Kraamweek en peuter....

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Nora1983, 13 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

    Nora1983 Fanatiek lid

    21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    11 mei ben ik bevallen van n gezonde dochter. Ik voel me goed en onze baby doet het ook goed. Het is nog maar 2 dagen dat ik kraamhulp heb, wat overigens heel goed gaat, maar ik ben doodmoe van het feit dat ons hele ritme nu overhoop ligt. We hebben n temperamentvolle peuter en zij is erg vd regelmaat. Ik wist van te voren dat het zooierig zou worden in de kraamweek, ook omdat de baby haar weg moet vinden, maar man, als dit zo doorgaat ben ik ipv opgeknapt, oververmoeid. Onze dochter is helemaal vd leg, net als ik. Kraamhulp doet haar best om ook onze dochter te vermaken, er bij te betrekken, dus daar ligt het niet aan. Het klinkt mss raar, maar ondanks dat ik er tegenop zie om straks peuter huishouden en baby te.combineren, zie ik ook uit naar de dagen dat het huis en leven weer van mij/ons is. Daar heeft onze dochter ook het meeste baat bij. Rust en regelmaat. Ook ik ben daar van.trouwens. ik geniet wel vd dingen in deze kraamtijd hoor, maar vind het gewoon vermoeiend dat onze dochter tegen.de muren opvliegt van het feit dat alles anders gaat dan anders.

    Wie herkent dit??? Dochter is overigens dik 3,5 en ontzettend blij met haar zusje!!
     
  2. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.079
    286
    83
    Emmeloord
    Ja hier ook. Slapen was even drama. Overdag niet meer naar mij luisteren en echt ondeugende dingen doen. Later veel met mij willen doen. Ook zijn ze lief voor hun zusje gelukkig. Maar een week of twee a drie duurde het wel na de kraamweek. Pas toen waren ze gewend aan het nieuwe ritme en baby. Nu gaat het best weer lekker. Doe ze wel smiddags een uurtje op bed zodat ik even rust heb. Zeker met korte nachten ;)
     
  3. Nora1983

    Nora1983 Fanatiek lid

    21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier slaapt ze gelukkig als n roos zo moe na zon dag, das dan n voordeel kleine beeb heeft tot nu toe rustig karakter, wat zeker ook n voordeel is met zon temperamentvolle zus
     
  4. MiaMaria

    MiaMaria Niet meer actief

    Mijn oudste was in de kraamweek ook echt heel erg overstuur toen z'n zusje geboren werd. Als ik dat opnieuw had moeten doen zou ik zoveel mogelijk bezoek buiten de deur gehouden hebben. Dat was het moeilijkst voor hem. Heeft je peuter daar ook last van?
    Ik vond overigens de overgang van 1 naar 2 kinderen ook veruit de zwaarste! :(
    Misschien kun je het ook bespreken met je kraamverzorgende en je man? En met vriendinnen die het evt al hebben meegemaakt. Die hebben misschien nog goede tips ;)
    Succes en gefeliciteerd met je baby trouwens :)
     
  5. Meisje012

    Meisje012 Actief lid

    28 okt 2016
    214
    1
    18
    heel herkenbaar. Gefeliciteerd trouwens!
    Mijn zoontje was bijna 3 toen onze dochter werd geboren, en hij is heel temperamentvol en heeft ook behoefte RRR. Aangezien wij de bui al zagen hangen, hebben we besloten een kraamfeest te houden. Dus geen onnodig bezoek in de kraamweek, alleen in de ochtend bezoek en de rest voor onszelf
    En daar ben ik nog steeds heel blij om! Zo kon ik hem redelijk zijn eigen ritme geven, er was al genoeg om aan te wennen!

    En ik was ook blij dat de kraamverzorgster weer weg was:p
     
  6. Nora1983

    Nora1983 Fanatiek lid

    21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier ook een kraamfeest in de planning om oa reden die jij ook noemt. We zijn nu trouwens een paar dagen verder en het klikt in ieder geval goed met de kraamzuster, zij heeft veel geduld en kan haar soms ook even terecht wijzen als ze te ver gaat. Maar ookal is het heerlijk dat er iemand is die je helpt in het huishouden, met de baby en een luisterend oor bied, kijk ik er ook naar uit om weer alleen thuis te zijn. Ik vind het huishouden niks aan, maar merk wel dat het een houvast is. Dat is nu weg gevallen dus ook ik ben uit mijn normale doen en laten, en dat merkt dochter ook.
    Haar zusje is ze supertrots op, het is alsof ze er altijd geweest is. Alleen ze moet wel leren wennen aan het feit dat ik nu mijn tijd tussen de 2 meiden moet verdelen. Ook voor mij weleens frustrerend en moeilijk.
     
  7. Meisje012

    Meisje012 Actief lid

    28 okt 2016
    214
    1
    18
    Ja daar moeten ze zeker aan wennen. Mijn zoontje moest daar ook aan wennen. Ik geef ook bv dus het voelde eerst voor hem alsof ik hem aan de kant zette. Maar door hem er veel bij te betrekken ging het al snel goed, hij is ook superlief voor haar.

    Maar de interactie tussen broer & zus is prachtig!
     
  8. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Bij een kennis heb ik dat ook gezien. Vaak nam het bezoek of opa/oma de oudste even mee. Als was het een boodschapje of naar de speeltuin om de hoek. Ik kwam wat later op kraamvisite, kleintje was 3-4. Zij is even heerlijk met de oudste naar winkelcentrum gegaan. En ik heb op de mini baby gepast, flesje gegeven en verschoond. Dus misschien in je omgeving even vragen of ze met de kleine iets willen doen of zodra jij zelf weer mobiel bent met de oudste even op pad? Weet niet of ze nog naar kdv gaat of peuterspeelzaal oid?
     

Deel Deze Pagina