kramp in been (alleen bij staan/lopen)

Discussie in 'De lounge' gestart door Frubbel, 25 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frubbel

    Frubbel Actief lid

    28 sep 2013
    435
    159
    43
    Hallo allemaal,

    Even de vraag of iemand dit herkend, ik heb vanmorgen met de huisarts (assistent) gesproken maar ben nog niet echt gerust.

    Sinds gisteren heb ik wat kramp in mijn been, vanuit mijn heup/bil tot mijn kuit. Eerst dacht ik dat het met mijn bekken/onderrug te maken had (hier heb ik dagelijks last van) maar later op de dag kreeg ik toch meer het gevoel dat dit andere pijn was.
    Vannacht een paar keer wakker geweest met een zeurende pijn, paar keer draaien aangezien ik niet lekker kon liggen.

    Vanmorgen met het uit bed stappen voelde ik direct dat het nog niet over was, heb de kleine klaargemaakt voor de opvang en haar weggebracht.
    Bij de opvang kreeg ik het opeens best erg, ik stond even stil om samen een speeltje uit te zoeken en afscheid te nemen. Ik kreeg het gevoel bijna flauw te vallen, dus heb snel gevraagd of de juf het wou overnemen zodat ik weer in beweging kon komen en snel naar huis.
    In de auto voelde ik het alweer afzakken (tijdens het zitten)
    Thuis even rustig aan gedaan (en de huisarts gebeld).
    Zojuist wilde ik even de was ophangen en halverwege ben ik weer gestopt omdat de kramp weer terg kwam.

    Het lijkt dus dat zolang ik blijf zitten het wel goed gaat, maar zodra ik ga staan (lopen?) komt de kramp heel snel en hevig terug. Het trekt dan door mijn hele been vanaf mijn bil naar mijn kuit.

    Alles wat ik kan vinden over kramp is de kramp die je 's nachts een paar minuten overvalt en dan weer weg trekt, of kramp die je eruit moet lopen.
    Herkent iemand hier dat je juist kramp krijgt bij staan/lopen en dat het alleen weg trekt als je gaat zitten/liggen?
     
  2. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Wat zei de assistente dan?
    Moet je niet ff komen?

    Kan t geen trombose been zijn?

    Sterkte!
     
  3. Frubbel

    Frubbel Actief lid

    28 sep 2013
    435
    159
    43
    De assistente zei dat het waarschijnlijk gewoon kramp was en wel over zou moeten gaan. Advies om te gaan lopen.
    Ze had zelf ook wel eens kramp... en ik kon op internet kijken.

    Ik ben al snel klaar met zulke adviesen. Vooral als iemand (in een medische positie) dit gaat vergelijken met haar eigen pijn ervaring.

    Dus daar schiet ik niet zoveel mee op.
     
  4. 1BB

    1BB Bekend lid

    3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Rare reactie zeg. Ik weet ook niet wat het kan zijn, mijn vraag id alleen of je veel hakken draagt? Dat kan die spier namelijk verkorten waardoor, als je dan platte schoenen draagt, dit een zeer ongemakkelijk gevoel teweeg brengt.

    En ik zou veel water drinken, een banaan nemen.
     
  5. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik heb zoiets met m'n bekken. Daar begint de pijn en op een slechte dag kan het mijn hele been door trekken. Verschillende therapieën gehad en verschillende onderzoeken. Nooit een oorzaak gevonden dus ik moet er eigenlijk maar mee leren leven.. Soms gaat het een hele tijd goed zonder pijn en soms een tijd dat het gewoon continu pijn doet en/ of gevoelig is voor beweging
     
  6. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Is het in 1 been of 2? En ziet je been er ook anders uit? Zou dat even goed in de gaten houden. Als je been dik wordt/rood/gaat gloeien zou ik direct weer naar de huisarts gaan. Mogelijk kan het een Trombosebeen zijn. Neem aan dat de huisarts ook naar deze symptomen heeft gekeken?
    Maar het kan ook gewoon een knelling in je bekken zijn. Zeker als je vaker last van je bekken hebt kan dat best een logische verklaring zijn.
    Sowieso als je het niet vertrouwt gewoon weer naar de huisarts bellen en afspraak maken.
     
