Leeg vruchtzakje 6 weken zwangerschap

Discussie in 'Miskraam' gestart door Typicalme, 29 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Hi meiden,

    Gisteren de eerste echo gehad met 6+5 weken. Helaas niet zo’n goed nieuws, er was een heel klein (leeg) vruchtzakje te zien wat zou passen bij ongeveer 4 weken. 11 april was de dag van mijn laatste menstruatie en ik heb 27,28 en 29 april mijn LH piek gemeten met CB. Op 13 mei had ik een hele lichte positieve CB zwangerschapstest in mijn handen. Afgelopen vrijdag nog eens getest en toen knalde hij echt.

    De verloskundige gaf aan dat het of mis kon zijn, of dat ik korter zwanger was als gedacht. Maar gezien boven genoemde datums lijkt dat erg onwaarschijnlijk. Ik moet sterk rekening houden met dat het mis is. Volgende week weer een echo om hier zekerheid over te krijgen.

    Ik voel me echt rot :( Ik loop aan 1 stuk te malen en mijn gedachten gaan alle kanten op. De onzekerheid is nog het ergst, als het niet goed is kan het ook maar beter gewoon klaar zijn maar nu moet je eerst wachten om vervolgens nog maar af te wachten wat er gaat gebeuren (komt het er vanzelf af, met medicatie etc)..

    Sorry ik moest ff mijn verhaal kwijt, ik merk dat ik er toch wel erg mee zit :(
     
  2. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Het kan inderdaad beide kanten op gaan, of het was inderdaad nog erg vroeg (bv. door een late innesteling) of het gaat helaas mis. Als je al een vruchtzakje kon zien, zat je toch al wel op 5 weken, want met 4 weken is alleen verdikt slijmvlies te zien.

    Ik hoop dat je toch een mooie echo zult hebben, volgende keer! Heel veel sterkte met afwachten.
     
    Typicalme vindt dit leuk.
  3. Williie

    Williie Fanatiek lid

    2 jul 2016
    1.190
    1.038
    113
    Assen
    Hey,

    We zitten op het moment in hetzelfde schuitje. Ik heb vorige week dinsdag met 6 weken en 6 dagen ook een leeg vruchtzakje gezien op de echo. Ik snap je volledig met je onzekerheid. Denk goed aan jezelf!

    Als je gewoon simpelweg even wil zeuren, mag je me ook een berichtje doen hoor!

    Veel succes!
     
    Sannie8 en Typicalme vinden dit leuk.
  4. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Als je termijn klopt dan ziet dit er idd niet zo goed uit.. een leeg vruchtzakje zie je rond 5 weken. Bij 6 weken zie je vaak al een boontje met hartje.

    Gezien je ovulatietesten en je positieve test zou ik van t ergste uitgaan.
    Dag van innesteling zegt niet zoveel. Een bevruchte eicel groeit net zo als dat t al is ingesteld. Dit kan ietsje schelen maar geen week. Want dan was t afgestorven en was je ingesteld geworden...

    Deze week is killing.. heel veel sterkte x
     
    Typicalme vindt dit leuk.
  5. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Heel veel sterkte, ik duim voor je!
     
    Typicalme vindt dit leuk.
  6. Mery

    Mery Bekend lid

    24 mei 2017
    697
    278
    63
    Vrouw
    Veel sterkte meid,hopelijk loopt het positief af voor je.
     
    Typicalme vindt dit leuk.
  7. Lila8

    Lila8 Bekend lid

    8 mrt 2018
    602
    689
    93
    Vrouw
    Ik bleek een week minder ver dan mijn berekeningen en ovulatietesten. Ik duim voorje.
     
    Thea23 en Typicalme vinden dit leuk.
  8. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Ah wat een tegenvaller! Sterkte, hopelijk snel meer duidelijkheid!
     
    Typicalme vindt dit leuk.
  9. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Mag ik vragen of je ook kwaaltjes had? Ik ben nu rond de 5,5 zwanger en merk het echt helemaal nergens aan. Ik ga daardoor twijfelen of het wel goed zit. Ben niet moe, geen gevoelige borsten, geen last van geuren, niet misselijk.. Hoe was dat bij jou?
     
  10. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    * 5,5wk
     
  11. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Ik had wat gevoelige borsten, maar meer niet. Niet misselijk, niet moe, geen geuren. Toch dacht ik me wel zwanger te voelen, en nu niet meer. Maar of dat psychisch is omdat de echo niet goed was dat weet ik niet..
    Ik weet van mijn vorige zwangerschap dat die kwalen ook pas later kwamen, ik heb toen ook een hele tijd niks gevoeld. Dus dat wil niks zeggen volgens mij hoor, 5.5 weken is pas kort.
     
    LadyH88 vindt dit leuk.
  12. Thea23

    Thea23 Fanatiek lid

    7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Hier met alle kinderen een week terug gezet( behalve deze zwangerschap)
    Kon in mijn gedachte echt niet maar het is toch echt gebeurd maar kwa innesteling kan het tijd schelen .
    Hou hoop tot het daadwerkelijk bevestigd is
     
    Typicalme vindt dit leuk.
  13. Lila8

    Lila8 Bekend lid

    8 mrt 2018
    602
    689
    93
    Vrouw
    Misschien een hele stapel goedkope testen halen, en elke dag zelfde tijd testen. Kijken of ze oplopen of aflopen. Een week wachten is wel erg lang.
     
    Typicalme vindt dit leuk.
  14. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Bedankt voor je lieve idee. Ik heb de eerste keer getest op Moederdag en die test was heel licht. Afgelopen vrijdag nog eens getest en toen knalde de test echt! Maar dat zegt kennelijk niet zoveel..

    Een week is inderdaad erg lang! De dagen slepen voorbij en ik ben er in gedachten 24/7 mee bezig. Ik hoop constant dat het er maar heel snel afkomt, maar ergens heel ver diep in mijn hart hoop ik ook dat het toch nog goed is volgende week. Ondanks dat ik weet dat dit eigenlijk niet kan!
    Het is zo verwarrend en onduidelijk, je weet nog niks definitief en het zit nog in je lichaam, wat maakt dat je het nog niet af kunt sluiten en door kunt gaan, wat ik eigenlijk het liefste zou willen. Pff naar dit hoor..
     
  15. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie, dat zijn inderdaad de hoopgevende berichten. Maar mijn verloskundige gaf eigenlijk al aan dat de kans dat ik zoveel korter zwanger ben passend bij de echo niet echt reeel was. Ik heb zelfs al uitleg gekregen over hoe een miskraam gaat als deze natuurlijk op gang komt etc. Dus ik heb eerlijk gezegd heel weinig tot geen hoop meer :(
    Ik wil het nu eigenlijk gewoon zo snel mogelijk achter de rug hebben zodat we het een plekje kunnen geven en door kunnen. Maar we zullen af moeten wachten..
     
  16. Martina84

    Martina84 Actief lid

    25 mrt 2015
    169
    54
    28
    NULL
    NULL
    Dat wachten is echt zo zwaar, de onzekerheid en onrust in je hoofd komen erg bekend voor. Heel veel sterkte, hopelijk heb je snel antwoorden.
     
    Typicalme vindt dit leuk.
  17. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Nou gisteren-avond is het begonnen met milde krampen en wat licht roze bloedverlies. De krampen zijn inmiddels volop aanwezig, alsof ik ongesteld moet worden dus ik ben nu aan het wachten op de ‘echte’ bloeding. Ik hoop dat het doorzet.
     
  18. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ach wat rot ik voel met je mee. Ik wil je een hele dikke knuffel geven al heb je geen idee wie ik ben.
     
    Typicalme vindt dit leuk.
  19. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Oh, heel veel sterkte! Hopelijk kan je snel weer met opgeheven hoofd naar de toekomst.
     
    Typicalme vindt dit leuk.
  20. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Dank je wel, lief van je!
     

Deel Deze Pagina