Laatste maand van 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Yasmientje14, 17 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    @Torretjeee , gefeliciteerd!

    @Hier, ik heb met mn man afgesproken dat ik eerst het kamertje even afmaak. Als ik 31 weken ben gaan we uitgebreid shoppen en 2 weken later gaat mn man de wieg ophalen. Die wil ik dan neerzetten zodat de jongens eraan kunnen wennen. Net als de box trouwens. Maar die moet eerst nog geschilderd.
    En dan haal ik alle babyspullen van zolder en zijn we er klaar voor :D

    Hebben jullie ook zo'n last van buikpijn? Ik heb gelijk zo'n zeurende buikpijn als ik even wat doe. Ben nu de keuken aan het soppen maar moet elke keer even gaan zitten. En dan trekt het weer iets weg.
     
  2. happymom21

    happymom21 Niet meer actief

    Gefeliciteerd met je verjaardag !!

    @Wenda neej heb bijna geen buikpijn denk dat je miss t veel doet?
     
  3. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Hmm oké. Ja ik probeer zo rustig mogelijk te doen ook Ivm mijn heupen waar ik flink last van heb. Maar met 2 kinderen en een huishouden lukt nog rustiger aan doen echt niet.
     
  4. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ja, hier ook buikpijn, zeker tegen het eind van de middag, zeurende, soort menstruatiepijn haast, onderin en vaak ook een zere rug dan. Een poosje zitten en bewust ontspannen en dan gaat het wel weg. Vanavond nog een extra hoofdstuk van de Kameleon voorgelezen aan L. daardoor ;) Languit op zijn bed met 2 flinke kussens in mijn rug. Ik zat heerlijk. Maar wel vervelend want naar mijn idee doe ik al niet meer zoveel...

    @Torretjeee , gefeliciteerd met je verjaardag!

    Het regent hier dat het giet en ML is gaan hardlopen...:roflmao: Leedvermaak...
     
  5. happymom21

    happymom21 Niet meer actief

    Snap ik!

    Ik heb ook huishouding en een kleuter rond lopen ma goed die is nu sinds paar weken na de basischool gegaan dus kan nu tussendoor even mn rust pakken !

    Soms gewoon even de boel de boel laten?

    Hier vanacht door de grond gegaan van de kuitkramp hij wou er niet uit hele deuk in mn kuit en spier trilde ooh my wat doet dat zeer als ik nu op mn been sta en wil lopen voelt t nog beurs aan!...

    K hoop nie meer mee t maken :eek:
     
  6. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Oh naar :confused: heb ik ook wel eens gehad. Nu als ik mijn benen uitstrek dan krijg ik ook kramp in mijn kuiten. Maar ik kan altijd nog optijd mijn tenen omhoog laten wijzen... inplaats van in de spitsstand zeg maar. En dan gaat het gelijk over. Maar ben ook wel eens te laat geweest, blijf je nog wel vandaag en morgen voelen.
     
  7. happymom21

    happymom21 Niet meer actief

    Jaa ik was idd t laat en klopt heb er nu nog last van pff.....
     
  8. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    De Lijst!

    25 november 2017

    Dobbertje26 - 2e kindje - 26 jaar

    28 november 2017
    Wendy9 - 2e kindje - 27 jaar

    30 November 2017
    MissFluffy - 1e kindje - 25 jaar
    sammieshiba - 2de kindje - 31 jaar

    1 December 2017
    Lena67 - 2e kindje - 27 jaar
    Emmen - 2e kindje - 28 jaar
    Happymom21 - 2e kindje - 30 jaar - jongen

    3 December 2017
    Mie84 - 1e kindje - 33 jaar

    6 December 2017
    Marloes84 - 2e kindje - 29 jaar

    7 December 2017
    Livaz - 1e kindje - 29 jaar

    8 December 2017
    TantePollewop89 - 1e kindje - 28 jaar
    Wenda - 3e kindje- 23 jaar- meisje

    9 December 2017
    Punto - 1e kindje - 30 jaar

    11 december
    Lan - 3e kindje - 34 jaar

    12 december 2017
    Monet - 2e kindje - 26 jaar
    Dokhtaram - 3e kindje
    Irene1986 - 1e* kindje - 30 jaar
    LilyOlivia - 3e kindje - 36 jaar
    Jairy0811

    13 december 2017
    Veela - 2e kindje - 31 jaar

    14 December 2017
    Melis0 - 1e kindje - 24 jaar

    15 December 2017
    pannenkoekenmix - 1e kindje, 32 jaar

    17 December 2017
    Number2 - 2e kindje - 41 jaar

    18 December 2017

    Niqi86 - 2e kindje - 30 jaar
    anniko - 1e kindje - 32 jaar

    20 December 2017
    Septembermom - 2e kindje - 24 jaar
    Torretjeee - 2e kindje - 28 jaar Verrassing

    23 december
    Rl84 - 2e kindje - 32 jaar - verassing

    26 December 2017 (Tweede Kerstdag)
    Love2Live - 3e kindje - 34 jaar

    28 December 2017
    Elisabetta - 3e kindje - 30 jaar - Verrassing
    MirW - 4 kindje - 38 jaar - jongen

    30 December 2017
    Babsvdh - kindje - jaar

    Geslacht:
    Jongen/meisje/geheim/verrassing

    Afspraken
    7 september - controle vk - Elisabetta
    19 september - controle vk - MirW
    20 september - controle vk - torretjeee
     
  9. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Hoi, ik ben een beetje afwezig geweest geloof ik. Maar hier ben ik weer.
    Die buikpijn herken ik. Vooral 's avonds krijg ik daar last van als ik een drukke dag heb gehad. Daarnaast ook mijn onderin mijn rug/bil en soms een enorme druk van onderen. Gisteravond zag ik het niet meer zitten en was ik helemaal onrustig. Ik ben 'nog maar' 24 weken en ik 'moet' nog zo lang... In de ochtend voel ik me beter, dus nu gaat het wel weer. Maar eerlijk gezegd vind ik het wel zwaar, zeker in vergelijking met de vorige zwangerschappen. En ik ben ook sneller angstig en bang, met name voor de bevalling en de laatste periode. Herkenbaar?

    Qua regelen zijn wij al uit beide namen. Alleen de doopnamen moeten nog 100% afgestemd worden. Ik heb op internet al een paar geboortekaartjes ontworpen, maar nog niets definitief. Vorige week hebben we een cosleeper opgehaald die we op Marktplaats hadden gekocht. Ik heb ook al een kinderwagen op het oog via Marktplaats. Ik denk dat we straks begin november alle spullen een beetje gaan klaarmaken en opzoeken. Wij maken ook geen babykamer, maar er moet wel een kast leeg op onze slaapkamer en we moeten ruimte maken voor de cosleeper. Als ik met die dingen bezig ben dan wordt het wel veel echter. Ik zie er zo naar uit om die baby vast te houden!
     
    Number2 vindt dit leuk.
  10. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    De Lijst!

    25 november 2017

    Dobbertje26 - 2e kindje - 26 jaar

    28 november 2017
    Wendy9 - 2e kindje - 27 jaar

    30 November 2017
    MissFluffy - 1e kindje - 25 jaar
    sammieshiba - 2de kindje - 31 jaar

    1 December 2017
    Lena67 - 2e kindje - 27 jaar
    Emmen - 2e kindje - 28 jaar
    Happymom21 - 2e kindje - 30 jaar - jongen

    3 December 2017
    Mie84 - 1e kindje - 33 jaar

    6 December 2017
    Marloes84 - 2e kindje - 29 jaar

    7 December 2017
    Livaz - 1e kindje - 29 jaar

    8 December 2017
    TantePollewop89 - 1e kindje - 28 jaar
    Wenda - 3e kindje- 23 jaar- meisje

    9 December 2017
    Punto - 1e kindje - 30 jaar

    11 december
    Lan - 3e kindje - 34 jaar

    12 december 2017
    Monet - 2e kindje - 26 jaar
    Dokhtaram - 3e kindje
    Irene1986 - 1e* kindje - 30 jaar
    LilyOlivia - 3e kindje - 36 jaar
    Jairy0811

    13 december 2017
    Veela - 2e kindje - 31 jaar

    14 December 2017
    Melis0 - 1e kindje - 24 jaar

    15 December 2017
    pannenkoekenmix - 1e kindje, 32 jaar

    17 December 2017
    Number2 - 2e kindje - 41 jaar

    18 December 2017

    Niqi86 - 2e kindje - 30 jaar
    anniko - 1e kindje - 32 jaar

    20 December 2017
    Septembermom - 2e kindje - 24 jaar
    Torretjeee - 2e kindje - 28 jaar Verrassing

    23 december
    Rl84 - 2e kindje - 32 jaar - verassing

    26 December 2017 (Tweede Kerstdag)
    Love2Live - 3e kindje - 34 jaar

    28 December 2017
    Elisabetta - 3e kindje - 30 jaar - Verrassing
    MirW - 4e kindje - 38 jaar - jongen

    30 December 2017
    Babsvdh - kindje - jaar

    Geslacht:
    Jongen/meisje/geheim/verrassing

    Afspraken
    19 september - controle vk - MirW
    20 september - controle vk - torretjeee
    28 september - controle vk + bloedprikken (rhesus C en hb) - Elisabetta
     
  11. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Ik had gister ook echt een slechte dag. Herken ik helemaal niet van mijn vorige zwangerschap dat ik dat zo vroeg al had. Druk van onderen heb ik ook soms last van, en een trekkend gevoel onderin mijn buik. Laat vandaag mijn urine voor de zekerheid even controleren.
    Angst voor de bevalling heb ik niet echt, wel zie ik op tegen de kraamweek. Vorige keer viel het mij zo tegen dat ik zo weinig kon.. weinig energie en last van mijn stuitje dat ik nauwlijks/niet kon zitten. En mijn schoonmoeder die het normaal vond 3 keer per dag langs te komen :(. Ik kan me daar nu echt al boos en druk over maken..

    Veder hebben we nog geen namen en de kamer ook nog niet af. De wieg moet nog bekleed worden en vast nog meer dingen. Ben nu nog te gefocust op mijn studie, ik wil vooruit werken zodat ik na de bevalling wat rust heb.
     
  12. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Heel herkenbaar. Ik vind het ook loeizwaar. Ik heb weer steeds meer last van mn heupen, buikpijn, last van mijn rug en inderdaad ook die druk van onder. Maar dat heb ik al wel een paar weken.
    Vooral nu de jongens savonds tot half9/9uur aan het spoken zijn merk ik dat ik er regelmatig echt even doorheen zit. Heb al een paar keer een potje zitten janken:rolleyes:
    Ik word ook heel onrustig als ik denk aan alles wat ik nog moet doen. Dan lijkt het of ik nog maar zo weinig tijd heb terwijl het aan de andere kant nog zoo lang duurt.

    Bevalling zie ik ook vreselijk tegenop. De jongens lagen er allebei verkeerd voor en daardoor zware bevallingen gehad. Vooral de tweede. Ben heel bang dat deze dame er ook verkeerd voor ligt en het weer zo'n bevalling word

    We gaan deze week als het goed is voor een geboortekaartje kijken. We hebben een familie wieg en die hoeven we alleen maar op te halen. Verder heb ik eigenlijk alles nog van de jongens.
    Ik ben alleen nog druk met de babykamer. Moet daar nog van alles doen. Maar dat lukt niet echt met 2 kleine kinderen om me heen:D
     
  13. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Zo vanmorgen de OGTT gehad. Wat ben ik blij dat die achter de rug is! Volgens mij waren de waardes prima, maar daar wilde de lab-medewerkster niets over zeggen.

    @Wenda , ik zie ook behoorlijk tegen de bevalling op. Die van C. viel me zo tegen, daar ging ik gewoon verkeerd in, te makkelijk over gedacht. Met de vk wel over gehad en die was eerst verbaasd want het was een heel normale bevalling, die niet extreem lang duurde ofzo, zonder verdere complicaties. Maar gewoon de verkeerde mindset... Dat gaat me nu niet gebeuren, denk ik. Heb je het al met je vk besproken?

    @Torretjeee Kun je vooraf geen afspraken maken met je man en sm? Dat ze weet dat je dat binnenwaaien te pas en te onpas vervelend vindt? Wij hebben nu, net als vorige keer op het geboortekaartje gezet dat we alleen bezoek ontvangen na een telefoontje. En maak afspraken met je kvz, dat hielp mij ook wel als ik dacht: pffff... nu ff niet... Dan verbood ze het bezoek simpelweg om naar boven te gaan :D Als ze van ver komen kan dat natuurlijk niet, maar ik neem aan dat je sm in de buurt woont als ze 3x per dag op de stoep staat. (oh daar zou ik ook echt niet aan moeten denken, mijn sm...)

    @hier: loopt niet alles van een leien dakje. Ik herken de klachten die jullie aangeven wel, de buikpijn, zere onderrug. Ik heb ook weinig geduld, zeker naarmate de middag vordert.
    L. is aan het rommelen met zijn ADHD medicatie (nou ja, we zijn van het weekend overgestapt van kort- op langwerkend) en nu gaat het op school helemaal niet. Vanmorgen werd ik gebeld of de juf hem wat extra van de kortwerkende mocht geven want dat hij met zichzelf geen raad wist omdat hij zo onrustig was. Balen want van t weekend leek het best goed te gaan en as de rebound, die met de kortwerkende medicatie heel heftig was echt een stuk milder.
    De huizenjacht neemt ook serieuze vormen aan, er staan voor van de week 2 bezichtigingen gepland. Niets voor mij, echt...
     
  14. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Ohh ja ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt dat je schoonmoeder drie keer per dag op de stoep stond. Daar zou ik ook echt niet op zitten wachten. Ik zou vooraf echt afspraken maken met haar. Bijv. langskomen kort na de geboorte en dan in de kraamweek misschien nog 2 keer. Maar dat ze altijd eerst belt of appt en pas komt als jullie toestemming hebben gegeven. En war Mir zegt, ook je kraamverzorgster goed instrueren wie je wel en niet aan je bed en in huis wilt hebben. Volgens mij is zo'n voorbereiding het halve werk en weet iedereen (hopelijk) waar ze aan toe zijn. Ik hoop voor je dat je een hele fijne kraamweek gaat hebben straks.
     
  15. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Fijn dat het achter de rug is. Wanneer hoor je de uitslag?
    Wat lastig van je zoontje met zijn medicatie :(
    Succes met het bezichtigen van huizen. Spannend hoor! Jullie hebben nu een huurwoning toch? Blijven jullie wel in dezelfde woonplaats?
     
  16. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ja hoor, we blijven in dezelfde plaats. Ik wil Nadia* echt niet alleen achter laten... En we hebben het hier goed naar ons zin, dus geen reden om weg te willen. We wonen nu idd in een huurhuis.
    De uitslag hoor ik van de vk, ik denk dan volgende week bij de controle.
     
  17. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Snap dat je je kindje niet wilt achterlaten. Ik zou daarvoor ook niet weggaan. Hopelijk vinden jullie snel een mooie woning. Het scheelt dat je je eigen huis niet hoeft te verkopen met alle rompslomp die daarbij hoort ;)
     
  18. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Ik ben nog wel van plan om afspraken te maken over de kraamweek. Mijn vriend durft dit soort dingen niet te bespreken met zijn ouders, bang om ze te kwetsen. Ik wacht eerst nog om afspraken te maken over de kraamweek tot het bijna zover is. Dan herinneren ze het zich beter hoop ik :). Ze wonen hier 10 min rijden vandaan dus we zien ze wel regelmatig. Mijn moeder woont 2 uur rijden dus die komt 1 keer langs die week.
    Vrijdag ga ik eerst een weekend naar schier met mijn schoonouders in een huisje :cool:. Het zijn echt wel lieve mensen maar een weekend van vrijdag tot en met maandag is toch wat teveel. Vooral met mijn hormonen :rolleyes:.
     
  19. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Wat vervelend zeg van je schoonmoeder. Hier gelukkig geen last van. Mijn moeder en schoonmoeder komen elke morgen even koffie drinken en vaker komen ze meestal niet. Maar ik heb er eigenlijk ook geen problemen mee.

    Oeh in een huisje samen zou mij nu ook niks lijken hoor. Succes ermee;)
     
  20. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Kan ik me voorstellen idd. Hopelijk hebben jullie snel een mooi huis gevonden. Wil je nog voor de bevalling verhuizen?
     

Deel Deze Pagina