Lange of onregelmatige cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Hansje, 31 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo dames,

    Wie van jullie heeft ook of een hele lange cyclus of onregelmatig. De laatste 7 maanden heb ik een cyclus van 41-41-34-60-33-30-33 dus op zich valt het nu wel mee, het is veel erger geweest. Maar daardoor wordt het toch wel erg moeilijk om te kijken wanneer je vruchtbaar bent. Zoals nu volgens mijn berekeningen (gekeken naar de laatste 3 cyclussen) moet ik bijna ongi worden maar als ik naar mijn lichaam luister (hoge baarmoedermond stand, rekbaar servixslijm, gevoelige borsten, steek aan mijn rechtkant gehad vandaag, etc) heb ik nu het idee dat ik mijn eisprong heb gevoeld. (deze heb ik nog nooit eerder gevoeld) Heel verwarrend allemaal.

    Komt dit herkenbaar voor? Hebben jullie nog tips?

    Groetjes Hansje.
     
  2. Misschien is het een idee om met ovulatietesten en/of temperaturen te beginnen?
     
  3. mamafaye

    mamafaye Actief lid

    30 jul 2007
    227
    0
    0
    hoi, ik heb dit ook gehad, mijn cyclus lagen de eerste 12 maanden tussen de 25 en 40 dagen.

    Toen heb ik getemperatuurd en ovulatietesten gedaan, dat geeft wel duidelijkheid.
    Door mk is mijn cyclus regelmatig geworden, maar ja is niet aan te raden.
    Ook ben ik nu bij de gyn en toen ik vertelde van mijn onregelmatige cyclus riep ze waarom ben je niet eerder gekomen..

    Dus misschien een idee om het eens met je ha te bespreken en je door te laten sturen?

    succes!
     
  4. Ik ben naar de ha geweest om mij voor te laten lichten. Hij gaf aan om eerst 3 maanden te gaan tempen en sex te hebben en na die 3 maanden terug te komen. Alleen mijn man en ik zijn net begonnen en als ik ga beginnen met tempen ben ik bang dat ik er echt 24/7 mee bezig ben. Mijn man en ik hebben dan ook afgesproken om dit eerste jaar het gewoon te proberen en kijken wat er gebeurt en dat we daarna altijd nog met tempen en ovulatietesten kunnen beginnen.
    Misschien roept deze uitleg misschien vragen op, maar was gewoon benieuwd wat andere vrouwen met een onregelmatige cyclus deden.

    In iedere geval bedankt.
     
  5. maar uh mamafaya,

    waarom zei je gyn dat van waarom ben je niet eerder gekomen? is het zo erg om een onregelmatige cyclus te hebben? want mij ha zei dat dit geen kwaad kon voor je vruchtbaarheid.

    groetjes
     
  6. Visjes

    Visjes Bekend lid

    2 jan 2007
    592
    0
    0
    Ik heb ook lange en onregelmatige cyclussen en ben sinds vorige ronde begonnen met tempen; wat mij wel extra rust brengt. Ik had mijn ei vorige maand al op dag 18. Maar goed dat ik weet dat ik em nu nog niet heb gehad anders ging ik volgende week alweer testen. Het houdt me nu ook veel minder bezig, terwijl je zou denken dat als je tempt het je altijd bezig houdt.
     
  7. C1ndy

    C1ndy Lid

    18 jan 2007
    42
    0
    0
    achterhoek
    hmm moet ik ook maar eens een gyn gaan bellen, want heb ook een heeeeeeeeeeeele lange cyclus.. :cry:
     
  8. guusje30

    guusje30 Actief lid

    19 jun 2007
    125
    0
    0
    Ik ben ook gaan tempen en ik denk dat het mij, net als bij visjes, juist meer rust brengt. Ik heb het idee dat ik meer inzicht in mijn lichaam krijg en minder onzeker ben. En als ik rare staatjes krijg, ga ik gewoon naar de huisarts, maar dan heb ik ook gelijk iets om mee te nemen. Toen ik laatst voor iets anders bij de ha was, heb ik het wel tegen haar gezegd en toen gaf ze mij ook het advies te tempen. Ze zei dat ik dat anders ook van de gynaecoloog moest gaan doen.
     
  9. silvana81

    silvana81 Fanatiek lid

    12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    hoi,

    ook ik heb lange cyclussen (35-43-29-33-38 en 92 dagen) en ben deze maand met ovulatietesten begonnen, maar daar begrijp ik ook niets van dus weet niet of dat nou echt heeft geholpen deze maand....ze zagen er iedere dag hetzelfde uit.

    hopelijk deze maand een wat kortere cyclus.

    groetjes silvana
     
  10. tearke

    tearke Fanatiek lid

    7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    hey

    ik had ook zeeeeeer lange cyclussen hoor:33-44.50.50en nu dus zwanger!
     
  11. Niet meer actief

    Ik kan je helaas niet helpen, want zit mijn eigen cyclus nog af te wachten.
    Ik denk dat ik de volgende ronde wel ga beginnen met temperaturen, om toch iets meer rust voor mezelf te krijgen.
    Vind dat wachten namelijk verschrikkelijk en wordt er helemaal gestressed van.

    Veel succes
     
  12. Fleur76

    Fleur76 Actief lid

    15 apr 2007
    167
    0
    0
    secretaresse
    Zuid Holland
    mijn cyclus is ook nog niet in orde.

    ben 14 april gestopt met de pil en pas 2 x ongesteld geweest ik had met een normale cyclus al 4 x ongesteld moeten zijn. nu ben ik bijvoorbeeld al 5 weken overtijd, dus een cyclus van al over de 70 dagen (weet het nie precies)
    zodra ik weer ongesteld ben wil ik ook gaan temperaturen, maar ik weet nie hoe dat werkt kan iemand me dat uitleggen?

    grtjes
    Fleur
     
  13. poohbear226

    poohbear226 VIP lid

    12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    kijk maar naar mijn onderschrift..zit nu op dag 159 en hoor vrijdag de uitslagen van vloed en sperma...
    ze denken PCO... tempen mocht ik mee stoppen en ovulatietesten wordt een dure bussines.
    Succes!
     
  14. Niet meer actief

    Misschien een rare vraag, maar zou jij uit kunnen leggen wat PCO is? Heb er nog nooit van gehoord.
    Ja ovuluatietesten wordt indd een dure hobby.
     
  15. poohbear226

    poohbear226 VIP lid

    12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Nou er zijn heel wat topics hier over PCO en het internet staat ook vol info...zoals dit:

    Zoals uit de beschrijvende naam polycysteus ovarium al blijkt, komen er bij dit syndroom vele cysten in de eierstokken (ovaria) voor. De cysten liggen daarbij langs de wand van de eierstok. Dit typische beeld kan met behulp van een zogenaamde echoscopie zichtbaar worden gemaakt.

    De cysten zijn eigenlijk onrijpe eiblaasjes, follikels genoemd. Normaal ontwikkelt zich eens per maand een follikel tot een rijpe eicel. Vervolgens vindt dan de eisprong (ovulatie) plaats. Bij vrouwen met PCOS groeien de follikels niet, of onregelmatig. Het gevolg daarvan is dat er geen, of een onregelmatige, eisprong plaatsvindt en hetzelfde geldt voor de menstruatie.


    Maar goed, morgen krijgen we de uitslag van bloed en sperma...dus dan horen we meer.
     
  16. Niet meer actief

    aaah ok, nu snap ik het.

    Dank je voor de uitleg
     
  17. Visjes

    Visjes Bekend lid

    2 jan 2007
    592
    0
    0
    Dat biedt persectief! Ik zie het alweer gebeuren dat m'n cyclus errug lang gaat worden... dit is een hoopgevend bericht! :)
     
  18. Visjes

    Visjes Bekend lid

    2 jan 2007
    592
    0
    0
    @Fleur, wat balen zeg dat je zo'n lang cyclus hebt!

    Tempen gaat zo: je moet dan elke ochtend voordat je opstaat temperaturen, en eigenlijk ook elke ochtend rond de zelfde tijd. Ik doe dat altijd tussen 7 en half 8. Op www.fertilyfriend.com kun je de gegevens invullen en kan FF voor je achterhalen wanneer je eisprong is geweest. Je temperatuur gaat dan 0,2 of 0,3 omhoog en blijft hoog totdat je ongi wordt / zwanger bent. Ik ben de vorige ronde pas op dag 14 begonnen omdat ik ook altijd lange cyclussen heb. Maar om op dag 70 te gaan beginnen is misschien laat, maar kun je eventueel doen om er alvast aan te wennen. Veel succes en ik hoop dat je snel ongi bent of een positieve test hebt!
     
  19. Roosje75

    Roosje75 Fanatiek lid

    1 aug 2007
    1.281
    0
    0
     
  20. Zora

    Zora VIP lid

    12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hoi Allemaal!

    Ikzelf ben eind februari gestopt met de pil. Daarna ontrekkingsbloeding gehad en netjes een maandje daarna weer ongi. Maar cyclus daarna duurde 76 dagen en nu zit ik alweer op 54 dagen en nog geen ongi te bekennen. :rolleyes:

    Zoals jullie waarschijnlijk weten is dit erg frustrerend. Is het verstandig om naar de huisarts te gaan? Of stuurt die met net zo hard naar huis? Iemand hier ervaring mee? :(:
     

Deel Deze Pagina