Laatste 10 weken afteltopic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xPoppetje, 12 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    Ooh enne.. Nu reageer ik nog snel op iedereen, andere keer zal dat weer iemand anders zijn, haha. Ik ben meestal niet heel goed in het onderhouden van zulke topics, ze gaan inderdaad vaak te snel. Maar ik doe nu nog even mijn best :D
     
  2. schorpioen79

    schorpioen79 Fanatiek lid

    16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Klopt! Heel dankbaar en blij hiermee!
    Voor jullie ook het 2e icsi kindje!

    Ik werk zelf ook in de zorg, maar dan 24 uur. Mijn man werkt 4 dgn, wel van 9 uur.
    Omdat ik het rustig aan moet doen gaat onze dochter nu elke dag een paar uur naar 1 van de oma's, 1x per week naar het kdv en mijn man is dan 1 dag thuis.

    Qua kwaaltjes gaat het aardig. Spuug nog wel regelmatig, maar dat had ik bij onze dochter ook. Bij vlagen maagzuur en het slapen gaat ook op en af.
     
  3. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    Even een ego-berichtje trouwens:
    Ik heb woensdag de groeiecho. Ben zooo benieuwd of dit kindje wel met het hoofdje naar beneden ligt (zoontje hele zwangerschap in stuit). Voel wel regelmatig wat uitsteken, maar kan er niks van maken. Heb het idee dat mevrouw nog regelmatig draait in mijn buik, hele aardverschuivingen vinden er plaats! Bijna dagelijks wel..
    Nu moet ik zeggen dat ik de hik steeds op een hele aparte plek voel :D Ze heeft nu ook de hik en dat voel ik dus een soort van in mijn achterste? :D:D Is dat herkenbaar of is dat heel gek hahaha?

    Oohja en.. Ik heb regelmatig dat ze zo dicht tegen de wand ligt en dat mijn buik op 1 plek heel hard voelt. Dan twijfel ik weleens of het nou een harde buik is of gewoon de baby die duwt? Heb ook echt geen idee of ik deze zwangerschap nou vaak harde buiken heb gehad of dat het gewoon een uitstekend kontje/rugje/hoofdje/.. was..
     
  4. Logan

    Logan Niet meer actief

    Drie doosjes rennies haha! Ik heb gebruik er ook ongeveer drie, meestal zo rond bedtijd inderdaad.
    Gewoon weer gewoon slapen straks, heerlijk.

    Wat vermoeiend schorpioen, nu nog spugen...
     
  5. MMMmeisje

    MMMmeisje Fanatiek lid

    22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Ah klinkt bekend schorpioen...
    Ik zit al bijna 10 weken thuis ivm ik het rustig aan moet doen ivm groei achterstand van de kleine meid. De oma's kan ik niet op terugvallen, mijn moeder werkt fulltime en schoonmoeder Is herstellende van het doneren van haar nier aan mn zwager.
    Mijn man heeft sinds 5 weken nu zorgverlof ivm onze situatie, erg fijn om eerlijk te zijn.
     
  6. Logan

    Logan Niet meer actief

    Goh, dit kan mijn verhaal zijn :D Alleen heb ik de groeiecho al gehad. Donderdag heb ik wel weer controle dus dan mag ik vast wel even kijken. Tot de groeiecho lag mini in stuit, en met de groeiecho ineens met hoofdje naar beneden. Maar goed ik voel inderdaad regelmatig vanalles verschuiven dus volgens mij is er nog ruimte zat.
     
  7. MMMmeisje

    MMMmeisje Fanatiek lid

    22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Spannend poppetje de groei echo! Maar goed ookal ligt ze nog in stuit ze heeft nog 6 weken de tijd om te draaien hè!
    Is er een reden voor de groei te meten? Of Is dat standaard rond dat termijn?
     
  8. schorpioen79

    schorpioen79 Fanatiek lid

    16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb wekelijks controle, volgende week ook weer een groei echo, dit omdat de kleine te groot is, hij ligt op de p95 lijn.
    Ook lag de kleine tot 3 wkn terug in stuit of dwars. Hopelijk blijft het nu goed liggen, al had ik dit weekend het idee dat er gedraaid is.

    Rennies is ook mijn grote vriend, al probeer ik het te beperken tot 1-2 per dag, meestal 's middags en als ik naar bed ga.
     
  9. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    MMMmeisje: Bij mijn zoontje was er een afwijking in de navelstreng, waardoor we onder extra controle moesten staan. Even heel kort door de bocht had hij 2 vaten erin ipv 3. Gelukkig namen die 2 het werk van de 3e gewoon over, waardoor hij goed groeide en alles gewoon goed ging.. Alleen moest dat wel goed in de gaten gehouden worden. Hij was onder gemiddeld qua groei, wel in zijn eigen lijntje, maar dat was toen dus reden voor een extra groeiecho.

    Nu bij de tweede nemen ze toch mee dat er destijds die afwijking was. Deze zwangerschap is er geen afwijking gevonden gelukkig, maar ze zeiden dat het protocol is. Daarnaast is ook dit kindje weer wat kleiner (wij zijn zelf ook beide klein en maken gewoon geen grote kindjes :D), vandaar..

    Ik weet dat ze nog kunnen draaien haha, zoontje is alleen nooit meer gedraaid en daarom gehaald met een keizersnede. En ik hoop zoooo erg dat ik het deze keer vaginaal mag proberen! (stuitbevalling zie ik niet zitten)

    Logan: Is dat van die hik ook herkenbaar? :D
     
  10. MMMmeisje

    MMMmeisje Fanatiek lid

    22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Schorpioen heel herkenbaar... Hier ook wekelijks controle, alleen dan de omgekeerde reden. Ons meisje Is veel te klein, schommelend tussen de P2 en P5.

    Logan begrijpelijk dat ze het goed in de gaten houden!
     
  11. schorpioen79

    schorpioen79 Fanatiek lid

    16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    MMMmeisje, ik heb je topic gelezen, pittig hoor! Hopelijk groeit jullie meisje nog lekker in je buik!
     
  12. MMMmeisje

    MMMmeisje Fanatiek lid

    22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Ga ik wel van uit schorpioen. Morgen gewone echo doppler voor doormeten navelstreng en hersens en volgende week weer een GUO dus dat Is weer even spannend. Maar tot nu toe doet ze het beter dan verwacht.
     
  13. Ikke1990

    Ikke1990 Actief lid

    6 dec 2015
    198
    1
    0
    Het is misschien een beetje laat om af te tellen voor mij maar de laatste 1.5 week gaan voor mij hier in! Vandaag 38 weken en 2 dagen zwanger. Ik ben zo benieuwd wanneer de kleine komt. Eerst wilde het me 32 weken komen en na longrijpers, remmers en veel antibiotica zit ukkie nog steeds vrolijk te spartelen in mama's buik en heeft t heel erg gezellig. Mama en papa worden nu toch wel erg nieuwschierig zeker omdat het na die 32 weken niet meer rustig is geweest en het steeds feller gaat rommelen... spannend!!! Hopelijk komt ukkie snel!! ♡
    Voor iedereen die de laatste 10 weken ingaat; geniet er nog even van!!
     
  14. MMMmeisje

    MMMmeisje Fanatiek lid

    22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Spannend ikke! Vooral met de weeën remmers in wk32! Dat je nu zo ver bent gekomen! Succes nog even met wachten!
     
  15. Logan

    Logan Niet meer actief

    Wauw schorpioen! P95 :$. Hier dachten ze dat eerst ook maar toen bleek dat ze met de 20 weken echo de uitgerekende datum verkeerd hadden.

    Haha Poppetje, ja ook de hik! Maar ik voelde de eerste schopjes ook meer richting uitgang. Duurde even voor ik realiseerde dat dat de baby was.

    Wat goed dat het kindje nog lekker bij je is ikke!!
     
  16. schorpioen79

    schorpioen79 Fanatiek lid

    16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Onze dochter was geen zware, met 37+1 geboren en woog toen 2665 gram, deze werd met 33 wkn 2800 gram geschat:$. Aan de ene kant hoop ik dat ze er wat naast zitten.
     
  17. Sil1

    Sil1 Bekend lid

    13 sep 2014
    708
    0
    16
    NULL
    NULL
    #37 Sil1, 12 sep 2016
    Laatst bewerkt: 12 sep 2016
    Hallo meiden,
    Ik kom me ook hier melden gezellig de laatste weken door kletsen.
    Ik ben bijna 36 weken. En het tellen is nu echt begonnen. En ben zo zenuwachtig! Wel last van harde buiken maar nog niet met regelmaat. En de moeiheid slaapt erin met nog drie dochters. Maar nog ff door bijten.
     
  18. Logan

    Logan Niet meer actief

    Oei, ja! Wat een verschil zeg :$
     
  19. Esmyralda

    Esmyralda Bekend lid

    23 okt 2013
    673
    0
    0
    Nee xpoppetje verandering vsn baan zit er niet in en hoeft van mij ook niet hoor. Over het algemeenred ik het prima en is ie ook vaak genoeg thuis. Ook straks met twee zal het idd pittig worden maar kont wel goed. Het gaat me vooral echt om nu de laatste weekjes. Hij heeft toevallig nu twee dagdiensten gehad van 6-6 en twee middagen erachteraan van 14-22. Mijn schoonouders wonen vlakbij dus als ik het echt niet red kan ik hem daar naartoe brengen. Gelukkig nog niet nodig geweest!
     
  20. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Ik meld me ook even! Vandaag 34+2 en ik ben geen dagen aan het aftellen maar minuten! Naast het feit dat ik ontzettend nieuwsgierig ben naar ons aapje betekent bevallen ook de verwijdering van een superstom vervelend katheter die bij me geplaatst is ivm nierstuwing. Ik haat dat ding!! Voor mij kan het allemaal niet snel genoeg gaan dus.
    Vanmiddag een groeiecho en dan mogen we weer ons mannetje bewonderen..maakt een hoop goed!

    Succes nog even allemaal!!
     

Deel Deze Pagina