Laatste 10 weken afteltopic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xPoppetje, 12 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer

    Dreamer VIP lid

    17 mrt 2011
    6.146
    32
    48
    Vervelend averna!

    Hier net controle gehad. Bloeddruk weer hoog. Dit schommelt al een tijdje. Vandaar nu al wekelijks controle. Baal.er wel.een beetje van...
     
  2. schorpioen79

    schorpioen79 Fanatiek lid

    16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier ook weer controle gehad. Bloeddruk voor mij netjes 125/85, vorige week was hij 160/90.
    Maandag weer controle. Waarschijnlijk gaan ze rond 37 wkn inleiden. Hoop eigenlijk dat ik rond de 38 wkn mag blijven lopen.
     
  3. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    Kijk, dit is dan het moment dat ik meestal toch langzaam maar zeker afdruip, haha. Op het moment dat er veel mensen reageren raak ik het overzicht kwijt, maar ik zal daar vast niet de enige in zijn? Ik zal in ieder geval proberen op iedereen te reageren :D

    Little man: Leuk dat je ook meedoet! Omeprazol is wel fijn spul opzich, dat heeft mijn zoontje ook gehad in het eerste jaar. Het idee dat je aan de medicatie zit is minder prettig misschien, maar als het helpt..
    Een tweelingzwangerschap lijkt me erg pittig! Kan me goed voorstellen dat je het aardig zat bent.. Gelukkig is het einde in zicht, nog even volhouden!

    Daphne: Jij ook welkom, gezellig! Wie weet zitten we hier 's nachts wel een keer de tijd uit te zitten, haha! Hier vanochtend ook alweer om kwart voor 5 op de bank, klaarwakker, heerlijk hoor..
    Gelukkig net nog eventjes kunnen bijslapen :D Ooh en dan het idee dat die nachten waarschijnlijk alleen nog maar heftiger gaan worden.. Pfjiewwww ;)

    Vlindertjeh: Stom hè, dat ze dan weer draaien? Ondanks dat men dan zegt 'joh, tijd/ruimte genoeg om terug te draaien', benauwt mij dat toch. Komt bij mij door mijn eerste zwangerschap denk ik..
    Deze baby is echt van het draaien/duwen en minder van het schoppen. Echt geregeld dat er iets uitsteekt, inderdaad ook rechts bij mijn ribben (daar lag mijn zoontje altijd met zijn hoofd en handjes). Moet me dan echt lang maken.. Vind dat vaak een heel onprettig gevoel. Probeer dan ook niet teveel contact te maken met mijn handen, want dan gaat ze wéér schuiven :D Soms voel ik me daar wel wat schuldig om hoor, dat ik niet meer denk 'aaah lief' bij de bewegingen.. Maar het is nou eenmaal gewoon af en toe een heel vervelend gevoel..

    Dreamer en Cupcake: Leuk dat jullie ook meeschrijven! Het wordt lekker druk hier haha :D

    Sil: En?? Is het afgezakt? Heb je uiteindelijk nog gebeld?

    MMMmeisje: Hoe was de controle? Alles weer goed?

    Logan: Oei, vervelend, hoe is het nu? Probeer echt even je rust te pakken hoor, het is ook nog eens veel te warm om je nu druk te maken!

    Hier: Wij hebben morgenochtend de groeiecho en ik zou aansluitend daarop een consult hebben bij de gynaecoloog (loop nu nog bij de vk maar ga met 36 weken over). Kreeg ik van de week een brief dat de afspraak bij de gyn verzet is naar vandaag, terwijl de echo dus blijft staan voor morgen! Heel stom, heb ook geen idee waarom ik dan nu naar de gyn moet. Bloeddruk meten ed kunnen ze ook gewoon bij mijn vk?
    Maar goed, over een uurtje mag ik me melden, ben benieuwd. Hoop dat ze me dan ook wat info kan geven over de ligging van onze baby, tot nu toe bij de vk hebben ze daar niks over gezegd.. Terwijl ik dat bij zoontje al vanaf 20 weken wist. Misschien zeggen ze expres niet, om me niet ongerust te maken, zodat ik achteraf niet kan zeggen 'zie je wel, ze lag al de hele zwangerschap in stuit, ik WIST wel dat ze niet ging draaien! ;)
    Ik heb dus echt totaaaal geen idee hoe dit kindje ligt. Ik voel haar zoveel draaien en schuiven en de ene keer voel ik beweging onderin, de andere keer bovenin.. Volgens mij is het nog 1 groot feest daarbinnen :D

