Kuit kramp

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Beebylove, 18 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Iemand tips tegen pijnlijke kuiten en krampen.
    Houd helaas ook al vocht vast. Had dat bij mn eerste ook alleen niet zo vroeg al
     
  2. kim90

    kim90 Actief lid

    8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Vervelend he..:confused:
    Ik las een keer dat het mogelijk te maken kan hebben met calcium te kort..
    Verder zou t kunnen helpen als je je benen / voeten Snachts wat hoger legt en rekken voor t slapen ..
    Bij mij heeft t een paar weken geduurd en toen was t ineens over..

    Succes:thumup::D
     
  3. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Veel water drinken, een paar rek-en strekoefeningen voor het slapen gaan, niet tenen naar beneden richten in bed. Als de kuitkramp toeslaat, meteen erop gaan staan en lopen. Kan dat niet, dan tenen/voet naar boven buigen met je hand. Sommige mensen hebben baat bij magnesiumtabletten.
     
  4. Tejas

    Tejas Actief lid

    15 sep 2015
    102
    67
    28
    Vrouw
    Ik heb er nu pas last van. Heb ook al springend naast mijn bed gestaan midden in de nacht. Ik leg mijn benen nu ook wat hoger en slaap met een (voedings)kussen tussen mijn benen. Hierdoor lijkt het beter te gaan. Het is trouwens ook belangrijk om genoeg water te drinken.
     
  5. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Dat komt vaak door een magnesium tekort.

    Je kunt of een goede magnesium tablet bij supplementeren of je benen insmeren met magnesium olie.

    En als je zoveel last hebt van je kuiten en ook vocht zou ik een masseuse bellen die zwangerschapsmassages doet. Zij masseert dan de knopen uit je benen waardoor de magnesium beter zn werk kan doen en kan het vocht in je lijf eruit werken.

    Bij mn vorige zwangerschap begonnen met masseren met 34 weken. Nu twee week terug "al". Die vrouw verricht echt wonderen en ook de pijn in mn rug is beter de handelen. In combinatie met een dubbele dosis magnesium :)

    Succes!
     
  6. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Bedankt dames. Ik ga er eens voor kijken, want mijn hemel wat doet dit pijn.
     
  7. Adrianaj

    Adrianaj Actief lid

    25 aug 2017
    358
    576
    93
    Vrouw
    Ik word snachts ook vaak wakker met echt enorme kramp, jeetje wat doet dat zeer.
    Fijn dat ik dit toevallig tegenkwam ! Kijken of iets helpt.
     
  8. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ja naar he. Zit bijna 2e trimester en dan begint t vaak zeggen ze. Nou ben er lekker vroeg bij dit keer haha
    Heb dit bij mn zoontje nooit gehad. Enkel dat ik vocht vast hield en dat was ook pas halverwege ofzo.
    Dus dacht echt even van help wat moet ik doen, want hier maanden mee rond lopen zie ik niet zo zitten. Kijk is er niks aan te doen heb ik geen keus, maar als er iets is wat helpt... Dus ga t gewoon proberen dus
     

Deel Deze Pagina