Laatste 10 weken afteltopic deel 2!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wolfmother, 28 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HarleyQuinn

    HarleyQuinn Bekend lid

    24 aug 2017
    979
    605
    93
    Vrouw
    Wat een nacht. Tot 4u ongeveer kunnen slapen daarna met happen en brokken door de pijn in mijn bekken... :( draaien ging met de grootste moeite en gewoon liggen deed ook pijn. Voedingskussens erbij genomen en tging al iets beter maar ja gebroken zijde toch met al dat wakker worden... :(
     
  2. Wolfmother

    Wolfmother Actief lid

    16 mei 2018
    302
    254
    63
    Vrouw
    België
    Helaas weinig geslapen :$ was in slaap gevallen, ik werd wakker met het idee ' wauw ik heb heel de nacht doorgeslapen!' tot ik op de klok keek... Ik had een uurtje geslapen :rolleyes:
    Daarna elk uur terug wakker en dan ook nog een heel deel van de nacht beneden gezeten.

    Het is zo gek, ik was gisteren zo blij dat te horen dat mijn lichaam ook al een deel voorbereiding heeft gedaan maar nu vind ik het doodeng ( voorrecht van zwanger zijn zeker, ineens heel anders denken over iets :p).
    Ach ja. Ik probeer me nu voor te houden dat wij toch de planning van baby moeten volgen en dat wij gewoon wachtende partij zijn :)

    Hoe hebben de dames allemaal geslapen?
     
  3. Relax

    Relax Fanatiek lid

    26 sep 2009
    1.602
    1.796
    113
    Vrouw
    Vervelend dat jullie zo slecht geslapen hebben. Ik herken dat van deze zwangerschap gelukkig nog niet (vorige zwangerschappen wel dus het zal nog wel komen), maar ik word wel moe wakker dus uitgerust voel ik me niet.

    Wij zijn ergens in februari of maart ofzo op het lumineuze idee gekomen om in plaats van vakantie een nachtje in het Efteling hotel te gaan verblijven. Dus twee dagen het park in. Ik had gedacht dat dat nog wel zou kunnen met 30 weken zwangerschap hahaha

    Morgen en overmorgen gaat dat gebeuren en we hebben er veel zin in, maar jeetje ik ben ook wel een beetje gespannen. Met deze warmte en de drukte (park is tot 23u open en er zijn wat extra activiteiten).. ik heb al last van mn bekken en steken in mn zij als ik 5 minuutjes loop dus we hebben een rolstoel geregeld voor beide dagen en we zullen het rustig aan moeten doen. Veel de schaduw op zoeken, veel drinken, waar mogelijk tussendoor rusten. Lastig, want ik wil de rest van het gezin ook niet tot last zijn. De eerste dag kan ik tussendoor plat in de hotelkamer maar de tweede dag gaat rusten natuurlijk lastig.. ik ben benieuwd, heb er zin in om even weg te gaan maar ben stiekem ook blij als het zondag is en deze dagen voorbij zijn. Daarna is het terug in de cocoon-modus!
     
  4. louan

    louan Niet meer actief

    Hoi dames.

    Zou graag mee willen schrijven. Ik lees al een tijd mee. Voor een aantal dames een wordt het de aankomende tijd spannend:D.

    Even mezelf voorstellen in het kort. Ik ben 37 en zwanger van 2de kindje. Mijn zoon is 5,5 en is destijds 5 weken te vroeg geboren. Ergens hou ik toch rekening dat het nu weer gebeurd. Heb helaas last van regelmatige harde buiken (kwaal) en zit al sinds week 23 thuis. De muren komen aardig op mij af, zeker omdat ik niet veel kan ondernemen.

    Hopelijk blijft dit kindje tot minimaal 37 weken zitten en krijg ik een droombevalling:p. Grootste wens is met kindje thuiskomen, dat was bij zoon helaas niet het geval ivm couveuse tijd.

    Succes voor alle dames die binnenkort hun kleintje mogen ontmoeten:D:thumup:.
     
    LolaBloem, Sunny37, Caro25 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.557
    2.542
    113
    Nederland
    @Relax wat leuk naar de Efteling! Maar dat kan inderdaad een flinke onderneming zijn zo op het laatst. Wij wouden in de vakantie ook nog wat dagen weg maar ik weet niet of dat er in zit haha.

    @HarleyQuinn en @Wolfmother wat vervelend dat jullie zo slecht geslapen hebben. Kunnen jullie overdag nog wat bijtanken?

