Laatste 10 weken afteltopic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xPoppetje, 12 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Averna

    Averna Bekend lid

    15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Ik ben er ook weer even. Ben nog altijd veel te druk bezig. Verlof is lekker maar ik kan nog steeds niet stil zitten en ik vind het zo vervelend dat ik steeds sneller moe ben en dan zo weinig kan.
    Maar verder alles goed, hier juist een erg beweeglijk kleintje. Ze ligt alleen nog steeds verkeerd om(had eigenlijk ook niet anders verwacht) en ik mag dus vrijdag naar het ziekenhuis om te kijken of een versie mogelijk is. Zo ja, gaan we dat volgende week proberen. Toch wel heel erg spannend nu!
     
  2. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.358
    2.543
    113
    Vrouw
    Friesland
    Leuk! Ik ben vandaag 30 weken en 2 dagen, dus mag ook gaan aftellen. Ook ik merk dat het zwaarder wordt met nog een zoontje van 13 maanden.
     
  3. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    Daphne: Ik heb me net eventjes een beetje paniekerig gevoeld, raakte er toch opeens van in de stress.. Was op bed gaan liggen maar voelde haar echt amper tot niet. Dacht okee rustig blijven, even douchen en aankleden en mocht ik me dan nog zorgen maken, ga ik de verloskundige bellen. Maar eenmaal onder de douche voelde ik toch van alles en daarna ook, dus ben ik weer gerustgesteld. Natuurlijk houd ik het gewoon in de gaten :)

    Vlindertjeh: Spannend! Zo stond ik er bij mijn zoontje eigenlijk ook in.. Ik wist gewoon dat hij in stuit bleef liggen en dat het een keizersnede zou worden. Ik had me daarbij neergelegd. Echter wil ik het nu zó graag 'zelf' doen! Ik hoop dus dat deze baby gewoon netjes met haar hoofdje omlaag gaat liggen..
    Vooralsnog kan ik er weinig van maken hoe ze nou ligt :D Ik voel trouwens ook geregeld van alles in mijn zij, voornamelijk als ik in bed lig. En dan weer onder, dan weer boven.. Haha!

    Averna: Ook voor jou spannend! Wel prettig dat ze zoveel beweegt, of niet? Daar hoef jij je iig geen zorgen om te maken :)

    Welkom Johanna!
     
  4. Averna

    Averna Bekend lid

    15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Welkom hier Johanna! :)

    Poppetje, ja het is fijn dat ik haar zo veel voel! Is toch altijd weer een geruststelling. Alleen dat harde hoofdje onder m'n ribben is niet altijd even prettig. En dan ligt ze ook nog echt dubbel gevouwen, dus met haar voetjes schopt ze ook regelmatig tegen mijn ribben. Ze ligt ook nog heel hoog, wat mooi is als ze haar nog willen draaien, maar benauwdheid en maagzuur zijn daardoor inmiddels standaard hier. ;)
     
  5. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    Hihi, heel herkenbaar van de eerste! En dat maagzuur brrrr ja hier ook, vreselijk! Hoop voor je dat de draaipoging gaat lukken, maar het is denk ik inderdaad wel een gunstige positie. Ben benieuwd!
     
  6. schorpioen79

    schorpioen79 Fanatiek lid

    16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier ook alles rustig. Afgelopen maandag nog een groeiecho gehad. De gyn bleek de vorige keer toch heel ruim gemeten te hebben:).
    De kleine ligt nog steeds wat voor, maar niet op de p95 lijn, gelukkig maar!
    Afgelopen maandag werd de kleine op bijna 3000 gram geschat.
    Vind het zelf steeds zwaarder worden. Nog even volhouden.
     
  7. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Gelukkig maar! :) en tja meetfouten zijn snel gemaakt.
    Hier wordt het ook steeds zwaarder. Door wisseling van werk van vriend en doordat we 'maar' 1 auto hebben kon ik vandaag eindelijk vriend wegbrengen en weekboodschappen doen. Tijd geleden dat ik dat alleen deed maar ben nu gesloopt! Even een half uurtje bijkomen en dan zo weer op pad - verplichte afspraak. Hopelijk betekend dat, dat ik vanavond als een roosje slaap :p

    Even een vraagje tussendoor in het algemeen: gaan/hebben jullie alles gestreken? Ik ben bijna klaar met wassen in ieder geval. 'Vroeger' was het de normaalste zaak om alles te strijken. Kraamzorg heeft hier niks over gezegd maar ga het toch ook maar doen, in ieder geval alle lakens, hydrofiel etc.
     
  8. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    Schorpioen: Dat moest vast een opluchting zijn! Al blijft dat meten toch niet helemaal betrouwbaar hoor.. Ik hoor net iets te vaak dat ze er (ver) vandaan zaten, zowel gunstig als ongunstig.. Dus blijft denk ik toch spannend tot het einde. Maar voor jezelf wel een prettig idee dat het kindje toch iets minder groot geschat wordt dan ze aanvankelijk dachten!

    Daphne: Bij zoontje wel heel veel staan strijken (nesteldrang :D), nu ben ik dat niet meer van plan. Hydrofielen nemen het vocht beter op als ze niet gestreken zijn (volgens de kraamzorg destijds). Ik ga eigenlijk alleen de lakentjes strijken, anders is het echt geen gezicht.

    Ik voel nu de hik helemaal onderin, bij mijn schaambot, terwijl ik mijn buik bovenin heel lichtjes zie bewegen daarvan. Geen idee wat dit zou betekenen.. Volgens mij voelde ik het bij zoontje ook onderin?
     
  9. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Ik denk dat die meetfouten inderdaad van alle tijden zijn. Toen mijn moeder zwanger was van mij werd ik op ruim 3 kilo geschat. bleek bij de geboorte 'maar' 2010 gram te zijn met als gevolg 10 dagen couveuse. Ze schrokken zich rot (als ik mijn ouders moet geloven).

    hoor het hier ook best vaak inderdaad dat ze er soms falikant naast zitten. Het enige wat mijn ervaring hierbij is, is dat ze het met onze eerste zoon precies goed geschat hadden. Maar goed, dat was onder andere omstandigheden zonder gedraai en geschop.

    Haha oke, nou mijn nesteldrang lijkt een beetje over te zijn. Met moeite sta ik de wasjes te doen. :) ik ga in ieder geval dan de lakentjes doen e.d. dat valt nog wel te overzien.
     
  10. MMMmeisje

    MMMmeisje Fanatiek lid

    22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Meiden ik hou het allemaal niet bij.
    Ik denk dat ik het bij mn eigen topic in onderzoeken en echo's laat aangezien mijn hoofd een beetje over loopt.
    Gisteren vast gesteld dat de kleine meid amper gegroeid Is, geschat gewicht van 1600gr waar het 2 weken terug nog 1562gr was.
    Officieel zou ze rond de 2500gr moeten zitten met dit termijn.
    Vrijdag worden we besproken in het gynaecologen overleg wanneer bevallen enz.
    Maar goed ik denk dat ik het beter bij 1 topic kan houden voor mezelf en aangezien ik daar al 18 weken schrijf.
     
  11. Logan

    Logan Niet meer actief

    Ik ga volgende week lekker alles wassen. Kleertjes en lakentjes enzo ga ik zeker strijken, ik vind dat toch mooier. Hydrofielen had ik, als het aan mij lag ook gestreken maar ik hoor iedereen dat het beter is van niet. Ik vouw ze wel strak op dan hihi.

    Baby voelen, onder de douche voel ik juist niks. Als ik maar rustig op bed ga liggen, komt het vaak vanzelf wel.

    Over meetfouten gesproken, bij de twintig weken echo kwam er bij ons ook de p95 lijn uit. Bleek dat ze de verkeerde uitgerekende datum had ingevuld en het kindje is gewoon gemiddeld, p50 dus. :) Volgende week donderdag hebben we weer een groeiecho.

    Goh MMMmeisje, wat vervelend zeg. Ik ga jouw topic weer even bijhouden, ik wil graag weten hoe het met jou en je meisje gaat.
     
  12. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    Ik heb vrijdag lekker alles gewassen! Ligt hier allemaal al klaar in de kast, kon echt niet meer wachten :D
    Moet alleen nog die lakentjes strijken maar verder is het lekker klaar!

    Ik sluit me aan bij het laatste: MMMmeisje, ik ga je in je eigen topic weer volgen! Begrijpelijk hoor, je hebt genoeg aan je hoofd.
     
  13. Logan

    Logan Niet meer actief

    Ik kan ook niet wachten hihi. We zaten tot vanmiddag in een gigantische verbouwing dus ik heb nog even nodig om onze eigen was enzo te regelen en dan kan ik lekker op mijn dooie gemak aan de gang.
    Hebben jullie het met neutral gewassen of gewoon eigen wasmiddel?
     
  14. Appel28

    Appel28 Bekend lid

    28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Welkom nieuwe meiden!

    Mmmmeisje, sterkte ik zal je topic even terug lezen.


    Hier nog niks gewassen of gestreken. Dat eilde ik in mijn verlof gaan doen. Babykamer is bijna klaar. Op was accesoires na dan. Eerst masr eens goed poetsen haha!
    Ik strijk de eerste keer ook alles maar daarna niet meer.vooral hydrofielen moet je eigenlijk niet strijken. Ze nemen namelijk meer vocht op als je se niet strijkt. Sowieso is strijken niet mijn hobby haha dus...

    Hier verder alles goed alleen veel last van m'n rug.
     
  15. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    Aan mij heb je niet zoveel wat dat betreft Logan, er wordt meestal aangeraden met Neutral en zonder wasverzachter te wassen.. Maar ik heb gewoon het wasmiddel en wasverzachter gebruikt wat wij zelf ook gebruiken. Heb het bij de eerste eigenlijk hetzelfde gedaan en die heeft er nooit op gereageerd ;)
     
  16. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Hier bijna net zo eigenwijs ;) gewassen met hypo allergeen van Robijn. incl wasverzachter.
     
  17. Logan

    Logan Niet meer actief

    Ik ga ook gewoon met eigen wasmiddel wassen denk ik. Wasverzachter gebruik ik amper dus dat laat ik dan wel achterwege. :)
    Grappig dat verschil in strijken, ik strijk heel graag en houd ook van keurig strakke stapels :D
     
  18. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    Hier lijkt het inmiddels weer of de baby eruit wil breken via mijn buik.. Haha, ik voel opeens weer van alles overal! Heb ik me daar zo druk om gemaakt vanochtend..
     
  19. UmmK

    UmmK Bekend lid

    9 mei 2015
    773
    55
    28
    NULL
    NULL
    Ik mag ook gaan aftellen !
     
  20. Vlindertjeh

    Vlindertjeh Bekend lid

    18 mei 2014
    539
    56
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Jammer maar begrijpelijk mmm meisje! Veel sterkte!!

    Hier alles in orde.. Kleine is zich toch weer goed gaan liggen, duwt dus toch met zijn kont..
    Over 3 weken hoor ik de inleidingsdatum spannend de laatste loodjes!!

    Wij gebruiken ariël baby en beetje wasverzachter van lenor, in de kast liggen van zo een geurzakjes.. Als dit goed gaat gaan we binnenkort over op alles met een wasmiddel..
    Kleertjes zijn vorig weekend al gewassen en gestreken af en toe vind ik nog wat spulletjes wat gewassen moeten worden.. Maar alles is nu zover klaar..

    Gelukkig voel je haar weer goed poppetje!! Geen prettig gevoel alsof je buik uit elkaar wordt geduwd... Heel herkenbaar..
     

Deel Deze Pagina