Laatste 10 weken afteltopic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xPoppetje, 12 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Averna

    Averna Bekend lid

    15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Sorry, ik ben te moe om op iedereen te reageren..
    Ikke en Sil, heel veel succes!
    Poppetje, hier zeggen ook standaard hij. Ik blijf gewoon hardnekkig zij zeggen. :D
    Ik ben trouwens ook helemaal klaar met de hitte. Niet gedacht dat ik dat ooit zou zeggen, maar voelde me vandaag echt niet lekker en zo ontzettend moe. Toch maar even gestreken, boodschappen gedaan en naar de tandarts geweest. Vanavond even een ijsje gaan eten.
    Denk dat ik morgen mijn vluchttas maar eens ga inpakken. Verder zijn we wel klaar voor de kleine, maar ik hoop dat ze nog een paar weken door mag groeien. :)
     
  2. guusje27

    guusje27 Fanatiek lid

    16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Hey meiden,

    Hier ook aftellen, bijna 37 weken alweer! Helaas te horen gekregen dat baby opeens in stuit ligt.. Hele zwangerschap goed gelegen.. 3e kindje en 1e kindje in stuit.
    Volgende week donderdag een draaipoging ingepland.. Erg spannend!
     
  3. Appel28

    Appel28 Bekend lid

    28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh Guusje. Das minder.
    Heeft hij/zij wel de hele tijd goed gelegen? Hier ook zwanger van de derde en blij dat hij al met z'n koppie naar beneden lag. Maar dat wil dus niks zeggen...
     
  4. Sil1

    Sil1 Bekend lid

    13 sep 2014
    708
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vandaag 36 weken zwanger. Gisteren bij de verloskundige geweest. Ze groeit goed en ook een echo gehad en mevrouw ligt heel diep en goed met haar hoofdje naar beneden. Aan de voetjes te zien was het een goed gegroeit kindje netjes op schema. Harde buiken voelde mij verloskundige meteen toen ik moest komen liggen voor de echo. Gebeurt er voor de 40 weken niks , wordt ik rond 39 weken gestript. Me ijzer was wel wat gezakt, dat verklaard het duizelig zijn de afgelopen dagen. Gelukkig is het mooie warme weer uit de lucht en hebben we verkoeling. Blij dat het weekend is want heb drie snotterige kindjes. Nu de kindjes naar school brengen en straks nog met de kleinste een dutje doen.
     
  5. schorpioen79

    schorpioen79 Fanatiek lid

    16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Vandaag 35 wkn! Babykamer is nu helemaal klaar en het wiegje staat ook klaar op onze kamer!
    Vanmorgen tijdens het boodschappen doen continue een harde buik!
    Net even geslapen en het voelt een stuk beter!
    Maandag groeiecho en controle! Ben benieuwd!
     
  6. guusje27

    guusje27 Fanatiek lid

    16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Appel28, ja de hele tijd met hoofd naar beneden! En bij mijn andere kindjes ook altijd zo geweest dus stond hier wel even van te kijken!
     
  7. Jabinca

    Jabinca Fanatiek lid

    25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Dames, ik meld me graag aan voor de afteltopic! Vandaag 31+2 weken en sinds en dikke week thuis. Blij dat de warmte wat uit de lucht is en nu hopelijk ook weer wat fitter voelen. Dit word ons 2de kindje en zijn 16 november uitgerekend. Ons eerste kind (jongetje) is dan 1,5jaar. Vorige zwangerschap was ik volop actief op deze pagina maar nu af en toe maar eens. Nu zat tijd over...
     
  8. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    @ xPoppetje, dat afdruipen als het drukker wordt herken ik heel goed, dat heb ik nu dus ook een beetje. Net wel alles bijgelezen en wat een spannende momenten maken sommigen al door zeg!

    Hier van de week ook weer een groeiecho gehad. Vorige groeiecho (3 weken daarvoor) leek de groei te stagneren helaas. Van aardig gemiddeld naar een afwijking op de eigen groeilijn. Kleine heeft dit inmiddels weer helemaal ingehaald. Hoofdje en bovenbeen nog iets kleiner dan gemiddeld, buikje loopt goed conform het termijn. Super nieuws wederom. Kleintje ligt al een poosje met het hoofd naar beneden, voel zijn billen dan ook regelmatig erg hoog.

    Ik blijf het toch spannend vinden. Eerste zwangerschap door placenta insufficiëntie is de groei stil komen te staan, vandaar dat ons mannetje overleed. Vorige groeiecho week de groei (binnen de marges) af. Dus wel wat angstige momentjes gehad maar nu weer vol vertrouwen dat het deze keer wel goed gaat komen.

    Hier overigens alles zo goed als in huis. Babykamer is alleen een grote bende nog haha. Sinds vandaag hangen de gordijnen ook, alleen nog alles wassen en een plekje geven. Goed schoonmaken. Dan is het klaar :)
     
  9. Mizz Bunny

    Mizz Bunny Fanatiek lid

    16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Lekker genieten van het leven en zien wat de toeko
    Tiel
    Totaal niet verwacht dat ik zover zou komen.
    Maar ook ik kan melden dat ik in de laatste 10 weken zit.
    Hier is de babykamer klaar en is bijna alles al gewassen en gestreken.
    Binnenkort de wieg en kinderwagen naar beneden halen zodat die ook schoon gemaakt kunnen worden en dam wachten tot de kleine komt.
     
  10. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Toppie Mizz Bunny!! Erg fijn :)
    Hoe gaat het inmiddels met je? Nog bloedverlies of is dat inmiddels onder controle?

    Ik weet nog dat de gyn niet zo positief was, maar je hebt de 30 weken ook gehaald, super!
     
  11. Mizz Bunny

    Mizz Bunny Fanatiek lid

    16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Lekker genieten van het leven en zien wat de toeko
    Tiel
    Bloedverlies is helemaal gestopt en het hematoom verdwenen.
    Moet nog steeds rustig aandoen want heb snel pijnlijke harde buiken.
     
  12. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    Even lekker een paar daagjes er tussenuit geweest, dus geen tijd gehad om te reageren.. Maar ook ik kan weer lekker meeschrijven.

    Hartstikke leuk dat je ook meeschrijft, Mizz Bunny! Echt zo fijn dat je de 30 weken gehaald hebt!

    Hier dus lekker een paar daagjes weg geweest met mijn kleine binkie. Heerlijk op het strand geweest en gezwommen, even lekker tot rust kunnen komen en kunnen genieten!
    Wel weer enorm last gehad van maagzuur, heb echt een paar keer moeten rennen voor Rennies.. Gisteravond in de auto terug naar huis denk ik wel 15x (in een uur) van die oprispingen gehad.. Kon soms gewoon echt even niet praten en wist me dan ook even geen houding aan te nemen, zo vervelend! De Rennies lagen in de kofferbak haha, heel handig.. Was gewoon blij toen we eenmaal thuis waren :D

    Verder voel ik de baby sinds 2 dagen veel minder. Voorheen was het dus voornamelijk duwen en draaien, nu moet ik me er echt op concentreren om 'iets' te kunnen voelen. Heb er gisteravond aan gedacht om de verloskundige te bellen, maar toen ik op bed ging liggen, voelde ik dus toch iets. Vanochtend ook weer de hik gevoeld en toch af en toe een klein schopje of iets, maar niet heel heftig.
    Zag in het 9 maanden dagboek van zoontje dat ik toen rond deze termijn ook bij de verloskundige heb aangegeven de baby minder te voelen, en dat zij mij toen vertelde dat dat normaal is. Minder ruimte etc.. Maar toch, ik vind het toch een beetje eng. Ik kijk het vandaag eventjes aan en als ik het echt niet vertrouw dan ga ik toch even bellen voor de zekerheid!

    Hoe is dit bij jullie?

    Tot slot.. Vandaag nog precies 2 maanden tot de uitgerekende datum. Spannend! Het komt voor mijn gevoel al zo dichtbij!
     
  13. Logan

    Logan Niet meer actief

    Ik heb dat ook xPoppetje! Moet er echt weer voor gaan liggen. Ben ook wel blij dat ik niet meer hoef te werken, dan kan ik dat ook doen.
     
  14. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    'Fijn' om te horen! Ik weet ook wel dat het erbij hoort, maar toch ga je dan twijfelen.. ;)
     
  15. Dreamer

    Dreamer VIP lid

    17 mrt 2011
    6.146
    32
    48
    Mizz bunny!! Zo fijn dat je toch al zover bent gekomen en dat t bloeden gestopt is! Wie had dat 20 wk terug gedacht!

    Hier is beeb nog superactief :D
    Heerlijk dat gewoel.

    Ik slaap alleen zo ontzettend bagger...
     
  16. Logan

    Logan Niet meer actief

    Ik was ook blij jouw bericht te lezen :)
     
  17. Vlindertjeh

    Vlindertjeh Bekend lid

    18 mei 2014
    539
    56
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Heb dat ook rond dat termijn gehad poppetje, meneertje had zich zelfs gedraaid zonder dat ik het gevoeld had! Blijkbaar veel ruimte door het vele vruchtwater
    De laatste week word ik echter gek van het gedraai in de buik, hij ligt ineens hoog tegen mijn ribben aan(pijnlijk, raar gevoel;misselijk,benauwend) of links en rechts tegen mijn buik te duwen.. Benieuwd hoe hij vandaag ligt..
    Oh lekker op vakantie geweest! Heerlijk nog met je gezin ertussenuit!!
     
  18. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    Ik heb inderdaad ook veel/ruim voldoende vruchtwater, dit berichtje stelt me ook wat meer gerust. Ondertussen voel ik een beetje duwen richting mijn schaambot. Ben ook heel benieuwd hoe de baby hier nu ligt!
    Dat van dat gevoel bij je ribben herken ik van mijn zoontje, die lag continu met zijn hoofd tegen mijn ribben (rechts, deze baby duwt ook altijd rechts). Zo'n naar gevoel gaf dat af en toe! Wil overigens natuurlijk helemaal niet suggereren dat jouw kindje in stuit ligt, want het kan net zo goed een kontje zijn oid :) Maar ik herken het wel.
     
  19. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    @ xPoppetje, daar heb ik ook 'last' van. Maakt me soms best onzeker. Maar het is bij mij ook al wel vaker zo dat de kleine ineens wat rustiger is. Gisteren was hij weer ten overvloede aanwezig, na dagen van rust. Zo erg dat ik gewoon hoopte dat hij even ging slapen haha.

    Dus inderdaad ze hebben wat minder ruimte maar toch, aan de bel trekken kan natuurlijk geen kwaad.

    @ Vlindertjeh, hier zijn mijn linker ribben ook de pineut. Blegh, wat kan dat zeer doen! Ook altijd zijn rug links omhoog, of zijn billen. Nooit rechts haha.
     
  20. Vlindertjeh

    Vlindertjeh Bekend lid

    18 mei 2014
    539
    56
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    @poppetje.. Ik vond het eerst ook twijfelachtig, maar de gyn stelde me gerust.. En mocht je het niet vertrouwen gewoon bellen! Dat zeggen ze altijd!
    Het zou best kunnen dat hij in stuit ligt of dat het zijn billen zijn.. Vorige keer lag hij met hoofdje boven, maar de gyn stelde me gerust door het vele vruchtwater kan hij gewoon goed bewegen, als hij maar rond 36 weken gaat goed liggen..
    Deze duwt ook of in het midden of rechts of gewoon helemaal dwars..
    Zometeen een echo we zullen het wel zien.. Zolang hij maar goed beweegt maak ik me nu even niet druk om de ligging.. Ergste geval wordt het een keizersnede maar hij heeft nog tijd om te draaien of kans om gedraaid te worden.. Ben er redelijk nuchter onder..
    Wanneer heb je weer een groeiecho?

    @ Daphne.. Heel herkenbaar.. Eerst had ik zoiets heh ik voel hem weinig en nu denk ik had ik me maar stil gehouden hihi..
    Haha jij een links ligger hier een rechts ligger.. Duwt nu weer flink rechts.. Kan gewoon geen prettige houding vinden.. Alleen Lopen of liggen, maar liggen is ook niet meer zo prettig, eerst ging hij dan netjes richting de rug zakken.. Vannacht dus niet..
     

Deel Deze Pagina