zwangerschaps uitkering uwv?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Ramona82, 12 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramona82

    Ramona82 Fanatiek lid

    9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    zijn hier dames die weten of ik recht hebt op deze uitkering?
    Ik werk namelijk niet meer en heb ook geen inkomen en tot na de bevalling blijft dat zo...
    groetjes van Ramona
     
  2. Mamamarin

    Mamamarin VIP lid

    5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Dan heb je idd recht op verlof (vrijstelling van solliciteren) en een uitkering. Even op de site van het uwv kijken.
     
  3. Ramona82

    Ramona82 Fanatiek lid

    9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    ik heb al een paar x op die site gekeken maar ik zie alleen maar staan dat als je werkt of ww of bijstand hebt dat je dan die uitkering kan aanvragen :rolleyes: nou ja ik wacht nog even wat antwoorden af ;)
    groetjes van Ramona
     
  4. missgroovy

    missgroovy Niet meer actief

    ben je vrijwillig werkloos? dan heb je daar namelijk geen recht op.

    Als je ww hebt dan moet je je verlof aanvragen en dan gaat de ww over in een wazo uitkering en daarna weer ww (ls je daar nog recht op hebt)
     
  5. Ramona82

    Ramona82 Fanatiek lid

    9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    vrijwillig werkloos hahaha ja zo kan je het wel noemen en recht op ww heb ik niet , daar had ik net te kort voor gewerkt....
    dus dan heb ik eigenlijk niks aan die zwangerschapsverklaring :confused:
    groetjes van Ramona
     
  6. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Klopt! dan heb je dus nergens recht op....Ook niet op bijstand o.i.d. Verveldend dus voor je!
     
  7. missgroovy

    missgroovy Niet meer actief

    ligt eraan hoeveel je man/ vriend verdiend of je na de bevalling recht heb op ouder kind geld maar dat zou je bij de gemeente moeten navragen.
     
  8. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hoe lang ben je nu werkloos? en hoe ben je gestopt met je werk? als je zelf ontslag neemt heb je idd geen recht op ww, maar wél op zwangerschapsverlof, mits de vermoedelijke bevallingsdatum binnen 10 weken na einde dienstverband (verzekering) valt.
     
  9. Ramona82

    Ramona82 Fanatiek lid

    9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    ik ben al sinds eind maart werkloos , ik heb toen zelf ontslag gepakt....
    dus ik denk dat het duidelijk is <-- geen centjes voor mij :oops:
    dan weet ik tenminste dat ik die stapel papierwerk van het uwv niet hoef aan te vragen ;)
    bedankt alvast voor de antwoorden
    groetjes van Ramona
     
  10. LouLouLollita

    LouLouLollita Nieuw lid

    23 jul 2007
    1
    0
    0
    Hallo Dames, ik zit met een dillema. Ik ben sinds februari werkzaam bij mijn werkgever. Mijn contract loopt af eind augustus. Mijn werkgever heeft aangegeven dit niet te verlengen vanwege mijn zwangerschap. Ik had me in mei 4 weken ziek gemeld omdat ik overspannen was vanwege de situatie op mijn werk, en ik kreeg toen makkelijk een uitekering via het UWV omdat mijn werkgever mij daar had ziekgemeld. Straks in augustus (volgende maand al) moet ik dan een uitkering krijgen via het CWI wat lastig is vanwege alle informatie die zij willen en het papierwerk. Nou vraag ik me af of het niet slimmer is om mij nu ziek te melden op mijn werk. Dan krijg ik een uitkering via het UWV die mij en mijn gegevens dan na het aflopen van mijn contract automatisch doorstuurd naar het CWI. Is dit juist? Ik hoop dat er iemand is die mij kan adviseren want ik kan het me niet permiteren zonder inkomen te komen met mijn kleintje. :(: :cry: :(: Alvast bedankt! Lieve groet van Onsjes x
     
  11. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @louloulita: wanneer ben je uitgerekend?
    als ze je contract niet verlengen terwijl je al met verlof bent.. blijf je dat geld gewoon krijgen.

    zit je in de ww... dan krijg je ook een wazo-uitkering maar ik weet niet precies voor welk bedrag.
    je hoeft dan in ieder geval niet te sollicteren

    bel even naar het uwv.. als je er eenmaal doorkomt (tis daar telefonisch nogal druk) dan kunnen ze je heel snel helpen met al je vragen.
     
  12. Mamamarin

    Mamamarin VIP lid

    5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Probeer de reden van het niet verlengen op papier te krijgen. Zwangerschap mag volgens mij geen reden zijn.
     
  13. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Nee, klopt, maar toch gebeurd dit vrij regelmatig.
    Ben er zelf ook een voorbeeld van, contract beïndiging, wegens zwangerschap!.

    Ik heb geen contract, en al 2 maand geen betalingen gezien!
    Ben vanaf maart al bezig om uitkeringen etc. aan te vragen, en tot dusver nog niet gekregen!
    Terwijl ik hier wel recht op heb.

    UWV is vrij 'laks' om uitbetalingen te doen, heb ik nu in de gaten.
    Vooral als je het zelf aan moet gaan vragen.
    Gaat toch ruim 4 maand in zitten!

    Morgen bel ik er weer achteraan ( bel nu ong. 3x in de week, in de hoop dat ze er flauw van worden, en me eindelijk eens uit gaan betalen!)

    Aangezien ik alleenstaand ben ( wel een nieuwe vriend, maar die zie ik 1x in de week een keer), en geen werk meer heb.
    De rekeningen blijven wel binnen komen, en hebben geen begrip ervoor dat je nog steeds zit te wachten op een uitkering!
     
  14. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Owja, even een aanvullling :

    Mijn contract liep 6 dagen VOOR het begin van mijn verlof af! Dus dat was helemaal lullig!
     
  15. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @loran: das naadje ja :(

    hier nog de mazzel dat mijn werkgever alles mag aanvragen voor me
    daar was ik stiekum erg blij mee

    en bij verlengen (of niet) hoeft geen reden opgegeven te worden.
    dus ze mogen dan niet zeggen dat het ivm je zwangerschap is.. maar wel zonder opgaaf van reden niet verlengen.
    schiet je dus weinig mee op tenzij ze er echt niet in thuis zijn
     
  16. danielle1979

    danielle1979 Fanatiek lid

    1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    phff wat een ellende allemaal,en dat tijdens je zwangerschap.sterkte ermee
     
  17. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    mja iemand wees mij erop dat als je een uitkering krijgt.. het eigenlijk wel meevalt

    dat een hoop werkstress ivm overdracht en "zou alles wel goed zijn" en "hoe is het als ik terugkom" er namelijk niet is

    ergens.. zit daar wel wat in

    gelukkig gaat het goed met de economie.. dus er is werk genoeg op zich.
    hopen dat het ok daadwerkelijk goed gaat komen natuurlijk
    maar ik heb er wel vertrouwen in ergens :)
     
  18. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @LouLouLollita
    Ook al zit je in de ziektewet bij einde contract dan krijg je nog steeds een heel papier verhaal bij het UWV. Ik zit nu in een discussie over wel of geen 100% ziektegeld ivm ziekte ivm bevalling (ben ziek geweest). Toen ik nog bij mijn vorige baas zat kreeg ik zonder problemen 100%, heb ook gesprekken gehad met een arbo arts die het bevestigde. Maar nu gaat alles via een andere weg en krijg ik nog maar 70% (oke, ik ga hierover in beroep).

    En als ik dalijk uit de ziektewet ga en ww aan moet vragen dan moet ik weer opnieuw alle papieren invullen, van communiceren hebben ze nog nooit gehoord.
     

Deel Deze Pagina