Kraamzorg en onze hond

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Toverbal, 4 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toverbal

    Toverbal Fanatiek lid

    9 mei 2012
    2.705
    903
    113
    Dames, deze vraag kan ik natuurlijk ook aan de kraamzorg stellen als ze komen over 2.5 maand, maar ik vroeg het me nu af.

    Liet jullie kraamzorg de hond uit? Of 'mogen' ze dit niet? Dan kan ik vast iets gaan regelen voor onze hond tegen die tijd. Vindt het ook zielig als zij het alleen met de achtertuin moet redden de eerste tijd. We weten ook nog niet of mijn vriend vrij kan zijn na de bevalling.

    Alvast bedankt voor de reacties :)
     
  2. fee90

    fee90 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Kraamzorg is er voor moeder en kind, en ook al heb ik wel eens gehoord van kraamverzorgsters die de hond uitlieten( en boodschappen deden, en kookten, en het hele huis sopten) valt dit zeker niet onder de taken dus ik zou wat anders regelen:)
     
    lies276 vindt dit leuk.
  3. Toverbal

    Toverbal Fanatiek lid

    9 mei 2012
    2.705
    903
    113
    Dat begrijp ik. Ik heb zelf stage gelopen in de kraamzorg en over het algemeen waren wij geen 7 uur per dag met moeder en kind bezig. Wij sopten, deden de strijk, kookte eten en deden zelfs boodschappen. Nu weet ik natuurlijk niet hoe ik en de baby uit de bevalling komen en misschien hebben wij wel 7 uur per dag persoonlijke zorg nodig en wordt er verder niks gedaan in huis oid. Dat is ook geen probleem verder. Mijn vraag was meer, omdat huishoudelijke hulp (bij mijn vader en oma) ook geen ramen mogen zemen. Misschien bestaat er voor de kraamzorg ook zo'n regel dat ze de hond niet uit mogen laten.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  4. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Kijk anders naar een hondenuitlaatservice. Dat doen wij (hier hebben ze geen kraamzorg)
     
  5. Toverbal

    Toverbal Fanatiek lid

    9 mei 2012
    2.705
    903
    113
    Dat is ook een goed idee. Thanks voor de tip!
     
  6. Lientje1985

    Lientje1985 Bekend lid

    18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Die van mij liep met liefde elke dag een blokje met mijn hondjes , dus zou 't idd gewoon even bij je gesprek aangeven .
    Vaak zeggen ze dat ze t helemaal niet erg vinden mits er tijd "over" is :)
    Heb je anders geen buurvrouw / buurman die een blokje met 'm wilt wandelen ?
     
  7. Toverbal

    Toverbal Fanatiek lid

    9 mei 2012
    2.705
    903
    113
    Aan beide kanten hebben onze buren een hond. Alleen wij wonen hier net een paar dagen en ik ken ze dus nog helemaal niet. Misschien dat het tegen die tijd anders is en ze onze hond best een rondje mee willen nemen, maar ik voel me nu nog een beetje bezwaard om dat te vragen. Heb er wel over nagedacht als het contact goed is tegen die tijd :)
     
  8. Kate87

    Kate87 Bekend lid

    11 jan 2017
    636
    595
    93
    Hier gaat onze hond (golden retriever) een week voor de uitgerekende datum naar mijn schoonouders tot na de kraamweek (dus een week of 3) zodat we niet de troep hebben van een overenthousiaste hond die heel (heel) veel haar verliest en de 3 keer per dag uitlaten. Zo hebben we die laatste week(weken) en eerste week met de baby even voor onszelf zonder verplichtingen (behalve natuurlijk ons andere zoontje wat er ook is, haha!) en dagelijks flink schoonmaakwerk.
    Is dit voor jullie niet ook een idee? Iemand charteren om op de hond te passen, voor bijvoorbeeld alleen de kraamweek?
     
  9. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik zou op zich niet de hond "weg doen" in de kraamweek
    Ik heb bij de intake de wens aangegeven even kort op en neer de hond naar het uitlaatveldje te doen mocht ik daar zelf niet toe in staat zijn
    Ze proberen er rekening mee te houden
    Snap best dat er geen wandelingen van een uur komen
    Net als dat ze proberen rekening te houden de oudste naar school te brengen
    Kraamzorg is vooral moeder en kind zorg maar neemt ook een beetje de taak van de moeder in het gezin over aka huishouden en andere verplichtingen
    De vorige keer heeft de kraamzorg geholpen het Knaagdierenhok te verschonen
    Ze vroeg wat ik heel graag wilde en ik zat er mee dat die beestjes al een week in de viezigheid zaten en was fysiek nog niet in staat het zelf te doen
    Lief mens
    Daarentegen hoefde ze (mocht) nooit strijken van mij :)
    Dus ja als je het niet erg vind als je woonkamer een keer minder gedweild word en daarvoor in de plaats de hond kan poepen..
     
