kruitvat eigen merk flesvoeding?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Panter, 17 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hallo,

    Mij werd door het kraamzorgbureau aangeraden om een bus kunstvoeding in huis te halen voor het geval dat de borstvoeding om wat voor reden niet zou lukken.

    Nu zag ik bij het kruitvat de eigen merk, en de prijs was zacht. 7,99 per verpakking.

    Nu de vraag: wie heeft ervaring met dat spul en is het goede voeding? Of kan ik beter de nutrilon halen voor 13,99?
     
  2. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

    Jahoor, dat kan je prima halen! ;)
    Hier heb ik het door elkaar gebruikt, net wat uitkwam eigenlijk, maar bij de tweede vooral Kruidvat.
     
  3. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    Volgens mij is elk soort babymelk dat in Nederland verkocht wordt prima melk
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  4. tlc81

    tlc81 Bekend lid

    22 jan 2012
    684
    126
    43
    Hier 2 mannetjes prima groot geworden met alleen Kruidvat melk. Bij de jongste de AR variant gebruikt. Was voor hen net wat verdraagzamer.
     
  5. mariellevanr

    mariellevanr Niet meer actief

    Ik lees even mee :)
     
  6. Jezz84

    Jezz84 Actief lid

    30 dec 2012
    455
    111
    43
    Ik geef flesvoeding en gebruik Kruidvat. Helemaal prima, goedkoper dan Nutrilon en altijd voorradig. Nutrilon is vaak op en je mag er maar 1 pak tegelijk van kopen.

    Mijn kraamhulp vertelde dat de samenstelling van alle flesvoeding vrijwel gelijk is aan elkaar. Mijn man rijdt grondstoffen voor de babyvoeding en er komen inderdaad meerdere merken uit dezelfde fabriek.
     
  7. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Ja hoor! Niet anders gebruikt. Alle flesvoeding moet aan dezelfde normen voldoen anders mag het niet verkocht worden. Een nutrilon is duurder omdat ze daar bv meer onderzoeken doen en dat ook betaald moet worden. Een kruitvat lift dan weer mee op die resultaten van die onderzoeken.
     
  8. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Super bedankt voor de antwoorden! Ik ga een pak halen!
    :)
     
  9. cinniz

    cinniz Actief lid

    19 jul 2011
    365
    45
    28
    voor de 2de gebruikt nadat hij maar bleef huilen met Nutrilon,ik las toen ergens dat KV voeding meer verzadigde en ben het dus gaan proberen en mijn ervaring was dus indd dat dit klopte.hij heeft het er super op gedaan en zou als BV weer niet soepel loopt bij de 3de ook weer zo overgaan op KV.
     
  10. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    De eerste heeft altijd kv voeding gekregen, top melk en lekker goedkoop!
     
  11. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
  12. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.979
    8.783
    113
    Onze knul is ook groot geworden op kruidvat voeding, niks mis mee.
     
  13. izzy1984

    izzy1984 Actief lid

    29 jun 2015
    296
    78
    28
    Prima voeding. Mijn dochter heeft het ook altijd gekregen
     
  14. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Wij gebruiken doorgaans Etos eigen merk...hier reageert hij prima op en af en toe nutrilon (we hebben nog in de meeneemdoosjes nutrilon zitten)
    Toen een keer de voeding bij de Etos er niet was, moesten we uit nood kruidvat eigen merk halen.
    Nou...nooit meer! Mijn ventje kreeg krampjes wat hij normaal nooit heeft en diarree luiers.
    Eerst dachten we dat het slechts wennen was dus een paar dagen aangekeken, maar het bleef zo.
    Etos weer gehaald en alles was over! Kruidvat dus gelijk weggemikt.
     
  15. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Kruidvat is echt prima. Komt uit zelfde fabriek als Bonbebe want ik trof laatst in de verpakking van die laatste een Kruidvat lepeltje aan (normaal een rode, Kruidvat een blauwe). Hier op het KDV dachten ze dat onze jongste last kreeg van Nutrilon, wij geloofden daar al niks van. Samenstellingen vergeleken en verschillen zijn heel klein. Ik heb nu biologische melk uit Duitsland overigens, puur omdat ik wat duurzamer probeer te leven.
     
  16. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Ja hoor kan prima :D
    In Nederland moet voeding aan bepaalde strenge eisen voldoen en dit wordt goed gecontroleerd.
    Voor nutrilon betaal je voor de reclame ( ja niet de nr 1 maar de opvolgmelk) , de verpakking etc

    Niks mis met kv voeding, net zoals alle andere huismerken trouwens.
    Soms reageert een kindje beter op de een dan op de andere, door net een ander stofje, maar daar kom je snel genoeg achter
    Alle voeding is goed. De vraag is wil jde hoofdprijs betalen of niet
     
  17. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Hier ook bij zoon Kruidvat gehad en ging perfect. Voor de tweede halen we het ook in huis.
     
  18. DDucky

    DDucky Bekend lid

    7 jul 2014
    997
    317
    63
    Onze dochter heeft de Kruidvat kv gehad vanaf 9 maanden toen de bv niet meer lukte en ze vond het prima!
    Bij de 2e word het weer Kruidvat kv als de bv niet lukt :)

    Nutrilon betaal je voor alle fancy termen die ze op het pak mogen zetten en Ja, de samenstelling zal wel iets anders zijn.. maar er zijn diverse richtlijnen waar kv aan moet voldoen en dat doen alle merken.
     
  19. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Wij hebben ook altijd kruidvat voeding gegeven. Prima hoor. Samenstelling lijkt op Nutrilon zelfs.

    Wel vind ik het bijzonder dat ze je dit al in huis willen laten halen. De kans dat je in een lastig moment het pak aanbreekt is groter en op die manier is de kans groter dat je productie stagneert of niet op gang komt. Ik zou geen kv in huis halen, maar alvast het nr van een goede lactatiekundige bij je in de buurt opschrijven. Daar heb je veel meer aan als je echt voor bv wilt gaan.
    En ja, van fv worden ze ook groot, dat heb ik zelf ervaren. Maar ik weet ook hoe fijn en bijzonder het is als je zelf kunt voeden.
     
    sabagirl vindt dit leuk.
  20. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Ik wilde dat ik het bij de eerste al in huis had. Waarom? Omdat je je man anders blijft wegsturen voor ditjes of datjes

    Hier moesten we per direct over, omdat ze teveel afviel in te korte periode
    Wel begonnen met kolven, maar dat moest wel eerst op gang komen.
    Dus eerst de boel opgevangen met kv

    Dus heb hier nu ook een pak staan.
     

Deel Deze Pagina