Last van darmen rond 5/6 weken

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Love123, 21 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Love123

    Love123 Actief lid

    7 dec 2016
    138
    9
    18
    Hoi Allemaal,



    Sinds 1,5 week weet ik dat ik zwanger ben. Ik ben nu ongeveer 5,5 weken.



    Sinds gisteren heb ik echt ontzettend last van mijn darmen, er zit volgens mij ook veel valse lucht in mijn darmen wat er soms maar moeilijk uit wil. Gisteren en vanochtend trok het soms ook helemaal door naar mijn benen.



    Sinds vanochtend is mijn achterwerk zeg maar ook helemaal gevoelig, het zitten doet me soms ook gewoon pijn. Ook het kracht zetten als ik naar het toilet ga voelt niet heel fijn (sorry zo op de vroege ochtend).



    Herkent iemand dit? Ik ben vorig jaar ook zwanger geweest maar heb toen een missed abortion gehad, hier kwamen we met 11 weken pas achter. Ik had toen wel erg veel last van mijn borsten wat ik nu niet heb maar dit met mijn darmen herken ik niet..
     
  2. Love123

    Love123 Actief lid

    7 dec 2016
    138
    9
    18
    Ik ben net weer voor de derde (!) keer naar de wc geweest deze ochtend. Het deed weer pijn bij het kracht zetten en ik had een beetje bruinig bloed verlies, dit denk ik uit mijn vagina. Ik vind dit toch allemaal wel erg eng.
    Misschien vanmiddag toch maar even de vk bellen om te vragen of ik deze week al langs kan komen voor een echo.
     
  3. Number2

    Number2 Fanatiek lid

    10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    onder invloed van je hormonen gaan je darmen langzamer werken. de kans op verstopping is dan heel groot. goed blijven drinken (2 ltr liefst water) en bij aandrang even naar het toilet gaan. NIET gaan persen want dan is er kans op aambeien. je baarmoeder hals is heel erg doorbloed en kan, bij harde ontlasting en persen, makkelijk gaan bloeden. onschuldig maar wel eng. probeer dus niet te hard te persen.
    ikzelf heb veel darm problemen gehad in de eerste 12 weken. wat erg goed helpt is Roosvice laxo. ook kun je aan je huisarts vragen om vezelzakjes (metamucil) of forlax. dit helpt je darmen om je ontlasting weer wat makkelijker te laten komen en geheel veilig tijdens je zwangerschap. Niet mee blijven lopen want onder invloed van de hormonen zal het alleen maar meer worden de komende weken.

    succes meiden!
     
  4. Love123

    Love123 Actief lid

    7 dec 2016
    138
    9
    18
    Dankje number. Stelt me gerust. Ik ga straks meteen roosvice laxo halen. Ik ga dinsdag op vakantie en heb geen zin om dan hier zo erg mee te zitten. Hopelijk gaat de roosvicee helpen.

    Ik heb geen diaree of harde ontlasting, wel normaal alleen moet ik te veel kracht zetten om het eruit te krijgen.

    Ik heb nu zelfs gewoon pijn daar met zitten of als ik moet gaan lopen. Is dat ook normaal?
     
    Number2 vindt dit leuk.
  5. Number2

    Number2 Fanatiek lid

    10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    Dit zal ook een combinatie van verhoogde doorbloeding en oprekken van je banden. bij pijn geeft je lichaam aan dat je ietsje rustiger aan moet doen. ik heb nog steeds dat ik met gaan zitten en opstaan een beurs gevoel heb maar het schijnt er wel bij te horen. je kunt als je veel twijfelt altijd even je verloskundige bellen maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. alleen bij helder rood bloedverlies en krampen maar zo te horen heeft het echt met je hormonen te maken en de veranderingen in je baarmoeder en darmen.
    het feit dat je kracht moet zetten om het eruit te krijgen is wel een beetje een teken dat je darmen trager werken. de laxo zal je echt helpen. ze verkopen het bij bv de etos bij de baby spullen of bij de natuurproducten etc bij de AH.
     
    Love123 vindt dit leuk.
  6. Number2

    Number2 Fanatiek lid

    10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    en geniet van je vakantie Meis!! heerlijk vooruitzicht
     
    Love123 vindt dit leuk.
  7. Love123

    Love123 Actief lid

    7 dec 2016
    138
    9
    18
    Dankje voor je berichten. Ik ga het even rustig aan doen, al doe ik op het moment ook niet zoveel eigenlijk. Het opstaan en gaan zitten is wel wat pijnlijk idd haha..

    Bij mijn zwangerschap vorig jaar had ik deze klachten niet. Wel was ik heel erg misselijk en heb ik bijna twee weken ellendig op de bank gelegen. Ik hoop dat dat deze keer aan me voorbij gaat. Ben zo bang dat ik op vakantie ziek ga worden.

    Heb gisteren voor de zekerheid suprimal pillen gekocht, die schijnen bij sommige te werken tegen misselijkheid en mag gebruikt worden bij zwangerschap..
    Ppff.. Kan niet wachten tot de eerste 12 weken voorbij zijn :D
     
    Number2 vindt dit leuk.
  8. Babyluvv

    Babyluvv Fanatiek lid

    28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik heb tot ongeveer week 14 echt last van mijn darmen gehad.. De hele dag waren mijn darmen druk aan het borrelen. Ook veel lucht en veel naar het toilet.
     
    Love123 vindt dit leuk.
  9. Pstjepiet

    Pstjepiet Bekend lid

    16 okt 2015
    667
    367
    63
    Hier ook nog steeds enorm last. Veel lucht ook, en daardoor soms ook enorme buikpijn.
     
    Love123 vindt dit leuk.
  10. Love123

    Love123 Actief lid

    7 dec 2016
    138
    9
    18
    Is het bij jullie ook zo dat je op een gegeven moment bijna geen kracht meer kan zetten. Ik heb het al met plassen dat kracht zetten al pijnlijk is, de pijn voel ik dan bij m'n achterwerk :confused:
     
  11. Love123

    Love123 Actief lid

    7 dec 2016
    138
    9
    18
    Zelfs het hoesten voel ik :(
     
  12. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.639
    3.012
    113
    Vrouw
    Ja ik voelde zelfs een drempel opfietsen haha.

    Ik herken het darmen verhaal helemaal. Als ik ui had gegeten was echt helemaal niet te doen.

    Ik trok helemaal wit weg en kwijlde zowat van de buikpijn. Hoort er bij! Over een paar weekjes is het weer minder!
     
    Love123 vindt dit leuk.
  13. Love123

    Love123 Actief lid

    7 dec 2016
    138
    9
    18
    Bedankt prettykitty. Stelt me gerust :D
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  14. Shenanigans

    Shenanigans Actief lid

    10 jan 2017
    132
    7
    18
    NULL
    NULL
    Herkenbaar van mijn eerste zwangerschap. Wat je ook doet, niet persen! Andere tips zijn ook goed, veel drinken, Roosvicee laxo. Let ook op wat je verder eet en drinkt (Google maar eens).

    Hoop dat het snel over is.
     
  15. Love123

    Love123 Actief lid

    7 dec 2016
    138
    9
    18
    Vandaag gaat het al beter met de datmen gelukkig. Alleen had ik vandaag heel donkerbruin bloed in mijn inlegkruisje. De afgelopen dagen ook al dagelijks een drupje of twee bruin verlies gehad. Zijn er meer die dat hebben gehad maar die toch een gezond kindje op de wereld hebben gezet/nog zwanger zijn?
     
  16. Number2

    Number2 Fanatiek lid

    10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    het is niet ongewoon om donkerbruin bloed te verliezen in de eerste weken van je zwangerschap. dit is oud bloed en kan van de innesteling afkomstig zijn of nog van eerdere druk op je darmen en hierdoor bloedverlies van je baarmoedermond. mocht het meer worden dan kun je altijd je verloskundige bellen natuurlijk! Het kan een aantal weken aanhouden af en aan.
     
  17. Love123

    Love123 Actief lid

    7 dec 2016
    138
    9
    18
    Bedankt. Ik houd het goed in de gaten. Maar het blijft spannend hoor, ondanks de positieve reacties. Misschien bel ik toch even om een echo voor ik op vakantie ga volgende week. Ik heb namelijk ook totaal geen gevoelige borsten wat ik de vorige keer wel had.
     
  18. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Gee zorgen maken hoor. Met mijn MK had ik al de week voor nod (!) gevoelige borsten. Ben nu 5w en heb nu weer sinds 4 dagen een beetje pijn in mijn borsten. Was dus ook 4 dagen compleet weggeweest. Raakte natuurlijk gelijk in de stress maar blijkbaar komen en gaan de kwaaltjes. Wie weet heb je er morgen of volgende week weer last van.

    Wat betreft darmen heb ik ook last van, vorige week elke ochtend diarree gehad en sinds vandaag last van verstopping. Ga van het ene naar het andere uiterste. Blijkbaar hoort het erbij.
     
  19. Love123

    Love123 Actief lid

    7 dec 2016
    138
    9
    18
    Niet in dit topic gemeld maar wel in mijn andere topic. Mijn zwangerschap is toch uitgelopen op een miskraam met zes weken.
     
  20. Number2

    Number2 Fanatiek lid

    10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    oh nee... sterkte meis
     

Deel Deze Pagina