Krijsen tijdens fles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sejh1988, 29 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sejh1988

    sejh1988 Bekend lid

    28 jun 2016
    763
    458
    63
    Taalvrijwilliger, activiteitenbegeleider (vrijwill
    Hallo lieve mama's

    Inmiddels zitten we met de handen in het haar. Onze zoon is morgen 7 maanden oud.
    We hebben een tijd lang te maken gehad met verborgen reflux, hiervoor kreeg hij omeprazole en AR flesvoeding.

    In overleg met de arts zijn is de omeprazole afgebouwd en zijn we overgegaan op standaard nr 2 flesvoeding. We hebben hiermee wel de speen verkleind zodat je rustig drinkt.

    Net zoals de omeprazole hebben we de flesvoeding afgebouwd en weer opgebouwd zodat de overgang niet te groot zou zijn. Hiermee zijn we in het nieuwe jaar gestart.

    Echter twee weken voor de jaarwisseling begon het moeilijk te doen met drinken. Hel onrustig drinken, overbeweeglijk, overstrekken, hoofdje wegdraaien en huilen. Dit waren korte momentje en hij zocht altijd direct de fles weer op.
    1 januari kreeg hij een tandje en 3 dagen later nummer 2. Ik dacht dat het daardoor kwam.
    Helaas niet want het bovenstaande gebeurt nog steeds.

    De eerst fles gaat vrijwel altijd goed en rustig. Daarna begint het gerommeld en de laatste fles is pure hel... Hij krijst zo hard dat ie soms doordrenkt is met zweet. Let wel, hij zoekt de fles steeds weer op.
    Er zit geen patroon in, behalve bij d laatste fles.
    Van de week weigerde hij voor het eerst de fles bij het kdv en vanochtend n vanmiddag wilde hij na 40cc ook niet meer.

    We hebben al vanalles geprobeerd, andere houding, andere fles, andere speen, boeren tussendoor, noem maar op. Zodat het drinken klaar is is hij weer vrolijk en is er alsof er niets gebeurt is.

    Vanmiddag heb ik de huisarts gebeld en kon vlot terecht.nadat ik hem ontkleed had merkt de huisarts op dat hij zijn rechter armpje n handje wel extreem overstrektte en was bang voor een luxatie van de schouder. Dus naar het ziekenhuis voor foto's, man wat voel je je dan rot!

    Hier werd niets vreemd opgemerkt en nu moet ik morgenvroeg bellen voor de officiële uitslag en een eventuele vervolg afspraak.

    Misschien hebben ervaren mama's hier een idee wat het mogelijk kan zijn?

    Alvast heel erg bedankt voor het lezen van deze lap tekst!!
     
  2. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.261
    3.500
    113
    Maar je gebruikt nu dus geen medicatie meer en je gebruikt standaard voeding? Als je nu gewoon weer eens de medicatie gaat gebruiken? Hij lijkt zichtbaar nog pijn te hebben.

    Onze dochter van 6,5 maand begint ook wel moeilijker te doen met de fles, dit is ook wel de leeftijd dat ze de interesse in de fles een beetje verliezen, maar dat wat jij omschrijft klinkt niet als normaal.

    Ik denk echt dat het de verborgen reflux is dat weer opspeelt. Ik zou eerst weer terug gaan naar wat werkte en als de klachten dan niet minder worden weer verder kijken.
     
  3. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Hoeveel flessen drinkt hij nu nog?

    Los van het lichamelijke en overstrekken ken ik dit gedrag wel toen er een fles af ging bij mijn zoontje.
    Was 1 groot drama... slokje, moeilijk doen, slokje, wegdraaien.

    Is er een optie om een middagfles eraf te halen en hem water en iets anders te geven?
     
  4. sejh1988

    sejh1988 Bekend lid

    28 jun 2016
    763
    458
    63
    Taalvrijwilliger, activiteitenbegeleider (vrijwill
    @Olifantje1991 Klopt geen medicatie en geen dieetvoeding meer. Dit is allemaal in overleg met de arts gegaan omdat wij geen reflux klachten bij hem meer ervaarden.
    Dit zien we buiten het drinken om nog steeds niet. Zodat de fles klaar is is het ook direct voorbij.
    Ben het volledig met je eens dat dit niet normaal is en heb ook een sterk vermoeden dat hij pijn heeft.

    Man en ik hebben sowieso besloten met de arts te overleggen of terug gaan naar AR een goed idee is, medicatie laat ik liever aan de arts over. Maar het is zeker iets wat we gaan bespreken!

    @Adrianna Hij krijgt nog 4 flessen, maar die heeft hij ook echt nog nodig. Van het cb mocht hij ook op 3 flessen maar we laten hem liever zelf bepalen wanneer hij er eentje laat vallen. Ik weet niet of hij het accepteerd als we de fles vervangen voor water, dit heeft hij überhaupt nog niet gehad Haha. Wil dit wel gaan oefenen! We zijn nu pas op een punt dat bijvoeding er goed in gaat.

    Vanochtend ging de eerste fles weer vloeien en vlekkeloos, snap er niets van.
    Tussen 11-12 uur kan ik de arts bellen!

    Hartstikke bedankt voor het mee denken!
     
  5. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik zou het gewoon proberen.
    Je kunt hem op de tijd van de fles die vervalt een tussendoortje/extra fruit aanbieden en een paar slokjes water.
    Hier dronk hij na het vervallen van de fles de rest van de flessen weer normaal op
     
  6. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.261
    3.500
    113
    Hier is ze sinds een paar dagen ook over op 3 flessen, ze gaan niet allemaal leeg maar drinkt wel een stuk beter! Ze drinkt nu ook opeens meer water tussendoor uit een rietjesbeker. Voorheen paar slokjes op een dag en sinds het weekend echt een halve beker ongeveer.
    Er zit nu steeds ongeveer 6 uur tussen de fles en dat gaat prima. Voorheen dronk ze om 12.00 maar met moeite 100cc en nu minstens 150cc.
     
  7. sejh1988

    sejh1988 Bekend lid

    28 jun 2016
    763
    458
    63
    Taalvrijwilliger, activiteitenbegeleider (vrijwill
    Ik al het eens proberen om hem
    Aan water te laten wennen.

    De flessen gaan altijd leeg, behalve gisteren dan. Hij zoekt de fles ook altijd zelf op, hij weigert niet om te drinken. Alleen stopt hij dus regelmatig om te huilen of te overstrekken en zoekt dan de fles weer op. Heb dus niet het gevoel dat hij te vol zit of teveel krijgt.

    Zal het straks even overleggen!
     
  8. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.261
    3.500
    113
    Ik dacht opeens, je hebt een kleinere speen op de fles gezet. Is hij niet gefrustreerd nu dat het niet snel genoeg gaat? Welke fles/speen gebruik je en hoe lang doet hij erover?
    Hier paar weken terug ook frustraties tijdens de fles, maar wel willen drinken. Van speen S naar M gegaan (difrax) en toen was het over. Ze drinkt nu officiël wel iets te snel, maar ze heeft er geen last van. De s speen was ze ruim 25 minuten bezig wat haar frustreerde.
     
  9. sejh1988

    sejh1988 Bekend lid

    28 jun 2016
    763
    458
    63
    Taalvrijwilliger, activiteitenbegeleider (vrijwill
    Sorry van de late reactie! Ben tussendoor nog even onverwacht geopereerd dus was even hectisch haha.

    Het klopt dat we er en kleinere speen op hadden gedaan omdat de standaard voeding een stuk dunner was dan de ar, hij verzoop met de m speen.

    Inmiddels heeft de huisarts de omeprazole en AR voeding weer opgestart. Dit moeten we twee weken de kans geven ivm inwerktijd. De voedingen zijn al rustiger maar af en toe nog drama. We kijken het even aan.
    We zijn wel begonnen met tussen door water aanbieden maar dat boeit hem niet zo haha.

    Bedankt voor het mee denken!
     

Deel Deze Pagina