Laat jij testen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ukkie1, 17 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.484
    3.856
    113
    Vrouw
    Deels :) wij zaten net rond 1 april (toen de nipt toegankelijk werd) rond de 12 weken. We hadden de combinatietest al laten doen toen bleek dat we de nipt ook konden doen en aangezien de nipt qua bloedresultaten weer nauwkeuriger is, hebben we die ook nog laten doen.
     
  2. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.953
    7.882
    113
    Vrouw
    Wij hebben de testen niet laten doen. Ik was jong, geen familiegeschiedenis die het risico zou verhogen. Zou ik wat ouder zijn geweest had ik er wel voor gekozen.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  3. Nogevengeduld

    Nogevengeduld Bekend lid

    24 feb 2011
    643
    41
    28
    Gezien mijn leeftijd hebben we bij de eerste een combinatietest laten doen. En ookal is niets zeker, de goede uitslag van de test gaf ons rust. Dus wij kiezen nu ook bewust voor een combinatietest.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  4. BZD

    BZD Fanatiek lid

    17 jan 2014
    1.059
    165
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Bij beide de nipt.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  5. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.121
    15.184
    113
    Dit. Wel de echo's gedaan met evt verder onderzoek maar niet afbreken
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  6. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.797
    2.537
    113
    Vrouw
    Wij hebben de nipt gedaan, zonder nevenbevindingen. Wilden graag weten of het kindje een van de drie syndromen had. Dan zouden we de zwangerschap ws ook afbreken.
    Ook gewoon alle echos gedaan, wilden zoveel mogelijk weten.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  7. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.866
    15.304
    113
    Neejoh: €175 :) Combinatietest €165

    Hier wel de NIPT laten doen, puur om te weten waar we aan toe zijn. Als er een kindje met een afwijking onderweg is, wil ik me daar goed op kunnen voorbereiden.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  8. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    We hebben de nekplooimeting en 20 weken echo gedaan maar verder geen testen laten uitvoeren.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  9. Luuna

    Luuna Bekend lid

    23 mrt 2017
    763
    514
    93
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Wij gaan voor de nipt, zonder nevenbevindingen. Komende week bloedprikken.
    En we hebben ook besproken dat we de zwangerschap af zullen breken mocht dit kindje een van de 3 syndromen hebben. Vooral mijn man is hier heel stellig in. Hebben hier serieus over gesproken en heb er zelfs al even om gehuild.
    Hoop natuurlijk dat we die keuze niet hoeven te maken!!
     
  10. annick1984

    annick1984 Bekend lid

    18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Toen ik de eerste echo van onze tweede zoon had gehad, planden ze mij gelijk in voor het spreekuur ter informatie van alle testen die ze kunnen doen. Heb ik bij onze oudste zoon (waarbij ik de eerste echo in 2014 had) nooit gehad.
    Tijdens dit spreekuur hebben ze het inderdaad over tig testen (welke 1 al met 13 weken zou moeten plaatsvinden), het aantal % en vervolgonderzoeken gehad waaruit ik zou kunnen kiezen. Werd er eigenlijk een beetje mee overvallen. Vooral ook omdat ik het bij de oudste nooit gehad heb (ook geen gesproken informatie erover - hooguit een boekje).

    Maar we hebben uiteindelijk gekozen voor alleen de 20 weken echo. En geen % testen, waarbij we geen zekerheid hebben van het wel of niet iets hebben of zijn. En bij de 20 weken echo kwam niets raars naar boven.

    We zien wel weer verder als hij eenmaal geboren is.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  11. Mamabella12

    Mamabella12 Bekend lid

    22 okt 2017
    789
    790
    93
    Precies de reden dat wij ook voor de nipt hebben gekozen.
     
  12. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    Wij hebben geen van beide gedaan. Mijn vriend vond het grote onzin en zei dat de kans dat er iets mis is toch heel klein is.. ik had het ergens toch wel gewild achteraf want ik ben een enorme pieker kont maar ik ga er van uit dat alles goed is. En ik had toch nooit een vruchtwater punctie laten doen met de kans op een miskraam! Ook was het financieel een kwestie, we zijn nog 2 studenten en de zwangerschap kwam plotseling dus de 180 euro was best veel geld voor ons.
     

Deel Deze Pagina