Krijg de regelmaat niet voor elkaar! HELP

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door stefanygreat, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dannyb

    dannyb Lid

    24 sep 2007
    46
    0
    0
    kapster
    eindhoven
    waarom moet hij van voeding tot voeding slapen.
    dat snap ik niet helemaal.
     
  2. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    danny, de vragenstelster heeft het in de eerste post over de drie R's.. En daarin wordt gezegd dat je een vast ritme heb: slapen-spelen-eten-slapen etc. Voor sommige kindjes werkt dat goed om onrust te voorkomen.

    Maar ik luister persoonlijk liever naar de natuurlijk behoefte van het kindje. Dan gaf bij ons veel meer rust, dan zo onrustig forceren, en een gestreste moeder erbij ;)
    Die behoefte is over de dag anders, en elke dag ook anders. 's avonds wat meer knuffelen, 's ochtends misschien wat meer wakker en spelen. Na een drukke dag misschien wat meer (of minder) slapen. etc..
     
  3. Sweetvienna

    Sweetvienna Fanatiek lid

    10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Hij hoeft echt niet van voeding tot voeding te slapen hoor hahahaha, das ook niet gezellig of leuk (en ook niet goed volgens mij want het kindje moet zich ook ontwikkelen). Nee het gaat inderdaad om het ritme. Maar das moeilijk uit te leggen als je RRR niet volgt met je kindje. Het gaat er idd. om om meer voorspelbaarheid in te brengen zodat de baby weet waar hij aan toe is.
     
  4. Sweetvienna

    Sweetvienna Fanatiek lid

    10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Tja weet niet of het een sprongetje is. Persoonlijk geloof ik daar niet zo in.

    Maar dat heb ik ook al vaak meegemaakt ja, dat als mn man thuiskomt het allemaal ineens weer leuk is! Misschien is ie mijn gezicht dan zat hihihi.
     
  5. Euhmzz

    Euhmzz Actief lid

    14 jun 2007
    465
    0
    0
    Denk ook wel dat als je zelf gestresst bent, je kindje dit voelt en misschien zelf onrustiger is? Vicieuze cirkel he.
    Ons zoontje sliep in het begin heel weinig overdag en heel gebroken 's nachts. Resultaat: wij gestresst en volgens ons nam hij het op en sliep hij nog slechter.
    Wij hebben het toen losgelaten en gedacht: slaapt hij, goed, slaapt hij niet, wel ook goed! En sindsdien slaapt hij heel veel :). Hij slaapt zijn nacht door en overdag ligt hij ook dikwijls te slapen in het park.
    We hebben wel een vast slaappatroon: badje, flesje, bedje maar dit valt niet altijd op hetzelfde uur, maar het patroon is je regelmaat.
    Ik wil dus eigenlijk zeggen dat je best je kindje eerst zijn eigen ritme kan laten bepalen en probeer daar dan steeds aan te voldoen, zo krijg je ook een regelmaat, nee?
     
  6. Euhmzz

    Euhmzz Actief lid

    14 jun 2007
    465
    0
    0
    Wel grappig om het hier zo te lezen, want zo gaat het hier ook :).
    Wij hebben een vrolijk en rustig kindje hoor, maar met zijn buitjes. Maar ziet hij zijn papa dan... wel dan lacht hij :)
     
  7. dannyb

    dannyb Lid

    24 sep 2007
    46
    0
    0
    kapster
    eindhoven
    hallo allemaal.

    ik ken de 3 rrr ook wel een beetje, en ik denk ook wel dat het werkt,
    maar ik denk ook dat je naar de behoefte van je kind moet kijken en dat die de regelmaal wel aangeeft.
    wij doen het zo.
    wij hebben dan een tweeling dus misschien dan ook wat moeilijker om de rrr erin te krijgen,
    ze zijn nu 4 maanden
    7:30 fles uurtje spelen zijn ze dan ook echt moe naar bed.
    1130 fles weer spelen vaak een haze slaapje beneden.
    1500 fles eten spelen en dan naar bed zeker 2 uur.
    1830 fles niet meer slapen echt spits dan hahha.
    2130 fles en meteen naar bed.
    maar soms slapen ze ook wat korter hoor, of wat langer ik kijk gewoon naar mn babys, niet moe niet slapen. wel moe naar bed.
    en gaat super.

    xxx
     
  8. dannyb

    dannyb Lid

    24 sep 2007
    46
    0
    0
    kapster
    eindhoven
    voor het flesje van 21 30 wel lekker in badje..zijn ze lekker moe. en slapen ze fijn.
     
  9. Sweetvienna

    Sweetvienna Fanatiek lid

    10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Das ook aardig RRR hoor! Lijkt me idd. best lastig met een tweeling! ik vind het met eentje al moeilijk :)
     
  10. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.741
    6.922
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat ik het nadeel vind van het rrr schema is het voeden terwijl een baby dan vaak nog niet zo'n honger heeft. Daarom ging het hier ook mis, Eva werd er heel onrustig van. Ik geef borstvoeding, en de eerste maanden had ik erg veel melk. Maar Eva had helemaal niet zo'n honger (ze sliep telkens maar zo'n 3 kwartier). En ze sliep alleen als ze heel moe was en bij het eerste gaapje naar bed doen, werkte hier dus niet.
    Ik denk dat je het bij een kindje dat kort slaapt, het beter anders aan kan pakken. Vooral kijken naar je kindje (is sowieso het beste). En de dingen die je doet, altijd hetzelfde doen. Dus bijvoorbeeld: als hij moe wordt, bij je nemen, even knuffelen en zeggen dat hij zo naar bed gaat. Als je de slaapkamer inloopt, muziekje aan doen. Luier verschonen en slaapzakje aan (als je die gebruikt). Na het slaapje nog even spelen tot aan de volgende voeding, ik ging vaak de was opvouwen op ons bed, of liep met Eva een rondje door het huis. En na de voeding legde ik haar vaak in de box met het mobile aan.

    Zo doen we het eigenlijk nog steeds. 's Avonds na het eten nog even in de box met het mobile aan (maar sinds ze zelf kan gaan staan heeft ze er geen aandacht meer voor ;)). En in de slaapkamer doet Eva altijd het licht uit, samen met Papa (en ze gaat het met de dag leuker vinden, ze is dan zo trots :)). En daarna voed ik haar. Ze weet gewoon precies wat er gaat gebeuren en daar gaat het volgens mij om. Al maakt het Eva nu niet zoveel meer uit.
     
  11. Sweetvienna

    Sweetvienna Fanatiek lid

    10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Totdat je al die dingen een keertje NIET doet, moet je es kijken hoe ze dan reageert ;) waarschijnlijk gaat ze er om vragen hahaha
     
  12. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Wat is dat eigenlijk precies die RRR?
    Rust, regelmaat en reinheid zei m'n schoonvader vroeger altijd...
    Maar ik krijg het idee dat jullie iets anders bedoelen.

    Waarom moet je kindje trouwens zo'n regelmaat hebben? Heeft iemand dat voorgeschreven ofzo?
    Mijn kindertjes sliepen altijd gewoon wanneer ze lui werden, en nu is dat met Jesse ook weer zo. Dat kan per dag best wel aardig verschillen.
    Nouja, mij maakt het niet uit, hij maakt al vanaf een paar weken geweldige nachten, dat vind ik al heel bijzonder!
     
  13. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.741
    6.922
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat valt dus wel mee. Thuis gaat het altijd hetzelfde. Maar zijn we ergens anders, dan gaat het dus vaak anders en ze gaat evengoed gewoon slapen. Ook als we haar dan tijdens haar slaapje in de maxicosi sjouwen en thuis weer op bed leggen. Gewoon zeggen: ga maar slapen en ze denkt, oke, ik ga wel weer slapen dan :).

    Wat ik nu wel heel leuk vind aan deze regelmaat, dat ze standaard begint te huilen als ik haar overdag op het aankleedkussen leg. Want ze mag dan wel moe zijn, ze gaat liever niet slapen (en als ze in bed ligt is ze zo vertrokken ;)). En 's avonds vragen we altijd of ze wil drinken bij Mama, ze wordt dan helemaal hyper en blij. En dan zegt mijn vriend: maar eeeeeerst.... nog even het licht uit doen! En dan begint ze helemaal te stralen. En als ze dan het licht uitdoet, straalt ze helemaal en slaakt ze een kreetje van blijdschap. Dus daar is de ritme en regelmaat dus wel heel goed voor! :)
     
  14. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.741
    6.922
    113
    Vrouw
    Brabant
    RRR is rust, ritme en regelmaat. Dus je kind niet van hot naar her slepen (of als je dat wel doet, weer een rustdag inlassen), dezelfde tijden aanhouden (daar ben ik niet zo voor) en een vast patroon waarin je dingen doet.

    Het wordt voorgeschreven door Ria Blom ;). Die heeft er tenminste een boek over geschreven. Maar voor veel onrustige kindjes, kan het heel goed helpen, het schept duidelijkheid over wat er gaat gebeuren en dat brengt weer wat rust bij zo'n kindje.
    En jouw kindertjes sliepen als ze lui werden.... Eva wordt nooit lui ;). Wel moe, maar zin om te slapen heeft ze echt nooit. Gelukkig gaat ze de laatste tijd wel gewoon lekker slapen, maar ze slaapt nog hooguit 2x op een dag, wel langer dan eerst (eerst was het telkens maar 3 kwartier, nu 1,5 a 2 uur). In de kinderwagen valt ze pas in slaap als ik een uur met haar onderweg ben. Zo ook in de maxicosi. Ze heeft eigenlijk gewoon rust en een bed nodig om lekker te kunnen slapen. Ze vindt het gewoon veel te leuk om lekker druk bezig te zijn en alles te volgen. 's Nachts slaapt ze al tijden erg goed, de laatste dagen slaapt ze soms zelfs 13 uur per nacht!
     
  15. Nannie

    Nannie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Ons zoontje is nu dikke drie maanden (gecorrigeerd 7,5 wk) maar heeft het ook. Vanuit het ziekenhuis is heel duidelijk gezegd dat hij behoefte heeft aan de drie R's. Maar sinds een paar week wil hij overdag haast niet slapen en wordt hij ook al 2 uur voor zijn volgende voeding wakker.
    Soms kan ik het rekken met de box of wandelen maar soms ook niet!
    Bij hem is het ook nog eens zo dat hij niet teveel voeding kan/mag hebben omdat hij dan erge last krijgt van krampjes doordat zijn darmen nog te onrijp zijn en het nog niet aankunnen. Zelf wil hij wel meer drinken dan 5 keer 165.
    Een halve fles tussendoor is dan ook geen optie want dan is hij echt pissig dat hij niet meer krijgt!

    Zoals eerder ook al gezegd werd denk ik dat het loslaten nog de beste optie is. Niet geobsedeerd worden door de drie rrr. want dan werkt het averechts! dat zie ik hier ook gebeuren...
     

Deel Deze Pagina