Laatste werkdag voor zwangerschapsverlof

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Mien30, 12 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.605
    431
    83
    Vrouw
    Wat doen jullie op je laatste werkdag voordat je met verlof gaat? Trakteer je nog iets of draag je alles over en trek je aan het eind van de dag de deur achter je dicht?
     
  2. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ben gewoon naar huis gegaan, had ook geen leuke baas en collega's:p
    Bovendien zat ik op mijn laatste dag ook helemaal alleen dus viel er weinig te trakteren.
     
  3. pandavliegen

    pandavliegen Fanatiek lid

    17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik heb de laatste dingen overgedragen en getrakteerd :) en nog even met iedereen een praatje gemaakt!
     
  4. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.915
    15.362
    113
    Laatste dingen overgedragen, dingen ingepakt en naar huis gegaan. Heb me stierlijk verveelt de laatste week :p
    Trakteren vond ik echt niet nodig. Heb wel beschuit met muisjes laten brengen na de geboorte.
     
  5. Roose79

    Roose79 Bekend lid

    9 sep 2016
    511
    1
    16
    Iedereen kwam op t eind vd dag even bij elkaar en ik kreeg n cadeautje. Zelf had ik ook n kleine traktatie.
    Ook alleen bij m'n eerste hoor:D bij de volgende zw waren m'n collega's al minder attent haha
     
  6. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Ik had een lunch met mijn collega's en een soort van afscheid. Uit de pot ook nog eens. Doen we altijd met afscheid of verlof etc.
     
  7. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ik ben met een groep collega's uitgebreid gaan lunchen en toen hadden ze ook wat kleine cadeautjes meegenomen. Heel lief. Ik denk dat ik dat deze keer weer doe.
     
  8. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik heb nog iemand door de telefoon getrokken ;). Dat liep al paar dagen maar moest het nog even afhandelen... Verder wat lekkers meegenomen voor mijn directe collega's en de laatste dingen afgerond/overgedragen.
    Ben overigens in mijn verlof nog een keer kop koffie gaan drinken en deze week ook nog even langsgeweest.
     
  9. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.605
    431
    83
    Vrouw
    Ik zit tijdelijk op een andere plek binnen de organisatie omdat ik mijn werkzaamheden op mijn eigen plek niet meer uit kon voeren door de zwangerschap.
    De collega's waar ik nu mee werk aan aardig, maar daar is ook alles mee gezegd. Echt welkom voel ik me niet. Heb weinig zin om iets te doen, maar zomaar de deur achter me dicht trekken voelt ook niet lekker.
    Nu ik lees dat er meer zijn die dat doen, heb ik er minder moeite mee. Tnx!
     
  10. Mss86

    Mss86 Fanatiek lid

    24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Ik heb getrakteerd, verder niks bijzonders!
     
  11. Maagd

    Maagd Fanatiek lid

    8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Bij mijn eerste heb ik getrakteerd aan alle collega's van mijn afdeling (stuk of 15) Van hun kan was er niets georganiseerd. Geen presentje of iets dergelijks. Is ook niet verplicht maar zag van vriendinnen om me heen dat die allemaal wel een soort van afscheid hadden. In mijn verlof tijd ook nooit iets van ze gehoord. Collega's zijn niet bij me op kraambezoek geweest. Ze zouden met teamleider mee maar uiteindelijk stond hij alleen voor de deur. Iedereen had iets anders/smoesjes. Uiteindelijk heb ik ook geen beschuit getrakteerd en was er bij terugkomst ook weer geen 'ontvangst'.
    Je kan je voorstellen dat ik bij mijn huidige zwangerschap eigenlijk geen zin heb in gedoe bij vertrek enzo. Ik ga collega's dan ook niet actief uitnodigen voor kraambezoek. Op mijn laatste werkdag zal ik spullen overdragen, dingen die ik mee moet nemen of moet printen ofzo doe ik die laatste dag. Verder kan ik nog wel wat werk doen. En misschien dat ik een koek trakteer bij de koffie maar verder ook niet.
     
  12. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Ik heb voor mijn collega's van mijn locatie getrakteerd.
    Mijn directe collega's op de groep hadden de groep versierd. Tussen de middag met de cliënten frietjes gegeten. 's middags was er een soort van receptie met hapjes en drankjes waarbij collega's en cliënten van andere groepen langs kwamen. Veel knutselwerkjes, kaartjes en cadeautjes gekregen.
     
  13. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Heb zelf wat gebakken en versierd met muisjes. Werd erg gewaardeerd en dan voelt het toch ook niet 's zomaar weglopen en tot de volgende keer
     
  14. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Wil wel wat doen, maar nog geen idee wat.
    Ga in ieder geval niet zomaar weg, wel even afscheid nemen :)
     
  15. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Ik heb koeken getrakteerd, even wat extra praatjes gemaakt, de minuten afgeteld en ben een uurtje eerder vertrokken :)
     
  16. Marisje89

    Marisje89 Fanatiek lid

    10 jun 2015
    1.660
    204
    63
    Parttime logistiek
    Ik ben de laatste werkdag 5 minuten binnen geweest. Kreeg m'n werkschoenen niet meer dicht

    Heb niks getrakteerd werk in een magazijn dus dat is niet te doen. Ploeg bestaat uit 35 mensen en dan nog uitzendkrachten.
    Wel toen ik terug kwam koeken meegenomen voor degene die het wouden en ben nadat ik terug ben gekomen warm onthaalt met heel veel praatjes heb echt m'n dag ermee gevuld.

    Degene waar ik op de vloer mee optrekt zijn op kraambezoek geweest of lunchen en mijn 2 teamleiders zijn nog geweest met een presentje
     
  17. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Ik heb getrakteerd op broodjes bij de lunch, had allemaal luxe broodjes laten beleggen en die meegenomen. Ook een fles champagne en verder lekker verse sinaasappelsap. Maar wij hebben een klein team, anders is het een duur geintje haha.
     
  18. MoedervanSafia

    MoedervanSafia Fanatiek lid

    10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ik twijfelde ook heel erg om te trakteren, maar toch besloten dit niet te doen.
    Ik werk op een open afdeling en wij hebben veel contact met verschillende afdelingen.
    Ik heb op mijn laatste dag een leuk kadotje gekregen en mijn directe collega's afscheid genomen.
    Het werk en mijn collega's zal ik vreselijk missen, maar als de kleine geboren is ga ik een keer langs en dan trakteer ik wel op wat lekkers :)
     
  19. Jedine

    Jedine Bekend lid

    2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Ik denk dat ik een grote schaal met roze snoep ofzo ga neerzetten, zeker weten dat dat zo op is! Ik zal mn collegas echt missen tijdens mn verlof dus zal vast nog wel een keer binnenlopen
    Wat wel raar is dat als ik terug kom we verhuisd zijn....
     
  20. jadie

    jadie Bekend lid

    18 aug 2016
    767
    209
    43
    ik heb getrakteerd op taart was al een aantal weken thuis maar ben elke 2 weken koffie wezen drinken. ik ben ambulance verpleegkundige en mocht na 26 weken niet meer werken wordt te zwaar werk. wel hebben we een enorme hechte groep collega's (je deelt ook veel samen). dus ik vond het wel erg leuk om elke 2 weken even koffie te drinken. op de dag dat ik officieel met verlof ging dus ook wezen koffie drinken en getrakteerd op taart. mijn vrouwelijk collega's (dit zijn er maar 6) zijn die week erop onverwachts binnen gelopen bij mij thuis met een high tea en cadeautjes als een soort van baby shower erg leuk en gezellig. ook nu krijg ik elke week wel appjes van vele collega's hoe het gaat en of ik het nog volhoudt. Ben me ook erg bewust dat ik hier ontzettend mee gezegend ben met deze club mensen als collega's, maar ik denk dat het bij het vak hoort je ziet en maakt zoveel dingen mee samen dat je ook echt hecht bent met elkaar.
     

Deel Deze Pagina