Lange autorit

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door xxmamaxx2016, 15 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxmamaxx2016

    xxmamaxx2016 Niet meer actief

    Hoihoi!

    Over een paar maandjes gaan wij op vakantie. Super veel zin in! Het is 10,5 uur rijden (zonder stops) dus uiteindelijk zullen we er langer over doen.

    We hebben een zoontje die dan 1,5 zal zijn :) heeft iemand ervaring met de rit in 1x te rijden? Ging dit goed? Had je achteraf toch liever een overnachting gewild? Verder nog tips ? ;)
     
  2. Glimmer

    Glimmer Niet meer actief

    Wij rijden dat elke zomer wel 1x eigenlijk. Altijd aan een stuk, wel pauzes maar geen overnachting. Proberen vaak rond een uur of 3 weg te rijden zodat de kinderen t grooste gedeelte slapen en verder laden we de iPad vol met filmpjes.
     
    xxmamaxx2016 vindt dit leuk.
  3. laurazoey

    laurazoey Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    wij hebben vorig jaar ruim 12 uur gereden met ons zoontje van toen 9 maanden en dit jaar gaan we als hij bijna 2 is praktisch dezelfde afstand afleggen maar de andere kant op.
    wij gaan snachts rijden zodat hij kan slapen voor het overgrote deel.
    we zijn dan zelf misschien wat minder fit maar hebben dat er wel voor over. kunnen in elk geval de dag ervoor nog even paar uur slapen en natuurlijk als de ander rijdt ook een poging doen
     
    xxmamaxx2016 vindt dit leuk.
  4. xxmamaxx2016

    xxmamaxx2016 Niet meer actief

    Oke fijn om te horen.. ik was even bang dat het niet te doen is om in 1x te rijden. Wij zijn ook van plan om in 1x.snachts te rijden. Ons zoontje is over het algemeen lekker rustig en tevreden. In de auto valt hij makkelijk in slaap. Gaat vast goedkomen :) is de 1e keer voor ons dus allemaal spannend :D
     
  5. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Dit! Een of twee keer per jaar. Wij vertrekken alleen rond 23:00 à 00:00 uur, zodat ze inderdaad de eerste uren slapend doorbrengen.

    Twee iPads vol filmpjes en spelletjes en dan komt het goed!
     
    xxmamaxx2016 vindt dit leuk.
  6. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier rijden we ook altijd in een keer; variërend tussen de 850 en 1250 km. Gaat prima.
     
    xxmamaxx2016 vindt dit leuk.
  7. Monique93

    Monique93 Fanatiek lid

    14 aug 2015
    3.160
    570
    113
    Wij rijden ook altijd in één keer, tablet mee en lekker veel te snacken :D. We hebben 1 keer een overnachting gedaan, maar dat vonden we juist heel onhandig met een kleine.
     
    xxmamaxx2016 vindt dit leuk.
  8. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.127
    15.190
    113
    Hier ook goeie ervaring met snachts rijden. Bij een stop bij de auto blijveb zodat die kan blijven draaien en ze doorslapen. En smorgens goed ontbijten ergens en aankleden.
     
    xxmamaxx2016 vindt dit leuk.
  9. xxmamaxx2016

    xxmamaxx2016 Niet meer actief

    Ben zo blij met jullie reacties. Ik kreeg een opmerking dat het echt niet normaal is om met een kind zo lang te rijden en zeeeeker een overnachting moest plannen. Dus ik begon even aan mezelf te twijfelen. ;) nu laat ik het los en gaan we de rit lekker in 1x doen
     
    Manque vindt dit leuk.
  10. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.046
    3.509
    113
    Vrouw
    Wij raden ook altijd ‘s nachts.
    Afgelopen zomer bijv. om 20.00 vetrokken, beide kinderen slapen prima in de auto en toen ze om 7.00 uur wakker werden, hadden we er ruim 1000 km op zitten. Uitgebreid ontbeten en toen de laatste 400km afgelegd met liedjes, filmpjes en gewoon kletsen.
    Afgelopen wintersport rond middernacht gaan rijden, toen ook weer rond 7.00 uur lang gestopt voor een ontbijt en spelen en om 10.00 uur waren we op locatie.

    Het enige nadeel vind ik dat ik van te voren niet altijd weet hoe uitgerust ik ben. Komt dus wel eens voor dat ik na een uurtje rijden weer wil wisselen, i.v.m. vermoeidheid. Man heeft dit ook wel eens. Nog maar 1x gehad dat we beide moe waren en toen gestopt en toen hebben we allebei een tijd geslapen in de auto.
     
    xxmamaxx2016 vindt dit leuk.
  11. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Dit doen wij ook. Echt van baby af aan al.
    Rond 4 uur gaan rijden. Ze zijn dan eerst even wakker, daarna slapen ze tot een uur of 8. Even er uit, ontbijten enzo.
    Verder spelletjes mee, iPads, schermpjes, veel lekker eten.
    We rijden de eerste dag meestal rond de 1100 km. De tweede dag nog 600 km.
     
    xxmamaxx2016 vindt dit leuk.
  12. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Wij rijden ook altijd in 1 keer. Heb toevallig dit jaar eens gekeken voor overnachting. Maar ik ben niet gek, betaal geen 200+ voor 1 nacht terwijl de hele vakantie goedkoper is dus wij rijden gewoon in 1 keer. Uur of 4 weg en dan zijn we er eind vd middag wel. Of miss iets eerder rijden ligt eraan hoe moe we zijn
     
    xxmamaxx2016 vindt dit leuk.
  13. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Dit jaar hebben we trouwens wel een soort van overnachting omdat we met de nachtboot gaan. Eerst dag rijden we naar Kiel en dan de volgende dan moeten we nog 4 uur in Zweden. Het lijkt me juist niks om de tweede dag dan weer in de auto te moeten, maar we gaan het zien.
     
    xxmamaxx2016 vindt dit leuk.
  14. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.228
    1.041
    113
    Hier rijden we altijd rond 12.00 uur in de middag weg, maar hebben er een caravan achter hangen. Dvd schermen achterin, tas met 20 kleine mini kadootjes van de action ingepakt, en om de zoveel km een klein kadootje geven, werkt hier prima :thumup:

    Wij overnachten altijd wel omdat we dan uitgerust op onze bestemming aankomen maar dat is maar net wat je zelf fijn vind.
     
    xxmamaxx2016 vindt dit leuk.
  15. Meisje@12345

    Meisje@12345 Fanatiek lid

    19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Nu 2 x gedaan met onze dochter Ging beide keren prima, het grootste deel hebben we s'nachts gereden, en ze heeft de hele nacht lekker geslapen. Veder filmpjes kijken, wat speelgoed achterin eten en drinken. We gaan dit jaar met 2 kids, vind het wel weer spannend hoor.
     
    xxmamaxx2016 vindt dit leuk.
  16. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.858
    7.805
    113
    Amsterdam
    Weet je wat ik zo grappig vindt dat iedereen dan zeg we rijden dan snachts slapen ze lekker etc. Maar opvallend dat normaal meteen iedereen begint te miepen dat je zulke kleintjes maar maximaal 2 uur in hun autostoel mogen zitten. Wat ik me dan afvraag halen jullie ze dan wel elke keer eruit?

    Wij rijden expres zon afstand in 2 keer met onze kleine. Aan het einde trekken ze het namelijk echt niet meer en wordt het voor jezelf ook echt heel onplezierig om dan te rijden. Wij rijden snachts niet omdat we dat zelf ook niet prettig vinden, je bent toch veel minder alert etc.
     
    Coortje88 en suus1983 vinden dit leuk.
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Wij gaan altijd in 2 keer. Zie er echt de lol niet van in om in 1 keer door te jakkeren en zeker als je het niet gewend bent om langere afstanden en ' s nachts te rijden, vind ik dat ook nog erg onverstandig.
    Bovendien ben je dan zelf helemaal kapot als je aankomt op bestemming, niet mijn ding.
    We plannen een leuke overnachting, met een mooie speeltuin of zwembad, zodat de kids lekker kunnen ontspannen en uitrazen. Ontbijten lekker uitgebreid en dan zijn we rond het middaguur lekker relaxed op de plaats van bestemming.

    We gaan ook wel eens een paar nachten overnachten, maken we er een mini vakantie van.
     
    ElizaR, cowgirl80 en Siepie85 vinden dit leuk.
  18. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.528
    6.219
    113
    zuid-holland zuid
    Wij doen op de heenweg altijd met overnachting. We hebben allebei onze slaap echt nodig, snachts doorrijden trekken wij heel slecht. Ik wil wel lekker fit van mn vakantie genieten. Mijn kinderen slapen ook niet lekker in een autostoel, het zijn allebei buikslapers. Een middagdutje ging nog wel, maar een hele nacht ging echt niet. Na een paar uur slapen werden ze dan wakker rond een uur of 23 en dan hadden ze echt nachtangst in de auto, heel boos en brullen en niet meer te kalmeren.

    Ik zoek wel altijd gewoon een goedkoop hotelletje/pension 200€ ga ik ook niet uitgeven hoor, maar het lukt voor 100€ eigenlijk altijd.
    De terugrit maakt eigenlijk niet uit, als we heel laat thuis komen is het ook best, kun je meteen je bed in.
     
    suus1983 en Siepie85 vinden dit leuk.
  19. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.046
    3.509
    113
    Vrouw
    Ik vind 4x per jaar (winter heen/terug en zomer heen/terug) lange tijd in de maxi cosi zitten geen probleem. Beide gingen ze met 3 maanden oud mee naar Oostenrijk en Frankrijk en zaten toen dus 10 tot 12 uur aan 1 stuk in de maxi cosi.

    Ik vind 2 dagen rijden dus echt niks. 2 dagen 6/7 uur in de auto zitten word ik slechter van dan 1x lang. En de dag na de nachtrit vind ik altijd prima te doen. Lekker bij het zwembad, camping ontdekken, minder door het dolle, de dag is zo voor bij. Oké de eerste avond wordt het niet veel later dan 21uur, maar dat vind ik niet erg.
     
  20. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier zou dat alleszins niet werken. Lekker veel snacken lukt niet want dochter wordt snel wagenziek. En geen van beide kinderen kijkt langer dan een kwartier naar een scherm in de auto. Dus dat helpt ook al niet. Zo'n lange autorit zou hier dus nooit een optie zijn, ook niet in stukjes.

    Maar gelukkig zijn er andere gezinnen met meer geluk. Dus veel plezier op reis!
     

Deel Deze Pagina