en wast haar handen uitermate grondig.
    Daarom was ik benieuwd hoe jullie dat dan zagen.
     
  2. Roose79

    Roose79 Bekend lid

    9 sep 2016
    511
    1
    16
    No way! Ik heb dit ook expliciet aangegeven bij de intake.
    Ik heb zelf vroeger gerookt en iedereen moet het ook lekker zelf weten maar in een kraamweek met n pasgeboren baby waar alles nieuw en fris en schoon is zou ik geen rokerige kraamverzorgster willlen.
    Rokende kraamvisite zou mijn baby ook niet mogen vasthouden. Ieuw
     
  3. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    Ik vind het een beetje vaag dat je het van te voren niet heb aangegeven maar nu dan op het laatste wel erover gaat klagen via een evaluatie...
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn man rookt, maar wacht altijd heel lang na het roken voor hij onze kinderen vastneemt. Of het moest een noodgeval zijn. Hij doet dat uit zichzelf trouwens, omdat hij zelf vindt dat een baby niet moet vastgehouden worden met zo'n stinkende handen.

    Een rokende kraamverzorgster zou hier dus geen optie zijn. Nu ja, een kraamverzorgster in het algemeen ook al niet.
     
  5. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.380
    3.903
    113
    noord holland
    Het kan toch dat je hier vantevoren totaal niet bij stil hebt gestaan dat dit gebeurd. Als de intake er dan ook niet over begint, kan ik me voorstellen dat je als niet-roker hier echt niet over nadenkt.
    Als je vervolgens iets als vervelend hebt ervaren, is een evaluatie formulier toch juist het goede middel om feedback te geven? Daar is het voor bedoeld.
     
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ja, ik geef dus aan hoe het bij ons ging ;)

    Hier geen rokende familieleden en daar ben ik heel blij mee. Mijn man kan er totaaal niet tegen, die wordt van derdehands rook al zo benauwd dat hij medicatie nodig heeft. Dus hier is een rokende kraamverzorgster of een rokend familielid gewoon geen optie. En los van zijn reactie erop wil ik dat voor mijn kinderen ook gewoon niet.
     
  7. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Dit zou ik niet prettig vinden. Ik had in het ziekenhuis een zuster en toen ze me kwam helpen met de bv dacht ik, wat ruik ik toch... Ondanks kauwgom en gewassen hadden toch een rooklucht om haar heen. Vond het niet heel prettig.
     
  8. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Onze kraamverzorgster rookte niet maar bij de kraamzorg organisatie hebben ze volgens haar de regel dat ze, zodra ze hun uniform aan hebben niet meer mogen roken.
     
  9. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.315
    807
    113
    Hier ook duidelijk aangegeven dat een roker niet welkom is.
    Vind het sowieso eigenlijk niet kunnen voor bepaalde beroepen waaronder de zorg.
     
  10. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Mij maakt het niets uit. Als ze maar even een kauwgom neemt en d'r handen wast met zeep voor ze weer naar binnen komt ;)
     
  11. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.163
    3.120
    113
    Vrouw
    Hier een rokende vk op bezoek gehad in de kraamweek. Ik had het lef niet om haar de deur te wijzen maar dat had ik het liefst gedaan. Ze had haar peuk volgens mij voor de deur uitgetrapt want ze was een wandelende asbak die binnen kwam. Echt te goor, als dat me nog eens gebeurt zal ik haar direct de deur wijzen. Zelfde geldt voor een kraamhulp.
     
  12. merel80

    merel80 Bekend lid

    3 mei 2009
    812
    39
    28
    Ik heb elke keer gevraagd om een niet roker. Ik vind best dat je dit mag vragen. Je ruikt het toch in iemands kleren en om haar heen, hoe goed je je handen ook wast. En ik vind dat persoonlijk niet prettig in mijn kraamtijd.
     
  13. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier vroegen ze tijdens het intake gesprek of ik bezwaar had tegen roken, ik heb toen gezegt dat ik er niet specifiek bezwaar tegen heb maar het liever niet heb.
    Ik zou toch op z'n minst verwachten dat ze haar handen wast na het roken.
     
  14. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Ik zou er geen problemen mee hebben. Als ze maar wel der hygiene daarna op orde brengt.
    Dus handen wassen en een kauwgompje oid nemen.

    Mijn vriend rookt ook en die wast zijn handen ook zodra die binnen komt. Met een pasgeboren baby doet ie dat al helemaal en zegt ie dat ook tegen al het bezoek wat rookt en de baby wilt vasthouden.
     
  15. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Maar kleding en haar ruikt er toch ook naar? Ik vind dat echt vies, ruik het echt direct ondanks handen wassen en kauwgum. Dan moet iemand al z'n kleren verwisselen en haren gaan wassen...
     
  16. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.034
    15.043
    113
    Zou ik niet willen. Ik ruik meer nu door de hormonen en vind het normaal al stinken...
     
  17. Eline88

    Eline88 Niet meer actief

    In mijn omgeving rookt gelukkig niemand. En anders zou ik mijn baby zelf vastgehouden hebben tijdens het bezoek denk ik.
     
  18. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Toevallig pas intake gehad. Beleid bij onze kraamzorg is dat als ze hun uniform aan hebben ze niet meer mogen roken.

    Ik heb zelf altijd gerookt, man rookt nog steeds (niet veel meer en buiten) maar ik zou geen rokende kraamzorg willen hebben.
     
  19. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.431
    2.867
    113
    Maar dat ruik je dan toch nog? Rook blijft hangen in kleding en haren....bah!
    Nee ik wil echt geen rokende kraamzorg.
     
  20. Joycelyn

    Joycelyn Bekend lid

    27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Werd bij de intake gevraagd en heb toen nee geantwoord. Zou het geen prettig idee vinden als m'n baby met rookhanden aangepakt zou worden. Lucht gaat toch ook in kleding zitten en dan mag ze haar handen wel hebben gewassen, maar een baby houd je gewoon tegen je aan. Zou er zeker iets over zeggen als jij niet blij bent met de situatie!
     

Deel Deze Pagina