Lage HCG waarde

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Bruni, 20 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bruni

    Bruni Actief lid

    17 okt 2012
    487
    5
    18
    Hoi meiden,

    Ik zit in een hele onzekere periode en heb even wat ervaringen ofzo van jullie nodig. Ik kwam er vorige week per toeval achter dat ik zwanger ben. Ik heb twee weken gevloeid tijdens wat ik dacht mijn menstruatie, de eerste paar dagen zelfs heel flink. Ik was hiervoor bij de huisarts geweest en die nam niets verontrustends waar en een zwangerschapstest was negatief(dus geen miskraam). Een paar dagen later in een opwelling een test gedaan en warempel, hij gaf positief aan! Opnieuw naar de huisarts en hier weer een negatieve test, daarop gekozen voor een bloedonderzoek. Uit mijn bloedwaarden bleek ik een HCG van 46 te hebben en dus pril zwanger of een miskraam. 3 dagen later mocht ik daarom opnieuw voor een bloedonderzoek, mijn waarden waren gestegen naar 139. Een afspraak gehad bij de gyn omdat ze bang waren voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap ivm de lage waarden. Gelukkig bleek op de echo dat alles er goed uitzag, ook het baarmoederslijmvlies. Omdat met zulke lage waarden verder nog niets te zien is daarom opnieuw bloed wezen prikken 6 dagen later, wederom is het hcg gestegen en is nu 688. maar dit is alsnog aan de te lage kant. Morgen weer een echo. Weet iemand of je met zulke lage waarden al wat kan zien? en heeft iemand ervaring met een positieve zwangerschap bij zulke lage waarden en langzame verdubbeling? Ik weet niet precies wanneer mijn eisprong is geweest, ik neem in elk geval aan dat hij erg laat was ivm de bloedingen en de lage waarden. Ik wordt hier erg onzeker van :( Waarom kan dat ukkie niet gewoon een appje sturen met"alles is ok hierbinnen" ofzo, dat was toch een stuk makkelijker geweest.
     
  2. pukkiepower

    9 jul 2017
    75
    23
    8
    Vrouw
    hoeveel weken ben je nu ongeveer?
    ik was bij net 5 weken een hcg van 660 namelijk.
     
  3. Bruni

    Bruni Actief lid

    17 okt 2012
    487
    5
    18
    Gelukkig een tot dusver goede echo met vruchtblaasje gehad!! Ik weet niet wanneer mijn eisprong is geweest, omdat ik nogal rare korte cyclussen heb. De gyn heeft me op 4wk5dg gezet, maar gaf aan dat hcg wel wat laag is, dus is nog afwachten of het goed blijft gaan.

    Hoever ben jij nu pukkiepower?
     
  4. pukkiepower

    9 jul 2017
    75
    23
    8
    Vrouw
    Ik ben nu 5 weken en denk 4 dagen, dinsdag was is volgens de gyn krap 5 weken. Maandag een nieuwe echo
     
  5. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Vanaf 1000 hcg kun je echt iets zien op een echo. Het is lastig te zeggen of je hcg echt zo laag is aangezien je niet weet hoe lang je zwanger bent. Ik wist het wel exact ivm een terugplaatsing. Mijn hcg was met 4+2 90 en met 5 weken 890. Bovendien verschilt hcg per persoon én per zwangerschap heel sterk. Bij mijn zoontje had ik met 4+3 al 516.
    Ik vind je waarden niet heel slecht klinken. Wel is de verdubbeling wat traag maar wel binnen de grenzen. Het ziet er vooralsnog niet verkeerd uit, zeker niet omdat de echo ook een prima beeld geeft.
     
  6. Bruni

    Bruni Actief lid

    17 okt 2012
    487
    5
    18
    Spannend pukkiepower!! Hopelijk is er een goede groei te zien! Ik magzelf over twee weken weer voor een echo.

    @Saskia1984 Bedankt voor je reactie! De goede echo geeft me weer wat meer hoop.
     

Deel Deze Pagina