langer verlof vs borstvoeding.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Blondie, 26 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

6 maanden zwangerschapsverlof: zou je dan langer doorgaan met het geven van borstvoeding?

Peiling gesloten op 10 okt 2018.
  1. Ja, want het einde van mijn verlof was voor mij de reden om te stoppen.

    19,0%
  2. Nee dat zou mijn motivatie niet vergroten.

    6,2%
  3. Nee want ik had een andere reden om te stoppen

    17,9%
  4. Nee want ik geef geen borstvoeding

    17,4%
  5. Nee, ik kon werken en borstvoeding geven prima combineren

    39,5%
  1. Blondie

    Blondie Fanatiek lid

    22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    In Nederland start 80% van de vrouwen met het geven van borstvoeding. Na 6 maanden geeft nog 25% borstvoeding.

    Ik ben benieuwd of de reden om te stoppen werkgerelateerd was voor jou en of je er anders in zou staan als je 6 maand zwangerschapsverlof zou krijgen.

    ( dit omdat ik deze cijfers mss kan gebruiken voor een opdracht voor mijn opleiding)
     
  2. Rian85

    Rian85 Fanatiek lid

    21 feb 2012
    2.830
    476
    83
    Vrouw
    Voor mij was het niet werk gerelateerd. Ben bij de eerste 3 gestopt ivm volgende zwangerschap en het teruglopen van de voeding.
     
    Blondie vindt dit leuk.
  3. Blondie

    Blondie Fanatiek lid

    22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    dank je. Zou je dan Nee voor me in willen vullen?
     
  4. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.169
    1.591
    113
    Vrouw
    Het zou het wel behoorlijk makkelijker maken.. maar het was voor mij bij beide niet de reden om te stoppen (heb nee gestemd). Oudste al eerder want het liep niet, jongste bv tot 10 maanden dus ook weer aan het werk nog bv gegeven
     
    Blondie vindt dit leuk.
  5. Rian85

    Rian85 Fanatiek lid

    21 feb 2012
    2.830
    476
    83
    Vrouw
    Had ik gedaan. Wilde mijn stem alleen nog mondeling toelichten:roflmao:
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  6. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.892
    25.243
    113
    Als ik borstvoeding zou geven dan zou werk absoluut een reden zijn voor mij om te stoppen. Kolven op het werk zie ik niet zitten.
    Maar ik vul de poll niet in want dit is een 'what if' en geen echte ervaring. In het echie ben ik namelijk na 4 dagen gestopt met geven.
     
  7. Blondie

    Blondie Fanatiek lid

    22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    helemaal goed! dank je voor je reactie!
     
    Rian85 vindt dit leuk.
  8. Jute

    Jute Fanatiek lid

    20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Ik heb bewust gekozen om geen borstvoeding te geven. Deze "lokker" zou mij niet overhalen om toch borstvoeding te geven.

    Moeders die heel graag borstvoeding willen geven maar die het niet lukt, wat zullen die ervan vinden dat bij wijze van hun buurvrouw langer verlof krijgt omdat zij wel borstvoeding kan geven?

    Zoals ik al zei heb ik zelf gekozen om vanaf geboorte flesvoeding te geven.

    Desalniettemin zou ik toch op mijn achterste benen staan en dan zou ik zelfs de discriminatiekaart durven trekken als dit ingevoerd zou worden. Want wat maakt dat ik minder recht heb om langer bij mijn (pasgeboren)kind te zijn dan een andere moeder die toevallig een andere keuze heeft gemaakt?
     
    jolien 1986, Zara75, Jessie80 en 12 anderen vinden dit leuk.
  9. Blondie

    Blondie Fanatiek lid

    22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    Beste Jute,

    Ik zoek alleen naar een verband tussen langer verlof en de motivatie voor het geven van borstvoeding. Of een vrouw meer of minder recht heeft op zwangerschapsverlof onderzoek ik niet en is in deze vraagstelling dus niet relevant.
     
    Dana1989, littlemunchkin, Zoe123 en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Volgens mij is het de bedoeling dat er gepraat word over het oprekken van het verlof in zijn algemeenheid. Niet alleen voor borstvoeding gevende moeders, maar voor iedereen. En dus ook niet als ‘lokker’ bedoeld. De discussie over hoe lang verlof / langer verlof (ook voor vaders), loopt al langer.

    Zou een beetje raar zijn he? Ten eerste mag je dat onderscheid niet maken. En ten tweede; wie gaat dat controleren? Dus die aanname, dat jij denkt, alleen 6 maanden verlof als je borstvoeding geeft, vind ik eerlijk gezegd een beetje wonderlijk...
     
  11. Appeltje22

    Appeltje22 Niet meer actief

    Met 6 maanden gestopt, hij beet me! Toen was ik er klaar mee :rolleyes:
     
    Madelie, Vitamientjuh, nizzie86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Nee ik heb 6 maanden bv gegeven.
    Kolven deed ik op mijn werk 3x.
    Met 6 maanden was ik er klaar mee aangezien mijn productie tijdens het kolven zo minimaal was dat het voor mij genoeg geweest was.
     
  13. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Ik heb de jongste 2 beiden 2,5 jaar borstvoeding gegeven. Beide keren was ik na 4 maand weer aan het werk. Het maakte voor mij dus niet uit. Het zou het wel makkelijker maken, kolven op het werk is niet relaxed.
     
  14. Blondie

    Blondie Fanatiek lid

    22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    haha wordt m'n volgende onderzoekje: Toen mn kind tandjes kreeg ben ik gestopt met bv... . :)
     
  15. Appeltje22

    Appeltje22 Niet meer actief

    Haha, mooi onderzoek :D
     
  16. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Haha hier niet hoor. Tandje met 4 maanden. Tot 2,5 jaar gevoed.
     
    Zoe123 en Blondie vinden dit leuk.
  17. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.352
    774
    113
    Vrouw
    Onze oudste tot 3 maanden bv gegeven maar dat liep voor geen meter.
    Bij de jongste liep het super goed vanaf het begin. Kolven tijdens het werken deed ik niet ik gaf ze rond 06.15 bv en daarna kolfde ik de andere kant. Ik was meestal rond 12.00 thuis van mijn werk (thuiszorg) dan kolfde ik alletwee de kanten en dan haalde ik haar op van kdv en gaf ze dan bv en kon ze naar bed. In de avonddienst deed ik dit ook zo en met 6 maanden wilde ze niet meer
     
  18. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Ik heb bewust gekozen om borstvoeding te geven. Gelukkig Ging dit mij ook heel makkelijk af en ben ik met 4 maanden weer aan het werk gegaan en toen op het werk gaan kolven.
    Natuurlijk was dit niet altijd ideaal omdat ik geen vaste werkplek heb op een dag maar al met al wel te doen. Ook de opbrengst bij kolven was erg goed dus nooit moeite gehad.

    Uiteindelijk heb ik tot 10 maanden gevoed en vanaf 10 maanden wilde mijn zoontje niet meer aan de borst drinken.

    Nu bij onze dochter hoop ik weer dat de borstvoeding goed zal slagen.
     
  19. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Ik ben pas na 6 maanden weer aan het werk gegaan (vanuit ww) maar dat heeft me niet doen stoppen. Ik heb een kdv gezocht in de plaats waar ik werkte op ruim een uur van huis. Ik voedde haar bij brengen, liep in de lunchpauze naar het kdv (500m) om te voeden en na werk voor ik naar huis ging voedde ik haar weer. Betekende wel dat mijn totale reistijd incl. brengen, halen, voeden etc. wel ruim 1,5 uur was, maar wilde zelf niet stoppen doordat ik weer ging werken. Op een gegeven moment de lunchvoeding gaan kolven, dat ging ook prima.
    Totaal tot bijna 18 maanden gevoed.

    De oudste heeft met veel ellende en slechte begeleiding helaas maar 1,5 week bij mij gedronken. Ik hoop dat ik bij de baby weer lang mag voeden :)
     
  20. Jute

    Jute Fanatiek lid

    20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Dat mag jij wonderlijk vinden...
    Mijn aanname kwam doordat er 2 keuzes stonden. Namelijk, "Ja ik zou langer doorgaan met borstvoeding geven" of "Nee het zou mijn motivatie niet vergroten"
    Nu er meer opties staan, is het duidelijker.
     

Deel Deze Pagina