(te) traag kloppend hartje met 6 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaDeluxe, 15 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Wie heeft hier ervaring mee?
     
  2. Lelie4

    Lelie4 Actief lid

    10 feb 2008
    182
    0
    0
    Meis, ik heb er geen ervaring mee maar wat zij de gyn/vk?
     
  3. Janneke21

    Janneke21 Fanatiek lid

    25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Een hartje begint dan net te kloppen en klopt 2-3 dagen sowieso trager dan normaal.
    Gemiddeld begint het hartje te kloppen met 6 weken, dus zelfs met 7 weken kan het nog iets trager kloppen.
    Mijn gynacoloog zei dat dit heeeeeel normaal is, dat dat gewoon altijd zo is.
    Was bij mij dus ook zo, en niets om ons zorgen over te maken gelukkig. Ik heb trouwens donderdag een 2e echo en dan zal het hartje sneller kloppen.
     
  4. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Dankje, janneke, dat zijn geruststellende woorden. Hopelijk is dat bij mij ook het geval.

    @lelie, ja ze zei dat het kon omdat het hartje idd nét is begonnen met kloppen en het op gang moet komen OF het is toch niet goed en dan stopt het.
     
  5. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Misschien doen ze daarom wel zelden zo vroeg al een echo... om de aanstaande moeder niet ongerust te maken.

    Maar hopen dat de volgende keer alles goed is.
    Succes ermee hoor!
     
  6. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Wij hadden de echo meteen met 6 wk maar er is niks gezegd over een langzamer kloppend hartje of "opstarten" zeg maar.
    Het klinkt wel logisch...
     
  7. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik weet daar idd ook niks van elmo, maar goed, afwachten ;)
     
  8. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    als het echt niet goed was was het hartje nooit begonnen ;)
     
  9. Lelie4

    Lelie4 Actief lid

    10 feb 2008
    182
    0
    0
    En wanneer moet je dan weer terug? Het komt vast goed maar kan me voorstellen dat het erg spannend is hoor!

    Duim voor je!
     
  10. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Bij mij klopte het hartje, volgens echo 6 weken en 1 dag, het klopte snel en met regelmaat.
    Maar je hoort t vaker dat het gewoon goed zit met een traag kloppend hartje, idd vanwege het opstarten!
     
  11. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik mot 1 sepember terugkomen, dan pas...

    De 19e heb ik een intake dan ga ik aandringen dat ik echt eerder wil. Ik loop namelijk al een paar weken in heel erg spanning af te wachten.
    Ik had de 15e juli al een licht positieve test, 2 weken later kreeg ik een echo (zou dan 6 ween zijn dacht ik) ze zagen een vruchtzakje van 4 weken, eergister, dus weer 2 weken later weer een echo en ag ze dus een embryo van 6 weken met traag kloppend hartje, dát komt dus wel weer overeen met de echo van 2 weken daarvoor, alleen hoe kom ik aan die testen de 15e al....?
     
  12. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Misschien moet je maandag even bellen en zeggen dat je je erg veel zorgen maakt. Dan kunnen ze de afspraak voor de echo alvast naar de (of rond de) 19e schuiven? Het is ook zenuwslopend die eerste tijd...
     
  13. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Dat ben ik niet met je eens. Vriendin van mij had een goed kloppend hartje met 8 weken en met 12 weken een echo waarin het hartje gestopt was met kloppen.

    Maargoed dit wil dus absoluut niet zeggen dat het mis hoeft tegaan hoor volgens mij komt een traagkloppendhartje wel vaker voor!
    Als je ej zorgen maakt gewoon proberen de afspraak te vervroegen.
     
  14. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    Ben het ook met Essie eens, er zijn een heleboel hartjes wel ooit begonnen maar ook weer gestopt, helaas. Maar we willen mamadeluxe natuurlijk geen angst aanjagen. 6 weken is erg vroeg, dus het opstartargument klinkt erg aannemelijk. Ik heb ooit een vroege echo gehad bij 6wk3dg en ze zeiden toen vantevoren dat ik niet moest schrikken als ik nog niks zag, omdat het gewoon erg vroeg is.
    succes mamadeluxe!

    Amber
     
  15. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Dankjewel iedereen :)

    Ik heb officieel de 18e al een hele tijd een echo gepland staan...zal ik daar gewoon heen gaan..? Krijg ik vast dezelfde, die zegt vast, wat doe je hier :p
    Anders ga ik de 19e bij de intake aandringen dat ik eind komende week gezien wil worden, anders trek ik mijn haren uit van ellende :p
     
  16. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Ik zou even bellen dat je die afspraak al had staan en je toch zorgen maakt of je gewoon mag komen. Je zal zien...dan ziet het er een stuk beter uit!
     
  17. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Heb ik 2 keer gehad, bij de eerste en bij dit kindje.
    Bleek 1 week achter te lopen en toch had ik al vroeg een posi test.
    24 juni eisprong en 3 dagen voor nod (5 juli) al een posi test.
     
  18. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ja, alleen ben ik de 14e pas zwanger geworden blijkbaar....
     
  19. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Je kindje kan ook stil staan in de groei en later verder gaan.
     
  20. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    ja dat heb ik gelezen maar dat lijkt me niet goed....
     

Deel Deze Pagina