Lege vruchtzak 8 weken echo :'(

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Lana1986, 5 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Na weken wachten was het donderdag eindelijk zover: de 8 weken echo! Wat eigenlijk een leuke dag had moeten zijn eindigde vol ongeloof en verdriet...

    De verloskundige was een tijdje stil terwijl ze naar de monitor staarde. Ze mompelde iets over mijn darmen en ik had nog de hoop dat mijn darmen in de weg zaten voor een goede echo. Helaas, dit was niet het geval. Na enige tijd zei ze dat ze enkel een lege vruchtzak zag. Het termijn van de vruchtzak was 5 à 6 weken, terwijl ik in de veronderstelling was 8+4 weken te zijn. Ik voelde me leeg. Sprakeloos. Hoe kon dit nou? Houdt mijn lichaam mij al weken zó voor de gek? Daarna voelde ik me opgelaten. Hier zat ik dan, de tijd van deze vrouw te verdoen terwijl er geen vruchtje in mijn buik zat. Ik stamelde nog dat ik echt een positieve test in handen heb gehad (7 om precies te zijn)...

    De verloskundige was heel lief voor me en bood aan een inwendige echo te maken. 'Je staat er versteld van wat je dan soms nog tegenkomt!' zei ze opgewekt. Jammergenoeg kwam ze niks tegen.

    Pff, ik voel me zo verdrietig :(. Woensdag heb ik weer een echo. De verloskundige gaf aan dat ze nu gewoon geen uitspraak durfde te doen, maar dat ik niet al te veel hoop moest hebben. Wel zei ze dat het nog mogelijk was.

    Mijn vriend en ik houden enige hoop. Tegen beter weten in denk ik... Ik heb tig verhalen op internet opgezocht. Van gevallen waar het wél goed kwam. Wellicht had ik een late eisprong? Late innesteling? Was mijn cyclus onverwacht langer? Ik testte op mijn vermoedelijke NOD, 4 juli, heel licht positief. Pas na 10 dagen was de teststreep echt heel duidelijk. Zou dit dan duiden op korter zwanger? Maar 2 à 3 weken korter zwanger is vrijwel onmogelijk :(.

    Ik wil met dit verhaal gewoon even m'n hart luchten... Ervaringen zijn ook altijd welkom, hoewel ik ook weet dat iedere zwangerschap weer anders is.
     
  2. Lisaaa

    Lisaaa Actief lid

    3 feb 2017
    185
    207
    43
    :( wat ontzettend verdrietig! Ik hoop met je mee! Dikke knuffel!
     
    Lana1986 vindt dit leuk.
  3. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Lief, dank je!
     
  4. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Nee, helaas geen positieve afloop hier... Wel een dikke knuffel voor jou.
     
  5. Moppiemuis

    Moppiemuis Fanatiek lid

    6 okt 2014
    1.996
    231
    63
    Ergens in het midden
    Jeteje wat verdrietig!!
    Ik snap dat je niet echtnhoop durft te hebben, ik ga wel voor je duimen!
     
  6. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    @nizzie86: dank je! Wat verdrietig dat jij dit ook hebt meegemaakt :(. Hoop dat je snel een goede zwangerschap hebt!

    @Moppiemuis: lief, bedankt!
     
  7. shanacasier

    shanacasier Actief lid

    11 apr 2016
    137
    11
    18
    miss kan ik je wat hoop geven , ik zou ook 8-9 weken moeten zijn tijdens mijn eerste echo en hellaas zelfde als jou was ik maar 5 weekjes ze zagen wel al een dooierzakje dat wel maar ook geen vruchtje was ook zo bang hoor... en kijk mn banner ben bijna 30 weken dus ik zou voor de zekerheid idd even afwachten ! alvast succes met het afwachten ! ik duim met je mee <3
     
  8. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Wow, wat bijzonder zeg! En zo fijn dat het bij jou goed is afgelopen :D! Geeft me iets meer hoop... Ergens heb ik heel de tijd al het idee dat ik minder ver ben dan gedacht, maar misschien komt dat ook wel door m'n hele lichte positieve test op NOD. We zullen wel zien woensdag... Bedankt voor het delen van je verhaal!!
     
  9. Vaatdoek

    Vaatdoek Bekend lid

    7 jul 2017
    861
    497
    63
    Vrouw
    Hier ook een soortgelijke situatie @Lana1986
    Vandaag echo gehad, volgens mijn berekening zou ik ongeveer 7 weken moeten zijn, volgens de echo niets te zien dan alleen dooierzakje, maar geen kindje dus 5/6 weken.
    Ik zit nu alle hoop bij elkaar te zoeken om te zien of ik niet echt een late eisprong heb gehad...

    Hoe is het nu met jou?
     
  10. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    @Vaatdoek: jeetje wat naar :(. Ik herken je gevoel van alle hoop bij elkaar zoeken hoor. Onderhand heb ik bijna elk topic via Google wel gelezen met dit onderwerp (en dan vooral met positieve afloop...). Het maakt me zo verdrietig als ik eraan denk écht niks in m'n buik te hebben :(.

    Weet jij toevallig wanneer je eisprong was? Ik niet, dus hoop met heel m'n hart op een hele late eisprong en late innesteling. Dat lees je namelijk soms ook he... Dat innesteling wat langer kan duren. Ik ga heel hard duimen voor jou dat je snel een mooie echo hebt! Wanneer moet je weer? Ik aanstaande woensdag...

    Sterkte en dikke knuffel!
     
  11. Vaatdoek

    Vaatdoek Bekend lid

    7 jul 2017
    861
    497
    63
    Vrouw
    Oh kut hè? Sorry even op zijn Hollands zeggen hoe het echt is. Potdorie!!! Het is zo werlkom.

    Ik heb zojuist een topic geopend. Ik had nog 1 ovulatietest liggen, deze had ik op 3 juli gedaan en was positief, dus rond die dagen misschien later had ik mijn eisprong.
    Dus nu is het de vraag, hoelang duurde deze maand mijn cyclus, je zou denken dan 17 juli maar op de 13e testte ik licht positief met het KV, dus echt ik snap het niet meer. Probeer echt hoop te hebben en te houden en te denken dat het goed moet komen maar dit is zo zenuwslopend. Pfffff

    Inderdaad, niets in je buik hebben, waarom neemt ons lichaam als dat zo is dan zo voor de gek... :(
    Ik had vorige week mvm hier thuis, en een mega knaltest gehad.... toch raar
     
  12. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Pfff ja het is echt super kut! Mag best gezegd worden inderdaad, want het is gewoon zo :(. Ik had ook een knaltest bij mvm... Maakt het allemaal ook weer eens zo zuur. Geeft je een soort valse hoop. Had bij de echo nooit verwacht zoiets te horen... Jouw test was dus ook licht eerste keer?Mijne was licht op m'n NOD en na dag of tien pas donker. Kan een slecht teken zijn, maar hoop stiekem dat het een teken was van late eisprong en innesteling waardoor ik eigenlijk heel vroeg heb getest...

    Heb net jouw topic gelezen, maar denk dat de meeste berekeningen wel voorbij zijn gekomen. Op 3 juli positief testen betekent dat je pas paar dagen later eisprong had. Innesteling kan ook weer langer geduurd hebben... Jouw test op de 13e was licht positief, dus zwangerschap nog in pril stadium. En wie weet was jouw echo laatst nog wel voor een groeispurt... Tja zo probeer ik m'n dagen door te komen. Met redenaties die misschien nergens op slaan, maar toch ook weer mogelijk zijn. En dat geeft me weer wat hoop... Dinsdag moet jij weer he? Ik morgen al. Pfff, zo zenuwachtig :O.
     
    Vaatdoek vindt dit leuk.
  13. Vaatdoek

    Vaatdoek Bekend lid

    7 jul 2017
    861
    497
    63
    Vrouw
    Oh wat spannend voor je morgen zeg. Ben heel erg benieuwd. Ik hoop voor ons dat er een prachtig mooi hartje te zien zal zijn.

