Laatste poging tot zelf afvallen: zélf gezonder eten en zélf (gratis) bewegen. Wie doet er mee?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door juf21, 10 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arian

    Arian Fanatiek lid

    6 dec 2010
    1.584
    36
    48
    Heftig zeg. Bijna een jaar geleden. Moet een vreemde week voor je zijn of niet?
     
  2. Arian

    Arian Fanatiek lid

    6 dec 2010
    1.584
    36
    48
    Ik heb dat altijd in het stukje van - kids uit school tot avondeten- dan verveel ik me ofzo. Kids hebben vaak wat speelvriendjes en dan zit ik maar wat.... ;)
     
  3. Arian

    Arian Fanatiek lid

    6 dec 2010
    1.584
    36
    48
    Ik kan het dus nooit houden bij 2 blokjes chocola... Als het er is moet het op ofzo.. :p
     
  4. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    @Arian en @1982Justme ja het is een hele rare week. We vertrekken vrijdag lekker even een paar dagen naar een huisje, zo kunnen we haar sterfdag in alle rust herdenken met onze meiden.
     
  5. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    @Arian ik kan het ook niet altijd evemgoed maar als ik het bij 2 blokjes hou voel ik me wel heel sterk en meer kracht om door te zetten ofzo.. .

    @shart86 wat goed dat jullie er even tussenuit gaan. Ik heb je verhaal gelezen.. Ik leef heel erg met je mee. Wat een moeilijke periode hebben jullie gehad en zitten jullie nu nog in..
     
  6. Arian

    Arian Fanatiek lid

    6 dec 2010
    1.584
    36
    48
    Ik heb het ook nog eens gelezen. Ik had het toen ook al gelezen. Maar heftig hoor.
    Gelijk hebben jullie, even er tussenuit. Ik wens jullie veel sterkte en kracht toe deze week.
     
  7. Arian

    Arian Fanatiek lid

    6 dec 2010
    1.584
    36
    48
    Ja dat is waar.. ;)
    Ik lig nu op de bank. Kids net naar bed. Wordt een moeilijke avond. Ik ga lekker vroeg naar bed.. Zit nu al te bedenken wat ik straks misschien nog even neem... Niks is het beste...
     
  8. tessa321

    tessa321 Fanatiek lid

    13 feb 2013
    1.007
    157
    63
    Gelderland
    @shart86 Jeetje, dat is inderdaad een erg heftig verhaal. Ik word er helemaal stil van...

    Fijn om zo samen even stil te staan bij haar. Volgens mij ben je een erg sterke vrouw.
     
  9. juf21

    juf21 Bekend lid

    20 mei 2012
    725
    139
    43
    @shart86: Poeh, wat heftig. Het lijkt me het allerergste wat je mee kan maken. :( Goed dat jullie er lekker even tussenuit gaan.

    @MrsDiablo: Welkom! Als je even je gegevens laat weten zet ik je zaterdag bij in de tabel.

    Herkenbaar hoor, dat er toch af en toe gezondigd wordt. Ik ben juf, dus dat betekent regelmatig een traktatie. Van zeebanket, tot negerzoenen, tot paaseitjes, tot merci. *zucht*
    Ik kan ze redelijk goed weerstaan, heb een grote pot in de klas waar ik het in doe en hieruit trakteer ik de kinderen als er weer genoeg in zit.
    Maar ik heb van die collega's die wel elke traktatie opeten, die elke week kroketjes bestellen samen en die geen gram aankomen. Ken je dat? Grrr. ;) Zit ik altijd tussen de kroketlucht met m'n komkommer.
    Gisteren zaten mijn collega's van die chocolade paashazen te eten. Mmmm! Daar heb ik toch een paar kleine stukjes van gehad, ik kon het niet weerstaan. :oops:
    's Avonds gebakken aardappels gegeten. Daar gaat bij mij dan toch best wat mayo bij...
    Dus niet m'n beste dagje gehad gisteren.

    Maar... vandaag is een nieuwe dag. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. ;)
    Vanmorgen een stuk gewandeld met mijn zoon in de buggy, mooi weer 250 kcal verbrand. :)
    En vanavond ga ik lekker een eind wandelen met mijn vriendin.
     
  10. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    @juf21 wat goed dat je de traktaties opspaart. Dat ga ik later ook doen als ik juf ben ooit haha.

    Ik heb vandaag niet zo'n goede dag. Ik merk als ik gewoon heel druk ben en veel heen en weer moet het lastig is om iets gezonds te pakken. Ik ga nu proberen het de avond van te voren al klaar te maken. Broodjes smeren, komkommertjes in plakjes etc.
     
  11. juf21

    juf21 Bekend lid

    20 mei 2012
    725
    139
    43
    Dat herken ik wel. Ik heb twee lange drukke werkdagen. Dat zijn dan toch dagen zonder beweging en met veel brood. Maar ik neem dan graag een zak worteltjes mee bijvoorbeeld. Kun je zo weg kanen.

    Ik heb vandaag een super goede dag gehad! Vanmorgen 3 km gewandeld met m'n zoontje in de buggy. Vanmiddag 6,5 km gefietst met m'n zoontje. En vanavond 5,5 km stevig gewandeld met een vriendin. Das ruim 1100 kcal verbrand! :D

    Ik heb met mezelf afgesproken: op de dagen dat ik vrij ben ga ik een uur wandelen of fietsen (mits het weer het toe laat).
    Dit heb ik een paar jaar geleden ook gedaan, en ben daar toen ruim 5 kg mee afgevallen in een half jaar tijd.
     
    Mississippi vindt dit leuk.
  12. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    Dat klinkt goed @juf21.
    Ik ben met mijn 3 kinderen ook wel echt de hele dag in beweging maar zoals wandelen gaat niet zo snel en s avonds heb ik echt nergens puf meer voor.
    Vanmiddag heb ik 2 uurtjes oppas en wil dan even wat achterstallig onderhoud doen en dat heeft nu toch even prioriteit boven sporten ofzo. Maar goed, eerst dat gezonde eten dan maar eens onder controle krijgen.
    Nieuwe dag nieuwe kans ladiez!
     
  13. MrsDiablo

    MrsDiablo Fanatiek lid

    16 nov 2015
    1.024
    438
    83
    Leuk dat ik mee mag doen!

    Ik zal mijzelf even voorstellen;

    Ik ben 32 jaar, moeder van 2 kids (Jongen 10 en meisje 6) en na een zware scheiding weer gelukkig verliefd. Ik ben 1.62 lang en ik weeg nu 91 kilo :(
    Ben altijd al een "flinkerd" geweest en ten tijde van mijn scheiding ben ik afgevallen door de stress, hierdoor woog ik nog maar 62 kilo. Ik kon niet meer eten en alles wat ik binnen kreeg was koffie en Red Bull. Heel erg slecht dus.

    Inmiddels ben ik weer terug op mijn oude gewicht, maar ik voel mij daar niet meer prettig bij.
    Het liefste zou ik terug willen naar de 70 kilo, want te dun staat mij ook niet ben ik achter hahaha. Ik was echt vel over been en niet " mooi slank" zoals ze dat hier in mijn omgeving zeggen.

    Ik hoop met stapjes van 5 kilo er steeds af, rustig aan mijn kilootjes kwijt te kunnen raken. Ben geen sportschooltype en vind het heerlijk om te wandelen en ik wil het hardlopen weer op gaan pakken.
    Verder ben ik gek op lekker eten, borrelen met vriendinnen of gewoon samen op de bank met mijn vriend en kinderen. Dat is er de laatste maanden wel in geslopen..

    Door mij aan te sluiten hoop ik een stok achter de deur te hebben en elkaar hier te ondersteunen tijdens de lastige momenten en om tips en truuks met elkaar uit te wisselen.
     
  14. tessa321

    tessa321 Fanatiek lid

    13 feb 2013
    1.007
    157
    63
    Gelderland
    Welkom @MrsDiablo,
    Fijn dat je weer gelukkig verliefd bent :)
    Mooi doel om per 5kg af te vallen, dat is ook wat meer haalbaar dan de hele bubs in 1x.

    Hier helaas ziek al de hele week. Maar ik kan wel eten (stiekem helaas) bewegen dus ik alleen het hoognodige. Vandaag ziek gemeld, vanmiddag beide kinderen op de opvang, dus mag mama eindelijk ziek zijn en slapen. Helaas... Na 1,5 uur slapen word ik wakker gebeld dat zoon alles onder gespuugd heeft... Mama's mogen ook nooit ziek zijn :(
     
  15. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    :eek:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    tessa321, Diro, juf21 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    Vandaag weegdag!!
    Hoe gaat het ladies?
    Ik ben eergister door mn rug gegaan en 0.0 eetlust. Ik heb zo'n pijn!

    @MrsDiablo gezellig dat je meedoet.
    Wij komen ongeveer wel op dezelfde bmi gok ik. Ik ben ietsje langer en wat zwaarder ook.

    @tessa321 jij inmiddels al een beetje opgeknapt? Je hebt gelijk hoor. Moeders kunnen gewoon niet ziek zijn!
     
  17. tessa321

    tessa321 Fanatiek lid

    13 feb 2013
    1.007
    157
    63
    Gelderland
    @1982Justme vervelend door je rug gaan. Met de geen eetlust ga je natuurlijk een flinke slag maken wbt afvallen ;)

    Ik ben nog steeds ziek. Wel gewoon eetlust. Zoon is ook nog steeds ziek en kleeft aan me.

    Vanmorgen getuige 87.2 en ik was 87.8 er is iets af :thumup: maar niet door veel te bewegen deze week haha. Het begin is er. Ben benieuwd naar jullie resultaten!
     
  18. juf21

    juf21 Bekend lid

    20 mei 2012
    725
    139
    43
    Hoi meiden,

    Ik heb nu 3 meetmomenten binnen, en we gaan de goede kant op! Krijg ik van de anderen ook hun meetmomenten?
    @Panda: jij wilde je gewicht liever niet delen. Misschien kun jij gewoon aan mij doorgeven: -0,5 kg (bijv)?

    @Tessa: zo herkenbaar! Mama en ziek zijn gaat niet samen. :( Ben je inmiddels al wat opgeknapt?

    Ik ben zo fanatiek begonnen met m'n afspraak: 'op m'n vrije dagen beweeg ik minimaal een uur'. Gisteren gezellig bij m'n ouders geweest de hele dag. Veel te veel brood gegeten (míjn moeder heeft áltijd de kast vol lekkers) en niet bewogen. Vandaag vind ik het veel te koud in die wind. Dus lekker met de auto boodschappen gedaan. :$
    Dus ik heb me wel twee dagen aan m'n nieuwe afspraken gehouden. *zucht*
     

    Bijgevoegde bestanden:

  19. tessa321

    tessa321 Fanatiek lid

    13 feb 2013
    1.007
    157
    63
    Gelderland
    @juf21 helaas schiet het nog niet op. Vanmorgen de wasmachine aangezet en wat was in de jareka opgeruimd... Bekaf daarna.

    Maar.... Tot nu toe alleen getallen in de min!! Super. Ook al lukt het niet altijd in je aan alle voornemens te houden, dat geeft niet, gewoon weer met goede moed verder :thumup:
    @juf21 ipv een uur kun je ook een half uur doen ivm de kou. Beter iets dan niets toch! Niet dat je van mij moet hè

    Succes allemaal! En ben ook benieuwd naar de andere ergers.

    Op naar de volgende zaterdag, nu alleen nog een beetje opknappen haha
     
  20. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    Zo zie je maar. Iedereen begint fanatiek maar in de eerst week vallen er alweer mensen af... Letterlijk en figuurlijk
    Vol goede moed naar de volgende week!!
     
    tessa321 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina