Laatste 10 weken afteltopic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xPoppetje, 12 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    Ik heb het ook niet over veranderen van baan hoor, haha.
     
  2. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    Welkom Jessy! Succes vanmiddag!
     
  3. Little man

    Little man Bekend lid

    29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik mag me hier ook melden. Vandaag 33 weken en nog maximaal 5 te gaan. Bij 38 weken gaan ze inleiden omdat ik dan, zoals de gyn het mooi omschreef, lang genoeg heb geleden.

    De vorige zwangerschap fietste ik echt zo doorheen maar deze keer is het echt verschrikkelijk. Ik heb nu omeprazol voor maagzuur omdat iets anders niet meer werkte en mijn bekken en rug hebben weken geleden al besloten dat meewerken geen optie meer is. Erg leuk met een dreumes van bijna 20 maanden die eigenlijk constant buiten wil zijn.

    Maar goed elke dag is er weer een en ik hoop stiekem toch wel dat deze twee besluiten om iets eerder te komen.
     
  4. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Count me in! :) leuk om mee te praten

    Hier zijn rennies inderdaad ook niet aan te slepen (figuurlijk dan). De ene dag veel last van, andere dag weinig. Inderdaad zoals velen voornamelijk snachts. Nu zijn de nachten sowieso niet echt mijn ding de laatste tijd. Ik slaap enorm slecht, vannacht zelfs geprobeerd om op de bank te slapen, baby super druk, katten bloedvervelend. Heb ieder uur van de klok gezien, vanavond beter zullen we maar zeggen.

    Verder ook het idee dat er heel veel gedraaid wordt. De hik voelen op een aparte plek is ook heel herkenbaar :D voelt zo raar en irritant haha.

    Verder inderdaad MMMmeisje ook gevolgd, fijn dat het goed met jullie gaat al zullen er ongetwijfeld spannende momenten plaats blijven vinden.

    Jeetje Schorpioen, dat is fors inderdaad. Hier een mannetje dat onder het gemiddelde groeit maar wel binnen de marges, tot nu toe op zijn eigen lijntje. Of dat nog steeds zo is zien we morgen, dan hebben we weer een groeiecho. Fijn dat ze het toch zo goed in de gaten houden bij jou. Benieuwd hoe nu verder. Kan het zijn dat het nog wat stabiliseert qua groei bij jou?

    Ikke, jeetje dat is ook niet niks. Enorm spannend zeg! Fin dat je kleintje toch nog steeds zit en het dus geholpen heeft met de remmers.

    Logan, dat heb ik ook gehad ja, schopjes op darmen of baarmoedermond, dat voelt toch best raar haha :p
     
  5. schorpioen79

    schorpioen79 Fanatiek lid

    16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wordt gezellig druk hier!

    Ik slaap wel wat beter dan bij mijn vorige zwangerschap. Toen zat ik de laatste weken vaak 's nachts beneden ivm pijn in mijn heupen en benen.
    Ik ben nu vroeg naar de fysio gegaan en het gaat een stuk beter nu.
    Af en toe wel pijntjes, maar het is beter te doen dan vorige keer.
    Zie wel tegen de warmte op die voor de komende dagen voorspeld is.

    Tja qua groei, ze houden het in de gaten. Geen echte oorzaak waarom de kleine lekker door groeit, suikertest was goed. Het is wel tegenstrijdig omdat ik een hoge bloeddruk heb. Slik wel sinds week 10 een bloedverdunner erbij.
    Maar we wachten het maar af.
     
  6. Vlindertjeh

    Vlindertjeh Bekend lid

    18 mei 2014
    539
    56
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Zo veel berichtjes ondertussen!!

    @ esmyralda.. Gelukkig kun je tussendoor rustmomenten nemen toch wel pittig zo een kleintje door het huis hebben rennen

    @xpoppetje.. Ja heel fijn je weet een beetje waar je aan toe bent en kunt je daarop instellen.. Hoop wel stiekem dat hij zelf komt in plaats van inleiden.. Eerste is ook spontaan met 38 precies gekomen
    Leuk he die verschuivingen.. Je vraagt je soms toch af hoe ze het voor mekaar krijgen! Kleine uk lag al de tijd netjes hoofd naar beneden, vorige week ineens met hoofdje omhoog niet eens gevoeld dat hij zich gedraaid had! Sinds dien voel ik zoals jij ook omschrijft elke dag hele verschuivingen.. Meneertje wilt niet stil zitten.. Benieuwd wat hij gaat doen.. Ik voel hem vooral tegen mijn ribben ligt ook ineens heel hoog erg fijn met ademhalen enzo..
    Als ze dicht tegen de wand ligt en je legt je hand erop voel je haar dan ook terug bewegen?
    Succes woensdag!!

    @schorpien79
    Ah leuk je loopt een week voor! Ja zo een kleintje is pittig en vooral de laatste weken.. Onze boef is net een jaar oud begint nu met lopen aan de hand ben soms blij als hij in bed ligt en ik even bij kan komen hihi
    Ai dat is minder hoge bloeddruk! Krijg je er medicatie voor?
    Hebben ze jou ook op suiker getest?
    De eerste lag ook een tijdje lang op de p97 lijn, op een gegeven moment is hij met 35 weken weer terug gezakt, uiteindelijk niet te zwaar waar ze eerst wel op rekenden.. Kreeg al te horen kan makkelijk 4500 gram worden.. Gelukkig bleef het op 3208gram.. Hopelijk valt het voor jou dalijk ook mee en draait hij zich nog even goed!

    @ikke 1990.. Spannend de laatste weken!! Gelukkig is ukkie toch nog blijven zitten!!

    @ MMMmeisje.. Knap dat je zolang fulltime in de zorg heb gewerkt!!
    Gelukkig heeft je man nu zorgverlof! Lijkt me vreselijk al die tijd zoveel zorgen om de kleine! En dat met zo een geschiedenis!!


    Bij de eerste geen zwangerschapssuiker gehad, wel een totaal andere zwangerschap, 26 kg bijgekomen veel vocht vastgehouden en voor de rest niks te klagen..
    Nu zit ik op 3 kg erbij (zat op 6 kg met 25 weken, maar door aangepast eetpatroon iets afgevallen, vooral het regelmatige eten)
    Suiker is nu 2 weken onder controle, 2 maal daags metformine 500 mg en koolhydraatarm brood, kan best veel eten maar met gewoon brood stijgt de suiker ontzettend..
    Kleine uk wordt gemiddeld geschat (denk dat ik op tijd het eetpatroon nog heb aangepast, alleen heb ik veel vruchtwater, dus kleine uk draait nog heerlijk alle kanten op..
     
  7. Dreamer

    Dreamer VIP lid

    17 mrt 2011
    6.146
    32
    48
    Ook ik kom me melden!
    Officieel nog iets minder dan 10 wk te gaan.
    Ben benieuwd wanneer dit kleintje zich meld. Vorige twee zijn na inleiding geboren. Liep toen vanaf t begin bij gyn maar nu nog steeds bij vk
     
  8. CupCake88

    CupCake88 Fanatiek lid

    27 dec 2012
    2.817
    1.232
    113
    Regio Rotterdam
    Ik klets ook graag mee! Ik ben morgen 35 weken zwanger van onze tweede knul!

    Mijn zoontje kwam met 40+3 dus ik verwacht dat deze ook nog wel even blijft zitten.

    De zwangerschap loopt heel goed, nog weinig kwaaltjes en klachten. Merk wel dat ik minder energie heb en wat meer rust moet nemen tussendoor, voor zover dat mogelijk is met een peuter.
    Ik ben huismoeder dus zoek nog wel een beetje afleiding, want hele dagen thuis zitten worden we beide niet zo blij van haha. Dus ik hobbel gewoon lekker door zolang het kan haha.
     
  9. Sil1

    Sil1 Bekend lid

    13 sep 2014
    708
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zijn er meiden die ervaring hebben met harde buiken en stukjes slijm verliezen.. Was eerst vrij dun, nu lijkt het wel snot en lang verlies ik al twee dagen.. Is dit mijn slijmprop die ik delen verlies? Heb het met me andere drie dochters nog nooit gezien. (Sorry voor de details) beetje ranzig haha
     
  10. MMMmeisje

    MMMmeisje Fanatiek lid

    22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Ben bij mn zoontje de slijmprop verloren en dat Was echt een stuk gummy zeg maar.
    Nu ook weer heel regelmatig harde buiken, veel afscheiding wat varieert van waterig tot slijmerig, maar geen slijmprop.

    Bij twijfel altijd even je vk of gyn bellen.
     
  11. Sil1

    Sil1 Bekend lid

    13 sep 2014
    708
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het zag er heel anders uit dan me afscheiding die ik herken van nu. Nadat ik dit ben verloren worden de krampen en harde buiken wel steeds vaker en wat onaangenaam, naja zal het zien, of het in regelmaat komt.. Blijft spannend op deze manier.
     
  12. Logan

    Logan Niet meer actief

    Dat klinkt inderdaad spannend Sil. Als je het niet vertrouwt gewoon even bellen hoor.
     
  13. Sil1

    Sil1 Bekend lid

    13 sep 2014
    708
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja ik kijk het even aan.. Straks als de kindjes op bed liggen even een warme douche nemen, en dan even kijken of de harde buiken wat zakken, zo niet ga ik toch maar bellen.
     
  14. MMMmeisje

    MMMmeisje Fanatiek lid

    22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Groot gelijk..
    Hopelijk helpt de warme douche!

    Wij hebben morgen ochtend onze wekelijkse controle weer, doppler van de navelstreng en hersens van de kleine meid. Ook weer gesprek met onze eigen gyn, gaan daar de vele pijnlijke harde buiken aan geven. Had het bij de zwangerschap van mijn zoontje ook, regelmatig aan de ctg gelegen maar omdat het niet door zette Is er toen niets mee gedaan. Slijmprop toen met 36wk verloren en met 38.1wk bevallen.
     
  15. Vlindertjeh

    Vlindertjeh Bekend lid

    18 mei 2014
    539
    56
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    @sil1.. Hoe gaat het met je? Buik alweer wat rustiger?

    MMMmeisje succes morgen!!
     
  16. Logan

    Logan Niet meer actief

    Hoe is het Sil? Doorgezet of afgezakt?

    Spannend MMMmeisje. Lijkt me toch wekelijks weer als je op controle moet.

    Hier ga ik me zo ziekmelden, als kantoor open gaat. Gister werd ik ineens beroerd, hele dag al wat misselijk en geen zin om te eten. Tot ik zo'n honger kreeg dat ik maar mijn avond eten probeerde. Twee meter naast de tafel heb ik alles uitgespuugd, ik haalde de wc niet meer. Tussendoor nog een voorlichting over de bevalling bij de bevalling en eenmaal thuis begon het weer. Ik heb de verloskundige maar gebeld voor de zekerheid en die kwam gelijk. Bloeddruk was wat hoog, buik onrustig door het spugen en de diarree en het advies gekregen helemaal te stoppen met werken en eerst even bij te tanken. Dus dat gaan we dan maar doen. :)
    Moet zo een middeltje halen tegen uitdrogen en mijn urine wegbrengen want ik had gelukkig geen eiwitten in mijn urine maar wel een beginnende blaasontsteking.
     
  17. Averna

    Averna Bekend lid

    15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Leuk topic. Ik ben vandaag 34weken en 3 dagen.
    Heb best een goede zwangerschap gehad, hoewel het derde trimester mij erg zwaar viel aan het begin. Had constant last van mijn ribben ( blijkt te komen doordat mijn kleintje met het hoofd onder mijn ribben ligt) en daardoor ook last van benauwdheid. Toen dat iets minder werd, begon ik heel veel pijn te krijgen aan mijn huid die oprekte (alsof er constant een brandwond zat) en het enige wat hielp daar tegen was met een blote buik gaan liggen en een nat washandje er op leggen.
    Gelukkig voel ik me nu weer beter, alleen jammer dat ons meisje nog steeds in stuitligging ligt. Ten minste, dat denk ik. Voel nog niets anders. Mag zo meteen naar de verloskundige, dus ben benieuwd!

    @ Logan: sterkte, dat klinkt niet prettig!
     
  18. Vlindertjeh

    Vlindertjeh Bekend lid

    18 mei 2014
    539
    56
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Ai dat klinkt niet zo best Logan! Hopelijk heb je wat kunnen slapen en is de misselijkehid vandaag wat minder, beterschap!!

    Oeh spannend averna, hopelijk draait je meisje zich nog goed!!
     
  19. Averna

    Averna Bekend lid

    15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Zo, weer terug van de verloskundige, meisje ligt nog steeds met haar hoofdje naar boven. ;) Volgende week kijken ze nog een keer, mocht ze dan nog niet gedraaid zijn, gaan we een externe versie voor de week er na bespreken.
    Verder gaat gelukkig alles goed met haar en met mij, ga zo alleen even laten controleren bij de huisarts of ik geen blaasontsteking heb..
     
  20. Logan

    Logan Niet meer actief

    Oei wat vervelend Averna, dat ze nog niet ingedaald is. Het kan nog gaan gebeuren toch? Hopelijk is een versie niet nodig.

    Dank jullie meiden, ik heb net ontbeten met drie kiwi's en die zitten er nog in. Heb m'n urine weggebracht en wacht weer op het UWV. Je bent haast nog drukker als je thuis bent zeg.
     

Deel Deze Pagina