    Ik had gisteravond best veel buikpijn, voelde ook als weeën. Gelukkig zakte dat na een uur weer af waarna het weer terug kwam en weer af zakte. maar net toen ik naar de wc ging ben ik een deel van de slijmprop verloren:eek: ik heb dat bij de andere 2 nog nooit mee gemaakt dus ik heb geen idee wat ik nu moet doen? heb nu geen voorweeën harde buiken oid.
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  6. HarleyQuinn

    HarleyQuinn Bekend lid

    24 aug 2017
    979
    605
    93
    Vrouw
    Ik slaap al heel de week ‘s middags ook nog 2/3 uurtjes :eek: zal zeker zijn uitgerust tegen dat de bevalling start :p

    Ooh hou het even goed in oog! Zo vroeg de slijmprop verliezen hoeft niets te betekenen maar zeker nu niet meer in bad gaan of sex hebben.... (infectiegevaar)

    @louan welkom! :)
     
  7. Pink06

    Pink06 Fanatiek lid

    21 nov 2016
    1.307
    692
    113
    Vrouw
    Ik PB je hier even over.
     
  8. Vievie

    Vievie Actief lid

    17 okt 2017
    209
    100
    43
    Hallo meiden, houden jullie het een beetje uit met deze temperaturen? Gelukkig wonen wij vlakbij zee en staat er een briesje hier.

    @Wolfmother Spannend! Hooelijk dient hij zich vanzelf aan de dag van de inleiding ;)

    @Rica Welkom!

    @bozoe Klinkt goed, fijn dat je bloeddruk weer in orde is.

    @HarleyQuinn Wat een nare situatie met de vader van je zoon zeg...

    @Relax Welkom en meteen heel veel plezier in de Efteling. Snap je dubbele gevoelens wel, lijkt me heel leuk en tegelijkertijd behoorlijk pittig.

    @louan Welkom!

    @melaniie Welkom! Oh dat zal even schrikken zijn! Ik ben bij mijn zoon de slijmprop wel verloren maar dat was met 37+5. Ik hoor wel vaker dat je hem eerder kan verliezen en dat je er dan weer een aanmaakt. Als je twijfelt kan je altijd even bellen?

    Hier de afgelopen twee dagen een emotioneel wrak. Heb een griepje te pakken denk ik en dat zorgt voor extra vermoeidheid. Dit weekend vieren we zoon’s tweede verjaardag dus ik wil eigenlijk echt even bijkomen voor die tijd zodat ik weer wat fitter ben. Maar helaas kan niemand oppassen morgen dus ik zal het er even mee moeten doen.
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  9. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik wil ook nog graag meekletsen :)

    Ik ben Miss M, en nu 34 weken zwanger van de 5e.
    We hebben 3 jongetjes & 1 meisje en nog geen idee van welk geslacht de baby is.
    Ik moet zeggen dat het wel weer spannend wordt naarmate het dichterbij komt!

    Ik lees al aardig wat gerommel bij een aantal dames. Hopelijk blijven alle kindjes netjes zitten tot de 37 weken!

    Heftige tijd gaan jullie tegemoet @Wolfmother :(
    Onze jongste is ook geopereerd vlak na de geboorte (niet aan haar hart) dus ik herken veel van wat je schrijft.
    Ook dat ze zo lang mogelijk moest blijven zitten om zo sterk mogelijk te zijn voor de operatie.
    Hoelang verwachten ze dat jullie in het ziekenhuis moeten blijven?
     
    LolaBloem en Caro25 vinden dit leuk.
  10. femmie88

    femmie88 Actief lid

    22 sep 2014
    356
    474
    63
    Heb een drukke week gehad en een week aan berichten gemist, maar ben nu weer helemaal bijgelezen. Kan niet op iedereen reageren, maar ik ga mijn best doen :).

    Welkom alle nieuwe dames!

    @Sunny37
    Gefeliciteerd en fijn dat alles goed gaat en jullie nu weer lekker thuis zijn!

    @LaLaS
    Hoe gaat het nu met jou? Zit er al beweging in of ben je nog (on)geduldig aan het wachten?

    @Regenboog01
    Bij jou blijft het zo ook wel spannend zeg. In elk geval nog maximaal 2 weekjes wachten. Leuk dat je de fotoshoot nog hebt kunnen doen. Blijft speciaal om die foto’s te hebben!

    @Nanoe2
    Heerlijk zo’n bod op jullie huis! Kun je mooi sparen of in jullie nieuwe huis steken.