    Moeten jullie nog veel doen voor de baby komt? Of veel kopen?
    Hier is alles zo goed als in huis, het zijn nu echt de laatste lullige kleine dingetjes nog. Laat ik zeggen dat het belangrijkste er is en als ik er niks meer bij zou halen, redden we het ook prima.
    Vandaag zou er behangen worden in de babykamer, die verder zo goed als af is.. Maar het is natuurlijk hartstikke warm, dus het wordt een paar dagen uitgesteld (can't wait). Opa en oma zijn zo lief geweest om zoontje een dagje mee te nemen, die is daar lekker aan het spelen/zwemmen in de tuin.. HEERLIJK! Even een dagje gewoon helemaal niks hoeven :)
     
  4. Little man

    Little man Bekend lid

    29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    @xpoppetje: Ik hou ook niet alles meer bij hoor als het zo druk wordt. Wel lekker trouwens dat je een dagje helemaal niets hoeft. Ik heb gelukkig nog drie ochtenden in de week opvang staan dus dat is wel fijn. dan heb ik even de ochtend rust. Op vrijdag nemen mijn schoonouders het meestal over en passen zij op. Zij vinden het hartstikke leuk en ik hoef helemaal niets op die dag.

    Wij hebben eigenlijk bijna alles wel in huis. Het belangrijkste is er allemaal wel nu. Ik had al heel vroeg nesteldrang dus dat heeft wel geholpen moet ik zeggen.
     
  5. Vlindertjeh

    Vlindertjeh Bekend lid

    18 mei 2014
    539
    56
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    @xpoppetje.. Het is ook moeilijk als er veel actief meeschrijven om op iedereen te reageren!!
    Als je het al eens hebt meegemaakt is het al helemaal "eng"..
    Heb al heel lang voorgevoel dat dit een dwarsliggertje is.. Hoop natuurlijk dat ik het mis heb.. Grote broef heeft altijd netjes met hoofd naar beneden gelegen.. Deze is nog koppiger.. Door het vele vruchtwater heeft hij meer plaats.. We wachten maar af wat er met 36 weken te zien is!
    Herkenbaar heel leuk die schopjes maar soms kun je er even genoeg van hebben en al helemaal als je niet kunt zitten of liggen zoals je graag wilt..
    Succes bij de gyn, daar doen ze denk ik gewoon standaard de controles omdat ze je gaan overnemen..
    Oh dat is niet zo fijn normaal zeggen ze toch vanaf een bepaalde tijd hoe en waar de kleine ligt? Is voor de mama ook leuk om te weten en te kunnen voelen..

    Hier afgelopen weekend druk bezig geweest, grote broer krijgt nieuwe kamer, die nu zover opgeruimd, kast ingeruimd..lamp olgehangen, nieuw bedje stond al even(ledikantje want hij is nog wat klein voor junior bed) alleen nog even kijken voor andere gordijnen en speelkleed.. Met 37 weken kan hij naar zijn nieuwe kamer en maak ik zijn oude kamer klaar voor de kleine uk..
    Op nieuwe kamer stond al een grote klerenkast, had geen zin om compleet nieuw kamertje te kopen kan de commode toch voor beide gebruiken maar handiger op de kamer van de kleinste..
     
