Kunstvoeding, welke?

Discussie in 'Voeding' gestart door mom2be88, 9 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mom2be88

    mom2be88 Bekend lid

    14 mrt 2016
    652
    165
    43
    hoi,

    Iemand ervaring met kunstvoeding van Hipp?

    Zit te bekijken wat ik voor ons dochtertje zal doen. Het liefste geef ik borstvoeding maar ondanks het vele kolven is mijn productie te laag en zal ik na 3 maanden deels op flesvoeding over moeten helaas. (En nee haar aanleggen kan niet ivm reflux)

    Mochten jullie tips voor goede kunstvoeding hebben dan joor ik het graag!
     
  2. Lieslie

    Lieslie Actief lid

    30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Ik ben ook begonnen met combineren met borst en kunstvoeding.
    (Onder andere ook vanwege reflux klachten) Ik heb voor Hero gekozen trouwens.
    Ik heb begrepen dat er niet veel verschil zit tussen merken. De voeding moet aan bepaalde eisen voldoen en verder is het merk waar je voor betaald. Al heb ik ook begrepen dat sommige merken (bekende merken, geen huismerk) ook geld steken in onderzoeken enzo.
     
  3. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.423
    5.510
    113
    Vrouw
    Aanleggen kan niet door reflux? Ik lees je vorige topic, er zijn dus geen stappen ondernomen op het gebied van medicatie?
    Mijn zoontje heeft knallende reflux gehad. De eerste 6 maanden waren drama. Ik werd niet geloofd door de kinderarts. Uiteindelijk heeft mijn huisarts ziekenhuisopname doorgedrukt.
    Daar bleek dat zijn slokdarmpje al behoorlijk ontstoken was.
    Het was even zoeken naar de juiste medicatie.

    Maar toen we die gevonden hadden, veranderde alles. Ons kindje kon lachen. Kon rustig spelen.
    Waar hij voorheen onrustig dronk, en in de nacht al na een uurtje gillend wakker werd, begon hij langzaam beter te slapen. Geen pijndrinken meer.

    Wat ik altijd in mijn achterhoofd heb gehouden: reflux is GEEN borstvoeding probleem. Het is niet de oorzaak, al kan een sterke tsr zeker in her begin de klachten wel verergeren.
    Als alle leefregels niet helpen, dan zal er een arts moeten helpen.
    Hou die gedachte vast. Als jij gewoon borstvoeding wil geven, eis dan die hulp.

    En uiteraard, betrek ook je lactatiekundige er bij, die kan ik niet terugvinden in je vorige topic? Welke tips heb je gehad, en werken die?
     
  4. mom2be88

    mom2be88 Bekend lid

    14 mrt 2016
    652
    165
    43

    Klopt medicatie doen ze niet snel omdat de gevolgen daarvan volgens de artsen niet best zijn. Ze waren heel huiverig en vertelden dat ze de medicatie eerder veel sneller gaven. Kindjes krijgen sneller bot breuken longontstekingen en luchtweginfecties. Ze geven het alleen als de reflux echt heel erg is. Ondanks ik dat gevoel bij ons wel had.. het gaat stukken beter nu hoor!! Huilt eigenlijk bijna niet meer en ruikt niet zuur meer. Spuugt nog wel meer dan mondjes maar het is nu alleen melk ipv ook zuur dus ze huilt er niet van. Maar we zijn ook in t ziekenhuis geweest, waar ook een lactatiekundige was etc. Aanleggen kan niet omdat ze mega snel drinkt.... zo snel dat ze binnen 10min bomvol zit en alles eruit komt. Haar maag kan dat niet aan. Vandaar dat ik niet kan aanleggen.... aanleggen zelf enzo lukt wel hoor. zeker tips gehad over aanleggen zoals liggend etc. Maar dat werkt natuurlijk ook niet hele dagen, ik werk inmiddels weer.

    Was wel benieuwd of de hipp kunstvoeding goed bevalt en of het nou echt beter kan zijn dan nutrilon. Dan kan ik misschien 1 flesje kunstvoeding en de rest bv geven. Dan kan m'n productie het bijhouden
     
  5. Edr89

    Edr89 Bekend lid

    20 jun 2016
    675
    1.057
    93
    Mijn dochter kreeg Hipp nadat de borstvoeding na een aantal weken niet lukte. Erg tevreden over. Uiteindelijk overgestapt op koemelkvrije voeding, maar als het even kon zou ik teruggaan naar Hipp!
     
  6. mom2be88

    mom2be88 Bekend lid

    14 mrt 2016
    652
    165
    43

    Weet jij toevallig wat de verschillen zijn met nutrilon? Zijn er buiten het biologische om nog verschillen?
     
  7. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Hier altijd Nutrilon. Ook in combinatie met bv.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  8. LSQ

    LSQ Niet meer actief

    Met de eerste nutrilon gebruikt, maar met de tweede uiteindelijk hipp en zeer tevreden over.
    In hipp 1 zit geen toegevoegd suiker en in (de meeste) andere merken wel. Dit was de voornaamste reden om over te stappen. Vervolgens had hij veel minder last van krampjes dan van nutrilon en hero.
     
  9. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.969
    8.772
    113
    Helaas lukte borstvoeding ook niet en zijn we flesvoeding van kruidvat gaan geven.
     
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.821
    14.155
    113
    Hier ook gestopt met bv, eerst nutrilon gehad maar dat was geen succes, toen eindelijk frisolac gevonden (leef.nl is enige leverancier) en dat was een verademing. Frisolac zit wat minder lactose in, weet niet of dat nou precies het verschil voor haar maakte maar we hadden gelijk al een heel ander kindje.
     
  11. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.324
    1.346
    113
    Je kan niet aanleggen i.v.m. reflux? Huh? Heb je al eens een gecertificeerde lactatiedeskundige mee laten kijken? Lipbandje en tongriem laten checken? Welke houdingen heb je geprobeerd?

    Wij geven kunstvoeding (sinds kort HiPP, zeer over te spreken), maar dat je geen borstvoeding zou kunnen geven door reflux is echt grote onzin.
     
  12. mom2be88

    mom2be88 Bekend lid

    14 mrt 2016
    652
    165
    43

    Beetje late reactie maar ehm... ik zei dat ik haar niet kan aanleggen ivm reflux. Niet aanleggen betekend natuurlijk niet dat ik haar geen borstvoeding kan geven. Ik geef haar al 4 maanden bv maar dan gekolfd uit een flesje zodat ze minder gulzig drinkt. Aan de borst drinkt ze namelijk mega gulzig en dat kan haar maag niet aan door de reflux. Het komt er dan met een grote boog weer uit. Verschillende houdingen zeker geprobeerd (zoals zittend en liggend tegen de zwaartekracht in drinken) en tong en lipriempje zijn gecheckt!

    Inmiddels doen we 1 flesje kunstvoeding en de rest borstvoeding
     

Deel Deze Pagina