Kyleena vs koperspiraal ervaringen

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Nanoe2, 28 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Na 2 kindjes vlot achter elkaar, gaan we er nu maar voor zorgen dat een derde niet zo snel komt :roflmao: (2e kindje was zeer welkom en gepland overigens)
    Wil absoluut niet meer aan de pil, dus zat nu te denken aan een spiraal.

    Zou graag horen wat jullie ervaringen zijn met de kyleena en met de koperspiraal.
    Zit tussen die 2 te twijfelen.
     
  2. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Heb nu mijn 2e koperspiraal. Ook een mirena gehad, maar dat was voor mij prut met bijwerkingen eerlijk gezegd (en ik had gewoon mijn normale cyclus, zelfs dus geen 'voordeeltje'), dus toen maar weer terug naar koperspiraal.

    Ik vind een spiraal erg prettig in de zin dat je nergens aan hoeft te denken en voor jaren 'klaar' bent, behoorlijk betrouwbare vorm van anticonceptie. Maar ik reageerde dus niet goed op de hormonen van mirena, ik weet dat in de kyleena lagere dosering zit en dus minder kans op bijwerkingen, maar ik ben wel klaar met hormonen ;).

    Koperspiraal bevalt me goed, het enige is dat bloedverlies 1-2 dagen best hevig kan zijn en je 'druk' bent met toiletbezoek en verschonen (en dus ook plannen/nadenken als je iets gaat doen, waar is dichtstbijzijnde WC, kan ik ieder uur even gaan als het moet, etc. Baal altijd als die dag(en) vallen op een werkdag :rolleyes:...).
    Bij mirena was dat duidelijk een heel stuk beter.

    Ik weet natuurlijk niet wat redenen zijn om geen pil meer te willen, maar ik denk dat ik altijd hormoonhoudend spiraal zou uitproberen, je weet toch nooit zo goed van te voren of je bijwerkingen krijgt (en welke dan). Ik heb vriendinnen die zweren bij een hormoonhoudend spiraal, omdat ze nooit meer ongesteld worden (joh, lijkt me zo heerlijk!) of heel lichte regelmatige menstruatie hebben.
     
    Nanoe2 vindt dit leuk.
  3. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Reden is dat ik amper emoties meer had met de pil.
    En woedeaanvallen, geen libido.

    Dus liefst iets met zo min mogelijk hormonen :)
    Aangezien de kyleena vooral plaatselijk werkt hoop ik op die manier er minder last van te hebben.
     
  4. Jairy0811

    Jairy0811 Fanatiek lid

    19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Ik heb geen ervaring met de Kyleena, maar wel met het koperspiraaltje. Ik heb deze in maart laten plaatsen en ben er vooralsnog hartstikke tevreden over. Mijn menstruatie is niks langer geworden, enkel een dag of 2 heviger en flink wat bloedverlies, en ik heb verder nergens last van (lang leve geen hormonen).

    Ik heb hiervoor 2x de Mirena gehad en hoewel ik daar ook erg tevreden over ben geweest heb ik, na aanleiding van cysten, besloten deze niet meer opnieuw te nemen omdat ik bang was weer opnieuw cysten te krijgen.
     
    Nanoe2 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina