Laatste poging tot zelf afvallen: zélf gezonder eten en zélf (gratis) bewegen. Wie doet er mee?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door juf21, 10 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    @juf21 mijn startgewicht is zelfs 96.6 zag ik gister. Misschien wil je dit bij het schema van zaterdag aanpassen?
    En doet iedereen zn gewicht op zaterdag naar jou via pb?
     
  2. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Mooi schema!

    Weeg normaal altijd op maandag, dus net nog ff gekeken maar was 84,4 nu hihi en dat na een weekend vol etentjes en bestellen :D valt me nog mee!

    Vandaag stage; heb 2 speltboterhammen met ham en kaas bij me en een appel. Verder drink ik water, thee en koffie. (Heb frisdrank en sapjes al een paar maanden terug afgezworen!)

    Fijne dag allemaal! En succes!
     
  3. Baby2onderweg

    Baby2onderweg Actief lid

    29 aug 2017
    114
    41
    28
    Vrouw
    Ik hoef niet in het schema hoor! Ik ben toch nog niet bevallen en een start gewicht heb ik dus ook nog niet. En ik vermoed dat er in de kraam periode ook nog wel wat ongezonds in gaat.. :roflmao: Maar vind het wel motiverend om al mee te lezen en tips op te doen om je leefstijl gezonder te maken zonder dat het zo drastisch is dat je het niet volhoud. Tegen de tijd dat ik echt aan de gang kan zijn jullie vast allemaal al wat kilo’s kwijt dus vind dat wel leuk om mee te lezen :thumup:
     
  4. tessa321

    tessa321 Fanatiek lid

    13 feb 2013
    1.005
    157
    63
    Gelderland
    Ik heb vanmorgen na het ontbijt nog even gewogen.... 87.8 :cry:
    Myfitnesspall geïnstalleerd en gekoppeld aan mijn Garmin. Zo verdien ik iig met stappen nog wat calorieën haha.
     
  5. Diro

    Diro Niet meer actief

    Vanmorgen in totaal 4 kilometer gewandeld (met kinderwagen), goede start van de week. Ik wil proberen door de week het snoepen en ongezonde eten helemaal te laten. In het weekend mag ik dan van mezelf wel 1 keer per dag iets lekkers.
    Hierbij probeer ik meer af te gaan op waar ik echt zin in heb en vooral ook wat ik echt lekker vind. Ik merk namelijk dat ik ook vaak snoep om het snoepen (of uit verveling) en dat ik hetgene dat ik snoep dan niet eens zo heel lekker vind. Daar valt denk ik al winst te behalen. Bij het avondeten wat meer groente en wat minder vlees moet ook wel lukken denk ik.
    Verder drink ik eigenlijk altijd al alleen maar water en thee.

    Succes allemaal!
     
  6. Arian

    Arian Fanatiek lid

    6 dec 2010
    1.584
    36
    48
    Ik wil ook graag meedoen als het kan/mag!
    Mijn naam is Arian. 30 jaar. Laatste keer gewogen is 66kilo. 4 jaar terug was dat bijna 100 kilo.
    Maarrrr, vorig jaar was het om deze tijd 64 kilo...
    Nu al een tijdje niet gewogen maar ben wel weer wat gegroeid, denk rond de 67/68. Dus 4 kilo gegroeid sinds vorig jaar! Bah, dit moet er voor de zomer weer af!
    Mijn lengte is 165 dus mijn BMI zit rond de 25 denk ik..
    Ik ga niet elke week wegen.. Mijn man heeft de weegschaal verstopt ivm eetstoor is in het verleden.
    Succes meiden we kunnen dit!
     
  7. panda86

    panda86 Fanatiek lid

    24 aug 2011
    1.431
    236
    63
    Hoe is het vandaag bij jullie gegaan? Hier redelijk. Toch avond eten teveel gegeten. Weet niet zo goed wat ik het beste als tussendoortje kan nemen. Wat hebben jullie voor tussendoortjes. Ben ook wel benieuwd wat jullie als ontbijt nemen. Brood wil ik liever niet, krijg ik niet goed weg. Ik eet nu altijd honey loops met melk.

    En alsik zo naar jullie gewichten kijken dan heb ik nog de langste weg te gaan oef..
     
  8. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Hier gaat het op zich redelijk. Alleen vandaag koekjes gebakken met de oudste en die koekjes zijn zo lekker:oops:
     
  9. juf21

    juf21 Bekend lid

    20 mei 2012
    725
    139
    43
    Welkom Arian!
    Ik zal jullie verzoekjes voor aanpassingen/toevoegingen in het schema eens per week verwerken. :)

    @panda86: als ontbijt neem ik als ik moet werken een boterham. Als ik vrij ben probeer ik de dag te starten met een bakje yoghurt met granola o.i.d.

    Ik eet al een paar jaar redelijk suikerarm. Omdat zwanger worden niet lukte ben ik bij de allerlaatste poging suikervrij gaan eten. Of het gewerkt heeft of niet: toen werd ik wel zwanger van mijn zoontje. :)
    Dat suikervrij vond ik onverwachts makkelijk! Met afvallen moest ik mezelf altijd inhouden bij het koek of snoepschap. Met suikervrij kon ik makkelijk denken: 'Daar zit suiker in, dat mag niet.'
    Dus koek en snoep eet ik al een paar jaar niet meer.

    Ik ben wel dol op chips, dus op vrijdag en zaterdag mag ik van mezelf chips. Wel maximaal 1 zak per weekend.
    Daarnaast ga ik de mist in met de koolhydraten: ik ben dol op brood. Vooral als ik vrij ben haal ik graag verse broodjes of bak ik lekker pistoletjes af. Zo eet ik al gauw 6 broodjes op een dag.

    En.. ik lust geen gekookte aardappelen en groente. :(
    Dus voor mij geen bak sla als lunch, bah!
    Het liefst eet ik geen groente: gewoon gebakken aardappelen met een klodder mayo en vlees. :) Maar als ik dan toch veel groente wil eten, eet ik graag Italiaans/Mexicaans o.i.d. Ik houd wel van de paprika's, champignons, courgette en ui (maar dat was het dan ook wel...).

    Ik drink elke dag 1 glas drinkyoghurt bij het ontbijt en 1 glas Coolbest bij het avondeten. De rest van de dag drink ik water.

    Als tussendoortjes hebben we nu komkommer, worteltjes, paprika's en tomaatjes gekocht. Lekker tapas van maken.
     
  10. tessa321

    tessa321 Fanatiek lid

    13 feb 2013
    1.005
    157
    63
    Gelderland
    Lekkere tussendoortjes (maar net te veel werk waardoor ik het niet maak...):
    Plakjes komkommer met filet americain
    Rijstwafel met smeerkaas
    Witlofschuitjes met zelfgemaakte tonijnsalade
    Groentesoep zelfgemaakt
    Reepjes paprika /rauwe wortels/ snoeptomaatjes etc


    Hier goed begonnen maar tijdens het werk weer gesnoept. Druk, geen tijd voor eten en drinken en wel voldoende te snaaien wat binnen handbereik ligt... Morgen weer streng verder.
     
  11. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    Hee meiden,

    Daar ben ik ook weer even. God o god wat heb ik er de balen van. M’n ene computer is gecrasht, toen dacht ik, ik pak mn bluetooth toetsenbord voor bij mijn telefoon maar die kan ik op de 1 of andere manier ook niet meer koppelen en nu zit ik achter een laptop van 10 jaar terug ofzo en alleen de pagina laden duurt al ruim 5 minuten nu..
    Maar goed, bij mij is de eerste dag behoorlijk in de soep gelopen gister. Slecht excuus, kindjes waren allemaal huilerig en moe en dus geen tijd genomen om gezonde dingen klaar te maken.
    Vandaag weer een poging. Hoewel ik vanmorgen op de weegschaal wel behoorlijk was afgevallen. Dit komt denk ik omdat ik al een paar avonden achter elkaar niets te snoepen pak dus in dat opzicht begint er langzaamaan wel iets te veranderen.

    @ Shart86 Wat goed dat je de sapjes enzo al hebt afgezworen. Zijn inderdaad een hoop onnodige calorien. De sapjes van crystal clear zijn wel erg lekker en zitten bijna geen calorien in. Ik drink dat heel af en toe in het weekend ofzo. Wat voor stage doe je?

    @Baby2onderweg Wat goed dat je toch probeert zo gezond mogelijk deze zwangerschap door te komen. Bij mijn 2e was ik wel 22 kg aangekomen en bij de 3e heb ik ook veel beter opgelet en toen ‘maar’ 13 kg.
    @tessa321 geen tranen over je gewicht, vanaf nu wordt alles beter! Girlpower!

    @Diro, wat lekker dat je zoveel gewandeld hebt. Inderdaad een goed begin van de week! Wees niet al te streng voor jezelf hoor, af en toe doordeweeks kun je ook gerust een blokje chocola nemen. Als je maar niet alles neemt :D
    @ Arian, welkom bij de club. Goed dat je je niet weegt en weet wat je valkuil is! Zet hem op!

    @panda86, wat goed dat je dat goed is gegaan. Ik vind zelf die rijstwafels van snack a jack een lekker tussendoortje, verder neem ik een bakje yoghurt, fruit, rauwkost of een gekookt ei.
    @Elsa86 Ohja, zelfgemaakte koekjes zijn ook mijn valkuil… het deeg trouwens ook al..
    @juf21, goed hoor dat je het 1x per week verwerkt. Wat ben jij ook al goed op weg zeg!
     
  12. MrsDiablo

    MrsDiablo Fanatiek lid

    16 nov 2015
    1.024
    438
    83
    Hoi! Is er nog een plekje voor mij?
    Ik doe graag mee!
     
  13. Arian

    Arian Fanatiek lid

    6 dec 2010
    1.584
    36
    48
    Gisteren was echt erg! Dieptepunt denk ik.. Vandaag hopelijk beter, maar heb er zo,n moeite mee!
    Moet me zo inhouden, terwijl ik niet lekker in mijn vel zit. Herkennen jullie dat ook? Je wil zo graag, maar al dat lekkers dat roept je ook..
    Ik moet nu eenmaal wel een koekje en snoepje in huis hebben voor de kids.. Dus Ja dat is al zo moeilijk...
     
  14. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Snap het helemaal! Kwam gister thuis rond half 5 en had zo’n trek in iets lekkers! Toen een klein bakje chips genomen:rolleyes: en ‘s avonds nog een stuk boterkoek, want vond het zonde om weg te gooien! Stom!! :confused:

    Maar goed... vandaag weer een dag!

    @1982Justme ik doe lerarenopleiding en loop sinds gister stage op een vmbo :)
     
  15. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Ja natuurlijk! Welkom!
     
  16. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    @Arian , zeker herkenbaar hoor. Ik wil ook zo graag maar het roer echt omgooien lukt nog niet, heb steeds wel een excuus.

    @MrsDiablo welkom!

    @shart86 oh leuk zeg! Ik wil over een paar jaar de pabo gaan doen.

    Mijn dag verloopt tot nu toe goed. Ik heb altijd na de lunch een moeilijk momentje en sta mezelf dan ook toe 2 blokjes chocola te nemen. Ben benieuwd hoe het bij jullie gaat.
     
  17. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Ja is echt superleuk!

    Ik heb daar meestal rond een uur of 16 last van, en ‘s avonds bij de thee. Vandaag zit ik zelf op school dus dan heb ik het niet. Meestal als ik me verveel ofzo :)
     
  18. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    Ik zie nu pas je handtekening. Mag ik vragen hoe dat zit?
     
  19. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Ja dat mag wel. Onze oudste dochter is op 17 maart vorig jaar overleden. Ze was 5 jaar. En op 16 mei is onze jongste dochter geboren. Het hele verhaal kun je vinden bij het kopje vlinderkinderen: ons grootste kleine meisje is niet meer. Op pagina 10 ongeveer staat het hele verhaal. Het tekstje in mijn handtekening hebben we in het geboortekaartje gezet van de jongste.
     
  20. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    Kippevel.. wat erg zeg! Ik ga je verhaal straks even lezen.
     

Deel Deze Pagina