Laatste maand van 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Yasmientje14, 17 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy9

    wendy9 Actief lid

    25 aug 2014
    169
    3
    18
    Hoi mama's,

    We hebben vanmiddag t ergste nieuws gehad dat we hadden kunnen krijgen. Het is inderdaad een ernstige hartafwijking:cry: HRHS is de benaming. We hebben 3 weken de tijd om te beslissen of we het kindje houden of de zwangerschap beëindigen en ik dus in augustus ga bevallen:cry: Of dat we doorzetten maar dat betekend dat hij 3 zware hartoperaties moet ondergaan, de eerste al in de eerste week na de geboorte. Daarnaast hebben mensen met deze aandoening een levensverwachting van 15 tot 30 jaar, en kunnen ze nooit wat vriendjes of vriendinnetjes kunnen, snel moe snel ziek, vatbaar voor infecties etc. Daarnaast kunnen de longen verslechteren, kan hij hartfalen krijgen en meer ellende. Deze keuze is zo onmenselijk, hoe kunnen we dit ooit beslissen, we gaan kapot van verdriet:cry:
     
  2. Monet

    Monet Bekend lid

    13 nov 2012
    586
    225
    43
    Godver..... sorry voor mijn woordkeuze... maar vind dit zo erg voor jullie. Het ergste scenario eigenlijk, een zware hartafwijking... wat een onmenselijke keuze ook :( ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen... ik hoop dat jullie er samen goed over kunnen praten en een weloverwogen keuze kunnen maken, zo moeilijk..... heel veel sterkte
     
  3. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Wat vreselijk Wendy...wat ontzettend verdrietig en wat een moeilijke keuze! Heel veel sterkte voor jullie samen...
     
  4. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Wat vreselijk zeg:( heel veel sterkte!
     
  5. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Veel sterkte voor jullie. Wat een verdrietig nieuws.
     
  6. happymom21

    happymom21 Niet meer actief

    Wendy verdomme zeg dat meen je niet ik snap jullie verdriet !! Dit s ook onmenselijk gewoon ik wens jullie veel kracht en sterkte toe met deze moeilijke tijd xx
     
    wendy9 vindt dit leuk.
  7. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Ohh Wendy wat vreselijk!! Inderdaad een onmenselijke keuze. Heel veel sterkte! Ik denk aan jullie....
     
  8. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    @wendy9 Hoe is het met jullie? Weten jullie al meer, er zouden vervolgonderzoeken volgen, begreep ik uit je andere topic?

    Hoe is het met de anderen?

    Hier gaat het z`n gangetje, veel spanning voor komende dinsdag, de GUO. Daardoor last van m`n buik. Voel de baby wel steeds vaker en beter, dat is fijn.
    C. is weer eens ziek geweest, had een dag koorts en ik dacht dat hij waterpokken zou krijgen, maar het blijkt hand- voet- mondziekte te zijn. Het gaat nu weer goed met hem, afgezien van de blaasjes. Hij ziet er een beetje boevig uit, blaasjes/plekjes rond zijn mond, zaterdag zag hij een stoeprandje over het hoofd en maakte een schuiver over de straat met zijn gezicht, dus zijn neus, boven zijn lip en zijn kin geschaafd en een dikke bovenlip. Geen gezicht...
     
  9. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ben ook benieuwd @wendy9. Moet vaak aan jullie denken.

    @MirW , vervelend die spanning. Wel logisch. Hopelijk is alles goed. Maar rustig aan doen en bij mij wil een lekkere douche nog wel helpen als ik buikpijn heb.

    Ah wat sneu voor je zoontje. Hopelijk knapt hij snel weer op.


    Hier gaat alles zn gangetje. Een drukke week voor de boeg met de verloskundige, fysio, 20 weken echo, bbq van het werk van ml en zaterdag gaan we op vakantie.
    Merk dat ik wel gespannen begin te worden voor de echo. Hoop zo dat alles goed is.
     
  10. happymom21

    happymom21 Niet meer actief

  11. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    @MirW Ach wat sneu van je zoontje dat hij ziek is en ook nog gevallen :( Mijn zoontje had zondag een ongelukjesdag. Eerst tegen een schommel op gelopen waar iemand op zat, toen een botsing op de glijbaan, toen een tennisracket tegen zijn hoofd van een boos buurjongetje...Hij had ook allemaal plekjes op zijn gezicht en hoofd. Gelukkig is hij het wel gauw weer vergeten, maar ik vind het zo zielig als hij zo hard moet huilen.
    Vandaag heb je de GUO he. Hoe laat? Ik heb wel even op Google gezocht wat een GUO nu precies is. Een soort echo maar dan uitgebreider... Ik hoop met jullie mee op een heel goed uitslag.

    @Wenda Spannend deze week de 20weken echo... Ben benieuwd! En ik hoop met jullie mee op een goed resultaat.

    Hier gaat het goed. Ik merk dat ik weer helemaal fit ben geworden. Wat een verschil met een paar weken geleden. Vind het erg prettig en ik merk ook dat mijn man hierdoor meer ontspannen is. Er kwam toch meer op hem aan de afgelopen weken.

    Ik heb al wel last van harde buiken. Ik werd zondagochtend wakker met een buik zo hard als een steen. Ik schrok er wel van! Gisterochtend had ik het weer. Mijn zus is verloskundige en ik heb haar geappt. Ze zei dat het normaal is, zeker als je al eerder zwanger bent geweest. En ook dat het geen kwaad kan. Maar ik vond het wel vroeg met 16wk... maar als zij zegt dat het geen probleem is dan vertrouw ik daar maar op...

    Nu nog twee dagen werken en dan VAKANTIE! Heb er zin in! :D
     
  12. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Oeh, wat was ik bang en gespannen... Maar zoals het zich nu laat aanzien is dit kindje gezond! Maag- en blaasvulling, normaal formaat niertjes, geen enkel teken van cystevorming, normale hoeveelheid vruchtwater. Zo dankbaar en opgelucht! En we krijgen weer een zoon!
    Mijn placenta ligt aan de voorkant, dus het was goed mogelijk dat ik dit kleintje nog niet zo duidelijk voelde als de vorigen, waar mijn placenta vanachter lag.
    Nu de 20 weken echo nog afwachten, dan weten we zeker dat het of het nog steeds goed is.

    @Elisabetta , klopt, vandaar dat we die in een academisch ziekenhuis krijgen. Echo duurt een uur en is zenuwslopend, vind ik. Zeker als er iemand zit te echoën die niet zoveel zegt, steeds het beeld stil zet, data doorvoert en dan minutenlang blijft turen naar iets waar je zelf niet van weet wat het moet voorstellen. Maar dat viel nu wel mee.
    Heerlijk, lekker met vakantie! Wij moeten nog 2,5 week wachten...
    Ik heb trouwens ook wel harde buiken hoor, af en toe. Zeker als ik teveel bezig ben geweest of veel/zwaar heb getild.

    Ik ben direct na het eten naar bed gegaan, ik was kapot van alle spanning vandaag. C. ligt ook al op bed, die kon geen pap meer zeggen en ML is even gaan hardlopen en heeft L. meegenomen op z`n fiets. Lekker rustig hier dus!
     
    Elisabetta vindt dit leuk.
  13. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    De Lijst!

    25 november 2017

    Dobbertje26 - 2e kindje - 26 jaar

    28 november 2017
    Wendy9 - 2e kindje - 27 jaar

    30 November 2017
    MissFluffy - 1e kindje - 25 jaar
    Lamode
    sammieshiba - 2de kindje - 31 jaar

    1 December 2017
    Lena67 - 2e kindje - 27 jaar
    Emmen - 2e kindje - 28 jaar
    Happymom21 - 2e kindje - 30 jaar jongen

    3 December 2017
    Mie84 - 1e kindje - 33 jaar

    6 December 2017
    Marloes84 - 2e kindje - 29 jaar

    7 December 2017
    Livaz - 1e kindje - 29 jaar

    8 December 2017
    TantePollewop89 - 1e kindje - 28 jaar
    Wenda - 3e kindje- 23 jaar

    9 December 2017
    Punto - 1e kindje - 30 jaar

    11 december
    Lan - 3e kindje - 34 jaar

    12 december 2017
    Monet - 2e kindje - 26 jaar
    Dokhtaram - 3e kindje
    Irene1986 - 1e* kindje - 30 jaar
    LilyOlivia - 3e kindje - 36 jaar
    Jairy0811

    13 december 2017
    Veela - 2e kindje - 31 jaar

    14 December 2017
    Melis0 - 1e kindje - 24 jaar

    15 December 2017
    pannenkoekenmix - 1e kindje, 32 jaar

    17 December 2017
    Number2 - 2e kindje - 41 jaar

    18 December 2017

    Niqi86 - 2e kindje - 30 jaar
    anniko - 1e kindje - 32 jaar

    20 December 2017
    Septembermom - 2e kindje - 24 jaar
    Torretjeee - 2e kindje - 27 jaar Verrassing

    26 December 2017 (Tweede Kerstdag)
    Love2Live - 3e kindje - 34 jaar

    28 December 2017
    Elisabetta - 3e kindje - 30 jaar - Verrassing
    MirW - 4 kindje - 38 jaar - jongen

    30 December 2017
    Babsvdh - kindje - jaar

    Geslacht:
    Jongen/meisje/geheim/verrassing

    Afspraken
    20 juli - 20 weken echo- Wenda
    25 juli - 20 weken echo - lan
    3 augustus 20 weken echo - torretjeee
    3 augustus - controle vk - MirW
    10 augustus - controle vk - Elisabetta
    11 augustus - 20weken echo - Elisabetta
    23 augustus - 20 weken GUO - MirW
     
  14. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Oh wat fijn @MirW !!
     
  15. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Goed nieuws @MirW . Ik lig nu ook al op bed.
    Ik krijg nu al last van mijn stuitje. Herkennen jullie dat? Bij mijn vorige zwangerschap had ik dat ook maar pas veel later. En toen kon ik na de bevalling 6 weken niet zitten doordat mijn stuitje zo een zeer deed. Nu heb ik er ook weer last van..

    De 20 weken echo hebben wij ook in het ziekenhuis. Vorige keer waarschuwde ze ons dat het inderdaad kon zijn dat ze niet veel ging zeggen omdat ze zo gefocust bezig is. Veel turen, klikken en fronsen, om zenuwachtig van te worden.
     
  16. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Wat fijn @MirW dat het onderzoek er goed uit zag. En weer een zoon erbij!! Leuk!!
     
  17. happymom21

    happymom21 Niet meer actief

    Wat fijn mirw toch een opluchting!

    Hadden wij dus ook we hadden ook guo 20 wk echo en maar kijken en inzoomen naar bepaalde dingen en wij ma denken van oh er is wat en dan hoor je neej alles is goed steeds haha zenuwenslopend blegg...

    Hier ook soms last van harde buiken maar nu momenteel 2 dagen last van mn ribben heb gelezen dat komt door weken van alles door zwangerschap! Doet best zeer ..... weet soms geen houding t geven!
     
  18. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Hoe gaat het met jullie, dames? Het is rustig hier :) Ik zal vanaf zaterdag ook niet meer zo actief zijn want dan gaan we op vakantie.

    Vandaag is mijn dochter jarig :D Ze kwam zo gelukkig uit bed vanmorgen. Wij doen altijd cadeautjes geven in het bed van papa en mama en dan lekker beneden ontbijten. Ze heeft een skelter gekregen. De kids zijn nu naar de gastouder en daar vieren ze ook feest, de hele kamer hing daar al vol met slingers. Ik ga vanmiddag eerder weg uit mijn werk en dan vieren we thuis nog even feest. En vanavond naar de Mac... Ik houd er zelf helemaal niet van maar dochterlief mocht kiezen ;)
     
  19. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Gefeliciteerd @Elisabetta ! Fijne dag voor je dochter (en jullie natuurlijk) Leuk dat de GO zoveel werk van haar verjaardag maakt. Vind je het niet vervelend dat je moet werken op de verjaardag van een van je kinderen? Ik plan die dagen altijd vrij en dat verwacht ik van ML eigenlijk ook... :rolleyes: Vooral omdat mijn vader vroeger ook altijd vrij was op onze verjaardagen en ik daar goede herinneringen aan heb.
    Lekker dat je niet hoeft te koken vanavond, dat is dan wel een voordeel, daar zou ik wel een MAC voor over hebben.

    @Torretjeee Ik heb geen last van m`n stuitje, niet gehad eerder ook. Ik begin wel zachtjesaan mijn re-heup/bekken meer te voelen en zak er dan ook doorheen. Maar dat was vorige zwangerschappen ook.

    Hier gaat het z`n gangetje hoor. Ik ben nog best moe, misschien ook van de opgebouwde spanning van afgelopen weken.
    Gister met ML nog even over gehad dat we eens over een naam moeten gaan nadenken, daar was hij het wel mee eens en er moest nog meer geregeld worden zei hij, o.a. nog voor de vakantie. Maar dan moest ik wel wat langer beneden blijven, hij had geen zin om elke keer om 20 uur al op bed te zijn...:D Snap ik niet :p

    Het was hier gister drukkend warm. Die beloofde heftige onweersbuien die we vanaf een uur of 17 konden verwachten hebben dit stukje overgeslagen want wij kregen rond 12.30 een bui met onweer en daarna niets meer. Tot vanmorgen dan, er is net een flinke onweersbui overgetrokken. Ik hoop dat het nu minder warm is. Ik had beloofd met L. nog even naar de bieb te gaan, het is fijn als het dan niet zo warm is.

    L. wil graag nog even de rollende emoticon (zit mee te lezen ;)) komt ie: :roflmao: :roflmao: :roflmao:
     
  20. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    @Elisabetta , gefeliciteerd met je dochter!! Klinkt als een leuke dag:)

    Wij gaan zaterdag ook op vakantie. Heerlijk! Heb er ook super veel zin in:D

    @happymom21 , fijn dat alles goed was!!

    Hier gaat alles zn gangetje. Ben wel heel druk dus ook weer meer last van mn rug en heupen. Maar hopelijk gaat dat volgende week weer beter.
    Vanavond de 20 weken echo. Ben super zenuwachtig:oops:
     

Deel Deze Pagina