    @bozoe
    Wat fijn dat je zelf de datum mee mag bepalen en dat de bloeddruk nog steeds goed was. Geeft misschien toch alweer wat meer rust.

    @Wolfmother
    Wat spannend zeg. Op de dag van de inleiding zelf bevallen zou inderdaad wel het perfecte scenario zijn. Ik duim voor je!

    Ik heb gisteren nog een laatste rondje door de stad gedaan om wat inkopen te doen zodat ik alles in huis heb voor de bevalling en de periode daarna. Was helemaal gesloopt daarna. Gelukkig heeft mijn moeder daarna nog wat in het huishouden gedaan en komt ze ook morgen en zaterdag nog helpen. Ben nu echt aan het aftellen richting mijn verlof. Na vandaag nog 6 dagen (2 weken) werken. Heb wel afgesproken dat ik elke werkdag 2 uur verlof pak, zodat het wat beter vol te houden is. Ben dus elke keer al om 14.30 klaar.

    Vannacht helaas wel een waardeloze nacht gehad. Onze dochter slaapt normaal altijd gewoon door, maar was nu om 3.15u, 4u en 4.45u wakker en heeft daarna niet meer geslapen. En ik dus ook niet, terwijl ik pas tegen 0.30u sliep. Vanmiddag dus maar even bijslapen als ik terug ben van mijn werk. Gisteren ook vast begonnen met de babywasjes. Drie kwart ligt alweer gewassen en gestreken in de kast, dus ben alweer bijna klaar! Heerlijk om alles zo klaar te maken voor de kleine :p!
     
    Sunny37 en Wolfmother vinden dit leuk.
  11. Wolfmother

    Wolfmother Actief lid

    16 mei 2018
    302
    254
    63
    Vrouw
    België
    Welkom aan de nieuwe dames.
    Ik zal straks de meeste recente lijst nog eens zoeken. Zetten jullie zichzelf er dan even bij?

    Ik kan gelukkig overdag idd redelijk bijtanken, ik heb twee paren grootouders die onze peuter overdag bij houden ( en die vindt dat geweldig... Elke dag speeltuin, in het bos gaan wandelen, zoo, zwembad. Time of his life )

    @Miss M dank je wel.
    De kindercardio heeft gezegd dat bij een 'normale' gang van zaken, we op een drie tot vier weken moeten rekenen.
    Mentaal heb ik 1 sept in gedachten... Dan gaat grote broer voor het eerst naar school en had ik kleine broer heel graag thuis gehad. Alles vroeger is natuurlijk ook heel leuk, maar zo heb ik geen onrealistische verwachtingen.
    Mag ik vragen wat het verhaal van jullie meisje is?
     
  12. Wolfmother

    Wolfmother Actief lid

    16 mei 2018
    302
    254
    63
    Vrouw
    België
    Laatste 10 weken - afteltopic!
    Uitgerekende datum


    Juli
    28: HarleyQuinn- 33 jaar - 3e kindje- meisje
    29: Kleinepien -31 jaar -2e kindje - jongen
    30: RosyBrown - 28 jaar - 3e kindje - jongen

    Augustus

    1: Caro25 - 26 jaar - 1e kindje - verrassing
    2: Wolfmother- 31 jaar - 4de kindje (**) - jongen
    4: Palmpje - 32 jaar - 1e kindje - jongen
    8: Bozoe - 26 jaar - 2e kindje - meisje
    10: Suus83 - 35 jaar - 3e kindje - jongen
    14: JasmijnM - 25 jaar - 2e kindje - meisje
    17: Love1987 - 29 jaar - 3e kindje - verrassing
    22: Regenboog01 - 29 jaar - 2e kindje - jongen
    24: Orchidea - 21 jaar - 1e kindje - meisje
    24: Ingii89 - 29 jaar - 2e kindje - jongen
    31 LolaBloem - 21 jaar - 2e kindje - jongen

    September
    2: Femmie88 - 30 jaar - 2e kindje - meisje
    7: Pink06 - 33 jaar - 3e kindje - verrassing
    11: Nanoe2 - 26 jaar - 2e kindje - jongen
    11: Salvatore - 33 jaar - 1e kindje - jongen
    19: Vievie - 32 jaar - 2e kindje - meisje
    25: Elraange -36 jaar - 4de kindje - verrassing
    ————————————————

    Afspraken:

