Lange reis voor de boeg, iemand tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mirjam2112, 28 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirjam2112

    mirjam2112 Niet meer actief

    Hoi,

    Wij gaan binnenkort naar Duitsland, wat inclusief stops een reis wordt van 'n uurtje of 5 / 6.

    Heeft er iemand tips om een baby te vermaken in de auto? Ik ga denk ik sowieso bij haar achterin zitten, maar ze kan zo weinig in de maxicosi terwijl ze juist heel erg bewegelijk is. Die 3 poppetjes voor haar neus heeft ze zo wel gezien denk ik :)

    En tijdens zo'n stop is het dan verstandig om haar even op 'n kleedje te laten spelen ofzo? Buiten is natuurlijk geen optie maar op de achterbank bijvoorbeeld.

    Hoe meer ik er over na ga denken hoe meer ik er tegenop ga zien eigenlijk, hopelijk kunnen jullie me overtuigen dat het wel meevalt?
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Jesper heeft een hekel aan autorijden eigenlijk, maar wij zijn wel op vakantie naar Tsjechie gegaan en dat ging wel goed. Wij zijn namelijk 's avonds om 19.00 uur weggegaan zodat hij lekker kon slapen.

    Ik zou in elk geval vlak voor haar slaapje weggaan en een vaak stoppen. Dan een lekker dik kleed meenemen zodat ze ergens in een restaurant ofzo op een rustig plekje kan spelen en even dr beetjes kan strekken.
     
  3. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Neem haar lievelings speeltje mee, een kleed waar ze even op kan liggen.. en voor de rest valt het met zo'n kleintje denk ik nog wel mee..
    Heel veel plezier.

    Vind het nu erger om weg te gaan.. ze haat autorijden.. na 10 minuutjes is het al brullen :confused:
     
  4. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    zo veel mogelijk rijden als ze slaapt en de pauzes houden als ze een tijdje wakker is en begint te jengelen.

    goeie reis!
    Amer
     
  5. Fleur1

    Fleur1 VIP lid

    14 apr 2006
    5.068
    0
    0
    Wij hebben zo'n spiegel die je om je hoofdsteun kan doen en zien ze zichzelf de grootste pret hebben ze ermee.
    Nu hebben we gelukkig kids die auto rijden heerlijk vinden . we gaan dan ook geregeld lekker met zijn alle mee met de vrachtwagen als we wel 100% zeker weten dat we 's avonds weer thuis zijn
     
  6. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm mja.. anne vond het in de maxicosi nooit ene probleem om lang onderweg te zijn
    die sliep meest van de tijd

    nu een autostoeltje waar het een stuk moeilijker slaapt kennelijk
    dus nemen we nu dr lotje en een bergje speelgoed, limonade en koekjes mee
    als ze niet slaapt word ze op een gegeven moment heel gefrustreerd van dat ze meot blijven zitten en das niet echt fijn autorijden zegmaar
     
  7. ladyrabbit

    ladyrabbit Bekend lid

    13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Misschien een nieuwe wagenspanner voor de gelegenheid :(
     
  8. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.152
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij zijn vorige week naar disneyland geweest. Over de heenweg hebben we, door file, 7 uur gedaan, in plaats van de verwachte 4,5 tot 5 uur! Dat viel nogal tegen. We hebben niet zo veel gestopt eigenlijk. Hoewel dat wel de planning was. Maar Fae hield zich erg goed. Veel geslapen, en als ze wakker was, speelde ze met mijn hand, of vermaakte ik haar door geluidjes te maken -van haar af en naar haar toe etc. En dat ging eigenlijk heel goed. Haar flesje gaven we ook rijdende weg. Tijdens de file heb ik haar op een gegeven moment toen ze begon te jengelen wel een tijdje bij me gepakt. Stoppen kon op dat moment simpelweg niet, hoewel we dat anders gedaan hadden op zo'n moment dat ze het zat was.

    In het restaurantje tussendoor hebben we haar lekker op een kleed op een tafel laten spelen ;) . Vond ze erg leuk en naderhand dus weer lekker slapen in de auto.

    Ik was achteraf echt supertrots op haar, dat ze het zoooo goed gedaan had!
     
  9. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    achterin zitten is wel een aanrader begrijp ik?

    wij gaan na de kerst naar oostenrijk
    dsu ik wil wel dat ze het beetje naar dr zin heeft in de auto :)
     
  10. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.152
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, ik heb een uurtje voorin gezeten en toen begon ze wat te jengelen. Omdat we toch een plaspauze hielden ;) ben ik toen maar gelijk achterin gaan zitten voor ze het echt zat zou zijn. Dus tja; het was op zich wel het fijnste, hoewel ik liever naast m'n partner had gezeten hoor ;) , qua gezelligheid, maar dit was eigenlijk toch wel het meest praktisch, omdat ik haar zo vrij gemakkelijk een beetje kon bezighouden.
     
  11. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    dice heeft laatst naar limburg zo'n 3 uur rijden de hele weg geslapen
     
  12. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle was vorig jaar 10 weken toen wij op vakantie gingen naar Zweden.. Hij had nog nooit zoveel geslapen als die dag... :) Hoe kleiner ze zijn hoe makkelijker je ze meeneemt op vakantie, vind ik. Dit jaar was het al moeilijker omdat hij langer wakker is en dan beziggehouden moet worden.. (lang leve de portable dvd speler!)

    Ik zou idd proberen om te rijden als ze haar slaapjes heeft. Ik weet niet of je naar een vakantepark of iets dergelijks gaat, maar misschien kun je regelen dat je eerder aankomt? (Wij doen dat ook altijd, maar wij huren altijd een huis via novasol, dan huur je van een particulier en bij Novasol kunnen en willen ze dat vaak wel voor je regelen) Dan kun je 's ochtends al vroeg aanrijden.

    Wij stoppen altijd als Jelle vervelend word en laten hem dan even spelen buiten de auto. Idd een kleed meenemen en haar gewoon ergens op de grond leggen. Op deze leeftijd kan dat nog.. :) HEt gaat er maar om dat ze even een andere houding hebben, zelf vind je het ook niet fijn als je uren min of meer gedwongen in dezelfde houding ligt..

    Veel plezier!

    Ps: Nog een tip: Maak je niet te druk, je zult zien dat het allemaal goed gaat. ;)
     
  13. fioontje

    fioontje Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
  14. Sijke

    Sijke Bekend lid

    wij zijn ook op vakantie geweest met een lange autorit waar ik nogal tegenop zag, maar is me alles meegevallen. A. was wel wat ouder, dus dat maakt misschien verschil.
    Tips: ruime planning nemen, zodat je extra pauzes kan doen als dit nodig blijkt te zijn. Een bandje of cd meenemen met rustige leuke kindermuziek, dat hielp bij ons op de momenten tussen slapen en actief spelen in, toch een beetje vermaak maar zo rustig dat in slaap vallen ook kan!
    Leuke (nieuwe) speeltjes meenemen.
    Bij je kindje gaan zitten.
     
  15. Poohbeer2

    Poohbeer2 Fanatiek lid

    17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Aaliyah is veel te druk met rondkijken naar buiten. Verder stoppen we elk uur en haal ik haar even uit de maxicosi. Lijkt me niet goed als ze de hele tijd in 1 houding zit.
    En ik heb vorige week speelgoed gekocht dat je aan de maxicosi kan vastmaken (dus kan het ook niet vallen tegen huilbuien) Aan de gordel. Het is van pluche en er zit een telefoon aan. Kostte 15,00 in de aanbieding bij trekpleister. Zit ook geluid enzo in. Ze krijgt het van sinterklaas. http://www.trekpleister.nl//pages/magaz ... x?token=-1
    Bladzijde 18-19. Misschien is dat wat. Zit ook een afstandsbediening bij om hem voor in de auto aan te kunnen zetten. Leek mij erg leuk omdat wij ook veel rijden. Familie verweg dus soms zitten we twee uur in de auto.
     
  16. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    tja uiteindelijk moeten we naar oostenrijk
    waren oorspronkelijk van plan snachts te gaan rijden.. maar het ziet er naar uit dat we de hele kerst thuis zijn
    dus allicht dat we dan overdag gaan rijden
    en tegen de tijd ze nukkig word is het dan ook wel tijd voor een heel lang slaapje (cq nachtrust)

    we denken er nog even over :)
    en we willen inderdaad ook zo'n speelding voor op het autostoeltje
    zo eentje waar de speeltjes aanvast zitten :)
     
  17. mirjam2112

    mirjam2112 Niet meer actief

    Bedankt voor de tips iedereen ! Zo te lezen hoef ik me er niet druk over te maken ;)
    We gaan naar vrienden en niet naar 'n vakantiepark dus we kunnen gaan rijden wanneer we willen maar ivm het werk gaan we waarschijnlijk 's middags rijden, dat we rond avondeten daar zijn.

    Ik ga maandag gelijk even kijken bij de trekpleister want haar knuffeltjes op de maxicosi heeft ze na 10 minuten wel gezien denk ik :D
     
  18. Talitha15

    Talitha15 Actief lid

    2 mei 2007
    238
    0
    0
    Wij gingen toen Lynde 10 weken was op wintersport naar Frankrijk. De heenweg hebben we op de helft overnacht (6 uur gereden), maar de terugweg niet (12 uur over gedaan). Ging super. Lynde heeft bijna de hele weg geslapen, in de auto sliep ze sowieso bijna altijd. Bij de stops gewoon haar flesje gegeven. We hadden ook mijn nichtje van 1,5 jaar mee en die is hyperactief, maar daar ging het zelfs super mee. speeltjes mee en gaan! En gewoon stoppen als het nodig is, neem je tijd. De terugweg zijn wij trouwens maar 3 keer gestopt!
     
  19. happynienja

    happynienja Fanatiek lid

    8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    goede tips hier.

    mijn ouders wonen in frankrijk en is zo'n 6 uur rijden, dus we gaan als de kleine er is ook regelmatig lang met de auto.
    dus hoop dat hij van auto rijden houdt straks.
    we hebben ook nog een hondje (jack russell) die dan ook mee gaat dus moeten even goed organiseren hoe we dat doen. we hebben trouwens ook nog een 'kleine' auto een opel corsa, dus is goed passen en meten.

    ik zat te denken om de achterbank gedeeltelijk om te klappen (zit in 2 delen) en dan de kleine op het stuk achterbank te zetten, en zelf/vriend met hondje aan de voeten voorin.

    is ook wel een idee om te kijken hoe veel ruimte de kinderwagen in beslag neemt achterin.
    en dan moeten we natuurlijk ook nog rekening houden met andere bagage.

    we zijn van de zomer met de auto op vakantie geweest, naar de camping en kon meer in dan we dachten maar toen was wel de hele achterbank om geklapt.
    toen hadden we ook hondje voorin bij onze voeten.
     

Deel Deze Pagina