  10. Toverbal

    Toverbal Fanatiek lid

    9 mei 2012
    2.705
    903
    113
    @Kate87 Opzich een idee als het werkt. Hier geen contact met schoonouders en mijn ouders wonen op een uur afstand. Eigenlijk woont er niemand op korte afstand waar ze dan eventueel heen zou kunnen. Nu wil ik haar eigenlijk ook niet ergens anders onderbrengen. Ze moet ook wennen aan de nieuwe situatie. Daarbij is ze pas bijna 1 en ik denk dat verstandiger is om haar bij me te houden, maar dat is puur mijn gevoel. Jullie hond is natuurlijk al gewend aan een kindje, ik denk dat dat misschien wel scheelt voor de hond.

    @MaMa Ik heb inderdaad liever dat er een keer minder wordt gedweild en dat de hond even uitgelaten wordt. Hier om de hoek van de straat zit een parkje, dus echt ver lopen hoeft ook niet. Ik zal het aangeven bij de kraamzorg en mocht het toch niet lukken, verzin ik iets anders. Denk dan inderdaad een uitlaatservice, zodat ze wel gewoon thuis kan blijven.
     
  11. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.463
    3.449
    113
    De kraamzorg die ik had, liet onze hond wel uit. Hier kan ze zo even naar de overkant lopen.
     
  12. Kate87

    Kate87 Bekend lid

    11 jan 2017
    636
    595
    93
    @Toverbal Ja klopt hoor! Je moet het ook maar willen en kunnen! Onze hond was al 3 toch de baby kwam en heeft zich heel makkelijk aangepast, ondanks dat zij toen ook 3 weken weg is geweest en ineens in een huis kwam met een kindje. Dus ik ga er vanuit dat met de 2e dit ook zo zal zijn. Maar het is ook een golden dus die zijn ook van nature rustig en gewoon lui, hihi.
    Het gaf mij in ieder geval mega veel rust dat ik in de kraamweek geen hond had, en dat is ook een reden om dat weer te doen.
     
  13. Toverbal

    Toverbal Fanatiek lid

    9 mei 2012
    2.705
    903
    113
    @Kate87 Wij hebben een Amerikaanse bulldog dat rondspringt als een konijn :p Ze is wel heel lief en heel gek met kindjes, maar ook ontzettend waaks naar mij toe. Altijd al geweest hoor, maar nu ik zwanger ben, is ze helemaal niet bij me weg te slaan. Even zien hoe dat gaat dadelijk, maar ik denk dat het wel goed gaat. Ik denk dat het mij ook wel rust geeft als ze er niet is, maar ze hoort er toch ook bij. Lastige kwestie o_O
     
  14. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Denk dat dat ook echt van de kraamhulp zelf afhangt, hier heeft ze het niet gedaan, was ook niet nodig want mijn man was vrij.
    Ben je alleen in je kraamweek? Dan zou ik een honden uitlaat contacteren.
     
  15. Toverbal

    Toverbal Fanatiek lid

    9 mei 2012
    2.705
    903
    113
    Ik denk wel dat ik alleen ben. Op de kraamvisite na dan natuurlijk. We moeten nog met mijn vriend zijn baas in conclaaf over vrij zijn na de bevalling.
     
  16. Anne1001

    Anne1001 Bekend lid

    29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Hier een berichtje van een kraamverzorgster.
    Wij mogen van de kraamzorginstelling waar wij werken geen honden uitlaten. Dit omdat er tijdens een wandeling van alles kan gebeuren, schrikken van een hard geluid en wegrennen, aangevallen worden door een andere hond en verzin het maar. Omdat wij hier geen verantwoording voor kunnen afleggen word er door de consulenten bij de intake al aangeven dat honden uitlaten niet bij ons taken pakket hoort. Misschien kun je dit ook eens navragen bij het kraambureau waar je de kraamzorg hebt aangevraagd, daar zullen ze de regels wel weten! Naar mijn weten hebben de meeste kraambureaus deze regels wat betreft hond uitlaten.
     
  17. MiaMaria

    MiaMaria Niet meer actief

    Het hoort denk ik niet bij de vaste taken, maar wie weet heb je iemand die het wel wil/kan doen. Heb je anders misschien buren m/familie die je tijdelijk kunnen helpen?
     
  18. Toverbal

    Toverbal Fanatiek lid

    9 mei 2012
    2.705
    903
    113
    Inmiddels zijn we zo ver dat mijn vriend gewoon thuis is :)
     
    Vero0504 en MiaMaria vinden dit leuk.
  19. Toverbal

    Toverbal Fanatiek lid

    9 mei 2012
    2.705
    903
    113
    De kraamzorg hier gaf aan dat ze best even met de hond willen lopen mits er tijd voor is. Maar het is niet nodig, mijn vriend is thuis en zal dat gewoon zelf doen :)
     
  20. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Onze kraamzorg liet de hond ook uit.

    Denk dat het aan de kraamzorg ligt.
    De ene zal het wel doen de ander niet.
    Als de kraamzorg het niet had gedaan had ik het trouwens gewoon zelf gedaan.
    Even een paar minuutjes een frisse neus halen. Heerlijk.
    Maar dit moet je ook maar kunnen zo net na de bevalling.

    Zou dus zeker iets regelen voor de hond.
     

Deel Deze Pagina