langvoedsters

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Yasmientje14, 10 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Mijn ervaring is dat iedereen sowieso een mening heeft en die graag ongevraagd met je wil delen ha ha.
    Ik heb onze oudste vier jaar gevoed waarvan twee jaar samen met de peuter. Peuter is met twee jaar gestopt in.mijn zwangerschap en ditmaal dus enkel de baby aan de borst.
    Ik heb er nooit geheimzinnig over gedaan maar er ook niet mee te koop gelopen. Wat mij betreft is het net zo vanzelfsprekend als het knuffelen en tandenpoetsen en dat bespreek ik net zo min met anderen
     
    Meisje89, Yasmientje14, manamana en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. janny

    janny Actief lid

    29 mei 2010
    333
    47
    28
    ik voed inmiddels bijna 7,5 jaar. Begonnen met de oudste die 6 jaar en 1 maand gedronken heeft, waarvan bijna 3,5 jaar samen met de middelste. Tijdens de zwangerschap van de jongste is de oudste gestopt. De middelste en de jongste drinken inmiddels bijna een jaar samen.
    Als er naar gevraagd wordt ben ik er wel open over, dat ik de jongste voed komt nog wel eens ter sprake maar dat de middelste ook nog drinkt weet nauwelijks iemand.
    Ergens snap ik ook wel dat er mensen zijn die het vreemd vinden, maar voor mij is het gewoon zo gelopen, vooraf was dat niet perse mijn plan:)
    iedereen mag zijn of haar mening hebben, maar ik vind het wel fijn wanneer men mij in mijn waarde laat:thumup:
     
    hoop28, Meisje89, manamana en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    He wat tof zeg! En ook dat ze haar techniek niet is verleerd!

    Ik had heel graag lang willen voeden, maar door nursing agitation en de wens voor een tweede (en in de mmm mogen wij bij ons ziekenhuis geen bv geven en zonder mmm kan ik niet zwanger worden) zijn wij ,met 1,5 jaar op mijn verzoek afgebouwd.

    Het is heel dubbel, ik mis de fijne bv momentjes, maar mis het geklier, getrek en gesabbel dan weer helemaal niet. Maar af en toe.. moet ik nog wel een traantje laten hoor. Ik hoop als ik zwanger raak van de tweede hij ook weer voor 1 voeding zou willen komen, maar ik denk dat hij te jong gestopt is.
     
    Yasmientje14 vindt dit leuk.
  4. manamana

    manamana Fanatiek lid

    30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Mijn jongste (2 jaar en 3 maanden) drinkt ook nog graag aan de borst, geen idee wanneer we ermee gaan stoppen. De oudste stopte tijdens mijn zwangerschap van de jongste, maar dat gaat nu niet gebeuren ;).

    Er zijn weinig mensen die weten dat ik nog voed. Ze drinkt ook alleen thuis op vaste momenten: ‘s morgens en ‘s avonds en soms voor haar middagdutje. Ik loop er niet mee te koop, maar als iemand ernaar vraagt, ben ik er wel open over.
     
    Yasmientje14, janny en Fristi2012 vinden dit leuk.
  5. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Het is idd wel fijn dat als mijn borsten vol zitten ik een beroep op haar kon/kan doen tegenwoordig is het gelukkig veel beter afgestemd.
     
  6. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Mooi hoe je dat beschrijft, maar wel een vraagje: als je dus in een vollere ruimte zit (feestje, pretpark oid) en je kleintje (oudere) vraagt om een slokje, geef je dit dan of stel je het uit tot een rustiger moment?
     
  7. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Ik hoop het ook voor je! Mijn dochter stopte met 10 maanden op eens aan de borst (ook met eten) en kreeg ik nooit meer terug, heb tot haar tweede jaar afgekolfd. Tot haar zusje werd geboren.... toen kon ze het opeens weer wel, grappenmaakster ;) Jouw kleine is dus veel langer live gevoed.

    Ik lees al van twee meiden hier over nursing agitation... lijkt me zwaar hoor, petje af!
     
  8. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    @Yasmientje14
    Ik voed op verzoek. Voor mijzelf betekent dit dat ik de eerste jaren vooral op verzoek van de baby / peuter voed.
    Bij grote peuter voedde ik ook op mijn verzoek omdat die dat cognitief kon bevatten en ik niet half bloot wil zitten terwijl mn peuter ballorig-activiteiten uitoefent onder het drinken

    @nursing aversion
    Heel heftig vond ik dat zelf. Twee jaar gevoed met aversion en daarom ook bij de oudste helaas op mijn verzoek gestopt .
     
  9. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Wow 2 jaar! Heftig hoor. Bij mij begon het gelukkig pas met een maand of 10, maar was er tegen de 15 maanden wel echt klaar mee, zag vaak echt op tegen de voedingen en hij dronk nog 10-15 keer per dag/nacht. Heb je het bij alle kinderen gehad? Of ging het op een gegeven moment weer weg?
     
  10. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    @honkeytonk
    Ja was heel heftig. Onze oudste had hevige intoleranties en allergieën dus ook echt nood aan moedermelk maar ik zal niemand aanraden zo lang met aversion te voeden. Het heeft ook een heel grote schaduw op m'n eerste bv-belevenis geworpen.
    Bij de middelste kwam het helaas weer terug en nu bij baby nog niet gelukkig
     
  11. mommyof3boys

    23 jun 2018
    62
    107
    33
    Vrouw
    Ik heb 14 maanden borstvoeding gegeven.
    Toen was het klaar. Hij wilde zelf niet meer dus was blij dat ik hem heb kunnen geven wat ie wilde.
    Soms mis ik het wel nog
     
  12. brocante

    brocante Bekend lid

    27 aug 2013
    645
    811
    93
    Even inbreken met een vraag...
    Als je dan nog maar 1 of 2x per dag zou voeden, blijft er dan wel productie?

    Tof dat jullie zo lang kunnen voeden!
     
  13. janny

    janny Actief lid

    29 mei 2010
    333
    47
    28
    Na verloop van tijd wordt je productie stabiel. Meestal zo rond de 9 maanden. Een voeding overslaan zorgt dan niet direct voor stuwing meer en een dip (je). Je productie kan dan wel wat hebben en reageert niet meer overal gelijk op.
    Ook met minder voedingen per dag blijft je productie dan op gang. Laat je je kindje zelf bepalen dan wordt het vaak geleidelijk minder. Wanneer 2 voedingen per dag voldoende is om de productie op gang te houden is per vrouw verschillend.
    Mocht je er verder nog wat over willen lezen, op www.eurolac.net staat het mooi beschreven in een column met de titel: stabiel.
     
    brocante vindt dit leuk.
  14. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    @brocante idd wat @janny zegt!

    @Katenhond heftig hoor, mijn vriendin heeft er ook mee te maken gehad en nu zwanger van de tweede, ik zal haar doorgeven dat het kennelijk dus wel kan wisselen van borstvoeding tot borstvoeding, of je er last van krijgt.
     
  15. Aaf88

    Aaf88 Bekend lid

    26 okt 2012
    596
    279
    63
    Mijn oudste en middelste hebben tot 4 jaar en tot 2 jaar gedronken, toen was ik een paar weken zwanger van de derde en was ik er opeens helemaal klaar mee. De middelste dronk toen ook nog veel s nachts, dat speelde voor een groot deel mee in mijn beslissing toen. De oudste is een paar weken gestopt toen ik zwanger was de middelste, maar pakte het probleemloos weer op haha. De jongste drinkt nu 8 maanden.
     
    Yasmientje14 vindt dit leuk.
  16. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij ons is het net zo gegaan. 2,5j gevoed. Op door de zw en hij nam het verrassend goed op. Toen zn broertje geboren werd was het echt de babys melk hij hoefde écht niet meer. Hij was nu een grote jongen. En bv, de babymelk is nu vieze melkjes volgens hem:roflmao::roflmao:
     
  17. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.431
    2.867
    113
    Ik hoop dat het hier ook zo gaat dan. Als zijn grote zus zegt dat als de baby geboren is er melk komt voor de baby, zegt mijn zoontje "nee mijn melk!"
     
  18. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Hier hielp het om aan te geven dat de baby nog niks kon eten en dus wel melk moest drinken. Maar mama heeft genoeg voor jou en de baby.
     
  19. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Mijn dochter wordt begin oktober 2 en krijgt nog steeds een vijftal 'voedingen' (of eerder borstmomentjes) op een dag: 'smorgens en 's avonds, voor en na haar middagdutje en meestal nog ergens tussenin ook :p Ik zie haar nog niet direct uit zichzelf stoppen. De laatste tijd begint ze wel vaker water of volle koemelk tussendoor te krijgen, maar daarvoor interesseerde haar dat niets. Ik begin er stilaan wel een beetje genoeg van te hebben af en toe, maar ik wil haar ook niet dwingen om te 'moeten' stoppen. Zo dubbel he...
     
  20. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    @moby123 Mijn ervaring is dat ze vanzelf minder borstvoeding drinken en meer ander drinken.en dan uit zichzelf er niet meer om vragen. Al zal de hitte van nu daarin niet helpen.
     

Deel Deze Pagina