Leeftijd en zwangerschap

Discussie in 'De lounge' gestart door Kiki, 26 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik ken eigenlijk maar 1 oude moeder... :)

    De eerste kreeg ze met 34, de tweede met 36, de derde met 38 en de vierde met 40!

    Die vierde ben ik en ik ben hartstikke trots op deze moeder, ze is namelijk toevallig wel mijn moeder! :D :D

    Groetjes van Kiki
     
  2. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    hahahahaha :)
    groot gelijk dat je harstikke trots bent!!
     
  3. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    en dat was vast een hele fijne mama! :D
     
  4. liselotje

    liselotje Bekend lid

    17 sep 2005
    548
    0
    0
    limburg
    Hoi hoi
    Nog even mijn mening delen....
    IK VIND JE BENT ZO OUD ALS JE JE VOELT ;)
    Ik persoonlijk zie t liever als de wat rijpere(beter als oudere?) dames nog aan een kindje beginnen dan meiden vanaf 14....
    De rijpere weten wel precies wat een kindje erbij inhoudt terwijl de jongere toch nog denk ik in een roesje leven zonder t besef wat er allemaal in t leven komt kijken met kind of zonder.
    Wil hier niemand persoonlijk mee aanvallen maar denk toch dat meerdere
    dames zich hier bij aansluiten niet?
    Hoop niet dat ik hier kwade blikken van krijg :oops:

    groetjes liselotje ;)
     
  5. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Zover als ik altijd begrepen heb zijn jongere ouders flexibeler dan oudere aangezien zij al geruime tijd aan "niets anders" dan hun zelf hebben hoeven denken en rekening houden. Dit is trouwens ook niet beledigend bedoeld, maar dat is meer uit ervaring wat ik hier in de buurt van mij zie.
     
  6. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Volgens mij ligt het aan de persoonlijkheid van beiden ouders jong of oud, en de ervaringen ermee, mijn mamsie was 19 toen ze mijn broer kreeg en met mij 23 en we zijn ook goed terechtgekomen al zeg ik t zelf ;)
     
  7. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    sja, dan ga ik toch even van mezelf uit, toen ik 19 was wist ik al wel dat ik kinderen wilde maar ik was op dat moment gewoon nog een puber en dus niet in staat om een kindje te kunnen opvoeden. Toen ik 28 was, kan ik met alle eerlijkheid en volwassenheid zeggen, was ik er wel toe in staat. En ook financieel is ons kindje in een heerlijk warm bedje terecht gekomen.

    Groetjes van Kiki
     
  8. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Iedere persoon is ook anders, ik was vroeg volwassen sommige mensen zijn op hun 30ste nog niet volwassen wat betreft de financiële kant, is dit echt zo belangrijk???
    Tuurlijk moet er genoeg geld zijn om normaal te kunnen leven, maar dan kom ik weer op mijn eerste standpunt, wat is "normaal leven" dat is voor mij een dak boven mijn hoofd een gezellige en goede thuis situatie en voldoende geld om eten en drinken te kopen en af en toe wat leuks te kunnen doen, en een beetje reserve als er eens iets stuk gaat..
    achja, blijft toch een persoonlijke mening van iedereen, maar goed ook dat een ieder er anders over denkt anders waren ook alle (aanstaande) mama's maar hetzelfde ;) !!
     
  9. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik denk dat we gewoon elkaars standpunt, situatie en mening moeten respecteren.
    Krijg het gevoel dat dat nu niet echt gebeurd.

    Financieele zekerheid, is hartstikke fijn wanneer je dat hebt, maar tegelijkertijd ook erg moeilijk in deze tijd.
    En ik denk dat iedereen daar wel mee te maken heeft.

    Ik denk dat we iedereen gewoon hun verhaal moeten laten vertellen, en het niet steeds weerleggen, tenzij er om andermans mening gevraagd word.
    Dit zou onenigheden voorkomen.

    Ik schrijf dit omdat ik sommige dingen aanvallend vind overkomen, misschien lees of zie ik het verkeerd, maar daarom reageer ik nu liever even.

    groeten
     
  10. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ja, dat vind ik nou ook!!! ;) Straks krijgen we nog ruzie.
    Beter minder oordelen geven en gewoon over jezelf vertellen, dat was toch de bedoeling nietwaar?
     
  11. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Prima idee, maar even om misverstanden te voorkomen, een meningsverschil is in mijn optiek geen ruzie, en niks wat ik heb geschreven is aanvallend bedoeld, mocht dit wel zo zijn overgekomen mijn excuses hiervoor!
    Liefs,
     
  12. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ja Jolanda, een discussie is geen ruzie maar een manier om elkaars standpunt duidelijk te krijgen. In dit geval is er geen goed en fout maar wel reactie op andermans mening. Op die manier kun je ook je eigen mening beter uiten. Toch?

    Groetjes van Kiki
     
  13. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Tja het woord ruzie heb ik niet in de mond genomen, dus dat wil ik wel even duidelijk maken.