    Juli
    19: JasmijnM: controle vk
    20: HarleyQuinn: CTG & gyne
    23: Vievie: groeiecho en controle gyn
    24: Femmie88 controle vk
    25: Ingii89: liggingsecho
    26: Love1987: co vk
    26: Salvatore: groeiecho - bevalgesprek
    26: JasmijnM: Controle vk

    Augustus
    1: Elraangr: controle + groeiecho
    2: JasmijnM: controle vk
    3: Femmie88: Liggingsecho en controle gyn
    8: Ingii89: controle vk
    9: JasmijnM: controle vk
    16: JasmijnM; controle vk
    17: Ingii89: controle vk
    21: JasmijnM: controle vk
    24: Ingii89: controle vk
     
  13. Wolfmother

    Wolfmother Actief lid

    16 mei 2018
    302
    254
    63
    Vrouw
    België
  14. LaLaS

    LaLaS Fanatiek lid

    13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    @femmie88 Lief dat je het vraagt! Mijn meisje is afgelopen dinsdag geboren. Helse bevalling.. ik kom later wel even vertellen. Gaat goed mer haar inmiddels en met mij naar omstandigheden ook.
     
    LolaBloem, louan en Wolfmother vinden dit leuk.
  15. femmie88

    femmie88 Actief lid

    22 sep 2014
    356
    474
    63
    Gefeliciteerd! Fijn dat het met de kleine meid nu goed gaat en dat het met jou dan ook alweer een beetje beter gaat.
     
  16. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Laatste 10 weken - afteltopic!
    Uitgerekende datum


    Juli
    28: HarleyQuinn- 33 jaar - 3e kindje- meisje
    29: Kleinepien -31 jaar -2e kindje - jongen
    30: RosyBrown - 28 jaar - 3e kindje - jongen

    Augustus

    1: Caro25 - 26 jaar - 1e kindje - verrassing
    2: Wolfmother- 31 jaar - 4de kindje (**) - jongen
    4: Palmpje - 32 jaar - 1e kindje - jongen
    8: Bozoe - 26 jaar - 2e kindje - meisje
    10: Suus83 - 35 jaar - 3e kindje - jongen
    14: JasmijnM - 25 jaar - 2e kindje - meisje
    17: Love1987 - 29 jaar - 3e kindje - verrassing
    22: Regenboog01 - 29 jaar - 2e kindje - jongen
    24: Orchidea - 21 jaar - 1e kindje - meisje
    24: Ingii89 - 29 jaar - 2e kindje - jongen
    28: Miss M - 35 jaar - 5e kindje - verrassing
    31 LolaBloem - 21 jaar - 2e kindje - jongen

    September
    2: Femmie88 - 30 jaar - 2e kindje - meisje
    7: Pink06 - 33 jaar - 3e kindje - verrassing
    11: Nanoe2 - 26 jaar - 2e kindje - jongen
    11: Salvatore - 33 jaar - 1e kindje - jongen
    19: Vievie - 32 jaar - 2e kindje - meisje
    25: Elraange -36 jaar - 4de kindje - verrassing
    ————————————————

    Afspraken:

    Juli
    19: JasmijnM: controle vk
    20: HarleyQuinn: CTG & gyne
    23: Vievie: groeiecho en controle gyn
    24: Femmie88 controle vk
    25: Ingii89: liggingsecho
    26: Love1987: co vk
    26: Salvatore: groeiecho - bevalgesprek
    26: JasmijnM: Controle vk
    26: Miss M: echo

    Augustus
    1: Elraangr: controle + groeiecho
    2: JasmijnM: controle vk
    3: Femmie88: Liggingsecho en controle gyn
    8: Ingii89: controle vk
    9: JasmijnM: controle vk
    16: JasmijnM; controle vk
    17: Ingii89: controle vk
    21: JasmijnM: controle vk
    24: Ingii89: controle vk
     
  17. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    478
    63
    Laatste 10 weken - afteltopic!
    Uitgerekende datum


    Juli
    28: HarleyQuinn- 33 jaar - 3e kindje- meisje
    29: Kleinepien -31 jaar -2e kindje - jongen
    30: RosyBrown - 28 jaar - 3e kindje - jongen