  6. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    Little Man: Heerlijk, die opvang! En vrijdags ook.. Echt fijn als dat zo kan hoor! Mijn zoontje gaat niet naar de opvang, ik ben eigenlijk altijd thuis met hem.. En zowel mijn eigen ouders als mijn schoonouders werken fulltime normaal gesproken, dus ik kan hem ook niet even langsbrengen, haha! Had alleen het geluk dat mijn schoonmoeder afgelopen week vrij was en mijn ouders vanaf deze week vakantie hebben, daar maken we dan even dankbaar gebruik van :D Ondanks dat zoontje zichzelf prima kan vermaken en superlief is enzo.. Toch fijn om even helemaal niks te hoeven.

    Vlindertjeh: Ik zat tijdens mijn vorige zwangerschap ook continu goed met mijn gevoel, dat meneer in stuit lag en niet zou draaien. Toch moederinstinct, denk ik ;)
    Ik ben net terug van de gyn, ze heeft even gevoeld en ze zei zelf niks, maar ik heb het nagevraagd en ze denkt dat mevrouw in stuit ligt! Ondanks dat ik haar nog volop voel draaien en bewegen vind ik het toch weer wat benauwend :D

    Wij hebben trouwens ook geen nieuwe meubels gekocht, hoor! Voor zoontje een peuterbedje, daar slaapt hij al 2 maanden in en gaat helemaal prima. Ledikant staat al op de babykamer, al gaat ze daar in het begin nog niet in slapen. Bij zoontje heel eventjes het ledikant op onze eigen kamer gehad (was niet van plan aan rooming in te gaan doen), maar dat was veel te groot en lomp.. Deze keer wil ik alles op alles zetten om de borstvoeding te laten slagen en komt de baby bij ons op de kamer in een wiegje.
    De commode staat nu nog bij mijn zoontje, maar die gaat binnenkort over naar de babykamer. Vind ik eigenlijk wel heel jammer, ik vind het nog zo makkelijk zo! Maar zal waarschijnlijk gewoon even wennen zijn.

    Maar goed, ik ben dus nog niet overgenomen door de gyn, hoeft met 36 weken pas. Ik zou alleen morgen dan die echo hebben en daarna mijn controles bij de gyn, zodat ik alles in 1x gehad zou hebben en niet alsnog naar de vk hoefde. Maar toen werd die afspraak dus verzet naar vandaag, terwijl de echo alsnog morgen is :D Heel handig.
    Gyn vroeg ook letterlijk wat ik eigenlijk kwam doen? Hahaha.. Ik zo nou uhhhh controle denk ik? ;)
    Alles was weer prima in orde verder. Ben heel benieuwd en zelfs wel een klein beetje nerveus voor de echo morgen.. Hoop maar zo dat ze goed groeit! Niet dat er veel reden voor is om aan te nemen dat ze niet goed groeit, maar dat zijn dan toch ook weer die bezorgde-mama-momentjes :D
     
  7. DRLB

    DRLB Bekend lid

    11 dec 2015
    566
    23
    18
    Morgen 30 weekjes zwanger dus ik meld me alvast! :D
     
  8. MMMmeisje

    MMMmeisje Fanatiek lid

    22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Phoe hoop om bij te lezen haha!

    We zijn weer goed gekeurd! Hebben nog 2 afspraken staan, volgende week de guo om skelet afwijkingen zo goed als het kan uit te sluiten en 4 oktober laatste groei echo. De doorbloeding hoeft niet meer gemeten te worden. Bevalling is nog niet over gesproken ivm de kleine meid in stuit ligt en onze gynaecoloog haar de tijd wilt geven zelf te gaan draaien.
    Wel als traktatie een 3D Echo gehad 😁 bijzonder om zo te zien!

    Poppetje succes morgen met de groei echo! Benieuwd op welke P-lijn jullie kleine loopt!

