vergoeding postnatale zorg?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Jalea, 31 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik heb op medische indicatie alle controles in het ziekenhuis gehad, ook een ziekenhuisbevalling, dus ik heb tijdens mn zwangerschap en bevalling niets van doen gehad met een verloskundigenpraktijk.

    toen ik 1,5 dag na de bevalling naar huis mocht, moest een verloskundigen praktijk in mijn eigen woonplaats de nacontroles doen.
    nu krijg ik opeens een factuur van deze verloskundigen praktijk, voor postnatale zorg, van 3 dgn na de bevalling tot 10 dagen na de bevalling, van maarliefst dik 183 euro!
    nu klopt het inderdaad dat zij in die periode een paar keer langs geweest zijn, mijn kraamverzorgster vertelde mij dat dit normaal is, omdat zij eindverantwoordelijk zijn voor mij (en de kraamverzorgster dus ook min of meer verantwoording af te leggen heeft naar de verloskundigenpraktijk)

    wie kan mij uitleggen hoe dit zit...? waarom krijg ik hier een factuur van, zit dit niet gewoon in het basispakket van de zorgverzekering?
     
  2. FunnyMe

    FunnyMe VIP lid

    8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Volgens mij gebeurd dit vaker en moet je het zelf naar de verzekering sturen.
     
  3. Iloon

    Iloon Fanatiek lid

    5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Ik heb bij de 2e ook nacontroles van een Vk gehad en nooit een factuur ontvangen.
    Anders gewoon ff contact opnemen met je zorgverzekering ;)
     

Deel Deze Pagina