    Verder zijn dit misschien wel discussies, maar op de manier waarop er gereageerd word, kun je duidelijk irritaties merken, en daar zijn discussies weer niet voor bedoelt

    Dan vraag ik mij af, kan iedereen niet beter even de tijd nemen om te reageren en de tekst zoals hij bedoeld word weloverwogen neer te zetten, zodat er geen misverstanden door kunnen ontstaan en geen irritaties.
    Ik denk dat dat voor iedereen wel zo prettig is.

    groeten
     
  14. smarty

    smarty Lid

    5 sep 2005
    50
    0
    0
    ik ben het volledig met jolanda eens!

    ik denk dat je voor je een antwoord gaat geven er wel even goed en weloverwogen over na moet denken, zodat je niet misschien iemand tegen het zere been trapt.

    verder ben ik wel van mening dat er mogelijkheden tot discussie moeten zijn, zo kan je elkaar misschien zelfs nog helpen met bepaalde ideeen.

    liefs
     
  15. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    whaaaaaaaa
    wat moet ik dan wel niet denken
    ik zal voor jullie denken ik was 29 toen me eerste kwam en 30 me tweede
    en nu ?! oepsie 41 mijn hemel staat dat oud zeg
    maar 1 troost ik voel me niet 41 dat scheelt misschien ook en in mijn geval is dit een toetje dat kan gebeuren he als je een nieuwe partner krijgt die zelf geen kindjes heeft en toch samen een hummeltje willen
    vandaar mijn hogere leeftijd maar de omgeving reageerd gelukkig heel normaal en zijn erg blij voor ons
    jong ouder worden heeft zijn voordelen maar op mijn leeftijd ook ,hummel houd me jong :)
    ik zie dat wel bij mijn eigen mams
    zij kreeg mij ook op oudere leeftijd en we gaan door het leven als 2 vriendinnen ondanks dat ze al dik in de 70 is
    en je die leeftijd niet zou geven
    daarom hummel sleep je ma maar door die jaren heen hoor en hopelijk krijgen we net zo veel schik als je mams heeft met haar eigen mams

    gr debbie
     
  16. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    In mijn omgeving en vooral in de familie vinden ze mijn leeftijd (25) al oud, iedereen kreeg hun eerste begin 20, ik ben blij dat het hier totaal uiteen loopt.... ;)
     
  17. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Poeh poeh :)

    Leuke discussie zeg ....

    Haha toen mijn vriendin en ik beide 16 jaar waren was zij al zwanger van haar eerste kindje.
    Nog net voor ze 17 werd kreeg ze haar meisje.

    Nu is ze 37 en al weer bijna 2 jaar oma, ja van haar eerste kindje .....


    Ik zelf was 26 toen mijn eerste kwam, en bijna 28 toen mijn tweede kwam.
    Nu ben ik 37 en zwanger van mijn derde.

    Ik zal voor ik 38 word dan als alles goed gaat moeder worden van mijn derde kindje.....

    Tja en oud? Ik wilde dus geen kindje meer op deze leeftijd, maar door onzorgvuldigheid vanme zxelf zit het er nu wel.....
     
  18. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik ben dus 33 jaar en ben zwanger van de eerste.
    Mijn leven liep gewoon niet zo dat er aan kinderen gedacht werd. Ik ken mijn huidige vriend nu anderhalf jaar en we willen allebei graag kinderen .. maar daarvoor .... nee toen moest ik er nog niet aan denken. Denk niet dat kinderen iets met je opleiding te maken heeft ... of vinden jullie van wel??
     
  19. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Hai Silvie,
    Nee, ik denk niet dat het wat met je opleiding te maken heeft, ik heb zelf een gedegen opleiding gevolgd en diversen cursussen heb een goede baan maar we hebben er nu voor een babytje gekozen en in ons geval ook dat ik ga stoppen met werken.

    Een vriendin van mij heeft totaal geen diploma's en werkt in de productie en is op haar 32ste aan kinderen gaan denken en kreeg haar dochtertje toen ze 33 was.

    Het vooroordeel is (volgens mij) vaak dat mensen met een "minder hoge" opleiding eerder kids krijgen maar mijn ervaringen zijn echt anders.

    groetjes!
     
  20. lientje24

    lientje24 Lid

    1 okt 2005
    30
    0
    0
    werk in de keuken
    noordwolde
    Hoi hoi

    Ik was 21 jaar toen ik zwanger was van mijn dochtertje
    En het rare er van is ik was 7,5 maand zwanger toen ik er achter kwam. Ik woonde nog bij mijn ouders. en de relatie met de vader van mijn dochtertje was kapot.
    We hebben het wel geprobeert voor de kleine meid maar het ging niet meer
    Ik heb een andere vriend gevonden toen mijn dochter Dyantha een half jaar was.
    Toen bleek ik in Februari 2004 weer zwanger te zijn
    maar we hadden al afgesproken om dat jaar te gaan trouwen en dyantha heeft nu ook de achternaam van mijn man en in oktober is onze tweede dochter geboren naar een hele rare en zware zwangerschap ik heb met die zwanger schap 5 keer in het ziekenhuis gelegen met een nierbek ontsteking ja geen pretje.

    En door een nieuwe pil ben ik nu weer zwanger deze was niet geplant maar wel welkom

    Ja ik ben een jonge moeder maar het heeft zijn voor en nadelen en die weeg je wel tegen elkaar af en als je aan de leuke dingen denkt is het leuk om ouders te zijn
     

Deel Deze Pagina