Late eisprong en zwangerchapskansen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MamaMiaatje, 14 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

    MamaMiaatje Bekend lid

    11 feb 2008
    887
    0
    0
    Hallo,

    Wie heeft er een late eisprong en daarbij een normale cyclus van 28 á 29 dagen?
    Kun je dan wel zwanger raken of is de kans kleiner?
    Met late eisprong bedoel ik zo rond dag 20/21.
    Wie heeft er ervaring mee?
    Mijn eisprong is volgens mij elke maand op een andere dag.

    Groetjes.
     
  2. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Een late eisprong kan helemaal geen kwaad, dan kun je net zo goed zwanger worden als ieder ander. Alleen moet je luteale fase (periode tussen eisprong en ongi) wel lang genoeg zijn, namelijk minimaal 10 dagen. Als je een kortere fase hebt, wordt je baarmoederslijmvlies veel te snel afgebroken en daardoor kan een bevruchte eicel niet innestelen.

    Als je eisprong op dag 21 is en je ongi wordt op dag 28, dan heb je een luteale fase van maar 7 dagen, wat veel te kort is. Dus dat zou ik zeker in de gaten houden en desnoods eens navragen bij de huisarts.
     
  3. MamaMiaatje

    MamaMiaatje Bekend lid

    11 feb 2008
    887
    0
    0
    Hoeveel dagen moet de luteale fase minimaal zijn dan?
     
  4. Happyme

    Happyme Actief lid

    6 mei 2008
    375
    0
    0
    Normaal vind je innesteling na ongeveer 7 dagen plaats, dus 8 a 9 dagen is mimimaal, maar 10 is wenselijk en 14 dagen wordt als richtlijn gehouden bij een 'standaard cyclus' (28 dagen cyclus, eisprong op dag 14, en dan 14 dagen luteale fase gevolgd door menstruatie).
     
  5. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    De luteale fase moet minimaal 10 dagen zijn en maximaal 18.
     
  6. alien

    alien Niet meer actief

    Hoi!
    Mijn eisprong is ook laat bij een cyclus van 28 dagen. Eisprong ongeveer op dag 17. Mijn LF is dan dus ongeveer 11.
    Ik ben al eens eerder zwanger geworden met deze LF dus hoop dat het nu weer lukt!
    Groetjes en sccs!
     
  7. Troetelbeertjes

    Troetelbeertjes Fanatiek lid

    26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hey,

    Ik heb het toevallig vorige week aan mijn gyn. gevraagd. Zij zei dat de luteale fase minimaal 9 dagen moet zijn.

    @Mayaa: hoe bepaal je je eisprong dag?
    Veel succes met zwanger worden iig!
     
  8. MamaMiaatje

    MamaMiaatje Bekend lid

    11 feb 2008
    887
    0
    0
    Met ovulatietesten, maar tot nu toe nog niet positief en zit al op dag 18. :(
     
  9. Troetelbeertjes

    Troetelbeertjes Fanatiek lid

    26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Als je toch zeker lijkt te weten dat je lf onder de 9 dagen is, is het misschien iets om na te vragen bij de ha denk ik. De mijne is waarsch. ook kort (10 dgn, wel lang genoeg), maar ik ben nog te kort bezig om iets zeker te weten...

    Succes!
     
  10. angelbaby

    angelbaby Fanatiek lid

    Heb je andere maanden ook met ovulatietesten getest of is dit de eerste maand? welk merk gebruik je? Hoe lang geleden ben je met de pil gestopt?

    Dit zijn even 3 vragen die als eerste bij me opkomen...

    Als je nog niet zo lang geleden met de pil gestopt bent, kan het best zijn dat je cyclus nog niet regelmatig is en dat dit een langere cyclus gaat worden.
    Verder is niet ieder merk van ovulatietesten even betrouwbaar... Sommige vrouwen krijgen ook uit betrouwbare merken nooit een positieve test... Het is dus zo allemaal wat lastig te beoordelen.
     

Deel Deze Pagina