    IMG-20160913-WA0001.jpg
     
  9. Little man

    Little man Bekend lid

    29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    @xpoppetje: Ik zou het ook echt niet kunnen overleven hoor zonder de opvang en mijn schoonouders. Ik kan nu bijna niet meer lopen en dat is niet handig met een dreumes die constant naar buiten wil. Hij is op maandag de hele dag bij mij en dan is hij aan het einde van de dag helemaal gefrustreerd omdat hij net als ik opgesloten zit in huis.

    Gelukkig speelt mijn vriend dan 's avonds heel uitgebreid met hem en dan is het meestal wel weer goed.
     
  10. Sil1

    Sil1 Bekend lid

    13 sep 2014
    708
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, nee het is niet afgezakt wel controle gehad en gevoeld, het hoofdje was al te voelen. Maar niet genoeg ontsluiting. Maar goed bezig met rommelen. Donderdag weer terug om te kijken hoe het er voor staat. Wat een hitte he niet uit te houden! Pff
     
  11. Ikke1990

    Ikke1990 Actief lid

    6 dec 2015
    198
    1
    0
    Heel veel sterkte.... hier zelfde verhaal en inmiddels flink ziek. Ik spuug ineens veel en voornamelijk 's avonds. Gister extra afspraak in het ziekenhuis gehad op de behandelunit. De weeën nemen in duur en kracht toe maar zijn te onregelmatig waardoor ik niet verder ontsluit. Heb net als jou dat ze het hoofdje voelen. Ik zit op 1 cm..en dus weer terug naar huis. Van mij mag t nu wel door gaan zetten. Die warmte trek ik bijna niet en nu met die weeën en het spuugen elke dag... vandaag 38 weken en 4 dagen... aftellen.
    Heel veel sterkte met dit weer!! Hou je maar rustig! Sterkte met de laatste loodjes.
     
  12. MMMmeisje

    MMMmeisje Fanatiek lid

    22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Ikke en Sil beide sterkte en ook succes! Ben benieuwd hoelang jullie kleintjes nog op zich laten wachten.
     
  13. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    Ikke en Sil: Wat een spannende tijden voor jullie! Heel veel succes.

    Hier: Zojuist de groeiecho gehad. Zoontje was het er niet zo mee eens, die was al vanaf dat we uit de auto stapten aan het huilen.. Desondanks gelukkig toch nog even goed naar de baby kunnen kijken.
    Ze heeft korte beentjes (echoscopiste had het trouwens continu over 'hij', ik weet wel dat ze dat standaard doen bij zulke echo's, maar het benauwde me haha), p7.. Dat verbaasde haar niet zoveel als ze naar ons en zoontje keek. Verder zag alles er keurig uit. Geschat gewicht op dit moment is 1548 gram en dat is p43. Ben helemaal happy daarmee!
    Ennnn.. Mevrouwtje lag met haar hoofdje naar beneden! Al voelde en zag ik haar gisteravond weer aardig draaien, dus wat ik gister al zei, ze gaat echt letterlijk nog alle kanten op! Het stomme is dat het toch als een opluchting voelde, omdat zoontje gewoon helemaal nooit in hoofdligging heeft gelegen.
    Maar goed, hier dus alles helemaal prima, wat een heerlijk gevoel! De 3D werd ook nog eventjes aangezet, maar de navelstreng lag voor het gezichtje, dus dan krijg je een vertekend beeld. Ik vind hem vrij vaag geworden, maar het is toch leuk om even een klein beetje te mogen spieken! Van wat we konden zien echt een heel ander kind dan zoontje, ik zie ook zo 1 2 3 niet op wie dit kindje lijkt. De lippen en neus lijken heel breed/dik, maar dat komt dus door de navelstreng.. Wij hebben beide hele kleine lippen, dus zoals ik zei, vrij vaag allemaal haha.

    Pfjieww, nog 2 dagen die hitte en dan is dat als het goed is ook voorbij. Ik kijk ernaar uit! En jullie?
     
  14. Logan

    Logan Niet meer actief

    Ohh nee he.. Ik had op iedereen gereageerd en in plaats van verzenden druk ik op kruisje. 😂

    Goed, een poging van wat ik onthouden heb dus. Ohh ik baal hier van!

    Sil, wat spannend meid! Ik ben benieuwd hoe lang ze bij je blijft.

    Ikke, hopelijk zet die ene centimeter snel door. Ik kan me helemaal voorstellen dat je dit weer spuugzat bent.

    MMMmeisje, prachtige echo! Zijn ze tevreden over de groei? Ze is heel klein natuurlijk maar ik bedoel, groeit ze volgens haar lijn goed door? Wat extra spannend allemaal voor jullie zeg.

    Poppetje, oeh ik zou het ook even benauwd krijgen in dat geval. Wist de echoscopist niet dat de baby een meisje is?

    Hier voel ik me weer aardig goed. Hopelijk krijg ik m'n energie ook weer een beetje terug. Ik wacht ook op de nesteldrang hahaha :D
     
  15. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    Haha Logan, op zulke momenten raak ik zo gefrustreerd! Echt zoo irritant is dat, vooral als je zo'n enorme tekst had geschreven!
    Gelukkig dat het beter met je gaat. Hier is de nesteldrang echt in vlagen haha, ook bepaalde dingen die ik heel graag wil doen en andere dingen die wat minder haast hebben (wil heel graag de kleertjes al wassen bijvoorbeeld, moet me echt nog inhouden). Misschien komt het bij jou over een poosje gewoon nog :D

    Nee, ze heeft niet naar het geslacht gekeken! Ze vroeg of we het geslacht wisten, voor het geval het per ongeluk in beeld kwam.. Maar toen had ze al meerdere malen 'hij' gezegd. Dat zei ze eigenlijk gewoon al vanaf het moment dat de baby in beeld was. Ze heeft dus niet gekeken en ik durfde het gewoon opeens niet meer te vragen hahaha!
     
  16. Sil1

    Sil1 Bekend lid

    13 sep 2014
    708
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jij ook sterkte Ikke1990 vandaag niet veel beter bij me.
    Heb rugpijn en ben ontzettend moe en ben continu weeeig.
    Daarnaast is me jongste dochtertje van 14 maanden flink ziek arm meisje.
    En dan de warmte die echt alles tegen houdt dit had ik niet gewild de laatste eeekjes, had graag door gegaan met genieten, maar dat is er nu wel van af. Ik ben op!
     
  17. Logan

    Logan Niet meer actief

    He Sil :( ik kan het me helemaal voorstellen! Zo stel je je laatste weken inderdaad niet voor.
     
  18. schorpioen79

    schorpioen79 Fanatiek lid

    16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ikke en Sil, succes en sterkte!
    Poppetje, toch even schrikken als ze hij zeggen!
    Mmmmeisje, mooie echo! Wij hebben ook zo'n mooie foto!

    Met de warmte ben ik nu wel klaar mee. Zit binnen met een ventilator voor me. Vanmorgen de commode schoongemaakt en deels ingeruimd. De vluchttas staat ook deels klaar.
    Vanavond nog lekker zwemmen.
     
  19. Sil1

    Sil1 Bekend lid

    13 sep 2014
    708
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee echt had het me zo niet voor gesteld hele zwangerschap ging prima.. Eindelijk eentje die goed ging na drie vervelende zwangerschappen. Kan ook door het weer komen, dat ik ne zo slecht voel want slapen lukt snachts ook echt niet met die warmte.. Hoop dat als de warmte gezakt is dat ik ook nog even lekker verder kan genieten zolang ons meisje blijft zitten natuurlijk.
     
  20. Appel28

    Appel28 Bekend lid

    28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik schrijf ook graag mee! Vandaag 31.1 weken zwanger!
     

Deel Deze Pagina