    Ik probeer ook op die manier mijn dagen door te komen. Zelfs vanmorgen de VK nog een keer gebeld om met mij nog en keer mijn cyclus door te nemen. Ze gaf ook aan zoals het er gisteren uit zag en 7 wkn ziet het er niet WK te best uit. Maar ze gaf ook aan dat gezien mijn berekening het ook goed mogelijk is nu rond de 6-6,5 week te zijn.
    Ze gad aan dat ze een hoop bijzondere dingen heeft meegemaakt, waarbij er later toch een kindje en hartje te zien was. Dus alles is mogelijk. Maar wik ook niet te hoopvol zijn al hou ik mij ook wel weer gaat aan die hoop. Soort overlegingsstand die je in gaat ofzo.

    Hoelaat heb je morgen de afspraak? Succes meis!
     
    Lana1986 vindt dit leuk.
  14. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Ja alles is mogelijk en daar houden we ons gewoon aan vast!! Wel goed dat je de vk nog even hebt gebeld en dat ze zoiets zegt. Geeft ook weer wat rust misschien.

    Ik probeer ook niet al te hoopvol te zijn, maar wel een sprankje hoop te houden. Zoals jij al aangaf: soort overlevingsstand :).

    Morgen moet ik tussen 9 en 10 bellen, zodat ik ergens tussendoor kan komen. Agenda zit nogal vol namelijk daar... Dus 8:59 uur begin ik te bellen haha. Aan de ene kant wil ik morgen niet... Nu heb ik nog enigszins hoop, maar wat als er morgen niks is? Dan is alle hoop weg... Maar in deze positie van onzekerheid blijven is ook geen optie, dus moet sowieso de waarheid morgen onder ogen zien.

    Zal je op de hoogte houden uiteraard! En mogen er maar goed kloppende hartjes bij ons te vinden zijn :D
     
    Vaatdoek vindt dit leuk.
  15. Vaatdoek

    Vaatdoek Bekend lid

    7 jul 2017
    861
    497
    63
    Vrouw
    Jeetje wat spannend dan nog dat je nog niet weet Hoelaat. Ik heb gewoon een afspraak moeten maken bij de gynaecoloog.
    Pfff slopend. Hoop echt voor ons heiden een mooi kloppend hartje!

    Hoop dat je morgen vroeg terecht kunt. Hoef je ook niet de hele dag nog te wachten!
     
    Lana1986 vindt dit leuk.
  16. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Ja wel balen dat ik geen tijd weet. Het kon zelfs ook zo zijn dat ik pas donderdag terecht kan... Maar de vk dacht wel dat morgenmiddag ging lukken. Hoop dan idd wel een beetje op tijd... Dat wachten is slopend :(.

    Waarom werd je eigenlijk naar de gyn doorgestuurd? Zal misschien ook wel per verloskundepraktijk verschillen?

    Pff hoop dat ik een beetje slaap vannacht...
     
    Vaatdoek vindt dit leuk.
  17. Vaatdoek

    Vaatdoek Bekend lid

    7 jul 2017
    861
    497
    63
    Vrouw
    Ik had een afspraak gemaakt bij de praktijk in het ziekenhuis. Dus de lijntjes zijn kort indien nodig. Dat was mijn eerste gedachte nadat ik daar was bevallen van mijn zoontje.

    En daarnaast als het inderdaad slecht is zou dit mijn 3e miskraam zijn. Ga ik voor nu echt nog niet aan denken maar zou evt betekenen voor volgende zwangerschap daar te lopen en mij nog meer in de gaten te houden, maar vooralsnog hoop ik natuurlijk niet dat dit nodig is.

    Jeetje slopend zeg. Vind gewoon voor dit soort gevallen als je al een week wacht dat ze je gewoon moeten helpen. Plek of geen plek, nog langer wachten is gewoon killing!
     
  18. Vaatdoek

    Vaatdoek Bekend lid

    7 jul 2017
    861
    497
    63
    Vrouw
    @Lana1986 succes met bellen zo, hoop dat je snel terecht kunt!
     
    Bacio en Lana1986 vinden dit leuk.
  19. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Wat lief, dank je wel! Laat het straks gelijk weten :).
     
    Vaatdoek vindt dit leuk.
  20. Vaatdoek

    Vaatdoek Bekend lid

    7 jul 2017
    861
    497
    63
    Vrouw
    Is goed.
    Graag gedaan. Het is spannend, weet hoe je je voelt.
    Ben benieuwd.
     
    Lana1986 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina