Langere tijd tussen de flessen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door LW85, 9 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Onze zoontjes van 8 weken oud drinken 8 flessen. Heel graag willen we naar 7 flessen, of iig meer tijd tussen de flessen snachts. Al 6 weken (vanaf dat ze thuis zijn) slapen wij namelijk elke nacht maar tussen de 2 en 5 uur en het begint ons op te breken.

    Van de kinderarts mogen ze of 8x 65 en 8x75, of 7x 75 en 7x85ml, maar zelfs met een grote fles (dus 75 en 85) worden ze al ruim voor de fles wakker en blijven ze huilen en op hun handjes sabbelen tot ze weer een fles krijgen. Dus elke nacht is het
    om 23.15uur grote fles,
    om 01.45/02.15uur huilen dus weer een fles
    om 02.45 slapen ze weer
    om 05.00 weer huilen tot ze een fles krijgen
    rond 05.30 slapen ze weer
    om 07.30 staat zoontje (van 3 jaar) naast ons bed dat hij wakker is -_-

    Met een speentje kunnen we nog wel een half uur rekken, maar dan hebben we weer het probleem dat ze de speen regelmatig (ongeveer elke 5 a 10 minuten) verliezen en dan alsnog gaan huilen.

    Wat zouden jullie doen, snachts gewoon een nog grotere fles geven?

    Extra info: ze zijn prematuur (35 weken) en dysmatuur (1790 en 1895 gram) geboren. Bij de laatste weging (26-06) wogen ze 3200 en 2800 gram, ze volgen netjes hun eigen lijn maar zitten in de prematurencurve voor geboorte in week 35 op de onderste en een na onderste lijn.
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    Ehm
    Tsja ik weet niet of dat bij prematuren kinderen heeeel anders loopt maar ze hebben duidelijk honger dus ik zou ze gewoon meer geven.

    Ik zou gewoon elke fles dan 85 maken en dat aanbieden en kijken hoe het gaat.
     
  3. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik heb ook echt het idee dat ze echt honger hebben maar de kinderarts zei dat dat echt wel het maximum is en het beter is als ze ietsjes minder krijgen, maarja honger is honger toch?

    Overdag gaat het wel redelijk, dan zit er 3,5 a 4 uur tussen, maar ze hebben ook saonds hun wakkere uurtjes en huiluurtjes dus dan vebruiken ze misschien ook meer energie dan wanneer ze overdag liggen te slapen.
     
  4. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    Ja Nja waarschijnlijk zijn ze gewoon bezig met een inhaalslag??

    Ik zou ze in ieder geval geen honger laten lijden en dus meer geven :)
     
  5. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hoe lang duurt een fles? Minstens twintig minuten?
     
  6. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    De flessen doen ze wel 20 minuten over, de een krijgt er nutriton in omdat hij anders te snel drinkt. Als ze een keertje sneller zijn dan houden we ze nog even met de speen in bij ons.
     
  7. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Het langer slapen komt vaak vanzelf wel. De meeste kindjes gaan rond de 12 weken langer slapen in de nacht (niet allemaal natuurlijk).
    Als ze echt honger hebben dan is er weinig aan te doen dan ze gewoon te geven wat ze nodig hebben.
    Ook mijn zoontje komt af en toe met warme dagen nog voor een flesje in de nacht...
     
    LW85 vindt dit leuk.
  8. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Mijn neefje is een paar maanden terug ook met 35 weken geboren, wel een stuk zwaarder qua gewicht (2890 gram) en die ging naar huis met 7 flesjes van 70cc. Was toen net weer op geboortegewicht. Maar de eerste weken moest m'n zusje bijna elke week wel de flessen ophogen, hij was echt een inhaalslag aan het maken.
    Inmiddels is hij 3,5 maand (niet gecorrigeerd) en drinkt keurig 5 flessen van 150cc, passend bij z'n gewicht van bijna 6kg.
    Dus ik zou gewoon eens kijken wat er gebeurd als je langzaam aan gaat ophogen. Best kans dat ze eerst even teveel drinken volgens de richtlijnen, maar waarschijnlijk stabiliseert dit vanzelf. Zou dan om te beginnen 90cc aanbieden en dan op verzoek voeden. Welke fles gebruik je? Persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander van nutriton gebruiken omdat ze anders te snel drinken. Zou dan eerder kijken naar een andere fles/speen. Bijv. de dr. Browns prematuurspeen. Hoe langer ze over de fles doen, hoe langer ze verzadigd zijn.
     
  9. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Wat is de reden dat ze niet iets meer mogen drinken? Bij borstvoeding heb je bv niet eens door hoeveel ze werkelijk drinken..
    als je het met 10 cc verhoogt kan er toch niet zo veel mis gaan?
    Doe je het niet op elke fles maar wel de laatste bv om mee te beginnen en kijken hoe ze hem pakken?
    Zou het gewoon eens proberen. Volgens mij kan er weinig mis gaan.
     
  10. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Waarom nutriton en niet een juiste fles icm juiste speen?
     
  11. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Zelfs met prematuurspeen heeft hij zijn flessen in een paar minuten leeg. Nu met nutriton icm de kleinste speen gaat het prima.
     
  12. Hotsiflots

    Hotsiflots Fanatiek lid

    31 aug 2015
    1.538
    165
    63
    Full time mom
    Ik zou het gewoon blijven geven honger is honger mits je zeker weet dat het honger is en geen krampen (zelfde signalen als honger en de fles stilt de krampen voor even, hou dus wel altijd 3 uur tussentijd aan op deze leeftijd) nutriton zou ik niet geven het is alleen maagvulling en voor kindjes die spugen en zelfs voor relfux kindjes word het afgeraden ik zou voor een goede fles gaan ik gebruik de difrax fles speen maat s de dr brown schijnt ook goed te zijn hoewel die mij mijn tweeling niet hielp (er bestaat ook een prematuur speentje)

    Ik weet hoe het voelt die gebroken nachten, killing maar langer slapen komt vanzelf mijn tweeling is nu 10 maanden en komt SOMS nog in de nacht voor een fles en die geef ik gewoon, het is sinds een maand dat ze doorslapen maar het kan ook zo weer afgelopen zijn.
     
  13. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Met de dr brown en prematuurspeen heeft hij de flessen nog in enkele minuten op, 5 minuten gemiddeld, vandaar de nutriton. Kleinere/langzamere combinatie is er gewoon niet, dus een andere fles en speen is niet mogelijk. Krampen hebben ze gehad een paar weken terug maar nu lijkt het echt honger. Het is niet het uit krijsen van de pijn maar echt het dreinende huilen en sabbelen..
     
  14. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik denk dus oo kdat ze nu de inhaalslag aan t maken zijn. de groostet heeft m volgens mij net gehad want die kan wel 3,5 a 4,5 uur op een fles en laat soms wat staan nu
    We hebben de dr.browns met prematuurspeen maar dat gaat nog te hard, en een langzamere combinatie is er niet.. De nutriton zorgde de eerste dag voor krampjes, erna 2 dagen diarree/spuitluiers maar nu gaat dat super. Vorige week een keer nutriton vergeten erin te doen en toen was het gelijk de hik, krampjes en een hoop pijn :(
     
  15. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Laat maar. Lees het net.....


    Dat is wel heel snel...
     
  16. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Oké maar dan heeft hij dus ook wat symptomen van (verborgen) reflux, dus dan snap ik dat je nutriton toevoegd.
    Ik zou gewoon op verzoek blijven voeden en niet al te krampachtig zijn met de hoeveelheden, ze mogen best iets meer drinken als ze daar behoefte aan hebben. En krijgen ze er last van dan merk je dat ook en doe je weer even een stapje terug.
     
  17. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Wanneer heb je het advies van de kinderarts over een hoeveelheden gekregen? Als dat bij vertrek uit het ziekenhuis was, zijn ze ondertussen wel aan meer toe.
     
  18. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    hahaha nee dat was bij de laatste controle in het ziekenhuis! Toen ze naar huis gingen dronken ze 35ml en hadden ze een sonde. Het is toen al elke keer kleine beetjes opgehoopt in overleg met de verpleegkundige die 2x per week thuis kwam.
     
  19. Moeder-Duke

    31 mei 2017
    29
    0
    1
    Vrouw
    Ik weet niet of het bij prematuur kindjes heel veel anders werkt, maar toen de kleine van ons acht weken was dronk hij 6 flessen van 120 + 4. Wij hebben toen, verloskundige gaf dat aan, de laatste fles met 30cc + 1 verhoogd, zodat hij 's nachts wat 'verzadigder' is en dat pakte goed uit. Tegen ons is ook altijd gezegd dat de kleine geen honger moet hebben, maar dat hij wel onder een liter per dag moeten zitten.
    Maar goed zoals ik al aangaf, misschien werkt het bij prematuur kindje anders.

    Toen wij naar 5 flessen gingen (06.30 - 10.00 - 14.00 - 18.00 - 22.00), merkte ik dat de kleine ook vaak nog honger had en de vier uur er tussen te lang was. Rond de 3 a 3.5u kwam hij al, ook gerekt met speen maar zoals jij ook aangaf viel die er vaak uit en was het brullen.
    We hebben toen eerst de ochtend flessen verhoogd, uiteindelijk wel alle flessen verhoogd naar 180+6 want hij had gewoon honger.
     

Deel Deze Pagina