lange of korte gordijnen en welke kleur?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door silvana81, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silvana81

    silvana81 Fanatiek lid

    12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ik twijfel heel erg of we nu lange gordijnen moeten nemen dus tot de grond (verwarming zit dan achter het gordijn) of korte net iets over de vensterbank?
    en welke kleur wit of heel zacht roze?
    ik neig zelf meer naar wit omdat het al vrij roze is.

    Wat zouden jullie doen?

    Ik zal ook nog even een foto uploaden van het hoekje waar het bedje komt te staan
     
  2. silvana81

    silvana81 Fanatiek lid

    12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Dit is het hoekje waar het bedje met (roze) klamboe komt.
     
  3. tamaartj

    tamaartj Actief lid

    2 feb 2010
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi
    Wij hebben gekozen voor gordijnen boven de verwarming zodat de warmte er makkelijk langs kan in de winter. Ik vind zelf lange gordijnen wel leuker maar ach ik denk dat iedereen dat voor zich heeft toch?? en qua kleur zou ik denk ook voor wit gaan :)
    Kamertje ziet er trouwens heel leuk uit :D
     
  4. Puppy78

    Puppy78 Fanatiek lid

    16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    ik vind kamerhoge gordijnen veel mooier als korte gordijnen dus ik zou voor kamerhoog gaan. En ik zou voor wit kiezen, zodat het niet te druk wordt, het behang trekt al veel aandacht dus mooie witte gordijnen passen daar prima bij!
     
  5. Puppy78

    Puppy78 Fanatiek lid

    16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    nu ik zo naar het behang kijk zou lichtgrijs ook wel heel mooi passen denk ik.
     
  6. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Korte gordijnen zijn praktischer i.v.m. de warmte die anders tussen gordijn en raam blijft hangen. Zou wit doen; het is al vrij roze.
     
  7. marilouise

    marilouise Niet meer actief

    wij hebben nu kamerhoge gordijnen, we gaan verhuizen en ik ga nu voor korte het scheel enorm aan warmte de warmte blijft nu achter de gordijnen hangen
     
  8. Miffy77

    Miffy77 Fanatiek lid

    9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik vind lange gordijnen veel mooier dan korte. Voor jouw kamertje zou ik witte nemen, anders wordt het een beetje een overdosis roze denk ik (leuk kamertje trouwens).

    Op Julie's kamertje heb ik ook lange gordijnen, met daarachter de verwarming. Als de verwarming al aan staat boven, schuif ik gewoon de gordijnen wat van elkaar zodat de warmte er makkelijk vandaan kan. Achter de gordijnen zit toch nog een verduisterend rolgordijntje.
     
  9. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ik zou voor lichtgrijze/zilvere gordijnen gaan en kamerhoog. Indien nodig kun je de gordijnen altijd achter de verwarming stoppen (doen wij in ieder geval), vind kamerhoog veel mooier:)
    Zou in ieder geval geen roze pakken, dat wordt iets te veel..
     
  10. Puppy78

    Puppy78 Fanatiek lid

    16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Bovendien, als de verwarming aanstaat is dat meestal overdag, en overdag heb je niet de hele dag de gordijnen dicht. Dus voor de warmte zou ik zelf niet voor korte gordijnen gaan.
     
  11. emje

    emje Niet meer actief

    zelf vind ik kamerhoog gordijnen ook het mooist. maar toch zijn wij voor korte gordijnen gegaan. vanwege de verwarming maar ook vanwege de kosten.

    wij moesten dan wel verduisterende gordijnen hebben en zijn nu 350 euro kwijt aan de gordijnen (wel vanwege 2 grote ramen)
     
  12. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou gaan voor kamerhoge gordijnen.
    Staat veel mooier en je ziet de verwarming niet zo.
    Vind korte gordijnen altijd zo....uhmm hoe zeg ik dat netjes: zo goedkoop lijken.
     
  13. september08

    september08 Fanatiek lid

    20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Terwijl ik denk dat korte hier leuker staat.
    Zoveel raam, komt zo op je af en vergeet je bijna de knallende muur met behang?!
    Lang is voor de woonkamer leuk en mooier, maar wij krijgen dit straks ook en ik ga toch echt voor korte, omdat ik dit in deze situatie mooier vind
     

Deel Deze Pagina