Lege vruchtzak 8 weken echo :'(

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Lana1986, 5 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Ja, het klinkt zeker goed! :) Ik ben nog wel een beetje huiverig, omdat ik hier andere verhalen lees... Maar aan de andere kant: de gynaecoloog heeft echt gestudeerd hiervoor en hij zal het niet zomaar zeggen. We gaan er in ieder voor! Die 2-3% hoger is wel vervelend, maar de kans dat het goed gaat blijft hoger gelukkig. Hopelijk lees je snel een beter topic van mij :D.
     
  2. Fien25

    Fien25 Fanatiek lid

    10 okt 2011
    1.657
    418
    83
    Wat fijn dat je bezorgdheid nu een beetje weggenomen is. Ik ga er ook vanuit dat de gynacoloog meer weet, dan je op google kunt vinden.

    En wat fijn dat je zwangerschaptest ook al zo licht is. Dat zijn goede tekenen!

    Ik test pas weer als ik terug ben van vakantie, pas over een dikke week. Ik hoop dat dat de test ook een stuk lichter is, of wellicht niet meer waarneembaar.

    Ik dacht dat het bloedverlies hier helemaal gestopt was. Maar helaas, vandaag weer een klein beetje rood verlies. Ben er nu wel helemaal klaar mee. Het blijft me op die manier herinneren aan m'n mk. Is jouw bliedverlies helemaal over nu?

    Ook heb ik vorige week vernomen dat een collega van me zwanger is. Ik ben super blij voor haar, maar voel me tegelijkertijd er ook verdrietig door. Het helpt ook niet dat mijn rooster super druk is na de vakantie, terwijl ik me had ingesteld om vervangend werk te gaan doen dan. Dat is natuurlijk allemaal even anders gelopen.

    Ik moet dat knopje nu even helemaal om gaan zetten.
     
  3. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Ahh, wat vervelend dat je weer bloedverlies hebt. Logisch dat je weer wordt herinnerd aan je mk :(. Mogelijk nu echt dat stolsel? Mijn bloedverlies is over. Wel een poosje bruinverlies gehad hoor. Sinds eergisteren dacht ik ook geen bruinverlies meer te hebben, maar gisteravond hadden m'n vriend en ik het gezellig gemaakt en had daarna toch ineens bruinverlies. Misschien zat er nog iets in de baarmoedermond ofzo, geen idee... Maar hoop daar ook vanaf te zijn nu. Voortdurend die inlegkruisjes word ik ook niet vrolijk ;).

    Ja m'n zwangerschapstest was wel licht gelukkig, maar na opdrogen zie je het streepje wel wat beter dan daarvoor. Ik ga na het weekend weer testen en hopelijk is de test dan echt wit. Ik hoop ook dat jouw test volgende week wit is. Telkens die positieve zwangerschapstesten is ook niks... Toen ik dat streepje zag op m'n test had ik wat gemengde gevoelens. Aan de ene kant blij dat het licht was, maar aan de andere kant verdrietig dat ik positief testte op iets wat er niet is. Beetje raar uitgelegd misschien, maar je snapt vast wat ik bedoel :).

    En ik snap je helemaal wat betreft je collega. Je gunt iemand anders natuurlijk ook een kindje, maar je had jezelf ook graag zwanger gezien :(. Ik had dat gevoel een beetje bij m'n 8-weken echo. Kennissen uit m'n vriendenkring kwamen dolgelukkig de echokamer uit (heel toevallig schelen onze kindjes 2 dagen en nu waren we allebei daar voor de 8-weken echo...), maar ik liep kort daarna heel verdrietig uit die kamer. Ik gun die kennissen ook hun aankomende kindje en ben blij dat hun echo goed was, maar dat neemt mijn verdriet van de mk niet weg :(.

    Balen dat je zo een druk rooster hebt na de vakantie! Hopelijk krijg je het snel wat rustiger. Je bent nu op vakantie toch? Waar zit je? Veel plezier in ieder geval! En ik hoop echt dat het bloedverlies helemaal stopt en je de miskraam een soort van kan afsluiten.
     
  4. Fien25

    Fien25 Fanatiek lid

    10 okt 2011
    1.657
    418
    83
    Ik begrijp helenaal wat je bedoeld met die test. Nornaal wordt je blij van het zien van een streepje, nu wil je het liefst dat hij zo snel mogelijk weg is. Immers, het staat niet meer voor een zwangerschap.

    Wat vervelend dat je kenissen net ook hun echo op dezelfde dag hadden zeg! Natuurlijk gun je ze het, maar op dat moment is je verdriet gewoon te groot, om blij voor hun te zijn. Het verdriet slijt, maar toch blijf je herinnert aan je mk. Dat lijkt me niet makkelijk.

    Ik ben inderdaad nog op vakantie. Ik zit in Turkije. Ik was ook van plan om lekker te genieten, en niet meer aan m'n mk te denken. Gelukkig lukt dat goed hoor.

    Na het bloedverlies van gisteren, is alles weer rustig. Ik hoop dat het nu klaar is.

    Na m'n vakantie test ik pas weer. Hopelijk dan helemaal omo-wit!

    Ben je dmv ovu-testen op zoek naar je ei?
     
  5. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Fijn dat het bloedverlies bij jou nu ook weer gestopt is. En op naar een omo-witte test na de vakantie!

    Ik gebruik momenteel geen ovulatietesten. Wilde ze laatst halen bij de Action, maar de verpakking die er lagen waren leeg :eek:. Beetje raar, alsof iemand die testen heeft gestolen. Maar goed, besloot daarna om het deze ronde gewoon zonder te doen. Heb ze toch nog nooit gebruikt, dus deze ronde kan er ook wel bij ;).

    Ik denk trouwens dat ik gisteren m'n eisprong heb gehad... Of dat in ieder geval m'n eisprong elk moment kan komen. Zag het totaal nog niet aankomen, want zat gisteren op cyclusdag 13 (als ik uitga van de dag dat ik waarschijnlijk m'n vruchtzakje verloor... Als ik van eerste dag bloeding uitga zou het cyclusdag 16 zijn). Maar had eigenlijk hele dag zeurende pijn en zwaar gevoel rond liezen en dan met name rechts. En vanmorgen zag ik ineens vruchtbaar slijm... Ik voel maandelijks wel m'n eisprong (of het naderen ervan) en herkende ook wel de pijn, maar dacht niet dat het al kon zo snel na m'n mk. Toen ik dat slijm vanmorgen zag wist ik het zeker. Weet alleen niet of m'n eisprong nog moet komen of dat deze is geweest. Vandaag nauwelijks pijn gehad, dus denk eigenlijk dat m'n eisprong gister was. Wel spannend! :)

    Leuk trouwens dat je in Turkije zit. Geniet er lekker van!! :) Zal daar beter weer zijn dan hier. Gisteren kon je hier bijna met een bootje varen op straat zoveel regen was er :roflmao:.
     
  6. Fien25

    Fien25 Fanatiek lid

    10 okt 2011
    1.657
    418
    83
    Dat zou fijn zijn, als je nu al je ei-sprong hebt zeg! Toch een teken dat je lichaam zelf alles weer aan het regelen is. Ik zou het voor de zekerheid toch maar even gezellig maken hoor;).

    En ik denk dat er iemand bij de action 'gratis' ovu-testen aan het shoppen was:p. De verpakking hoort normaal niet leeg te zijn. Ik heb ze van de action ook nog niet gebruikt, maar de gewone zwangerschapstesten zijn prima, en heel betaalbaar! Zeker een aanrader om te halen.

    Ik hoor al dat het in NL erg slecht weer was, haha. Gelukkig mag ik nog een weekje blijven:p. Het is hier zo rond de 30 graden. Ik heb nog even geen zin om naar huis te gaan.

    Wat ik vergeten ben om te vragen, heb je nog een controle afspraak bij de gynacoloog staan? Of is het nu helemaal klaar bij de gynacoloog?
     
  7. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Haha, ja voor de zekerheid maken we het sowieso nog wel gezellig ;). Op de dag dat ik zoveel last van m'n liezen had is er niks gebeurd, maar die dag ervoor wel en daarna ook dus kansen wel benut op zich :D. Hopelijk is het afgelopen weekend inderdaad m'n eisprong geweest. Kan het natuurlijk niet met 100% zekerheid zeggen, maar goed kan niet meer dan afwachten ;).

    Ja ik vond het echt bizar van die lege verpakkingen. Sommige mensen denken dat alles gratis is, hoewel er duidelijk een prijs bij stond :roflmao:. Ik heb wel de zwangerschapstesten al gebruikt en ze zijn zeker goed! Hiervoor altijd kv gehad, maar deze doen er niet voor onder... En sowieso echt heel goedkoop.

    Gister had ik trouwens zo goed als een omo-witte test :). Na opdrogen zie je een soort van streepje (indroger misschien?), maar dat streepje is voor de getrainde tuurder. Was er iig blij mee. Hopelijk laat m'n eerstvolgende test weer twee strepen zien :D.

    Bij de gynaecoloog heb ik geen afspraak meer staan. Ik durfde dat niet echt te vragen nadat hij een heel verhaal had gedaan dat ik me nergens druk om hoefde te maken. Dus voorlopig vertrouw ik maar op zijn oordeel en zie wel hoe het verder gaat... De gynaecoloog zou toch niet meer zijn oordeel veranderen, ondanks een nieuwe echo, dus laat het er daarom bij.

    Lekker hoor, 30 graden! :D Wij zitten hier in de regen met zware windstoten en code geel o_O. Gelukkig kunnen jullie nog een weekje van de zon genieten :). Veel plezier nog!
     
    maansneeuw vindt dit leuk.
  8. Fien25

    Fien25 Fanatiek lid

    10 okt 2011
    1.657
    418
    83
    Dank je wel! Genieten gaan we zeker doen!

    Spannend hoor, over 2 weken zul je weten of je ei het was of niet;). Ik hoop dat het je ei was, dan is je cyclus in ieder geval niet van slag geweest.

    Mocht je ooit weer naar de gynacoloog moeten, dan zou ik gewoon naar een ander gaan. Klinkt nou niet als een hele symphatieke vent waar je bij hebt gezeten.

    Ik hoop dat ik snel mag lezen dat je weer zwanger bent. Heel veel klusplezier:p
     
  9. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Ja een leuke vakantie hebben jullie ook zeker verdiend na deze rot periode! Gelukkig genieten jullie lekker :).

    Ik hoop ook dat het m'n ei was, hoewel ik nu weer twijfel of hij misschien gister was :p. Had gister ook nog regelmatig pijn in m'n liezen en sinds vannacht helemaal niks meer.. Was niet zo erg als vrijdag, dus weet niet of het de afgelopen dagen een soort napijn was of dat m'n eisprong pas gister kwam. Ach ja, over twee weken weten we het idd :).

    Wat betreft het klusplezier: helaas loopt het de laatste dagen anders dan gepland. We hebben de pech dat onze dochter sinds gisteren ziek is :(. Niet heel ziek, maar wel flink verkouden waardoor ze moeilijk kan slapen. Gistermiddag al geen middagslaapje, gisteravond werd ze wakker en vannacht ook twee keer. We durfden het dan ook niet aan om de klussen :roflmao:. Ik moet ook altijd plassen achteraf en wilde nu niet het risico lopen dat onze dochter daardoor wakker zou worden.. We waren blij dat we even konden slapen :rolleyes:. Dus hopelijk is m'n eisprong al geweest vrijdag en was er toen gewoon voorraad van die dag ervoor :roflmao:. En als hij gister was hoop ik dat de zwemmers het vanaf zaterdag hebben overleefd haha.

    Ja ik wil eigenlijk wel naar een andere gynaecoloog de volgende keer. Deze gyn zit trouwens niet bij het vaste team zag ik op de website, dus vraag de volgende keer gewoon naar een vrouw :). Sowieso moet ik bij een volgende zwangerschap bij een gynaecoloog lopen, omdat m'n baarmoederhals mogelijk te kort wordt tijdens een zwangerschap. Dit komt door een operatie aan m'n baarmoederhals vorig jaar... Vanaf een week of 16 moet ik naar de gyn om de lengte van m'n baarmoederhals te laten controleren en er wordt gekeken of de baarmoedermond alles goed kan binnenhouden. Als het te kort is kan er een bandje worden geplaatst ofzo.

    Heb jij trouwens weleens klachten/symptomen van een eisprong? Hoop dat jouw cyclus ook gewoon weer normaal is! Misschien kan de gyn er volgende week wel iets over zeggen :).
     
  10. Fien25

    Fien25 Fanatiek lid

    10 okt 2011
    1.657
    418
    83
    Voorlopig verwacht ik m'n ei nog niet. Ik heb af en toe nog steeds een beetje rood verlies. Wordt er letterlijk gek van nu. Een aantal dagen helemaal niets, en dan een klein beetje s ochtend en s avonds. Als het zo blijft, maak ik voor volgende week toch nog even een afspraak. Ik heb geen krampen. Waar dat bloedverlies nu ineens vandaan komt, blijft voor mij een raadsel.

    Ik weet ongeveer wel wanneer mijn ei is. Ik merk dat mijn afscheiding veranderd, en m'n libido ineens heel hoog is. Maar ik denk dat het nog wel even duurt.

    Ik hoop dat je afgelopen weekend op het juiste moment geklust hebt. Ik denk dat zo'n eerste cyclus na een mk het altijd moeilijk is om in te schatten, wanneer je goed vruchtbaar bent. Hopelijk is het meteen raak voor je!

