Lege baarmoeder

Discussie in 'Miskraam' gestart door Miesje25, 4 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miesje25

    Miesje25 Bekend lid

    5 nov 2012
    964
    552
    93
    Vrouw
    Scheveningen
    ik heb dus een vroege miskraam gehad.
    Vorige week een knal positieve test.
    Zo dag begin bruin met afvegen en gister begon ik dus echt bloed te verliezen.
    Nou had ik vanochtend een echo en me baarmoeder was leeg. Betekent dit dan dat ik gewoon al alles kwijt ben??
    Omdat ik vaak lees dat ze nog een leeg vrachtzaken zien en bij mij zagen ze dus niks.
    Ik had nu tussen de 5-6,5 week zwanger moeten zijn.
     
  2. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Wat verdrietig :cry: Heeft de echoscopist niks gezegd? Het lijkt me wel, maar ik zou het voor de zekerheid even navragen bij de verloskundige (of bij wie je ook geweest bent).
     
    Miesje25 vindt dit leuk.
  3. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Aww nee zeg heel veel sterkte.
     
    Miesje25 vindt dit leuk.
  4. Miesje25

    Miesje25 Bekend lid

    5 nov 2012
    964
    552
    93
    Vrouw
    Scheveningen
    Ze zei dat er niks zat dus neem aan dat er dan toch ook geen weefsel zit.
    Vroeg me daarom of er meer dames waren bij wie het gelijk ‘leeg’ was.
     
  5. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Ik heb er zelf geen ervaring mee, dus ik kan je niet verder helpen. Ik denk ook dat je gelijk hebt hoor, maar zou het voor de zekerheid even navragen :)
     
  6. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Wat verdrietig TO. Het ligt eraan hoe lang je zwanger was op het moment van je miskraam. Bij mijn miskramen rond 4.5-5.5 weken heb ik alleen maar bloed, en bloedstolsels verloren. Vaak is het ook al gestopt met groeien en heeft het 1 of meerdere dagen nodig om naar buiten te komen. Er is dan nog amper weefsel opgebouwd en dat gaat mee met het bloed. Pas als je 6-7 weken zwanger bent, is er al wat meer weefsel gegroeid wat je kan zien (in zn geheel of in delen) met het bloed wat eruit komt.

    Bij een 'goede zwangerschap' zie je met 4 weken verdikt baarmoederslijmvlies en met 5 weken een zwangerschapsring en met 6 weken een kleine stip wat het vruchtje is. Als een echoscopiste zegt dat een baarmoeder 'leeg' is bedoelt ze meestal dat het baarmoederslijmvlees weer dun is en dan is er verder niets te zien. Dat is in het geval van een miskraam (wat natuurlijk vreselijk verdreitig is) wel positief, want je wilt dat je lichaam het zelf oplost en alles leeg maakt, zodat je lichaam zich weer kan herstellen en er niet door een arts ingegrepen moet worden. Maar bij dit termijn miskramen gaat dat eigenlijk altijd wel goed, omdat er nog zo weinig weefsel is opgebouwd. In de meeste gevallen is je cyclus erna ook weer van dezelfde duur met deze termijn miskraam, maar het kan zijn dat je eisprong nu wat later komt.

    Sterkte.
     
    Miesje25 vindt dit leuk.
  7. Miesje25

    Miesje25 Bekend lid

    5 nov 2012
    964
    552
    93
    Vrouw
    Scheveningen
    Thnx voor het antwoord.
    Dan weet ik nu zeker dat er niks meer zit want ze zei inderdaad dat me baarmoederslijmvlies dun is.
     
  8. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Graag gedaan. Succes, hopelijk ben je snel weer opnieuw zwanger!
     
  9. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.948
    1.712
    113
    Wat verdrietig dat het zo is gelopen. Ik heb ook 2 miskramen gehad bij 4 weken en 5 dagen en bij 5 weken en 5 dagen. Beiden keren inderdaad ook alleen bloedverlies met stolsels (wel ook buikpijn). Wel meer dan een normale menstruatie, maar nooit een vruchtje of weefsels oid gezien. Bij mij was de baarmoeder nadien ook leeg en dus schoon. Cyclus was inderdaad snel weer normaal. Volgens mij gewoon 28 dagen nadat mijn miskraam echt op gang was, weer een nieuwe menstruatie. Heel veel sterkte gewenst! Knuffel.
     
    Miesje25 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina