Eet mijn dochter (13,5mnd) te weinig?

Discussie in 'Voeding' gestart door gusto, 22 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gusto

    gusto Niet meer actief

    8:30 papfles 210+7 en 4 schepjes pap
    11:00 bakje yoghurt met 1 stuk fruit erdoor
    12:30 slapen
    14:30 brood (meestal 1 boterham met jam, kaas, of kipfilet)
    16:30 banaan en een meergranen biscuitje
    19:00 avondeten
    20:30 klein flesje 90ml

    Ik vind het totaal zo weinig. Na 1 boterham wil ze echt niet meer, ook geen fruit of iets anders. Na het avondeten zelfde, ze wil zelfs geen yoghurt of danoontje. Ze eet altijd met smaak en doet nooit moeilijk, eet alles, maar op een gegeven moment zit ze gewoon vol.

    Dan zal ze wel genoeg binnen krijgen, lijkt me, maar het voelt als zo weinig. Ook omdat ze zo actief is de hele dag. Wat eten jullie kleintjes op deze leeftijd?
     
  2. MMarianne

    MMarianne Niet meer actief

    Vind hooguit de tijden een beetje apart maar daar zal een reden voor zijn maar qua hoeveelheid over de dag genomen ziet het er voor mij wel goed uit...
     
  3. gusto

    gusto Niet meer actief

    Ja de tijden zijn heel raar, dat klopt :D

    Dat is deels omdat ze net over is van 2 naar 1 slaapje, en tegen 12 uur valt ze echt om. Om voor 12 een broodje te eten als ze zo laat op staat vind ik te vroeg, plus wij wonen in het buitenland en lunchen hier meestal tussen 2 en 3 ;). Alles is hier sowieso later...
     
  4. Jessie80

    Jessie80 VIP lid

    3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Misschien het ontbijt vervangen door een bordje pap (bevat meer granen) of een boterham met beker melk. Als ze bij de tussendoortjes voldoende drinkt vind ik het er verder goed uitzien hoor..
     
  5. gusto

    gusto Niet meer actief

    Ja ze drinkt de hele dag water en thee. Dankjewel voor je antwoord :)
     
  6. Nova81

    Nova81 VIP lid

    18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Goed toch als ze zelf aan geeft genoeg te hebben!
    Daar hebben wij hier ook altijd goed naar gekeken en geluisterd, dus niet kosten wat kost bord leeg of toetje er achteraan...
    Als ze goed groeit heeft ze er genoeg aan en dus lekker zo laten!

    Tijden vielen mij ook op, maar als dat voor jullie normale tijden zijn qua lunch en zo dan is het toch prima?!
     
  7. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Groeit ze, bloeit ze?

    Ik vind het helemaal niet weinig.. ik vind het geen onbijt zo'n grote papfles
     

Deel Deze Pagina