    Augustus

    1: Caro25 - 26 jaar - 1e kindje - verrassing
    2: Wolfmother- 31 jaar - 4de kindje (**) - jongen
    4: Palmpje - 32 jaar - 1e kindje - jongen
    8: Bozoe - 26 jaar - 2e kindje - meisje
    10: Suus83 - 35 jaar - 3e kindje - jongen
    14: JasmijnM - 25 jaar - 2e kindje - meisje
    17: Love1987 - 29 jaar - 3e kindje - verrassing
    22: Regenboog01 - 29 jaar - 2e kindje - jongen
    24: Orchidea - 21 jaar - 1e kindje - meisje
    24: Ingii89 - 29 jaar - 2e kindje - jongen
    28: Miss M - 35 jaar - 5e kindje - verrassing
    31 LolaBloem - 21 jaar - 2e kindje - jongen

    September
    2: Femmie88 - 30 jaar - 2e kindje - meisje
    7: Pink06 - 33 jaar - 3e kindje - verrassing
    11: Nanoe2 - 26 jaar - 2e kindje - jongen
    11: Salvatore - 33 jaar - 1e kindje - jongen
    19: Vievie - 32 jaar - 2e kindje - meisje
    25: Elraange -36 jaar - 4de kindje - verrassing
    ————————————————

    Afspraken:

    Juli
    19: JasmijnM: controle vk
    20: HarleyQuinn: CTG & gyne
    23: Vievie: groeiecho en controle gyn
    24: Femmie88 controle vk
    24: Regenboog01: dopplermeting + controle vk
    25: Ingii89: liggingsecho
    26: Love1987: co vk
    26: Salvatore: groeiecho - bevalgesprek
    26: JasmijnM: Controle vk
    26: Miss M: echo
    30: Regenboog01: groeiecho

    Augustus
    1: Elraangr: controle + groeiecho
    2: JasmijnM: controle vk
    3: Femmie88: Liggingsecho en controle gyn
    8: Ingii89: controle vk
    9: JasmijnM: controle vk
    16: JasmijnM; controle vk
    17: Ingii89: controle vk
    21: JasmijnM: controle vk
    24: Ingii89: controle vk
     
  18. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ja, het is idd het beste om van het laatste uit te gaan. Dan wordt je in elk geval niet teleurgesteld. Al duim ik natuurlijk voor de kortst mogelijke periode. Moet hij daarna nog meer operaties?

    Bij onze dochter werd met de liggingsecho bij 36 weken en afwijking in haar buik vastgesteld. We zijn toen doorgestuurd naar het ziekenhuis & daarna academisch ziekenhuis.
    Omdat ze al zo groot was kon niet exact worden vastgesteld wat ze had. In het gunstigste geval een afsluiting in haar darm in het slechtste geval was de darm niet aangelegd. Daarnaast was er een hele grote kans op het syndroom van Down (na bloedonderzoek bleek ze dit uiteindelijk niet te hebben)

    Ze wilden haar ook zo lang mogelijk laten zitten, maar met 38 weken is ze spontaan geboren. Binnen een uur op de nicu, 3 uur later een scan. Toen is vastgesteld dat ze idd een afsluiting in haar darm had.
    De volgende dag is ze direct geopereerd.
    Ze heeft eerst een tijdje op de nicu gelegen en daarna op de gewone kinderafdeling.
    Omdat de voedingen heel langzaam opgehoogd werden zou het zo'n 2-7 weken duren.
    Door complicaties hebben ze het versneld opgehoogd en mocht ze wonder boven wonder met ruim 2 weken mee naar huis!
    We hebben een jaar met ups & downs gehad, maar nu is ze anderhalf en een vrolijk en gezond meisje!!
     
  19. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    478
    63
    Ook even mijn afspraken erbij gezet.. wat een spannende tijd gaan we tegemoet he dames? Wachten op een bevalling.. ik moet nog 2/3 weekjes mits het eerder komt. Ik let wel op alle kwaaltjes maar het is niets hoor. Ik blijf menstruatiekrampen houden, steken down under en harde buiken. Die harde buiken zijn overigens echt een stuk minder geworden met complete bedrust dus dat is een goed teken. Ik krijg langzaam wel weer hoop dat ik de 37 weken ga halen.. ben zo benieuwd! Heb ook zin om strakjes met Mn kleine humpie te knuffelen!

    Jammer dat het slechte slapen bij jullie ook zo aanwezig is. Hier ook elke nacht drama.. gelukkig kan ik smiddags bijtanken, heb ik ook echt nodig. Ga zo weer even lekker ontspannen douchen! Ik ben vooral binnen met dit weer, want het is me te warm. Jullie?
     
  20. louan

    louan Niet meer actief

    Gelukt. Heb hieronder de juiste lijst. Was iets te snel:D
     

Deel Deze Pagina