Kraamweek tijdens kerst

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door 1982Justme, 4 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    Hoi hoi,

    Ik sta ingepland voor een keizersnede en weet nu dat onze kraamweek tijdens kerst is.
    Wie heeft er ervaring mee? Ben zo benieuwd! Kun je nog lekker jezelf zijn en je ding doen? Gaan de werktijden van kraamhulp in overleg? Kregen jullie ondanks kerst evengoed kraamvisite? En wat je nog meer kwijt wil..
     
  2. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.644
    1.286
    113
    Hier is de oudste geboren met kerst! Ik vond het wel fijn, doordat iedereen vrij was hadden we alleen maar bezoek overdag en konden we ‘s avonds lekker vroeg naar bed. Tegelijk een nadeel: bij ons wilde iedereen ook direct langskomen omdat ze toch vrij waren. En soms zelfs onaangekondigd of als ik lag te slapen. Ik was blij dat de kraamverzorgster ze dan gewoon niet binnen liet ;).

    Nadeel vond ik eigenlijk alleen dat we halverwege een nieuwe kraamhulp kregen omdat ze óf net kerst, óf met oud&nieuw werken. En doordat al die dagen in mijn kraamweek vielen kreeg ik dus voor de laatste 2 dagen een andere kraamverzorgster. Maar ik weet niet of daar iets aan te doen is?

    Qua sfeer: kreeg er minder van mee omdat ik vooral in bed lag. Maar naar buiten kijken en sneeuw zien had ook wel wat :)
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  3. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    Ohh ik dacht dat iedereen altijd propvol zat/zit met de kerstdagen maar ik moet dus wel rekening met visite houden? We hadden zelf bedacht dat familie van buiten de stad maar die nu in de buurt zijn ivm kerst voorrang hebben. Verder laten we mensen zonder afspraak inderdaad ook niet binnen.
    Het is onze 3e dus verwacht eerlijk gezegd ook niet heel veel mensen. Dat werd met de 2e ook al minder en aangezien de 2e ook vlak erna jarig is denk ik dat mensen dat dan ook wel als mooie gelegenheid zien om de baby te bewonderen.
    Dankjewel voor je reactie!
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  4. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.644
    1.286
    113
    Best kans dat het dan inderdaad minder is met de derde. Hier ook net de derde geboren en het is inderdaad lang zo druk niet als bij de eerste.
    De kerstdagen zelf waren vrij rustig trouwens, maar de week daarna was vooral druk omdat heel veel mensen vrij waren.
     
  5. jufD

    jufD Bekend lid

    10 mrt 2009
    897
    23
    18
    Mijn kraamweek was ook tijdens de kerst. Ik heb het allemaal maar op me af laten komen, en het was heel gezellig. Onze kraamverzorgster had allemaal boodschappen gedaan en op 1e kerstdag een uitgebreide lunch voor ons gemaakt met cadeaus, zo lief!
    Tweede kerstdag heb ik haar vroeg naar huis gestuurd zodat ze bij haar eigen gezin kon zijn en wij kerst met onze familie konden vieren.
     
  6. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    Zooo dat klinkt wel heel goed zeg!
    Leuk om goede ervaringen te lezen!
     
  7. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    Verder niemand?
     
  8. rums

    rums Niet meer actief

    Ik ben de 24e bevallen. Hebben toen aangegeven dat we 1e en 2e kerstdag 2 korte kraamdagen wilden omdat mijn man dan toch vrij was. Op dag 3 kregen we dus een andere kraamverzorgster maar we hadden haar al eerder gehad rn dat was wel heel gaaf.
    Ik vond het heerlijk dat de oudste niet naar school hoefde en dus rustig kon wennen aan de nieuwe situatie.
    Kraambezoek ging bij ons niet heel anders dan bij de andere.
     
    1982Justme vindt dit leuk.
  9. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Ik ben vorige jaar net na kerst bevallen. Maar goed, die kerst en oud&nieuw voelde wel gek!
    We hadden een lieve kraamverzorgster en ik voelde me heel goed. Zij deed ook de boodschappen voor oud&nieuw en met oud&nieuw hebben we haar werktijden wat aangepast. Kortere dag op oudjaarsdag en nieuwjaarsdag wat later begonnen. In overleg is er veel mogelijk hoor!

    Visite kwam er niet zoveel maar af en toe tussendoor. Maar goed dat heb je sowieso met oud&nieuw, lekker rommelig
     
    1982Justme vindt dit leuk.
  10. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    Thanks voor de reacties!
     
  11. mamabeertje

    mamabeertje Fanatiek lid

    9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Onze zoon is vorig jaar eerste kerstdag geboren. Best bijzonder hoor, zo de kerstdagen vieren. Hier was het verder een gewone kraamweek. Wel kwamen mijn schoonzus en zwager pas laat op de avond kijken(in overleg met ons hoor), want ze hadden al plannen. Dat heb je natuurlijk wel. Veel mensen hebben al bezoekjes gepland, maar wij hebben er geen 'last' van gehad.

    Onze kraamhulp zou eigenlijk de laatste 1 of 2 dagen niet meer doen, maar ze heeft het zo geregeld dat ze die toch bij ons heeft gewerkt. Anders vond ze het zo vervelend. Maar dit verschilt natuurlijk per hulp. Verder hebben we gewoon overlegd over de verdeling van de uren, net als bij de eerste.

    Overigens wouden wij tweede kerstdag lekker simpel een patatje halen, zodat man niet hoefde te koken. Bleken zowat alle cafetaria's dus dicht te zitten. Daar had ik even niet op gerekend. Ik weet natuurlijk niet hoe het bij jullie zit, maar misschien iets om rekening mee te houden.
     
    1982Justme vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina