Laatste maand van 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Yasmientje14, 17 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Hellooo !!!

    Groepje voor de december mama's 2017!!!




    Hier echt net een half uur geleden een positieve test Zijn er meer mama's pril zwanger. Zoals je in banner kunt zien hebben weal een prachtig dochtertje van twee jaar.
     
  2. Set

    Set Bekend lid

    9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Ja ik maar weet nog niet of het een november of december kindje is;)
     
  3. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Hey Set zo leuk, hihi nou blijf je mij wel vergezellen tot we meer mama's hier krijgen? Jij ook nogmaals gefeliciteerd, zo bijzonder dat we onze eerste zwangerschap samen mee hebben gemaakt en nu ook de tweede!

    Heb jij een onregelmatige cyclus?
     
  4. Set

    Set Bekend lid

    9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Nou echt leuk he, hopelijk mogen we allebei een gezond kindje krijgen. Ik heb een onregelmatige cyclus van 30-35 dagen ergens daar tussenin. Heb dus geen idee hoe ver ik zwanger ben. Verwacht 4 weken en een paar daagjes. Bij L was ik 5 weken toen ik erachter kwam. Had toen wel een knaltest maar nu blijven de streepjes wel wat lichter. Kan misschien aan het termijn liggen. Blijven onzekere weekjes he;)
     
  5. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    hoi meiden! ik ben eigenlijk 30 november uitgerekend.. en ja.. eerder en later kan altijd. is het een idee om dit voor november december mama's te maken?

    ik heb gisteren op 9 dpo heeeel licht positief getest. vandaag weer getest en meteen een stuk duidelijker. maandag ga ik weer een testje ertegenaan gooien en dan is woensdag mn NOD en doe ik mn laatste.

    als ze mooi opgelopen zijn neem ik ook een banner
     
  6. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    @Set, ja enorm spannend, voel jij al iets of vallen je al dingen op. Hoe reageerde je man erop. Vind het echt heel gaaf dat we weer samen dit meemaken en hoop stiekem dat je een december kindje krijgt haha kunnen we onze kindjes blijven volgen.

    @Missfluffy, laten we gewoon een december lijst maken en dan nog een eind november in verwerken voor diegene die nog niet weten wanneer ze uitgerekend zijn, kan met echo altijd paar dagen vooruit of achruit gezet worden natuurlijk. Vind het wel heel leuk dat we van NOD samen hier kunnen kletsen.

    Weten jullie hoe zo een lijst werkt?

    @Symptomen, vandaag toch wel steekjes hier en daar. Ook wel slijmverlies.. en helaas begin ik toch momenten te hebben met misselijkheid die vrij heftig zijn gelukkig niet de gehele dag hoop zo dat ik deze zwangerschap geen last krijg van HG...
     
  7. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    geen flauw idee eigenlijk hoe zo'n lijst werkt
     
  8. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    💜 December (&November) mama's 💙

    30 nov.
    MissFluffy,

    2 Dec.
    Yasmientje, 2e kindje, 24 jaar.



    Eerste afspraken


    Meisje (0) / Jongen (0) / Verrassing (0)
     
  9. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Nou ik heb een lijst 'geleend' van de nomber mama's en aangepast.

    MissFluffy, Set hoe is het met jullie? Wanneer willen jullie het aan de familie vertellen?
     
  10. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    gaat goed hier! morgen is mijn NOD dus dat blijft even spannend. maar alles wijst er op dat het goed gaat.

    ik ben me toch moe joh? niet normaal! een uur na ik opsta loop ik alweer te gapen. vanmiddag zelfs een dutje van een uur gedaan (lukt me anders nooit) en nu nog steeds doodop.

    we gaan het zondag 2 april aan mijn ouders vertellen. ik heb een hele persoonlijke manier bedacht. ik ga een taart bakken en decoreren waarop ik 'belofte maakt schuld' schrijf. ik heb namelijk voor onze bruiloft van mijn gezin een kitchenaid gekregen met daarbij een hele persoonlijke speech, daarin stond onder andere dat ik als klein meisje tegen mijn moeder zei: 'als ik later mama ben en jij bent dan oma, dan ga ik allemaal taarten een koekjes voor je bakken.' daar wil ik in een brief naar terug refereren naast de taart.

    mijn schoonouders weet ik nog niet.. ik denk misschien wel de dag ervoor of ook op 2 april.

    ik heb trouwens ook al een afspraak bij de VK staan voor 18 April :D

    en jij dan?
     
  11. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    @MIssFluffy, enorm leuk!! Ga je het ook filmen? De reacties e.d. is echt goud haha. En gaan jullie het dan ook meteen aan de rest van vrienden familie vertellen? Wij willen eigenlijk wel een tijdje wachten met mijn dochter hebben we het pas aan onze oudeers verteld met 12 weken omdat ik toen opgenomen werd en geen keuze meer had haha maar werd ook wel tijd toen. Dit keer willen we het ook zo lang mogelijk redden. Maar ik zit wel alvast na te denken over 'hoe'... dacht misschien aan iedereen een koekje met persoonlijke tekst 'je wordt oma/tante/oom etc.) en dan ondertussen filmen haha :) maar misschien doen we wat anders. Heb jij nog leuke ideeen ? JIj had ook dat leuke idee voor je partner met surprise ei
     
  12. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    ik ga het niet filmen. ik heb zo het idee dat een camera in hun gezicht al dingen verraad, en ik wil het graag met mijn eigen ogen zien in plaats van dat ik bezig ben het op beeld te krijgen.

    wij hebben een vast groepje met beste vrienden al vanaf de middelbare school. die wisten als enige dat we bezig waren en we hebben het hen ook meteen verteld.

    de rest van de familie (ooms tantes etc.) wil ik het met 12 weken vertellen. daarna andere vrienden en kennissen. en dan als laatste een berichtje op facebook.

    ik vind het idee van een koekje wel leuk! ik had zelf ook nog als idee staan dat je zelf gelukskoekjes kan bakken en dan een persoonlijke boodschap er in. je wordt oom, tante, opa, oma etc.
    wat ook leuk is, is een mok bestellen met een boodschap op de bodem. als mensen dan op bezoek komen geef je ze een kop koffie, en als die op is zien ze de boodschap.

    oh en voor mijn zwager en schoonzus hebben we het idee om mijn nichtje van 3 in te fluisteren dat ik een baby in de buik heb en dat ze dat maar aan mama moet vertellen. ik ben wat dik dus ze heeft wel vaker de opmerking gemaakt dat ik een baby in de buik heb, waarna mijn schoonzus het altijd heel ongemakkelijk probeert uit te leggen :p
     
  13. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Zo leuk je ideeën, vind die van het kopje echt heel leuk, krijgen ze hun thee ook in een mok haha ze zullen wel denken ;)!! Als je meer ideeën hebt gooi ze vooral hier haha. Van je nichtje ook super schattig straks gaat j sz haar de mond weer snoeren en excuseren hahaha wat zeg je dan?

    Heb jij al een afspraak met vk? hier nog aan het zoeken waar ik me wil aanmelden. Ben eigenlijk medisch maar wil graag gewoon bij een vk lopen omdat vorige bevalling goed is gegaan. Volgende week gesprek met nieuwe huisarts en dan meteen vertellen spannend!
     
  14. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    dan zeg ik nee hoor, ze heeft gelijk. of iets in die richting.

    ik heb voor 18 april een afspraak staan :) super veel zin in!!
    ik heb aankomende vrijdag ook een afspraak bij de gyn.. omdat ik vorige cyclus heel veel buikklachten had en de huisarts vertrouwde het niet zo dus heeft ze me doorverwezen. dat was allemaal voordat ik zwanger was, dus ik ben heel benieuwd wat dat nu gaat brengen.

    waarom ben je medisch? omdat je last had van hg?
     
  15. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Hey MissFluffy, wanneer wilde jij het delen met je schoonfamilie is me even ontgaan hihi.

    Ik heb opgezocht hoe dat gaat met die geluskoekjes moet even binnenkort inplannen dat ik het uit ga proberen.

    Ik heb 3 april afspraak met verloskundige maar geen echo. Hoe was jouw afspraak bij de Gyn??
     
  16. Lena67

    Lena67 Lid

    24 mrt 2017
    28
    15
    3
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    Ik weet ook net dat ik zwanger ben, maar weet niet zo goed wanneer ik uitgerekend ben. Ik ben namelijk 6 weken terug aan een bbm geopereerd en hebben ze een eileider verwijderd, waardoor ik niet wist hoe mijn cyclus zat en of het uberhaupt nog wel zou lukken. Merk dat ik het nu heel erg spannend vind of de kleine nu wel op de juiste plek zit en of het goed zal gaan. Bij de eerste had ik hier veel minder last van. Durf ook nog nite zo goed mijn blijdschap toe te laten..
    Mag ik hier met jullie mee kletsen?
     
  17. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    hey Lena, wat leuk dat je hier mee komt kletsen, welkom!!! je bent de eerste echte december mama met mij, de andere meiden had ik hier gestrikt :) die zijn waarschijnlijk in november uitgerekend. Voeg je jezelf toe op de lijst. Wat heftig zeg zo recent nog geopereerd,, kan je meteen terecht voor een echo of hebben ze daar niks over gezegd? Super spannend van harte gefeliciteerd wanneer testte je positief?
     
  18. sammieshiba

    sammieshiba Actief lid

    6 mrt 2012
    446
    1
    16
    kinderopvang
    den haag
    Hallo mede zwangere,

    Ook ik wil graag mee kletsen, ik ben vermoedelijk 30 november of 1 december uitgerekend. Heb afgelopen zondag (19/3) op 9 dpo voor het eerst getest.(lang verhaal maar zou primolut gaan slikken vanwege een midweek vakantie, niets gedaan rond ei maar kennelijk was de seks 4 dagen voor ei voldoende en voor de zekerheid een test gedaan op aanraden van HA)

    Heb een aardige voorgeschiedenis van miskramen, heb de afgelopen maanden er een aantal gehad waardoor ik best onzeker ben, maar de voortekenen zijn nu positief dus ik probeer vertrouwen te hebben (erg moeilijk)
     
  19. sammieshiba

    sammieshiba Actief lid

    6 mrt 2012
    446
    1
    16
    kinderopvang
    den haag
    Oh ja mijn NOD was 22/3 en heb normaal een cyclus van 27 dagen.
     
  20. Sterree

    Sterree Bekend lid

    19 dec 2016
    676
    135
    43
    Hallo dames. Vanmiddag positief getest. Ben zo blij! Denk begin december uitgerekend.
    Morgen komt mijn man uit het werk thuis en ga ik het hem vertellen.
    Nu weinig tijd maar ik ga alles nog even terug lezen
     

Deel Deze Pagina