  7. In your eyes

    In your eyes Niet meer actief

    Is het mogelijk dat je vanwege je bekken bepaalde bewegingen of houdingen (onbewust) aanpast wat deze kramp veroorzaakt?
    Ik heb zelf een knie-probleem en zodra die op speelt krijg ik 9 van de 10 keer ook nekkramp omdat ik onbewust scheef ga lopen om mijn zwakke knie minder te belasten. Die houding zorgt er voor dat de rest van mijn lichaam zich daar ook op aan past. Daar doet me dit een beetje aan denken.

    Heb je fysio voor je bekken? Misschien daar eens navragen?
     
  8. Frubbel

    Frubbel Actief lid

    28 sep 2013
    435
    159
    43
    Ik heb net nog een keertje gebeld en kan achter in de middag komen. Het zit me niet lekker (letterlijk)

    @1BBhakken draag ik nooit ivm bekken/rug.

    @cactusje wat vervelend dat je ook last van je bekken hebt. Ik herken deze pijn niet als bekken klachten. Maar het kan natuurlijk zomaar. Al hoop ik het een beetje van niet. Ik kan nu nog geen 5 minuten staan en als ik weer ga zitten doet het belachelijk zeer. Beetje vergelijkbaar met een slapende hand die weer wakker wordt maar dan mijn hele been en net ook onderbuik. Ik wordt daar toch wel een beetje bang van.
     
  9. Frubbel

    Frubbel Actief lid

    28 sep 2013
    435
    159
    43
    Mijn therapeut is op vakantie die kan ik pas vrijdag ochtend weer bereiken. Ik ben altijd wat huiverig met andere therapeuten aangezien ik nogal veel pijnklachten heb en mijn eigen therapeut precies weet wat wel en niet kan bij mijn lijf.
     
  10. In your eyes

    In your eyes Niet meer actief

    Dat snap ik! Vervelend dat je daar nu niet bij terecht kan, hopelijk kan de huisarts toch iets voor je betekenen!
     
  11. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Ik kreeg door bekken problemen een slijmbeurs ontsteking in mijn heup.
    Misschien dat dit het is?

    Goed dat je nog een keer gebeld hebt!
     
  12. Anne1001

    Anne1001 Bekend lid

    29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Ischias?

    Ik heb dit tijdens mijn eerste en nu ook mijn tweede zwangerschap. Slapend gevoel in je been, tot aan je tenen. Stekende pijn vanuit je heup naar je bil/bovenbeen. Klinkt bekend als ik je klachten zo lees!
     
  13. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Dat snap ik dat je daar een beetje bang van wordt. Ik had het toen ik het net had ook heel snel, die pijn. Misschien dat het nu ook wel gewenning is dat ik het nu langer vol kan houden zonder dat ik echt niet meer kan. Ik heb er nu voornamelijk bij lopen en fietsen het meest last van. Lopen gaat op zich nog wel maar een dagje uit moet ik altijd bezuren. Fietsen is gewoon echt niet leuk
     
  14. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Hoe gaat het nu? Wat zei de huisarts?
     
  15. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.257
    2.165
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Klinkt inderdaad een beetje als ischias, maar ben benieuwd wat de huisarts zei.
     
  16. Frubbel

    Frubbel Actief lid

    28 sep 2013
    435
    159
    43
    Waarschijnlijk een zenuw klem, kan door mijn bekken komen.
    Heb nu extra pijnstilleng en ga morgen proberen een vervangende therapeut te vinden, anders hopelijk maandag naar mijn eigen therapeut.
    "Gelukkig" dus geen trombose, daar was ik een beetje bang voor...
     
    mamameer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina