Lege vruchtzak vroege echo.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Missbrouwer, 13 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missbrouwer

    Missbrouwer Actief lid

    21 feb 2017
    207
    0
    16
    Thuisblijfmama
    Papendrecht
    Hallo Allemaal,

    Sorry voor mijn lange verhaal en typfoutjes door het verdriet kan het mss ook wat warrig overkomen alvast sorry!

    Ik heb gisteren een vroege echo gehad.
    Even mijn situatie uitleggen...zover dat lukt omdat ik er zelf ook nog niet veel meer van snap....:(
    Mijn laatste 'echte' ongi was op 25-2-17.
    Ik heb een 'rare' cyclus deze duurt tussen de 29 en 31 dagen maar heb altijd een late eisprong (deze vind ik dmv ovu testen) afgelopen eisprong had ik een knipperende smiley op cb 18 wat betekenen zou dat de piek eraan zou komen. Ik had verder helaas niet meer getest omdat ze op waren...nu weet ik dat ik dan 1 a 2 dagen later altijd een vaste smiley krijg. Ik ga nu dan ook uit van 2 dagen.

    Dan zou ik op zijn vroegst op cd 22 of zelfs 23 mn eisprong hebben gehad denk ik.
    Op cd 29 deed ik een zw test deze was negatief.
    Op cd 30 nog niet ongi en werd toen toch ongi de volgende dag.... dacht ik!::(
    Dit was 27 maart.
    Deze bloeding duurde maar 3 dagen en was ook geen echte ongi qua verloop en klachten.
    Normaal ben ik 3 dagen echt flink ongi en daarna nog 2 dagen licht waarna ik nog vieze troepjes blijf verliezen tot zelfs cd 9.
    Nu dus niet. Vond dit raar en ik vond ineens de friet stinken! Ik dacht nou ik doe gewoon eens een zw test vd gein...
    Ja hoor een streepje verscheen er.. zwanger dus! Dit was op 30 maart.
    Volgende dag een cb gedaan deze gaf 1-2 aan.
    Loop van de weken lopen mn testen op.
    Geen bloed meer gezien ook.
    Gezien mijn laatste echt ongi zou ik dan vandaag 6w5d MOETEN zijn en gisteren bij de echo 6w4d.

    Helaas kreeg ik een lege vruchtzak te zien. :(
    Deze vrouw zei ook meteen nee sorry dit is een mislukte zw...een windei (auw..:( ) of iig een mislukte zwangerschap.ik ga je vk bellen en deze zal je vertellen wat je moet doen.
    Nou ik stond zo weer buiten.. met verdriet..
    Vk belde op en zij had ook geen enkele hoop meer dat dit goed zou zitten. Ook geprobeerd uit te leggen over mijn bloeding etc etc maar nee. Ze wilde voor mijn gemoedsrust volgende week nog wel een echo maken maar ik moest me maar voorbereiden op een mk en bloedverlies deze week...:( ze waarschuwde me zelfs voor grote stolsels etc.. ook vond ze mijn vruchtzak niet mooi rond genoeg.

    Mocht het nu zo zijn dat ik niks verlies dan gingen we nog maar een echo maken.
    Ik stelde haar voor om bloed te prikken voor hcg maar zei weigerde dit. Omdat dit geen zin had volgens hasr omdat het gewoon mis was.

    Ja weet je als het mis is wil ik dit ECHT wel aan nemen... maar iets in mij zegt dat we te vroeg waren... als ik terug tel van mijn 3 dagen bloedingen zit ik nu pas op bijna 5w zwangerschap...en de cb geeft idd ook 2-3 aan en mijn kv testjes knallen.
    Ik weet het nu echt niet meer....
    Sorry voor mijn lange verhaal bedankt voor het lezen. Mss zijn er mamas die dit ook meegemaakt hebben?...:(:(
    Zit nu een week vol spanning... en mijn man is vreselijk verdrietig...
    Pffffff
     
  2. Leniemienie

    19 dec 2014
    81
    5
    8
    België
    Ik zou het zeker nog niet opgeven. Ik heb beide situaties voor gehad maar ze wachten altijd 1 week, dus 2 echo's vooraleer ze concluderen dat het een miskraam wordt.
    Je kan intussen al bloed laten trekken om je hcg waarde te laten na meten, dat zegt wat meer dan zo'n urinetest.

    Mijn ervaringen:
    1e zwangerschap: vruchtzakje met vruchtje, echter te klein en geen hartslag op 8 weken, hcg was ook niet goed doorgestegen -> miskraam opgewekt met medicatie
    2e zwangerschap: leeg vruchtzakje op 7 en 8 weken, hcg niet goed gestegen -> miskraam opgewekt met medicatie
    3e zwangerschap: beetje helderrood bloedverlies op 6w5d, leeg vruchtzakje, wel groot genoeg voor termijn maar geen dooier, vruchtje of hartslag te zien. Gyn gaf het toen 50% kans dat het nog goed kwam. Huisarts was minder positief. Hcg was echter wel goed gestegen. Op 7w6d, vruchtje met hartslag te zien, groote van foetus klopte ook volgens de termijn. En dat was dan mijn dochter.
    4e zwangerschap: 7w3d, vruchtzakje met iets in maar geen hartslag. Volgens metingen was ik 6w5d terwijl ik heel zeker wist wanneer mijn eisprong was en het echt niet later kon zijn (man was nl daarna enkele dag ziek geweest dus er is toen geen actie geweest ;) ). Week erna, vruchtje met harstslag te zien, weer perfect op termijn.
    De eerste drie waren van ivf behandeling dus tijdstip van bevruchting was gekend, en toch zie je maar dat zo'n vroege echo's niet altijd iets zeggen over de uitkomst van je zwangerschap.

    Hopelijk komt bij jou alles nog goed! En doe zeker niets waar jij jezelf niet goed bij voelt.
     
  3. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Bijn 6.4 verwacht je echt een kloppend hartje te zien. Iig een mooi vruchtzakje met vruchtje erin. En gezien de datum van je positieve test klopt je termijn wel ongeveer. De bloeding zal een innestelingsbloeding geweest zijn. Als je op 23-3 je eisprong gehad hebt nestelt een vruchtje zich na gemiddeld 6-8 dagen in. Dit zou overeenkomen met de bloeding.
    De 2-3 weken vsn clearbleu geven echt maar een indicatie. Heb deze bij alle zwangerschappen gehad...
    Ben bang dat de vk gelijk heeft en dat t er niet goed uitziet.
     
  4. Lisa1987

    Lisa1987 Fanatiek lid

    11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Sterkte en hopen dat de echo volgende week wat beters laat zien.
    Maar ik zou er niet teveel op hopen. Als ze op jouw termijn geen vruchtje en geen mooie ronde vruchtzak zien dan is het meestal niet goed. Symptomen en testen blijven tot alle hcg uit je lichaam is en dat duurt bij de ene langer dan bij de ander na een mk.
    Ik had symptomen tot 12 weken, bleek het vruchten al afgestorven met 5 weken. Je lichaam houd het dan zelf in stand.

    Nogmaals sterkte!
     
  5. Missbrouwer

    Missbrouwer Actief lid

    21 feb 2017
    207
    0
    16
    Thuisblijfmama
    Papendrecht
    Hoi meiden

    Bedankt voor jullie reacties..
    Zit er dan echt geen kleine kans dat het toch allemaal te vroeg was?
    Ik ga idd uit van het ergste hoor maar pffff soms hoor je dat er een week later wel wat te zien was en dat ze korter zw waren...
    Maar goed ik wacht af..normaal ga je naar de wc in de hoop GEEN bloed te zien... nu hoop ik dat het maar snel op gang komt en ik verder kan :(
     
  6. Hotsiflots

    Hotsiflots Fanatiek lid

    31 aug 2015
    1.538
    165
    63
    Full time mom
    Het lichaam is een vreemd iets, zou het als je twijfelt nog niet helemaal opgeven maar er zeer zeker rekening mee houden dat het mis is.

    Mijn eerste zw was ook een missedabortion (hekel aan het woord windei we zijn geen kippen) en er was alleen een rondje te zien met niks erin had ook geen bloed verlies en voelde me gewoon zwanger ook de testen liepen op, dit komt omdat het vruchtzakje het zwangerschaps hormoon blijft afgeven en je lichaam nog niet door heb dat er wat mis is bij mij was er een curettage nodig omdat het zelfs na 9 weken nog niet kwam!

    Ik zou zeker nog een week wachten en weer een echo laten maken voor je gemoedsrust en vooral omdat je cyclus anders is er wel een hele kleine kans, hou rekening mee dat het niet goed is en als het wel goed is is dat super!

    Dit word een lange zit want die onzekerheid is killing! veel sterkte met wachten en ik duim voor het beste!
     
  7. Missbrouwer

    Missbrouwer Actief lid

    21 feb 2017
    207
    0
    16
    Thuisblijfmama
    Papendrecht
    Dank je wel Hotsiflots
    Ja mijn hart wil het gewoon nig niet geloven omdat mijn gevoel zegt dat ik te vroeg was...
    Late eisprong en late innesteling... maar goed ik ben natuurlijk wel down to earth genoeg om te begrijpen dat dit ook gewoon mis kan zijn.
    Ik hou jullie iig op de hoogte!
     
  8. Missbrouwer

    Missbrouwer Actief lid

    21 feb 2017
    207
    0
    16
    Thuisblijfmama
    Papendrecht
    Ok dit vind ik echt heel raar.... 2 dagen geleden had ik voor de echo nog een cb gedaan en die gaf nog steeds 2-3 aan...dit was in de ochtend.
    Nu net weer een cb gedaan met middag urine de vk zei dit te doen zodat ik kon zien dat mn hcg idd terug gaat lopen. Ik verwachtte dus nog steeds 2-3 of zelfs 1-2 is nu weer 48 uur geleden. Maar nee tot mijn verbazing staat er nu 3+!!!! Pfffffff nu weet ik het echt niet meer... als ik die 3 plus 2 weken en dus 5 weken terug tel kom ik idd op mijn vermoedelijke eisprong datum uit! .......
    Oh meiden hoop zo dat er nog een sprankje hoop zit nu!
    Maar ik blijf nuchter verder maar toch..wel raar.
     
  9. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ik vind een oplopende CB test dan wel weer raar hoor. Met mijn mk kwam ik niet verder dan 1-2 op de CB test. Toch maar een weekje wachten en weer een echo laten maken? Ga je tussentijds bloeden en krijg je krampen weet je ook genoeg.
     
  10. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Zolang er een zwangerschap zit goed of slecht kan hcg gewoon stijgen...
    Wonderen zijn de wereld niet uit meid maar jou rekening met t ergste
     
  11. Missbrouwer

    Missbrouwer Actief lid

    21 feb 2017
    207
    0
    16
    Thuisblijfmama
    Papendrecht
    Doe ik ook.... heb inmiddels de hoop wel verloren. Krijg langs alle kanten heel veel negatieve ervaringen dus wie ben ik dan om nog hoop te houden :(
    Ga dit paasweekend op mijn manier afscheid nemen van deze zw. Samen met mijn man.
    En dan of de bloeding afwachten of de echo en daarna pillen of curretage. Heb ik het verleden al 2x curretage ondergaan en ben daar eigenlijk niet zo fan meer van...maar pillen vind ik ook zo eng.. en afwachten.. nee wil het wel zsm achter de rug hebben. Iemand hier ervaring met die pillen?
    Mijn vorige 2 curretages waren trouwens voor achtergebleven placenta resten na de bevalling van mijn 1e kind. 1x was mislukt en toen 2 maanden later stukje ingegroeide placenta verwijderd... weet natuurlijk niet hoe een curretage van een vruchtzakje zal verlopen...
    Pfffffff vrolijk pasen! Goede vrijdag!... uhu:(
     
  12. Missbrouwer

    Missbrouwer Actief lid

    21 feb 2017
    207
    0
    16
    Thuisblijfmama
    Papendrecht
    Oh ps mijn 3 mk's waren allemaal vanzelf afgekomen...dus hoop dat voor nu ook...
     
  13. Lisa1987

    Lisa1987 Fanatiek lid

    11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Hier met cytotec gedaan. Ik vond het prettig om afscheid te nemen en durfde niet onder narcose. Kreeg flinke bloedingen en verloor veel stolsels. Uiteindelijk heeft het drie weken geduurd voordat alles schoon was.
    Op ten duur voelde ik me wel raar door al het bloedverlies, maar dat was een paar dagen. Toen veel in bed gelegen.
    In het begin schrok ik wel even van de stolsels, waren vrij groot. Dit was met 12 weken, vruchtje was toen al afgestorven.
     
  14. jadie

    jadie Bekend lid

    18 aug 2016
    767
    209
    43
    wat een vervelende en onzekere tijd moeten jij en je man doormaken. inderdaad voorbereiden op het ergste maar de echo afwachten. de oplopende cb vind ik toch gek zou je niet verwachten maar goed ik ben geen expert.
    in ieder geval heel veel sterkte en laat weten hoe het verder met je gaat.
     
  15. Missbrouwer

    Missbrouwer Actief lid

    21 feb 2017
    207
    0
    16
    Thuisblijfmama
    Papendrecht
    Bedankt voor je lieve reactie.
    Ik hou jullie zeker op de hoogte.
     
  16. Missbrouwer

    Missbrouwer Actief lid

    21 feb 2017
    207
    0
    16
    Thuisblijfmama
    Papendrecht

    Bedankt voor je ervaring. Vind het best eng.. heb met mijn laatste bevalling die eindigde in een spoed ks 4 liter bloed verloren en een volledige bloedtransafusie gehad... ben toch best bang voor bloedverlies maar ja daar ontkom je niet aan :( wat ik ook kies....
    :( :(
     
  17. wonderbaby1

    wonderbaby1 VIP lid

    9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik zou toch echt wel eerst ff de echo afwachten hoor want dat jouw testen oplopen is wel een goed teken hoor! Normaal lopen ze dan echt niet op..

    Hoop voor je dat je gewoon zwanger bent en het termijn wat je zelf denkt!
     
  18. Erzi

    Erzi Fanatiek lid

    21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland

    Sterkte! Ik heb in augustus een leeg vruchtzakje gehad. Ik wilde geen pillen want ik wilde er zo snel mogelijk vanaf. Maar was als de dood voor narcose. Toch gekozen voor curettage. En wat is t mij meegevallen!!! Geen pijn, en 0 bloedverlies. Hoe ik t ziekenhuis inliep ( mij lichamelijk kip lekker voelen ) zo liep ik t Z-H ook weer uit.
    Succes met je beslissing t zal niet mee vallen
     
  19. maja246

    maja246 Fanatiek lid

    7 okt 2009
    1.467
    30
    48
    Wat een onzekerheid!

    Ik zou de volgende echo afwachten. En geen hoop proberen te hebben, want het klinkt nu eenmaal niet hoopvol.
    Maar een mensenlichaam is geen robot, dus geef het even de tijd. Al was het maar voor je eigen zekerheid en gemoedsrust.

    Dat je test oploopt zegt helaas niets. Ja dat de zwangerschap opbouwt, maar dat kan dus ook de zwangerschap van een leeg vruchtzakje zijn. Ik heb drie keer een MA gehad, met een torenhoog hcg.
    Pas bij een mk, als je bloedverlies krijgt en de baarmoeder het weefsel verliest, zal het hcg zakken.

    Sterkte!
     
  20. Ladylola

    Ladylola Fanatiek lid

    19 sep 2009
    4.832
    1.233
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Wat vervelend allemaal zeg! Zo'n echo krijgen is vreselijk😞
    Ik kreeg beide keren een echo een week later en helaas geen wonder gebeurd. Beide andere verloop gehad, maar hcg nam niet af en zelfs toe.

    En verder wat maja zegt. Zolang je nog een vruchtzakje hebt, denkt je lijf dat het zwanger is en kan hcg zelfs toenemen tot het vanzelf bedenkt hey dit klopt niet en daarna volgt een miskraam of niet.

    Je vk had het adviseren van een test beter kunnen laten. Hopelijk gebeurd er nog een wonder. Veel sterkte met afwachten tot de volgend echo.
     

Deel Deze Pagina