    Een vrouwelijke gyn lijkt me stiekem ook fijner voor je. Ik heb nu 2 verschillende gynacologen gehad, beide vrouwen. Voor mij was dat toch wel erg prettig en fijn.

    Beterschap met je dochtertje. Ik hoop dat ze snek de oude is.
     
  11. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Jeetje wat vervelend van dat bloedverlies :(. Echt heel rot. Je weet nu ook helemaal niet waar je aantoe bent. En je wordt dan ook weer herinnerd aan je mk :(. Verstandig om volgende week inderdaad een afspraak te maken. Waarschijnlijk is er niks aan de hand en komt het van dat stolseltje, maar je kan het beter even zeker weten.

    Ja ik hoop ook dat het deze maand raak is. Zou wel heel snel zijn, maar wie weet :D. Ben alleen een beetje bang dat m'n ei maandag was terwijl we zaterdag voor t laatst hadden geklust en daarna dinsdag pas... Zaadcellen leven gemiddeld 2 à 3 dagen en dan zal je zien dat ze net dood waren als maandag m'n ei was :eek:. Maar ik ben sowieso niet zeker van m'n eisprong, dus zit mezelf weer gek te maken om niks :p. En na een mk is het idd lastig te bepalen hoe of wat. Zal gewoon geduld moeten hebben en hard aan de slag gaan! Voor de zekerheid gister ook maar gezellig gemaakt, want zag weer vruchtbaar slijm. Snap er niks meer van haha.

    Met m'n dochtertje gaat het gelukkig al stukken beter :).

    Ik hoop dat het bloedverlies snel helemaal stopt! En veel plezier nog op vakantie :).
     
  12. Fien25

    Fien25 Fanatiek lid

    10 okt 2011
    1.657
    418
    83
    Gewoon lekker genieten, en klussen wanneer je zin hebt. Als je er te veel mee bezig bent, wilt het vaak ook niet lukken. Dat was mijn ervaring bij de eerste. Misschien is je ei geweest, misschien nog niet. Lekker van elkaar genieten, haha. En hopelijk met een mooie test als gevolg!

    Waarschijnlijk is het bloedverlies niets, maar maakte me toch alweer ongerust. Het is alleen bij het afvegen, maar wel weer helderrood. Het zal misschien toch nog wat bloedstolseltjes zijn, die niet wilde wachten tot m'n volgende menstruatie. Ik zal maandag even bellen voor een afspraak, zodat ze nogmaals kunnen kijken of alles schoon is.

    Fijn dat het met je dochtertje weer beter gaat! Je maakt je als mama toch altijd druk om je kids hè.
     
  13. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Ja, je hebt helemaal gelijk! Ik ga het ook lekker los laten en dan zie ik het wel :).

    Logisch dat je je ongerust maakt over het bloedverlies. Je denkt dat je mk helemaal klaar is en vervolgens verlies je weer uit het niets een beetje bloed :(. Gelukkig is het niet veel en heb je geen pijn. Helemaal nu je in Turkije zit natuurlijk.

    Ja ben zeker blij dat het beter gaat! Altijd zo zielig als die kleintjes ziek zijn... Ik voelde me ook nog eens de afgelopen dagen wat grieperig, dus was niet altijd makkelijk haha.

    Had je niet nog een afspraak staan bij de gyn? Of ga je bellen of je eerder kan langskomen?
     
  14. Fien25

    Fien25 Fanatiek lid

    10 okt 2011
    1.657
    418
    83
    Ik heb in oktober een afspraak staan. Maar ik denk om hem voor voren te verplaatsen, als het bloedverlies aan blijft houden.

    Overdag heb ik gelukkig geen bloedverlies, en voel me gewoon harstikke goed. Ben benieuwd of mijn zwangerschapstest dadelijk ook negatief is. Ik hoop stiekem van wel!

    Wat vervelend dat je jezelf ook niet lekker hebt gevoel de afgelopen dagen. Dan is hef inderdaad niet fijn om ook de zorg te hebben over je kleine meid, die ook niet lekker is. Gelukkig is iedereen nu aan de betere hand.

    Zondag is helaas m'n vakantie alweer afgelopen, en vertrekken we weer terug naar het regenachtige NL. Zal wel weer even wennen zijn, haha. Gelukkig daarna nog een aantal dagen vrij.
     
  15. Vaatdoek

    Vaatdoek Bekend lid

    7 jul 2017
    861
    497
    63
    Vrouw
    Hoe is het met jou? Heb jij al een eisprong gehad? Ik had m 5 september en dinsdag is NOD. Al wel kleine week flink last van steekjes in buik. Lijken op die toen ik zwanger was van MK maar wil geen hoop hebben, dan valt het alleen maar mee. Pffff wachten duurt lang :).
    Hoe is het verder met jou?
     
    Lana1986 vindt dit leuk.
  16. Vaatdoek

    Vaatdoek Bekend lid

    7 jul 2017
    861
    497
    63
    Vrouw
    @Lana1986, hoe is het met je?

    Inmiddels al een eisprong gehad?
     
    Lana1986 vindt dit leuk.
  17. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Spannend, morgen is je NOD! Heb je al getest of weet je vooralsnog de verleiding te weerstaan? ;) Ik hoop dat je zwanger bent!!

    Ik heb mijn eisprong denk ik rond 8 september of 11 september gehad. Op vrijdag 8 september had ik veel pijn in mijn liezen en een zwaar gevoel daar, precies zoals ik normaal ook heb rond de eisprong. Zitten deed ook zeer. Ik kon het eerst niet geloven zo snel (zat op cyclusdag 13 ongeveer, uitgaande van de dag dat ik vruchtzakje waarschijnlijk ben verloren), maar de dag erop had ik vruchtbaar slijm. Ik ging er toen vanuit dat mijn eisprong was, maar ik had dat weekend ook nog wel een beetje last van steken van rond mijn liezen en dan met name rechts. Maandag 11 september was de pijn ineens weg en bedacht dat ik toen misschien echt de eisprong had. Het rare is dat ik de afgelopen week nog een paar keer vruchtbaar/rekbaar slijm ben verloren, zelfs gisteren nog! Ik vind dat nogal verwarrend eigenlijk... Ik ben daarom vanmorgen naar de Action gegaan om ovulatietesten te halen en heb er vanmiddag eentje gedaan: negatief. Moest turen om überhaupt een lijntje te zien, dus mijn eisprong heb ik nu niet in ieder geval. Had dit wel verwacht, want heb verder geen symptomen meer van een (naderende) eisprong behalve dan dat slijm soms.

    Aanstaande vrijdag ga ik een zwangerschapstestje doen. Zou 3 dagen te vroeg zijn als ik 11 september mijn eisprong had, maar wil gewoon wat weten haha.
     
    Vaatdoek vindt dit leuk.
  18. Vaatdoek

    Vaatdoek Bekend lid

    7 jul 2017
    861
    497
    63
    Vrouw
    Oehhh wat spannend, ik herken dat wel van het vruchtbare slijm, dit had ik ook precies 2 weken na miskraam en dacht ik huh?? Maar was toen al begonnen met ovulatietesten en die gaven beide lijntjes aan maar geen piek. Deze heb ik overduidelijk 5 september gehad.

    Toevallig gisteren een test gedaan en tja, ik zou ik niet zijn als je eerst niets zag, even later wel en nu ineens weer het streepje weg is. Heb wel deze ochtend extreem veel last van krampen en steken. Die steekjes al 1,5 week nu maar die ongi krampen van vanmorgen waren niet fijn.
    Ik heb mij weten in te houden en morgenochtend ga ik nog een test doen. Ben erg benieuwd. Ergens reken ik nergens op. Ik baalde gisteren al zo erg dat ik niets kon zien op de test. ;)

    Spannend ook voor jou zeg! Wel fijn waarschijnlijk je eisprong op je 'normale' termijn gehad te hebben als dit ook je ei was.
     
    Lana1986 vindt dit leuk.
  19. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Jammer dat de vakantie er weer op zit! Zeker even wennen zo van het warme Turkije nu weer in het koude en natte Nederland? :(

    Heb je vanmorgen al een zwangerschapstest gedaan? Hopelijk is deze negatief, weet je tenminste dat de hcg uit je lichaam is.

    Nog last van bloedverlies gehad de afgelopen dagen?
     
  20. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Jeetje, echt spannend vooral omdat je dus wel een streepje hebt gezien! Logisch dat je gister baalde, je hoopt gewoon een positieve test in handen te hebben. Maar kan natuurlijk best zijn dat je een wat latere innesteling hebt gehad waardoor je nog niet voldoende hcg aanmaakt. Ik ga duimen dat je morgen meer ziet!

    Had je tijdens je eisprong trouwens ook pijn in je liezen? Normaal heb jij dat ook toch? Hoop echt dat ik mijn eisprong toen had in ieder geval :)

    Ik heb verder geen klachten en reken ook nergens op... Uiteraard hoop ik wel op twee streepjes vrijdag ;).
     
    Vaatdoek vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina