Laatste 10 weken afteltopic deel 2!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wolfmother, 28 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    Laatste 10 weken - afteltopic!
    Uitgerekende datum


    Juli
    28: HarleyQuinn- 33 jaar - 3e kindje- meisje
    29: Kleinepien -31 jaar -2e kindje - jongen
    30: RosyBrown - 28 jaar - 3e kindje - jongen

    Augustus

    1: Caro25 - 26 jaar - 1e kindje - verrassing
    2: Wolfmother- 31 jaar - 4de kindje (**) - jongen
    4: Palmpje - 32 jaar - 1e kindje - jongen
    8: Bozoe - 26 jaar - 2e kindje - meisje
    10: Suus83 - 35 jaar - 3e kindje - jongen
    14: JasmijnM - 25 jaar - 2e kindje - meisje
    17: Love1987 - 29 jaar - 3e kindje - verrassing
    22: Regenboog01 - 29 jaar - 2e kindje - jongen
    24: Orchidea - 21 jaar - 1e kindje - meisje
    24: Ingii89 - 29 jaar - 2e kindje - jongen
    28: Miss M - 35 jaar - 5e kindje - verrassing
    31 LolaBloem - 21 jaar - 2e kindje - jongen

    September
    2: Femmie88 - 30 jaar - 2e kindje - meisje
    7: Pink06 - 33 jaar - 3e kindje - verrassing
    11: Nanoe2 - 26 jaar - 2e kindje - jongen
    11: Salvatore - 33 jaar - 1e kindje - jongen
    19: Vievie - 32 jaar - 2e kindje - meisje
    23: Louan- 37 jaar - 2e kindje - meisje
    25: Elraange -36 jaar - 4de kindje - verrassing
    26: Relax- 33 jaar - 3e kindje - jongen
    28: Desse - 30 jaar - 1e kindje - meisje
    ————————————————

    Afspraken:

    Juli
    19: JasmijnM: controle vk
    20: HarleyQuinn: CTG & gyne
    23: Vievie: groeiecho en controle gyn
    23: Relax: controle vk
    23: Desse: controle vk
    24: Femmie88 controle vk
    24: Regenboog01: dopplermeting + controle vk
    25: Ingii89: liggingsecho
    26: Love1987: co vk
    26: Salvatore: groeiecho - bevalgesprek
    26: JasmijnM: Controle vk
    26: Miss M: echo
    30: Regenboog01: groeiecho
    30: Louan : controle

    Augustus
    1: Elraangr: controle + groeiecho
    2: JasmijnM: controle vk
    3: Femmie88: Liggingsecho en controle gyn
    8: Ingii89: controle vk
    9: JasmijnM: controle vk
    16: JasmijnM; controle vk
    17: Ingii89: controle vk
    21: JasmijnM: controle vk
    24: Ingii89: controle vk
     
  2. Orchidea

    Orchidea Bekend lid

    1 jun 2018
    857
    516
    93
    Vrouw
    Ik heb al een aantal nachten last van onrustige nachten. Enorm veel krampen, die in mijn beleving toch wel pijnlijk zijn. Niet getimed, ik ga er ook niet vanuit dat het echte weeën zijn. Ook harde buiken, vanacht weer. Zo erg dat ik met een warme kruik geprobeerd heb de pijn weg te nemen. Uiteindelijk toch in slaap weer gevallen, en vanochtend weer hetzelfde verhaal, weer die krampen en de harde buiken, ze trekken wel snel weer weg. Ik heb kort geleden rond de 33 weken naar het ziekenhuis gemoeten aangezien er een vermoede zou zijn dat er een scheurtje in mijn vliezen zat. Na meerdere onderzoeken, waaronder ctg scan, eendenbek enz. mocht ik gewoon weer naar huis, verdere uitslagen heb ik niet gehoord, dus ik heb vernomen dat alles prima zou zijn. Nu vind ik het alleen knap lastig om met mijn verloskundige te praten. Wanneer ik aangeef dat ik ergens last van heb, krijg ik simpelweg de vraag: “Je bent zwanger, er gebeurd een hoop in je lichaam. Wat denk je zelf dat het is?” Niet prettig als je ongerust bent over een aantal zaken, vooral als het je 1e kindje is en je totaal niet weet wat alles inhoud. Vandaar dat ik herkenning in mijn verhaal zoek. Waren het bij jullie oefen-weeën? Indalings-weeën ? Of toch echt een naderende bevalling? Ik snap natuurlijk dat het van alles kan zijn en jullie geen verloskundige zijn, mocht ik het echt niet vertrouwen dan bel ik uiteraard toch de verloskundige, maar ik hoop hier wel ervaring uit te halen!
     
  3. Feem

    Feem Fanatiek lid

    13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Ik heb sinds 2 weken wat meer steken onderin. En nu sinds een paar dagen echt nog wat meer zeurende buikpijn en ook sneller harde buiken. Had dit ook bij mijn zoontje in de laatste weken. Volgende week liggingsecho dus ben benieuwd of de kleine al een beetje ingedaald is!

    35 weken dansje!! Woo’
     
    louan vindt dit leuk.
  4. Relax

    Relax Fanatiek lid

    26 sep 2009
    1.599
    1.794
    113
    Vrouw
    Het klinkt voor mij als oefenweeen. Dat denk ik omdat het met name s nachts is en niet doorzet, want je valt erna weer in slaap. Ik heb daar bij allebei ook veel last van gehad, vanaf 35 weken ofzo. De eerste keer met 40+5 pas bevallen, de tweede met 37+6.

    Wat je zou kunnen doen volgende keer is toch even timen. Hoe lang duren ze? Hoeveel tijd ertussen? Bij mij bleek toen iedere keer dat de tijd ertussen uiteindelijk opliep. Eerst regelmatig om de zoveel minuten en dan met meer tijd ertussen. Dan wist ik dat het oefenweeen waren. "Echte" weeen nemen niet af in sterkte en in tijd ertussen.

    Maar je zegt het zelf al: bij twijfel echt bellen hoor, daar is de vk voor! Als ze dan vraagt wat jij zelf denkt, antwoord je gewoon: ik weet het niet, daarom bel ik jou ;) Wel heel vervelend dat ze je dit gevoel geeft, voel je vrij om te bellen wanneer JIJ daar behoefte aan hebt en vertrouw op je moederinstinct. Beter teveel bellen dan te weinig.
     
    louan, Love1987 en Wolfmother vinden dit leuk.
  5. louan

    louan Niet meer actief

    Vind mijn praktijk ook geen fijne. Als ik opnieuw mocht kiezen had ik voor een kleinere gekozen.

    Als ik jou was zou ik toch bellen en overleggen zeker als die harde buiken aan houden. Ik ben met 28 weken opgenomen geweest ivm regelmatige harde buiken die op een gegeven moment om de 3 minuten kwamen:eek:. Gelukkig gebeurde er niks en zwakte de buiken af. Toch werd mij vanuit het ziekenhuis geadviseerd weer te bellen mocht het weer voor komen.
     
  6. louan

    louan Niet meer actief

    Ik ga dan ook een dansje doen! Mijn zoon kwam met 35 rond:D en heb haar liever tot minimaal 37 weken in mn buik.
     
    Love1987, Feem en bozoe vinden dit leuk.
  7. louan

    louan Niet meer actief

    @ hier slechte nacht. Kan mij geen houding aannemen. Daarbij hoest mijn vriend heel erg...lekker voor mn humeur haha. Voor de rest erg moe maar hoorde nu net vanochtend dat mn HB 6.1 is en vit D 45 beiden te laag. Helaas dan toch aan die stomme tabletten, maar ja moet maar want weet zeker dat mn HB nog verder gaat zakken dat doet ie mn hele zw al en wil niet verzwakt straks bevalling in gaan.:(:cool:
     
  8. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Laatste 10 weken - afteltopic!
    Uitgerekende datum


    Juli
    28: HarleyQuinn- 33 jaar - 3e kindje- meisje
    29: Kleinepien -31 jaar -2e kindje - jongen
    30: RosyBrown - 28 jaar - 3e kindje - jongen

    Augustus

    1: Caro25 - 26 jaar - 1e kindje - verrassing
    2: Wolfmother- 31 jaar - 4de kindje (**) - jongen
    4: Palmpje - 32 jaar - 1e kindje - jongen
    8: Bozoe - 26 jaar - 2e kindje - meisje
    10: Suus83 - 35 jaar - 3e kindje - jongen
    14: JasmijnM - 25 jaar - 2e kindje - meisje
    17: Love1987 - 29 jaar - 3e kindje - verrassing
    22: Regenboog01 - 29 jaar - 2e kindje - jongen
    24: Orchidea - 21 jaar - 1e kindje - meisje
    24: Ingii89 - 29 jaar - 2e kindje - jongen
    28: Miss M - 35 jaar - 5e kindje - verrassing
    31 LolaBloem - 21 jaar - 2e kindje - jongen

    September
    2: Femmie88 - 30 jaar - 2e kindje - meisje
    7: Pink06 - 33 jaar - 3e kindje - verrassing
    11: Nanoe2 - 26 jaar - 2e kindje - jongen
    11: Salvatore - 33 jaar - 1e kindje - jongen
    19: Vievie - 32 jaar - 2e kindje - meisje
    23: Louan- 37 jaar - 2e kindje - meisje
    25: Elraange -36 jaar - 4de kindje - verrassing
    26: Relax- 33 jaar - 3e kindje - jongen
    28: Desse - 30 jaar - 1e kindje - meisje
    ————————————————

    Afspraken:

    Juli
    19: JasmijnM: controle vk
    20: HarleyQuinn: CTG & gyne
    23: Vievie: groeiecho en controle gyn
    23: Relax: controle vk
    23: Desse: controle vk
    24: Femmie88 controle vk
    24: Regenboog01: dopplermeting + controle vk
    25: Ingii89: liggingsecho
    26: Love1987: co vk
    26: Salvatore: groeiecho - bevalgesprek
    26: JasmijnM: Controle vk
    26: Miss M: echo
    26: Bozoe: controle/gesprek inleiding
    30: Regenboog01: groeiecho
    30: Louan : controle

    Augustus
    1: Elraangr: controle + groeiecho
    2: JasmijnM: controle vk
    3: Femmie88: Liggingsecho en controle gyn
    8: Ingii89: controle vk
    9: JasmijnM: controle vk
    16: JasmijnM; controle vk
    17: Ingii89: controle vk
    21: JasmijnM: controle vk
    24: Ingii89: controle vk
     
  9. Love1987

    Love1987 Niet meer actief

    Lekker abrikozen en dadels eten! Helpt super, smaakt beter dan appelstroop! En vit D heb je ook in druppelvorm, ik gebruik altijd die van AOV.. Als je daarnaast magnesium gebruikt, wordt het beter opgenomen!
    Bij ijzer tekort geldt dat vitamine C ervoor zorgt dat het beter wordt opgenomen, ook kan een vit B12 tekort voor anemie zorgen!
     
    louan vindt dit leuk.
  10. louan

    louan Niet meer actief

    Thnx voor de tips. Ben zo slecht in voor meself zorgen:oops:. Zou nu toch wat beter moeten opletten. Voel me beroerd blegh
     
    Love1987 vindt dit leuk.
  11. Vievie

    Vievie Actief lid

    17 okt 2017
    209
    100
    43
    @Miss M Welkom! Lijkt me heftig als je kleintje al zo snel geopereerd moet worden. Wat fijn dat ze nu gezond is!

    @LaLaS Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!

    @Regenboog01 Fijn dat de harde buiken al minder zijn. Die hitte is echt rot he. Hier ga ik ‘s morgens nog even naar buiten zodat zoontje zijn energie een beetje kwijt kan, maar ‘s middags is het niet te doen. Meestal een half uurtje in de schaduw in de tuin en dan weer gauw naar binnen.

    @Wolfmother Gelukkig dat het idee is dat er maar een operatie nodig is, nog steeds rot natuurlijk, maar hopelijk gaat het daarna gewoon helemaal goed met jullie kindje.

    @louan Haha leuk he zo’n humeur. Hier heel wisselend. Het ene moment ben ik heel blij, het andere moment zit ik te huilen om niets. Heeft volgens mij ook veel met vermoeidheid te maken, en ik vind alle prikkels van andere mensen ook al snel heel lastig dan.
    Fijne vakantie gewenst!

    @bozoe Fijn dat je dochter zo lief is :) en lekker soms he, even alleen op pad.

    @HarleyQuinn Dat scheelt weer, dat vocht vasthouden is echt irritant.

    @Desse Welkom! Wij hebben geen vakantieplannen. We wonen dichtbij het strand dus daar zijn we geregeld te vinden, toch een beetje vakantiegevoel.

    @Orchidea Wat naar zeg, zeker dat de vk zo reageert. Ik had bij mijn eerste rond dat termijn ook wel harde buiken maar die deden geen pijn. Als de krampen echt pijn doen zou ik toch wel even laten checken. Het hoeft niets te zijn maar je zorgen maken is ook niet prettig!

    Hier druk aan de voorbereiding voor de tweede verjaardag van zoon die we morgen vieren. Ben hem al aan het voorbereiden dat we morgen gaan zingen en nu zegt hij de hele dag ‘Hoeaaaaa’ :)
     
    Love1987 en louan vinden dit leuk.
  12. Pink06

    Pink06 Fanatiek lid

    21 nov 2016
    1.307
    692
    113
    Vrouw
    Hier ook weer een slechte nacht. De 5e al op rij. Niet leuk, en ik word er geen leuker mens van.

    Heb ook met name de nacht pijn en steken onderin. Indalen? Voorweeen? Soms weet ik het echt niet meer. Heb al zo vaak gedacht dat het begonnen was. Hoop dat de kleine nog lekker blijft zitten!
     
  13. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Spannend die voorweeen Zijn lastig te herkennen soms inderdaad. Wat ik heb geleerd is als ze pijn doen dan zijn het geen voorweeen of oefenweeen. Doen ze wel pijn dan zijn het weeen (misschien zorgen die voor de verweking van je baarmoeder of ontsluiting?)
     
    Pink06 vindt dit leuk.
  14. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    478
    63
    Zo heb ik het ook altijd begrepen. Harde buiken voelen oncomfortabel aan, maar zijn niet pijnlijk. Echter indalingsweeën of oefenweeën kunnen soms wel pijnlijk zijn, maar ze komen onregelmatig, zakken na een tijdje weer af en worden niet krachtiger.
    Hier heb ik de hele dag al menstruatiekrampen, echt wel felle steken in mijn vagina, ze zijn zeer pijnlijk en kan dan niet eens lopen of rechtop staan.. harde / gespannen buik, maar niet regelmatig. Moet ze af en toe wel wegzuchten. Ik blijf het spannende vinden, maar ik ga er wel vanuit dat als het echt doorzet, ik dit wel voel. Alleen vanwege die opnames en toch ontsluiting en verwerking weten ik soms niet zo goed wanneer iets nu wel ‘echt’ is en wanneer niet. Zo irritant!
     
  15. louan

    louan Niet meer actief

    Ik heb met 28 weken echter wel pijnlijke harde buiken gehad. Waren ook te zien op de ctg, om de 3 minuten. Ze kwamen op en namen af als een echte wee, ik krampte helemaal in elkaar. Toch geen wee volgens gyn. Heb 8 dagen 4 pijnstillers per dag geslikt tegen de pijn tijdens een harde buik.

    Blijft toch lastig om onderscheid te 'voelen'. Altijd naar je lijf luisteren en je vooral niet bezwaard voelen. Ik heb gelukkig niet meer zo een 'aanval' gehad. Doe dan ook geen reet:roflmao:. Zodra ik iets meer doe dan normaal voel ik het weer opkomen.

    Vandaag ook de hele dag een vervelende onderbuik, zo begon het de vorige keer ook. Ik hoop dat het rustig blijft.:D
     
  16. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Lastig die onrustige buiken!
    Zeker als je niet echt weet waar het heengaat.

    Heb zelf al een hele tijd dat ik enorm moe ben.
    Merk dat het langzaam wel iers beter gaat, maar vooral mn benen blijven zo onwijs moe en zwaar.
    Vandaag maar magnesium gehaald, in de hoop dat het daardoor iets beter wordt.
    Zo brak, want moet nog gewoon werken, maar sta te tollen op mn benen.
    Nog 2 weken...
     
  17. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    478
    63
    Blijft inderdaad lastig om het onderscheid te voelen, helemaal met je eens. Ook omdat iedereen weer verschillende soorten weeën heeft en het op haar eigen manier ervaart. Ik voelde het echt als harde buiken, toch 1-2 ontsluiting en baarmoedermond verweekt. Bij mijn dochter had ik een weeënstorm, voelde compleet anders aan. Hoe moet ik nou weten wanneer ik dus weer aan de bel moet trekken.. maar goed wat ik zeg ik denk dat als het echt doorzet, ik vast merk: ja dit os het echte werk. Nog 2 weekjes blijven zitten dan ben ik helemaal blij
     
    louan vindt dit leuk.
  18. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Bleh wat een baaldag vandaag. Heb echt nergens zin in behalve alleen zijn. Veel harde buiken vandaag en rugpijn. Mijn buik ziet er zo apart uit vind ik..

    Bekijk bijlage 582218 dit was 3 dagen geleden

    20180720_200552.jpg dit is nu...

    Ze zou toch niet ineens scheef kunnen gaan liggen?
     
  19. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.603
    6.567
    113
    Vrouw
    Ik heb er geen foto van, maar ik heb dit constant. De vorm veranderd steeds. En bij mij ligt is vast in de bekken
     
    Love1987 en bozoe vinden dit leuk.
  20. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Dat stelt mij weer gerust:D
     
    Palmpje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina